LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woekerprijzen concertkaartjes

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
summer

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door summer »

Het spijt me maar ik kan geen medelijden hebben met sommige robbie williams fans. Je kon het namelijk raden dat het concert zo snel was uitverkocht en als je dan niet de moeite wilt nemen om in je slaapzak voor het postkantoor te wachten had je denk ik gewoon lid moeten worden van de fanclub, dan betaal je 35 euro meer op het totaal maar dan heb je 100% kaartjes voor het concert. Dus al die mensen die zich ECHTE FAN noemen, zijn dat blijkbaar niet anders waren ze wel lid van de FANclub En ik vind het ook niet vreemd dat er zat mensen zijn die wel in hun slaapzak hebben gelegen en vervolgens extra kaarten kopen om ze op internet te verkopen, zij weten ook dat mensen er veel geld voor bieden.

p.s. ik heb trouwens wel makkelijk praten want ik heb kaartjes voor het concert, gewoon via de fanclub gekocht

Vlad

Ongelezen bericht door Vlad »

Duidelijk is dat de heren van Ticket Unlimited hier hun eigen straatje schoon proberen te vegen door onder verschillende namen de 'concurrentie' zwart te maken.
Handel is een kwestie an vraag en aanbod. Zogenaamde fans die niet de moeite willen nemen in de rij te staan voor een kaartje zouden niet moeten zeuren.
Los van de handelaren die op deze manier leuke winsten kunnen maken kopen veel concertgangers een maximum aantal kaarten ...
Handelaren brengen een markt in evenwicht. Het is dan te makkelijk om mensen die kansen benutten de schuld te geven van je eigen luiheid.

dikkepep

Ongelezen bericht door dikkepep »

als je echt fan bent zo als die vrouw van gister van de rolling stones die dan van de 40 licks fan club is had ze makkelijk kaarten kunnen krijgen als ze lid was geworden van officele fan club van rolling stones kosten 100 dollar had ze al voor de oorverkoop kaarten kunnen halen scheelt weer in derij liggen een je bent verzekerd van de goede polaatsen,
een radar moet zich eerst is beter informeer want er zijn nu nog gewoon kaarten te koop voor rolling stones via
www.ticketservice.nl dus is nog helemaal niet uitverkocht
als je echt fan bent is er altijd manier om aan kaarten te komen voor normale prijs plus iets lidmaatschaap van fanclub.
maar de meeste mensen hier in nederland willen voor dubbeldje op eerste rang zitten

bonjovifan

Ongelezen bericht door bonjovifan »

Zoals al eerder gezegt weet je als echte fan dat je misschien 's nachts voor het postkantoor of gwk moet gaan liggen. Geen probleem als je fan bent denk ik zo.
En dat je je op die manier laat intimederen zoals mevrouw beweerd, laat me niet lachen, ik heb dit nog nooit meegemaakt. Meestal ben ik 1 van de eerste en blijf ik dat ok.

Verkopen via internet is erg handig als het werkt en ik heb nog nooit meegemaakt dat het werkt, tm moet eens kijken bij duitse aanbieders, daar kom je er altijd door. Ten tweede vind ik de telefoon helemaal een lachertje. Ik neem dat risico nooit.

Ik denk dat zolang de NL wet niet veranderd en mojo en tm geen veranderingen doorvoeren er niets veranderd.

Mensen die kopen via organisaties als budgettickets etc sorry maar je helpt er zelf aan mee dus zeur niet.
Ik weet alleen als ik echt ergens heen wil en niet voor postkantoor gelegen heb, ik wel meer er voor over heb. En voor die mevrouw die 100 euro voor robbie noemde, dat is een lachertje omdat handelaren weten dat er meer voor betaald gaat worden.

clautje

Ongelezen bericht door clautje »

