LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klanten"service" Canal Digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
awol
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 nov 2006 16:23

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door awol »

Dat ze dezelfde opleiding hebben gedaan lijkt haast wel. De andere genoemde bedrijven staan ook bekend om hun service, maar CD schrijft wel originelere brieven, die echt werkelijk alles misslaan en lijkt wel in een zwakbegaafde instelling ofzo zijn geschreven. De brieven zijn zo standaard en niet gerelateerd aan de zaak in kwestie dat ze bijv. continu dreigen met dingen die allang zijn gebeurd. Zo van, "pas op want we sluiten u af", of "pas op of we brengen u het abonnements geld voor de rest van het jaar in rekening". Is allemaal al gedaan. Hoezo ongeorganiseerd bedrijf?

Heb net nog even op de site van "deombudsman.nl" gekeken over rechten en plichten van de consument en in mijn geval ging het om een 'koop op afstand' (via telefoon). Wordt gezegd dat de verkoper (CD dus) moet voldoen aan ALLE inlichtingenverplichtingen. Nou heeft CD in mijn geval aan bijna geen enkele verplichting voldaan, dus kom maar op!

testertje
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 dec 2006 20:05

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door testertje »

Ik begrijp dus ook echt niet dat er mensen zijn die via canal digitaal pakketje`s kopen.

Als je naar een dealer gaat of bij een gecertificeerde dealer iets besteld ben je vaak en goedkoper uit en zij kunnen je met raad en daad bijstaan als er iets mis is.

In 95% van de gevallen kunnen zij het ook rechtstreeks met canal digitaal oplossen (zij beschikken over een dealer telefoon nummer en kunnen zonder wachttijd bellen naar een normaal nummer)

Geloof mij een goede dealer kan zelfs aan de medewerkers van canal digitaal het een en ander uitleggen en tot een oplossing komen.
Heeft u een betalingsachterstand of kloppen de betalingen niet kom je bij de financiële afdeling terecht.
Het lijkt of zijn in een ivoren bunker zitten nauwelijks voor reden vatbaar.
Deze mensen kun je nooit of te nimmer rechtstreeks bereiken ook het personeel van het callcenter kan dit niet

Voor het personeel op het callcenter neem ik mijn petje af zij proberen vaak met de macht die zij hebben de klanten te helpen.

Testertje

SSalehi
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2007 15:46

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door SSalehi »

Vorig jaar een SETTOPBOX pakket genomen van canaaldigitaal voor 2,5 euro per maand.
Op zich tevreden, zag ik laatst dat er al maanden 9 euro per maand werd afgeschreven van mijn rekening voor een BASIS pakket.
Ik heb daar niet om gevraagd en dus geprobeerd te bellen!
Uiteraard moet je een 0900 bellen die je 70cent per minuut lichter maakt. Na een hoop blabla is conclusie dat ik er zelf voor heb gekozen volgens de medewerker, want kan niet anders. Ik zeg ik heb niks getekend of accoord gegeven voor een BASIS abbonement. Ik zeg dat ik er niet blij mee ben en word doodleuk gevraagd om een brief te schrijven en ondertussen het bedrag van 9 euro blijven overmaken.

Ik zie dat er meer mensen zijn hier die met zelfde probleem te maken hebben. Ik weiger te betalen en ze kunnen zoveel incasso bureaus inschakelen als ze willen maar ben niet van plan om te betalen voor iets waar ik niet om gevraagd heb.

Probleem is opgelost, ze hebben aangegeven dat de fout bij hun lag en gaan alles wat ik teveel heb betaald terugboeken. Dus ben weer blij met hun service :)
Laatst gewijzigd door SSalehi op 02 aug 2007 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.

SSalehi
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2007 15:46

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door SSalehi »

Vandaag gebeld door Canaaldigitaal en ze hebben het netjes opgelost.
Ik krijg weer mijn SETTOPBOX pakket en krijg alles wat ik de afgelopen maanden teveel heb betaald netjes terug. En dat zonder eerst een brief te schrijven. Ben dus blij met de oplossing en de service en hoop dat ze nu wakker zijn geschud door alle klachten hier op forum.

Rolandroland

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Canal Digitaal leest ook mee in het forum, want ik moest een negatief bericht verwijderen. Iets positief nieuws?!

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door KPN »

Rolandroland


Geplaatst op 06 Nov 2007 16:36 door Rolandroland


--------------------------------------------------------------------------------

Canal Digitaal leest ook mee in het forum, want ik moest een negatief bericht verwijderen. Iets positief nieuws?!


