LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
huismuis

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door huismuis »

Ik neem aan dat u voor u 5 kinderen alleen de bassisverzekering heeft afgesloten. Dat snap ik, maar als uw kinderen niet ouder zijn dan 18 jaar, betaald de staat voor hen. ook de aanvullende pakketen ( op uitzondering van het tandarts pakket waar sommige verzekeraars een bijdrage van 5 euro voor vragen). :-)

groet,
Martin

je.oli

Ongelezen bericht door je.oli »

ik heb ook geen offerte ontvangen van mijn zorgverzekeraar.
ik wil geen kraampakket enz omdat ik boven de leeftijd ben.
:roll: :roll:
maar omdat ik doof ben heb ik recht op bepaalde hulpmiddelen en nog steeds niet ontvangen ,zit nu met handen in mn haar ook,
moet ik steeds naar anderen toe om even op de pc te mogen.
heb zelf geen telefoon en n pc kan ik niet kopen omdat ik n uitkering heb van 692 per mnd . :oops: echte armoe dus :oops:

evy2311

Ongelezen bericht door evy2311 »

Beste mensen,

Ik snap nog steeds niet van het nieuwe zorgstelsel. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
het lijkt wel een concurrentiestrijd van de zorgverzekeraars, die ten koste gaat van degene die zorg nodig hebben!!
Dus het gaat ten koste van jou en mij als verzekerde.
De zorg die je nodig hebt is voor iedereen verschillend, maar ik vind het belachelijk dat iemand die toevallig veel hulp nodig heeft veel meer moet betalen, dan iemand die toevallig kerngezond is. Je vraagt er niet om om ziek te worden, dat wordt je. Je hebt dn recht op hulp, maar jhet lijkt er steeds meer op dat je recht op gezondheid een luxegoed gaat worden. Dit vind ik ronduit belachelijk en mensonwaardig

Daarbij kost het me veel meer geld en dat is zeker voor een student zoals ik niet prettig, want ik kan al amper rondkomen :(

En ik denk vele studenten met mij.
De compensatie van de regering vind ik niet voldoende

Maar goed, het meest erge is dat er gewoon over je beslist wordt zonder dat je er ook maar enige inspraak in hebt.
Een regering beslist gewoon en je hebt je maar te schikken.
Ik baal hier echt van!!!

Ik pleit dus voor een allesomvattende ziektekostenverzekering voor iedereen, naar draagkracht te betalen en wat te kort komt moet de overheid bijbetalen.
Want iedereen heeft recht op een betaalbaar en gezond leven!!!

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Wij zijn per 1 januari overgestapt van Zilveren Kruis Achmea naar De Frieslans Zorgverzekering. Een verstandige keuze denken wij, gezien de enorme premie die we anders bij Zilveren Kruis zouden moeten betalen. Het personeel bij De Friesland is vriendelijk, geen lange wachttijden, zoals bij Achmea wel zo is en bovendien geen gezeur met de dokter. De rekening wordt door de huisarts direct naar de verzekering gestuurd. Ideaal voor ons. De overstap ging overigens prima, maar..... Zilveren Kruis deed erg moeilijk. In tegenstelling tot de spotjes op tv waarin wordt gezegd dat overstappen zonder problemen kan en dat de verzekeringen de overstap onderling regelen, probeert Zilveren Kruis Achmea dat te omzijlen, door je toch nog te verplichten om uitsluitend schriftelijk je verzekering op te zeggen. Ik geloof niet dat dat door de overheid zo was bepaald. Achmea bakt er dus niet veel van en wij zijn dan ook blij dat we weg zijn bij deze dure verzekeringsmaatschappij. Vanavond is immers pijnlijk duidelijk geworden waar onze premie naar toe gaat: Naar de reclames op tv. Het is een schande dat een zorgverzekering de premies die door ons worden betaalt, gebruikt voor commercials. Achmea en Menzis spannen met ruim 60 miljoen Euro de kroon. Als ze dat geld nou eens gewoon zouden gebruiken voor effectieve zorg, dan waren deze exorbitant hoge premies nu niet nodig geweest. Het is pure geldklopperij!

