LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
bot321

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door bot321 »

SJZ Dat weten we zo langzamerhand wel
dat het geld voor het volgende kabinet is.
Waarschijnlijk kan je niet in de tegenwoordig
toekomende tijd lezen.Heb ik 58 jaar geleden
al op de lagere school gehad.
Lijkt me ook leuk als je begrijpend leert lezen.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

OK, dan heb ik je goed begrepen. Jij praat in de toekomende tijd over de huidige ministersploeg. Jij gaat er dus vanuit dat de regerinspartijen volgend jaar prima de verkiezingen gaan winnen en dat deze minstersploeg dan weer terugkomt. Bedankt voor de verduidelijking.

bot321

Wie zegt nou dat ik het over de huidige heb
staat dat soms ergens.Het woordje zij slaat
op de regering ongeacht welke.Begrijpend SJZ
begrijpend lezen of is dat te moeilijk voor je.
Dacht dat je een beetje bij de tijd was maar
verkeerd gedacht.

SJZ

begrijpend lezen of is dat te moeilijk voor je
Daar had ik vroeger op school vaak slechte cijfers voor.

justus

Ongelezen bericht door justus »

Een ding is zeker, met de volgende verkiezingen waar alle partijen zich warm voor lopen zou inderdaad het pot verteren kunnen beginnen. :D

Normaal zou ik dan de hoop vestigen op de PvdA. Maar met een Bos die de ouderen (verplicht) door wil laten werken. De AOW wil gaan belasten en de renteaftrek voor de hypotheken wil aanvechten denk ik dat we een financiele catastrofe tegemoet gaan. :evil:

Wie zal ons redden? Hoe lossen we de werkeloosheid op? Waar blijven onze jongeren die nog met de handen kunnen werken? VMBO is een fiasco. Hoe meer je doorstudeert des te minder kans je hebt aan de bak te komen. ITrs werkten eerst nog vanuit huis! Momenteel werken we met Itrs in India en China, die ook hoog opgeleid zijn, in hun thuisland werken, rechtstreeks ingelogd op het mainframe in Amsterdam of Utrecht. Het verschil is dat zij een fractie kosten van de Nederlanders. :?

Mensen wie wordt er nou eindelijk eens wakker?? :roll:

opa

Ongelezen bericht door opa »

er zijn genoeg mensen wakker en dagelijks komen er meer bij.

De crusiale vraag is,
Hoe verenigen we al onze krachten?
En, worden of zijn we nou eindelijk zo slim dat we ons tijdens de verkiezingen niet de mond met honing laten besmeuren?

Het wordt tijd dat wij, de oudere generatie, weer het voortouw nemen want van al die juffies en knaapjes hoeven we helemaal niets te verwachten.

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

Helemaal mee eens Opa.

Er zijn steeds minder mensen lid van een vakbond en die vakbonden zijn steeds minder mondig.
Nederland word in slaap gesust door de huidige politiek.
We moeten het schijnbaar toch weer zelf op pakken.
Daarom heb ik de plaat, land of confusion, van Phil Collins nog maar is even gedraaid.

Het word tijd voor anarchie. ACTIE
Oeps, draaf ik nou door ?

opa

Ongelezen bericht door opa »

Harteman,

Als u het opkomen voor uw verworven rechten als anarchie wil betitelen? :wink: Op gegeven moment moet de maatschap zeggen: Tot hier en niet verder zo is het wel genoeg anders spreekt de maatschap een veto uit.

Let wel: Zonder de steun van de maatschap, kan je niet regeren of leiding geven. In het bedrijfsleven gaat zo een bedijf gewoon op de fles.

justus

Ongelezen bericht door justus »

Als er een ding had moeten gebeuren was het niet de kop van Verdonk geweest die moest rollen. Je zal er maar aan moeten staan om maatregelen te treffen inzake het asielbeleid.

Aan de andere kant zijn we nu ook eindelijk Zalm en consorten kwijt, alleen weet ik niet of ik blij zal zijn met Woutertje Bos. Die probeert zelf het voorbeeld te geven door 4 dagen in de week te werken en ondertussen de AOW af te schaffen.

Gaat het grote potverteren dan eindelijk beginnen?