Yeah right!
Gelooft u het echt zelf??

Hahaha, GRAPJAS...

Moet u voor de aardigheid eens goed kijken op dit forum.
Dan zult u zien dat er heel wat negatieve berichten over CD op dit forum staan.

Rolandroland

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Rolandroland »

CD heeft mij persoonlijk gebeld dus geloof ik het. Voor klachten (tip) stuur ze ook maar door naar [email protected] Misschien dat ze dan ook een vacature hebben voor een klachten afdeling!
En stuur ook even een CC naar [email protected]

Op hun site staat nog iets belangrijks!

CONSUMENTENBOND: KLANTEN CANALDIGITAAL TEVREDEN

CanalDigitaal klanten zijn de meest tevreden digitale televisie-klanten.

CanalDigitaal biedt een unieke combinatie van lage prijzen, een uitstekende beeldkwaliteit en een steeds groter wordend aanbod van zenders.

We zijn verheugd dat dit zich vertaalt in de hoogste klanttevredenheid van alle digitale televisie-aanbieders. Onderzoek van de Consumentenbond bevestigde deze conclusie vorige week, nadat een eerder onderzoek van Heliview ook al deze conclusie presenteerde.

In het onderzoek van Heliview kwam naar voren dat CanalDigitaal als hoogste gewaardeerd wordt met een 7.8. De beeldkwaliteit van CanalDigitaal wordt zelfs gewaardeerd met een 8.4!

Er is ook een rechtszaak jegens CD geweest:

http://www.nmanet.nl/Images/bk1978-0105_tcm16-46681.pdf

En kleine lettertjes te klein bij CD:

http://www.advocaatgids.nl/nieuws/weblog.asp?id=2844

In de Algemene Voorwaarden van Canal Digitaal staat:

Het SET TOP BOX-pakket is een servicepakket dat de volgende diensten omvat:
• de kosteloze vervanging (voor zover mogelijk tegen inlevering van de oude smartcard)
van verloren gegane, gestolen, defecte of beschadigde smartcards, tenzij dit is te
wijten aan opzet of grove schuld van de Abonnee/Inschrijver;
• de kosteloze verwerking van verhuizing;
• beschikbaarheid van een voordelig klantenservice telefoonnummer.
De samenstelling van het SET TOP BOX-pakket kan door CanalDigitaal in redelijkheid
worden gewijzigd. Dit leidt niet tot een wijziging van de Overeenkomst en levert geen grond
tot beëindiging daarvan op.

Volgens mij als zij iets wijzigen in het pakket, mag je het altijd op zeggen. Is dit NIET in strijd met de wet?


In hun algemene voorwaarden staat ook:

CD PREMIUM/CD heeft het recht de in artikel 9 bedoelde abonnementsprijzen en kosten
te wijzigen, van welke prijswijziging de Abonnee tijdig vooraf kennis zal kunnen nemen.
Prijswijzigingen worden onder meer gecommuniceerd via de website www.canaldigitaal.nl.
De Abonnee is gehouden de gewijzigde prijzen te voldoen, tenzij hij niet met de
voorgestelde wijziging instemt, in welk geval de Abonnee, in afwijking van het bepaalde in
de artikelen 5 en 6, het recht heeft om het Abonnement schriftelijk op te zeggen voor en
met ingang van de datum waarop de prijswijziging ingaat.

Ik heb nog nooit een prijswijziging van hun gekregen. En mensen die geen internet hebben merken pas wanneer de prijs is gewijzigd van hun bankrekening afgeschreven wordt. En dan kun je dus volgens CD niet meer opzeggen. Heel slimme voorwaarden dus van CD!

Verder staat in hun algemene voorwaarden alleen maar in Nederland ontvangen worden. En op de link http://webshop.canaldigitaal.nl/installatieservice.asp

staat een grote kaart van Europa waar zoal Canal Digitaal ontvangen kan worden! Ja, het kan daar ontvangen worden maar is wel in strijdt met hun eigen gemaakte algemene voorwaarden.


En op de email:

Misschien nog een kans dat zij het doorsturen?!

Hartelijk dank voor uw e-mail,

CANALDIGITAAL streeft ernaar om binnen 2 werkdagen antwoord te geven op uw vraag.