Mensen mensen wat kunnen jullie toch lekker ouwehoeren... Jullie denken echt dat als je lekker gaat uitslapen en om 8 uur een keer de pc aangooit dat je gewoon kaarten kan krijgen... Als je dat denkt ben je wel erg naief! :oops: :oops: Ik heb zelf vanaf 2 uur 'snachts in de rij gestaan.. En dan wordt je ook beloont. Ik was van top tot teen bevroren... Maar had gewoon kaarten. Sterker nog ik ben nog 2 keer in de rij gaan staan... en ook de 2e en de 3e keer had ik kaarten!!!!! Dus mensen ik weet echt niet hoe goed jullie je best hebben gedaan maar het blijkt wel weer dat uitslapen niet te beste oplossing is.. Dus de volgende keer gewoon een nachtje overslaan.. Wat de ECHTE FANS ook doen.. De nepfans die achteraf zitten te ouwehoeren lagen gewoon op hun nest!!! En als je dan een echte fan bent heb je er ook wat meer geld voor over.. Wees blij dat de ticketburo's ze nog aanbieden anders kan je helemaal niet meer gaan.. En als je het te duur vind.. Boeiend dan ga je niet!!! Ik zal je wel vertellen hoe ongeloofelijk leuk het was, want ik heb wel kaarten :D :D :D :D

Kaartjeskoper

Ongelezen bericht door Kaartjeskoper »

Kunnen we ook eens een reactie lezen van de Radar Redactie?

Voor de Rolling Stones zijn er nog steeds kaartjes te krijgen via de officiële verkoopsite ticketservice (online dus). Dat concert is dus nog niet uitverkocht en volgende zaterdag start bovendien de verkoop van het extra-concert. Die ene mevrouw had zich dus de ergernis bij het GWK kunnen besparen door gewoon online te boeken.

Als de mensen in de studio zo'n echte fans waren, dan hadden ze ook lid kunnen worden van de fanclub van Robbie en van de Rolling Stones en hadden ze in de voorverkoop al kaartjes kunnen kopen.

Trouwens, voor Robbie Williams kon ik na 3 keer online "in de wacht" te hebben gestaan, dus na ongeveer 20 minuten ook gewoon kaartjes kopen.

Voor wat betreft de verkoop op Marktplaats e.d.. Wel eens gezien hoeveel kaartjes er voor die concerten wel niet worden aangeboden? Op dit ogenblik zo'n 1800 advertenties aangeboden kaartjes voor Robbie en zo'n 500 voor de Rolling Stones. De vraag is dus nog maar of je met een vraagprijs van enkele tientjes boven de officiële prijs nog el je kaarten kan slijten.

De oplossing voor het probleem lijkt me alleen kaartverkoop online, zodra het computersysteem daar de capaciteit voor heeft. Dan hoeft niemand in de kou te gaan liggen, kan er niemand voordringen, etc. En dan kun je een limiet stellen van 2 kaarten per bestelling op een bepaald adres bijvoorbeeld.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Zwarte markt voorkomen????????

Begin bij grote concerten MAXIMAAL 2 KAARTEN per persoon.

Het is dan voor de "handel" niet meer lucratief.

In de uitzending een zielige meneer van mojo:
Wij zitten ook niet op de zwarte markt te wachten.
Maar meneer Mojo wil maar 1 ding : Zo snel mogelijk van zijn kaarten af!

Kreeg net een nieuwsbrief van Mojo binnen:

Extra concert van de Stones: maximaal 8 kaarten p/p !!!!!!!!!!

Hoezo zwarte handel voorkomen!!!

Richard van Someren

Dominique (ook op Amstel)

Ongelezen bericht door Dominique (ook op Amstel) »

Hierbij een reactie op de dame van de Forty Licks Fanclub die op het Amstel station kaartjes wilde kopen.

Toevallig was ik ook op Amstel station. Als echte fan weet je dat je ruim van tevoren aanwezig moet zijn. Dus stond ik om 4.30 uur voor de deur samen met een vriend van me. Er stonden 2 andere heren (sinds 4.15 uur) met hetzelfde doel waarvan er slechts één kaartjes wilde. De ander was mee voor de gezelligheid. We waren dus nummer twee en drie in de rij.

Het hoort er naar mijn mening bij om zó vroeg voor de deur te gaan "liggen" voor kaartjes. De gezellige sfeer van alvast naar het concert toe leven (dat pas na een aantal maanden plaats zal vinden). Herinneringen ophalen van eerdere concerten.