Josien80

Ongelezen bericht door Josien80 »

Wij zijn overgestapt naar een collectieve verzekering voor accountantskantoren. We gaan nu 81,90 p.p. betalen voor de basisverzekering en 5,45 voor de aanvullende verzekering en 5,25 voor de tandartsverzekering. Al met al ben ik ongeveer 11 euro per maand goedkoper uit dan mijn aanbieding bij VGZ waar ik nu zit. Dus ik vond dat toch best wel wat op jaarbasis. Ook mijn vriend kon meeverzekerd worden. Voor hem scheelt het 12,50 per maand en hij is nog beter verzekerd ook! Ik moet zeggen, ik vond het best wel eng om over te stappen en hoop nu ook dat alles goed geregeld wordt.

MirjamVeenstra

Ongelezen bericht door MirjamVeenstra »

Ik lees hier veel zorgwekkende berichten! Allereerst: sinds een week of 6 werk ik in het call-center van een zorgverzekeraar. Het is voor mij DE manier gebleken om alles over het nieuwe zorgstelsel te weten te komen en die informatie door te geven aan klanten wat zorgt voor een flink stuk rust voor die mensen. De vragen/klachten/problemen hier komen me dan ook niet onbekend voor. Misschien voor sommigen ten overvloede maar toch hier de BELANGRIJKSTE spelregels zoals de regering dit heeft bepaald (dus val mij aub niet aan hierop, corrigeren mag daarentegen altijd):

- Iedereen MOET volgend jaar verzekerd zijn, van 0 tot *** jaar.

- Particulier en ziekenfonds bestaan niet meer, wat o.a. inhoudt dat studenten niet meer eeuwig hoeven te wisselen van part. naar zkf en andersom.

- Voor kinderen onder de 18 jaar is de basisverzekering gratis (aanvullend in de meeste gevallen ook mits dit pakket overeenkomt met die van 1 van de ouders. Pin me hier echter niet op vast, ik vermoed dat dit per verzekeraar verschilt)

- De basisverzekering is een wettelijk vastgesteld pakket. Dus ja, kraamzorg zit in dat pakket, en ja, alle mannen kunnen zich daar wel over opwinden, maar dat haalt dus niets uit. Stelt u zich eens voor dat ieder persoon in Nederland een individueel pakket zou moeten worden aangemeten. Ten eerste duurt die administratie tot Sint Juttemus en ten tweede wordt de premie torenhoog (ja, hoger dan hij nu al is!). En dat zijn nu toch de meeste voorkomende klachten. We worden er dus niet beter van.

- Laten we het nog maar eens duidelijk stellen: de zorg is duur. De regering heeft ons dat het afgelopen jaar al duidelijk gemaakt door de prijs op de medicijnetiketten te laten drukken. Nu gaan ze een stap verder door de zorgpremie voor ons te verhogen (of: voor ziekenfonds verzekerden te verdubbelen en voor particulieren te halveren). Vraag me niet waarom.

- Als je verzuimt de premie te betalen word je na 3 maanden uitgeschreven en mag je 5 jaar lang niet meer aankloppen bij die verzekeraar. Naar een andere verzekeraar gaan staat uiteraard vrij. Doet u dat niet, geldt er per onverzekerde maand per persoon (vanaf 18 jaar) een boete van 130% van de premie die u zou gaan betalen bij de verzekeraar waar u een tweede poging waagt (stel dan bv dat u na 5 maanden weer gaat verzekeren). Op die onverzekerde maanden en die boete kan men geen aanspraak maken.