Graag maken we u er tevens op attent dat alleen vragen welke betrekking hebben op Business to Business abonnementen in behandeling worden genomen. Vragen welke betrekking hebben op consumenten abonnementen kunnen niet in behandeling worden genomen of worden doorgestuurd. Voor deze vragen dient u zich te wenden tot de reguliere klantenservice waarvan u de gegevens kunt vinden op de website http:// HYPERLINK "http://www.canaldigitaal.nl" www.canaldigitaal.nl.

Met vriendelijke groet,
Afdeling Business to Business



Hartelijk dank voor uw e-mail,

CANALDIGITAAL streeft ernaar om binnen 2 werkdagen antwoord te geven op uw vraag.

Graag maken we u er tevens op attent dat alleen vragen welke betrekking hebben op Business to Business abonnementen in behandeling worden genomen. Vragen welke betrekking hebben op consumenten abonnementen kunnen niet in behandeling worden genomen of worden doorgestuurd. Voor deze vragen dient u zich te wenden tot de reguliere klantenservice waarvan u de gegevens kunt vinden op de website http:// HYPERLINK "http://www.canaldigitaal.nl" www.canaldigitaal.nl.

Met vriendelijke groet,
Afdeling Business to Business

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door KPN »

Sorry dat ik het zeg, maar ik begrijp hier geen bal van.

Het familiepakket dat u heeft, is in ieder geval al een paar jaar dezelfde prijs.

jp.willemse
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2007 21:53

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door jp.willemse »

bij problemen met canal digitaal, als je in de buurt woont gewoon met je klacht naar ze toe gaan, dat hebben ze niet graag, en zijn ze niet op ingesteld.
het adres van canal digitaal is Jan v/d Heydenstraat 38 in Hilversum.

mvgr

j.p. willemse

Rolandroland

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Dag J.P. Willemse,

Wat is hier uw ervaring in als u een bezoek aflegt naar hun toe? Ik heb ook aangegeven dat ik langs wilde komen en als dat mogelijk was. Ze zei dat hoeft niet!

Rolandroland

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Er is een alternatief voor Canal Digitaal. Voor meer informatie:
www.tvvlaanderen.nl

sassel3
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2008 19:31

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door sassel3 »

In juni van dit jaar heb ik i.v.m. een tekort op mijn rekening en verblijf in het buitenland , door een kennis van mij geld laten overmaken voor mijn abonementen van canal digitaal. in juli heb ik dit wederom gedaan.
eind augustus werden die zelfde termijnen nogmaals van mijn rekening afgeboekt en met een behoorlijke verhoging. Dit heb ik door de postbank terug laten boeken. Contact opgenomen met canal digitaal en mij met mijn zotte kop laten overbluffen door een zeer onbeschofte jongen "Niels". Hij begreep en wilde niks begrijpen van mijn verhaal. (kosten voor 0900 nrs en mobiel intotaal 60 euro!!!!) Toch het geld overgemaakt..... op aanraden van de posbank om een negatieve bkr registratie te voor komen. Morgen schrijf ik een brief en ik hoop dat de klacht die ik heb profesioneler en naar wens wordt afgehandeld en dat ik mijn geld terug krijg. Want buiten alle meer dan onredelijke prijsverhogingen en hoge telefoonkosten heb ik behoorlijk mijn buik vol (als welwillende en DUBBELBETALENDE klant) van canal digitaal.

(dit is nog een beknopte versie, wellicht plaats ik het hele verhaal met de tijd wel op dit forum)
Laatst gewijzigd door sassel3 op 17 feb 2009 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

het alternatief voor voor canaal digitaal zou tv Vlaanderen zijn .nou dat denk ik niet , want daar zit het zelfde bedrijf achter .En sinds kort ook achter Telesat ,, Belgisch franse tv.start in de maand dec op de hotbird 13`o

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door agro »

Er is een alternatief voor Canal Digitaal. Voor meer informatie:
www.tvvlaanderen.nl
Dan zal je toch inwoner van Belgie moeten worden, of iemand die in Belgie woont die het abonnement voor je regelt.
Als niet inwoner van Belgie is het niet mogelijk een abonnement op tv vlaanderen te nemen.
De website waarnaar je verwijst bestaat niet moet wellicht zijn: www.tvvlaanderen.be

chauna
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2008 15:58

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door chauna »