Wij hadden zelf een lijst gemaakt waar we de volgorde van binnenkomst noteerden. Iemand die om 5.00 uur binnen kwam had hier ook aan gedacht en had zelfs genummerde bonnetjes bij zich om de verkoop om 10 uur zo eerlijk mogelijk te laten verlopen.

Rond 7.30 uur kwam een groep van 8 jongens van een jaar of 18. Mevrouw had het in het programma over "beulen" van jongens. Nu weet ik niet wat mevrouw onder de definitie van "beul" verstaat maar deze groep jongens waren in het geheel geen beulen. Het waren jongens van amper 1,60 - 1,70 hoog. De "beulen" onder degenen bij het Amstel station waren toch echt de mensen die daarvoor stonden te wachten (leeftijd 30 tot 50 jaar, tussen de 1,80 en 2,00 meter groot, de ECHTE fans) en reeds op onze lijst stonden.

De gemiddelde concertganger weet waar de groep jongens voor komt. Wij dus ook, en maakten de afspraak met de jongens dat zij niet voor zouden dringen en gewoon op onze lijst moesten staan. Zij waren nrs 20 t/m 27.

Om 8.15 uur ging het GWK kantoor open en wij hebben onze lijst bij de medewerker ingeleverd. Hij zou de volgorde van deze lijst aanhouden. Ieder ging daarna zijn eigen weg en we spraken af om rond 9.45 uur weer te verzamelen.

Bij terugkomst op genoemd tijdstip waren er aanzienlijk meer mensen op de lijst. In totaal +/- 45. Uit mijn ooghoek ving ik op dat de medewerker van GWK problemen had met opstarten van de computer. Geen nood, dachten wij, komt wel goed.

Om 10.00 uur was het echter nog steeds niet gelukt en begon iedereen hem toch wel te knijpen. Op dat moment zag ik de mevrouw uit het programma en zij begon precies op dat moment haar betoog over de kaartjes. Ze kreeg geen medestanders. Enige reactie was: "wat kan mij dat allemaal schelen! Die computer doet het niet, dus nu heeft niemand kaartjes!"

Om 10.10 uur deed de computer het nog steeds niet dus ben ik met de vriend van me en nog iemand anders naar een ander GWK kantoor gereden. Daar konden we (gelukkig) nog zitplaatsen krijgen.

Mevrouw noemde in het programma dat niemand kaartjes had. De 8 "beulen" van jongens wel. Het lijkt me sterk dat er überhaupt IEMAND daar kaartjes had omdat die computer het na een dik half uur proberen nog steeds niet deed.

Met dit in mijn achterhoofd vraag me toch af of mevrouw wel een echte fan is. Als echte fan zou ik me toch echt meer zorgen maken over die computer die het niet deed dan over die jongens.

Ik hoop trouwens voor de mensen die samen met mij in alle vroegte op het station stonden dat ze net zo'n geluk hebben gehad als ik die ochtend en kaartjes hebben weten te bemachtigen bij een ander verkooppunt. Is dit niet gelukt? Dan weet ik zeker dat ze er aanstaande zaterdagmorgen weer staan. Misschien niet bij Amstel...

herpiet

Ongelezen bericht door herpiet »

Ik hoor allemaal verhalen dat mensen geen kaartjes konden kopen etc. Ik vind dat echt onzin. Ik weet dat er genoeg mensen in de 3 a 4 keer een uitdraai hebben kunnen bemachtigen voor Robbie Williams, of 12 uitdraaien voor de Rolling Stones.

Maar je moet er wel optijd heen gaan. En niet denken van nou als ik om 9.30 aankom bij het postkantoor dan lukt het hopelijk nog wel.

Zelf sta ik meestal niet in de rij en koop ik mijn kaartje via Ticket Unlimited. Ik en mijn vriendin doen dit al jaren en we hebben altijd een ticket en nooit zijn we door hun opgelicht. Ticket Unlimited regelt het super!

Verder heb ik geen ervaring met de andere genoemde bedrijfen zoals budget ticket. Echter als ik naar de uitzendig kijk en de directeur zegt dat hij 32 kaarten heeft en een medewerker later zegt dat 50 voor de zondag geen probleem is, dan krijg ik al een raar gevoel. Bij dit bedrijf zal ik dan ook nooit een kaartje kopen.