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Laten we met zijn allen op de PvdA stemmen en het land zo nog verder de afgrond in helpen :twisted:

Het kabinet wat we hadden was eindelijk op de goede weg, maar krijgt nu geen kans meer om het af te maken, door een of ander machtsgeil mokkel van een overleden partij die D66 heet maar weinig met democratie te maken heeft.

SJZ

Gaat het grote potverteren dan eindelijk beginnen?
Potverteren is nu juist het bestaansrecht van de PvdA, dus wat zouden ze anders moeten en kunnen?

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik weet niet wat ik van al die bezuinigingsrondes moet denken hoor.
Ik heb altijd de indruk dat als de CDA regeert we terug in de tijd moeten.

Ik kijk met een schuin oog naar de USA waar niemand zich druk lijkt te maken om een begrotingstekort en dat gaat schijnbaar ook gewoon goed.

D66 mag zich wat mij betreft wel zelf opheffen.
De flaters die deze partij de laatste jaren geslagen heeft geeft geen vertrouwen.
Wat nu te stemmen ?
Ik heb geen idee.
We worden toch genaaid om het even welke kleur regeert.
Laat de juiste persoon opstaan met vernieuwende politiek.
Als kiezer ben ik beschikbaar.

Just my 2 cents

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Groot gelijk, 'k vertrouw die enge Wouter Bos voor geen dubbeltje,dat bewijzen z'n rare kronkels uit het verleden wel, beetje populair doen maar volgens mij gaat ie helemaal z'n eigen gang als hij eenmaal gekozen is. Idd. beetje raar van D66, 'k geloof uberhaupt dat niemand weet waar D66 voor staat, afgezien van wat stokpaardjes als gekozen burgemeester is D66 bij uitstek een zwalkpartij... zo gauw mogelijk lozen die hap, 'k hoop dat ze geen enkele zetel meer halen bij de verkiezingen. De enige die bij mij op nog een beetje sympathie kon rekenen was Boris Diettrich

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

@ Martin. Ik ben het met je eens, ook ik had/heb sympathie voor Boris. Alleen wel zoals die zich manifisteerd als persoon. Als politicus is hij door het ijs gezakt. Ik vind dit jammer want ik had enigzins vertrouwen in hem.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Natuur steigt de koopkracht enorm, voor Zalm!
Wanneer voor het volk de koopkracht steigt verhogen alle winkeliers hun prijzen.

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Het leuke is dat ik een paar dagen terug in de krant heb gelezen dat het nieuwe kabinet alweer meteen nieuwe grote bezuinigingsrondes moet doorvoeren. Er schijnt weer een dreigend tekort te zijn. Volgens Zalm ging het allemaal goed en groeide de economie weer. Wanneer ze nu weer ons de strot nog verder dichtknijpen blijft er voor ons niets meer over en zal de koopkracht weer dalen met als gevolg dat de prijzen voor producten verder stijgen. De visuele cirkel is weer rond. Wat blijkt een enorm goed bericht te zijn geweest van Zalm is gewoon weer een verkiezingsstunt geweest: ''Kijk eens hoe goed wij het hebben gedaan in Balkenende 3. De economie is weer gegroeid en men heeft weer meer te besteden. Met andere woorden mocht je het zo willen houden dan moet je wederom op ons stemmen: Stem VVD!!!''

Ik was er allang bang voor en grotendeel van de bevolking is er wederom ingetuind. Dank je wel CDA en VVD stemmers. Jullie hebben je laten bedriegen. Je moet niet geloven wat daar in Den Haag gezegd wordt. Leren jullie het nu nooit. Elke keer als de verkiezingen eraan komen dan staat het land er goed voor en kan er met geld gegooid worden. Na de verkiezingen wordt alles teruggedraaid en moet men meteen opnieuw (lees: verder) bezuiningen. We gaan dus gewoon verder en nu hun wederom herkozen zijn knijpen ze nog verder onze portemonee leeg. Daarbij komt nu ook nog eens dat hun meteen die voor hun onnodige belachelijke abortusregelingen willen opdoeken en homohuwelijken willen afschaffen. We gaan weer terug in de tijd met CDA en CU. Kunnen die Christelijken niet een in het jaar 2007 leven en dat idiote sprookjesboek genaamd: de Bijbel, links laten leggen. Daar staan niets anders dan leugens in. Stel je voor dat de jeugdigen onder ons zich met een onzaligmakende en misselijke onderwerp zoals sex bezig houden. Ze mogen er niet eens aan denken. Ja pas als ze getrouwd zijn dan mogen zij het pas doen en niet eerder. Tja gevolg is dat geen enkel kind zich hieraan houdt en het toch wel doet en dan stiekum. Het is de natuur en daar kan geen enkel geloof tegenop. Het enige wat wij kunnen doen is die belachelijke sex-scènes uit films weghalen. Dan wordt het al een stuk minder gewoon. De TV en internet staan er vol mee en dat is allemaal te zien door kinderen waardoor zij het normaal vinden. Wanneer deze stimulatie door volwassenen er niet zou zijn dan zou het ook wel door de natuur bewerkstelligd worden, maar een heel stuk minder. Wij als volwassenen en de sex industrie zijn hiervoor verantwoordelijk. Laat de regering daar maar eens iets aan doen dan terug in de tijd te willen gaan.