- Door alle aanpassingen (nieuwe pakketten ontwikkelen, correcte woorwaarden opstellen, een waterdicht computersysteem/database aanmaken, personeel opleiden, campagnes/flyers/reclames/voorlichters/infodagen etc.) veroorzaakt door de voor mij als (nog altijd) leek nogal gehaaste beslissing/keuze van de regering voor dit nieuwe zorgstelsel is het niet zo gek dat verzekeraars tot in hun kruin in het werk zitten. Daarbij komen natuurlijk vertragingen kijken. Echter:

NB: IEDEREEN HEEFT TOT 1 MAART DE TIJD OM OP TE ZEGGEN OF HET AV PAKKET TE WIJZIGEN (OF COLLECTIEF TE VERZEKEREN). VERVOLGENS HEEFT MEN TOT 1 MEI DE TIJD OM TE VERZEKEREN. DAAR NA GELDT ER DUS EEN BOETE PER ONVERZEKERDE MAAND.

ELKE WIJZIGING/AANMELDING/OPZEGGING GAAT MET TERUGWERKENDE KRACHT, DUS PER 1 JANUARI 2006 IN. (OOK COLLECTIEF)

De kans bestaat dus dat als u nu aan het overstappen bent de premie van uw huidige verzekeraar al geincasseerd is. Natuurlijk kunt u die storneren, maar als uw verzoek tot opzegging bij hen binnen is wordt u uitgeschreven per 01-01-2006 en krijgt u uw premie terug. (en evt gemaakte kosten worden met oude en nieuwe verzekeraar onderling verrekend)

Tip: verstuur uw opzegging aangetekend of vraag uw nieuwe verzekeraar of zij uw opzegging kunnen regelen.

Aanvullingen en correcties zijn van harte welkom! :) [/i]

moe

Ongelezen bericht door moe »

Kijk, jij bent doof en hebt dus hulpmiddelen nodig. Jij wilt geen kraampakket. Nu, dan is het toch wel zo, dat iedereen ergens aan mee betaalt, voor dingen die ze zelf ook niet nodig hebben. Dan noemen we solidariteit.

Ik ben niet doof, maar ik vind het niet erg om aan jou hoorapparaat of hulpmiddelen te moeten mee betalen. Dus moet jij ook niet zo kritisch zijn.

Dat je niet goed rond kan komen, dat is weer een andere zaak. Daar kun je hulp voor vragen, neem ik aan! Ik weet uit mijn omgeving dat dit erg genoeg is, om van een kleine €700 te moeten rondkomen, als je daar ook alles nog van moet betalen.

J.C.de Vries

Ongelezen bericht door J.C.de Vries »

Ik had een collectieve verzekering bij Ohra. Die stuurde een nieuwe polis die m.i. veel te duur was. Voor 2 personen € 251,52.
De collectiviteitskorting was nog onderwerp van onderhandeling met de AVS.
Ik ben overgestapt naar National Academic op een combipolis.
Het gedeelte zorgverzekering kost daar € 78,90.
Daarnaast krijg je op vijf andere verzekeringen een aanbod dat 10 % lager ligt dan je huidige premie. Door een collectiviteitsafspraak met mijn werkgever zelfs 20 %.
Ik heb OHRA via e-mail ingelicht en een reactie ontvangen. De papieren van National Academic heb ik nog niet in huis.
De National Academic heeft de verzekering ondergebracht bij Menzis.

iris32

Ongelezen bericht door iris32 »

ik zit bij de cz-groep en zou midden dec. mijn aanbod ontvangen moeten hebben. Toen ik aan het einde deze nog niet ontvangen had belde ik ze op. Ze vertelde me wel wat het zou worden, maar ik heb het nog niet zwart op wit en ik weet dus ook niet of er iets veranderd is in mijn pakket. Ik kan niet eens vergelijken met anderen. Hoewel ik redelijk tevreden was over de CZ-groep vind ik dit eenbeetje raar.....