Ciao

hea8

Ongelezen bericht door hea8 »

Met het concert van Robie Williams had ik mij al aangemeld bij de site van Ticketservice en heb daar ook een account. Ik was om 10.00 al op de site en zover dat ik de datum en de rang kon kiezen maar dan komt het scherm "processing" en dan "de server is te druk" probeert U het later nog eens! En als ik dan zo'n muts van ticketservice mail krijg ik als antwoord: " U mag ervan uitgaan dat wij weten dat we voldoende bandbreedte nodig hebben. We gaan er echter ook vanuit dat u begrijpt dat u niet de enige bent die via een website kaarten voor Robbie Williams wil bestellen. U was slechts 1 van de ruim 7 miljoen klanten. Zoveel kaartjes hadden we niet, dus moesten veel klanten worden teleurgesteld. Ik adviseer u in het vervolg kaarten voor populaire concerten te kopen op 1 van onze verkooppunten; daar heeft u geen 7 miljoen wachtenden voor u en maakt u dus meer kans op kaarten."
Wat is dat nu voor een antwoord??? Ik kan me voorstellen dat ze niet genoeg kaartjes hebben en ook dat het zo druyk is dat je niet op de site van Ticketservice kunt komen maar ik WAS al op de site!!! En als je dan hun hotline belt dan zegt zo'n andere muts dat het erg druk is en je beter online je tickets kunt kopen. Ik vind het onzin dat ze zeggen dat het druk is en ik vind dat zo'n Ticketservice zich weer gedraagt als een monopolist ( wat ze ook zijn ) door hooghartig op klachten te rageren. Het interresseert me niet dat het " erg druk is " ze moeten er gewoon voor zorgen dat mensen ook via internet gewoon kunnen bestellen hoe druk het ook is door middel van een systeem van wachtrijen dwz de server weet wanneer je aan de beurt bent nadat je je aangemeld hebt en zo werkt de server de wachtrij ook af !!!

ikke1976

Ongelezen bericht door ikke1976 »

Hallo,

Ik ben het helemaal eens,dat het belagelijk is dat de kaartjes voor zo veel geld worden verkocht.Ik ben een fan van Robbie maar geen kaartjes kunnen bemachtigen, en geld voor de kaartjes die nu worden aangeboden heb ik niet.Dus weet iemand nog iemand die kaartjes heeft en niet wil/kan,dan wil ik ze graag overnemen en dat ik iets meer moet betalen vindt ik geen probleem, maar als je de hoofdprijs wilt hebben dan kan je ze niet aan mij kwijt.Daar heb ik het geld niet voor.
En ja als ik gewoon op tijd in de rij had gestaan,misschien had ik dan nog kans gemaakt.Soms lukt dat niet helaas nu door iets vervelends.
Maar ja het blijft balen en gemeen voor de echte fans.
Dus mail me als je kaartjes(over)hebt.
[email protected]

neveah8

Ongelezen bericht door neveah8 »

Het is een beetje treurig om alle domme reakties + opmerkingen te zien.
mensen die stoer roepen dat het maar eens afgelopen moet zijn met de zwarte handel.
Ik vraag me af of hoe men erop komt.
De zwarte handel bestaat en heeft altijd al bestaan.
Het is de wet van vraag en aanbod.
Schaarste drijft de prijs op, want dan is de vraag groter dan het aanbod.
Je hoeft die kaarten niet te kopen als je niet wilt en als je wel wilt en je hebt er een x-bedrag voor over en er is een aanbieder , dan is er geen probleem lijkt me.
Het is "eerlijke"handel , iedereen weet waar die aan toe is.
Wat geen eerlijke handel is ,zijn de misleidende reclames van radio-en tv stations , waarbij je de meest suffige vragen moet beantwoorden via sms en dan kan je kaarten winnen.
Laat ik jullie vertellen dat dat pas oplichting is!
A) het percentage kanshebbers is minimaal (minder dan 1 %)
B) de kaarten die radio-en tv stations hebben worden meestal vergeven aan (zaken) relaties
C) In de haast om kaarten te winnen heeft niemend er een idee van hoeveel die sms-jes nou eigenlijk kosten.