Ons land gaat nog verder naar de donder!! Wij mogen nu middels verder gaande bezuinigingen ook nog eens hun salaris van 30% extra betalen. Dat zit in de bezuinigingsronde meegeteld.

Fijn he VVD en CDA....

bot321

Ons land gaat nog verder naar de *****. Wij mogen nu middels verder gaande bezuinigingen ook nog eens hun salaris van 30% extra betalen. Dat zit in de bezuinigingsronde meegeteld.

Weet je wat ik zo erg vind.Die 30% is voor hun 40.000
euro extra.Dat is voor mij 5 jaar AOW

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wie de werkelijkheid wenst te ervaren moet daarvoor naar de internationale goederen/producten-stroom kijken. Die is nog niet de helft van wat deze zes jaren geleden was! Nu zijn daarin pieken en dalen vanwege oogsttijden en bloembollen maar door de ban genomen komen we daarin tekort. Wat er in het binnenland geconsumeerd wordt zet economisch gezien geen zoden aan de dijk omdat daarbinnen de "visuele circel" waarvan gesproken werd allang als een spiraal neerwaards gaat. De circel wordt steeds kleiner. Wassenneus dus, meer en meer armoede.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Het leuke is dat ik een paar dagen terug in de krant heb gelezen dat het nieuwe kabinet alweer meteen nieuwe grote bezuinigingsrondes moet doorvoeren. Er schijnt weer een dreigend tekort te zijn. Volgens Zalm ging het allemaal goed en groeide de economie weer.
De lijken van Zalm vallen nu uit de kast dus... Hij moet het hebben geweten, want het onderzoek waar dit uit bleek dateert van november vorig jaar. "na mij de zondvloed" zal hij wel gedacht hebben (niet erg liberaal, wel lekker christelijk, trouwens), en "how convenient" dat nu de PvdA in de regering zit, kunnen we die fijn weer van "potverteren" betichten.

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Daarom plaatste ik dit bericht ook. De PvdA krijgt elke keer dit voor zijn kiezen. Nu zien we dat al die bezuinigingsjaren niet eens direct door de PvdA komt, maar van de VVD zelf. Immers in de tijd van Paars zat Zalm ook al in het kabinet als minister van Economische Zaken. De schuld legt gewoon bij het VVD en we houden teveel vast aan het staatstekort. Tuurlijk moet deze minder worden, maar ook over 10 of 20 jaar hebben wij een tekort. Dat is heel normaal en daar komen we nooit vanaf. Nederland is wat dat aan gaat niet intressant genoeg en tevens raken we een hoop kwijt aan het produceren van produkten en andere zaken.

Dit alles is tevens ook veroorzaakt door de Europese regelgeving. Door de regelgeving zijn er een hoop bedrijven zoals bijvoorbeeld de Nederlandse Koninkijke bussen fabrikant: Den Oudsten, welke enorm goede en degelijke bussen maakte, over de kop gegaan en dat alleen omdat van Europa een wagenpark niet enkelt mag bestaan uit voertuigen gemaakt in eigen land om ook buitenlandse busfabrikanten een kans te geven om hun produkt aan het buitenland te verkopen.

Nee lang leven Europa en kort leven Balkenende 4. PvdA heeft het dadelijk weer gedaan want wie is van de PvdA minister van Economische Zaken.....

Precies onze Wouter Bos. Dus volgend kabinet zijn de PvdA weer buitenspel gezet en komt de VVD weer terug in een nieuw kabinet.

Gesloten