NA NOG GEEN JAAR GEBRUIKT TE HEBBEN GINGEN WE WEG UIT NL EN WEL EEN NL ADRES ACHTERLATEND IK KRIJG DE INDRUK DAT DE MEDEWERKERS ZICH TEGEN SPREKEN DE EEN ZEGT GEEN PROBLEEM GEWOON OVERMAKEN VIA IBAN ANDER DOET MOEILIJK BEN JE TE IETS TE LAAT OMDAT JE JE POST NIET HEBT ONTVANGEN DAN IS ER EEN ZO VRIENDELIJK HEM TOCH AAN TE SLUITEN EN NETJES BETAALD EN WAT BLIJKT KRIJG MAIL OF WE 16 EURO AFSLUITENKOSSTEN WILLEN BETALEN LEKKER LAAT ZEG RUIM 1 MAAND LATER KOMEN ZE ER MEE AAN EN WEER MAIL OF WE DIE 16 EURO WILLEN BETALEN HEBBEN EERST GEPROBEERD TE MAILEN WAARVOOR HET WAS GEEN DOOR KOMEN AAN DAN MAAR BETALEN HE TE LAAT AFGESLOTEN DOOR CD FAMILIE LID GEBELD EN GEVRAAGD VOOR DE ZEKERHEID OF ER NOG MEER OPEN STOND JA WER 16 EURO VOOR DEZE AFSLUITING HAD IK HET NIET GEVRAAGD HAD IK HET NIET GEWETEN FACTUREN OP HUN SITE IS NIET DUIDELIJK HOPELOOS GEVALLEN ZIJN HET, ER ZITTEN GOEIE TUSSEN MAAR DE REST MOET EEN CURCUS VOLGEN HOE ZE MET MENSEN OM MOETEN GAAN HEB GELEZEN DAAT ER NIEUWE DIRECTEUR IS NOU LAAT HIJ EERST MAAR EEN BEZEM DOOR HEEN HALEN EN HET BELEID
VERBETEREN OOK ZEGGEN ZE ALLEEN IN NL MAG ONTVANGEN MAAR WAAROM STAAT BIUTENLAND ER BIJ ALS JE ADRES INTOETST EN HOE JE HEM MOET INSTELLEN IK SNAP NIETS VAN DIE LUI :twisted:

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

Officieel kan men geen abonnement op enige dienst van cds afnemen in het buitenland, de enige manier is een familie lid het abonnement te laten betalen op een NL adres. En als die de rekening op tijd betaald , werkt de kaart ook in het buitenland ,voorzover men niet buiten de footprint van de satelliet komt .En wat bedoel je met instellen ? gaat het om de schotel of de ontvanger(welk merk en type).

chauna
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2008 15:58

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door chauna »

hallo ik bedoel dat ze zeggen geen ontvangsten in buitenland mogellijk ( ik weet natuurlijk dat het wel zo is) en op hun site staat ook hoe je de schotel moet zetten om te ontvangen begrijp niet dat ze het dan op hun site zetten als ze zo moeilijk doen in alles te onvriendelijk doen geen moeite om je tegemoet te komen en helaas ben je van hun afhankelijk

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

De klantvriendelijkheid is niet het sterkste punt.De reden dat ze moeilijk doen is een geldkwestie. als zon filmmaatschappij of een rechthebbende van filmmateriaal , kan bewijzen dat ze uitzenden( leveren )aan een klant buiten de landsgrenzen van nederland krijgen ze een rekening voor een groter gebied.Wat natuurlijk onzin is Ze zouden eens een keer een ander systeem moeten invoeren, nml betalen voor het aantal kaartjes die ze aan hebben staan , aan die filmboeren in hollywood etc.En dan kan iedeen die er belangstelling voor heeft, een legaal abonnement nemen

chauna
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2008 15:58

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door chauna »

ik hoop dat de directeur eens kijkt op dit forum dan krabt hij zich nog wel eens op zijn hoofd wat een puinbak ze er van maken bedankt voor je antwoord zou het liefst een andere willen hebben maar ja hun hebben het monopolyspel en dat weten ze

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Cor802 »

tuurlijk kan je in het buitenland via de satelliet naar nederlandse zenders kijken, alleen niet wanneer je een buitenlands adres opgeeft.

gewoon de betalingen via familie in nederland laten lopen.

Volgens mij kun je alleenvanaf een nederlandse rekening geld overmaken.

Paypal zullen ze wel niet kennen bij Canal 8)

Aan de andere kant, het integreren in het buitenland gaat een stuk makkelijker als je alleen de lokale zenders kijkt :twisted: LOL

Gesloten