Laat Radar dat maar eens aan de kaak stellen en de officiele verkooplijn van Ticketservice die Eur0.40 per minuut kost en waarbij je tot vervelens toe eerst minutenlang aan de telefoon hangt om vervolgens te horen te krijgen dat je maar op een ander tijdstip moet terugbellen.dat kost je gemiddeld Eur 45.00...voor niets!!!
En dan klagen over een kaartje van een zwarthandelaar met Eur 45.00 toeslag?

jack4ya

Ongelezen bericht door jack4ya »

Ik blijf bij mijn eerdere standpunt: als men echt een kaartje had willen bemachtigen dat had maar je vroeger bij het postkantoor zijn.

Je kan op je vingers nagaan, dat internet/telefoonlijnen overbelast zullen zijn, dit risico is bij een postkantoor ook aanwezig maar minder groot.
Handelaren kan je weinig kwalijk nemen, zij gaan wél op tijd in de rij liggen. Kwestie dus van zorgen dat je ze voor bent. Verder is het gewoon een principe van markteconomie, niemand verplicht je om te dure kaarten te kopen en je bent écht in de gelegenheid om "normale" kaarten aan te schaffen, maar ja, als men liever lui dan moe is...

Overigens ga ik al minimaal 10 jaar in de rij liggen voor concertkaarten en áltijd heb ik kaarten. Nu ook gewoon (2 sets zelfs, 2 keer in de rij dus!)

Sorry ik heb geen meelijden met "zogenaamde echte fans"...

bonjovifan

Ongelezen bericht door bonjovifan »

Sorry maar ik vind het makkelijk gezegt dan moet je maar in de rij gaan liggen. Ik heb een vriendin, superfan, maar wel fiomybralgie(spier en bindweefsel reuma) zij kan dus niet in de rij liggen. Vaak neem ik haar zusje mee of ga ik voor haar als het concert het toe laat. Ik ga natuurlijk eerst voor mijn eigen kaartjes. Toen ik voor 2e keer in de rij ging staan, netjes weer achteraan en ik aan de beurt was zij de dame van gwk je hebt al. Ikke situatie uitleggen, maar mooi niet dat ik nog een setje kaartjes kreeg. Dus dat werkt niet altijd. Sommige mensen zijn afhankelijk van internet en telefoon.

Als handelaren nu niet kopen hebben zij voldoende kansen.
Beoordeel fans dus niet op hun kunnen, willen wel als iemand geen zin heeft hoef je geen medelijden te hebben als ze achter het net vissen, maar als iemand niet kan vind ik dat erg vervelend voor die persoon.

Tevens lijkt me de regel van 25% maximaal winst voor ticketbureau's een goede wet. Deze werkt in engeland redelijk goed. Misschien een idee voor NL

Inderdaad is het zo dat niemand moet kopen maar als je graag wilt en dit je je enige kans, dan koop je wel dure kaarten. fans houden de handel in stand.

mderooij

Ongelezen bericht door mderooij »

@clautje: Jullie denken echt dat als je lekker gaat uitslapen en om 8 uur een keer de pc aangooit dat je gewoon kaarten kan krijgen... Als je dat denkt ben je wel erg naief!
Eh, ja .. gelukt voor zowel Bon Jovi als Robbie Williams .. wat is je probleem? MWOEHAHAHAHA

Johan2005

Ongelezen bericht door Johan2005 »

Goed item !
De vraag die tijdens de uitzending bij mij opkomt is de volgende.

Uit het publiek komt meneer aan het woord die dus toegeeft een bedrijf te runnen dat van particulieren kaartjes voor een bepaald concert opkoopt en daarvoor dik betaald, om vervolgens die kaartjes door verkoopt met een vette woekerwinst veroorzaakt door ze een tijdje vast te houden, tot de zwarte marktprijs lekker hoog staat.
Echt duidelijk werd het niet gezegd, maar dat er (ook bij deze meneer) een organisatie achter zit lijkt me overduidelijk.

Hoe zit dat met zo'n bedrijf ? En dan bedoel ik belasting technisch.
Radar kan toch wel even iets verder snuffelen en wat meer gegevens over deze afkeurenswaardige praktijken op tafel leggen.
- uittreksel KvK
- bedrijfsplan
- financieel plaatje
- waar gaat al dat geld naartoe ?

Waar is de wet toe in staat met dit soort praktijken ?

En tot slot vind ik het een heel goed idee, maar dan moeten we dat wel met z'n allen doen:
GEEN KAARTEN MEER OP DE ZWARTE MARKT KOPEN !!!
In ieder geval niet meer betalen dan de oorspronkelijke prijs.
Laat al die woekeraars maar stikken in hun kaartjes.

Dan maar niet naar een concert.
De echte fan wordt toch al als melkkoe gebruikt, als je kijkt naar de woekerprijzen van wat er om een concert heen wordt verkocht aan dranken. Daarnaast is de acoustiek van bv de Arena echt niet om aan te horen. Mijn advies, koop (leen) een DVD en haal je pilsje bij de super en ga heerlijk in je eigen thuisbios helemaal uit je dak !

Johan

neveah8

Ongelezen bericht door neveah8 »

Die Johan 2005 die heeft het echt niet begrepen...
het is nl niet alleen bij concerten maar bij ALLES.
Kijk naar Xbox360.......worden bedragen voor gevraagd die minimaal het dubbele zijn....
Het geldt voor alle schaarse goederen...
En ieder bedrijf die het goed doet is rijk geworden door de wet van vraag & aanbod.
dat geldt niet alleen voor concertkaarten....

dikkepep

Ongelezen bericht door dikkepep »

als die johan even gaat kijken op pagina van
ticket unli,ited ( die man die gister in studio was)
zal die zien dat bedrijf staat ingeschreven bij kvk dus zal ook netjes de belasting afdragen
en de rest zal ook allemaal goed zijn geregeld anders lukt dat niet
http://www.ticketunlimited.nl/default.aspx

Borissss

Ongelezen bericht door Borissss »

Blijft gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Mensen die ECHT graag heen willen gaan hebben toch wel kaarten want die zijn lid van een fanclub of liggen vanaf middernacht voor de deur van het postkantoor. Kaartenhandelaars zullen er altijd zijn, heb ik ook geen moeite mee. De enige ervaringen die ik heb met ticketbureau's zijn: 1x met tickets4u die me valse kaarten verkocht en 1x met Ticket Unlimited waarbij ik weliswaar 1,5x de normale prijs betaalde en ik het kaartje zelf op moest halen (wilde het niet opgestuurd krijgen ivm eerdere miskoop bij een handelaar) maar waar het kaartje wel echt was. Zolang er sukkels zoals ik zijn die te laat voor een deur staan is er markt voor die gasten, en gelukkig ook maar anders zouden luie mensen zoals ik het knap lastig hebben. Waar ik me wel aan irriteer, zijn de administratiekosten van bijvoorbeeld een postkantoor. Als je daar bijvoorbeeld 4 kaarten haalt, betaal je ook 4x de kosten terwijl het 1 handeling is. Ik betaal toch ook niet 4x de verzendkosten wanneer ik kaarten koop bij een ticketbureau?

mvherw

Ongelezen bericht door mvherw »

Ik begrijp niet waar al die mensen waren die uren in de rij hebben gelegen en géén kaarten hebben bemachtigd. Ikzelf was met mijn vriend om half negen bij het Postkantoor (niet extreem vroeg ofzo...) en we wandelen met 2x4 kaarten weer naar buiten. Wij waren nr 54 en 55 bij het Postkantoor en iedereen voor ons (en een behoorlijk aantal na ons) had dus gewoon kaarten. OK, ik heb zitplaatsen in plaats van veldkaarten die ik eigenlijk wou, maar ik kon nog wel kiezen tussen het concert van zaterdag of zondag.

Ligt dit misschien aan verschillende werkwijzen op de verkoopadressen? Ons postkantoor begon om tien uur met kaarten printen, zoveel mogelijk en begon aan een andere kassa met de verkoop van die geprinte kaarten.
Als het verkoopadres mensen om beurte gaat behandelen ("hoeveel kaarten wilt u, welke dag, welke rang, *print-print*, u kunt nu pinnen" etc etc) duurt het natuurlijk veel langer en hebben minder mensen een kaartje.

Gesloten