LarsBerends

Ongelezen bericht door LarsBerends »

via rabobank.nl krijg je een behoorlijke korting op zowel de basisverzekering als aanvullende verzekering van Interpolis.

Voorwaarden zijn ook goed. Scheelt toch ruim 100 euro voor gezin... zeker als je geen gebruik kunt maken van een collectief werkgeverscontract....... :)

consumentje4

Ongelezen bericht door consumentje4 »

Ook wij stappen over naar Interpolis via de Rabobank. Ik ben nu verzekerd bij CZ Particulier en mijn vriendin bij VGZ Ziekenfonds.

Ontvangst van aanmelding keurig ontvangen. Ik hoorde wel dat er erg veel belangstelling is. Op dit moment 1000 nieuwe aanvragen per dag..... Tot nu toe geen klachten

Marcel

zoekende

Ongelezen bericht door zoekende »

Ook als je niet overstapt naar een andere verzekeraar, kan je toch gewijzigde voorwaarden krijgen via een ander collectief. In feite stap je dan toch ook over. Of niet? Zo kan je bv. bij Zilveren Kruis Achmea verzekerd zijn of blijven via de Rabobank, Interpolis, KBO en UWV (en misschien nog meer).

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

wij zijn al ouder en dus niet meer zo op zoek naar allerlei opties
daar wij gewezen zelfstandigen zijn, was een van ons ingedeeld bij ziekenfonds en de ander particulier, bij dezelfde verekeringsmij CZ
nu krijgt de ziekenfondsverzekerde een redelijke verzekering aangeboden ) basis plus eenvoudige aanvullende) en de paticulier de duurst mogelijke onvoordeligste polis )basis plus duurste aanvullende plus hoogste eigen risisco)
dan denk je ik kan zelf kiezen , maar die optie is niet toegankelijk!
Dus wat nu meneer Wiegel als je niets doet komt het vanzelf goed
als je niet in actie komt gaat je complete pensioen eraan.
graag uw reactie

MMJ Monique

Ongelezen bericht door MMJ Monique »

Ik heb getracht me te concentreren op de info die ik via Radar kon opzoeken, een service die ik zeer waardeer, maar ik zie door de bomen het bos niet meer, zoveel info komt er op me af en als ik moet afgaan op het advies, dan vind ik het voordeel wat ik zal hebben niet opwegen tegen de onzekerheid die ik ook hier veel lees..... Loopt alles wel naar wens.

Ik heb dus besloten om te blijven zitten waar ik zit, tegen een dure premie, deels óók uit eigen keuze, omdat ik goed verzekert wil zijn.

Ik wil wel nog van mijn hart dat ik het een enorme verspilling vind, zoals Nedeland / De Hoge Heren zal ik maar zeggen, ons systeem van verzekeringen om zeep hebben geholpen en het merendeel van ons volk opzadelen met enorme hoge lasten. En dan durft een Hoge Heer ( sorry, maar namen onthouden is ook al niet mijn sterkste kant) te beweren dat wij hier in Nederland geen armoede kennen.....
Misschien eens onder het volk gaan toeven en de oren te luisteren leggen...

:( :evil: :? :shock:

Monique

MirjamVeenstra

Ook als je niet overstapt naar een andere verzekeraar, kan je toch gewijzigde voorwaarden krijgen via een ander collectief. In feite stap je dan toch ook over. Of niet? Zo kan je bv. bij Zilveren Kruis Achmea verzekerd zijn of blijven via de Rabobank, Interpolis, KBO en UWV (en misschien nog meer).
Je kan zowel de basisverzekering als de av pakketten bij verschillende verzekeringen afsluiten, ik zal het met een voorbeeld toelichten:

- Je bent basis verzekerd bij Zilveren Kruis en hebt daar een collectieve regeling via bijv. je werkgever.
- Je kan daarnaast een av pakket afsluiten bij bijv. Interpolis.
- Ook kan je evt. een av tand pakket bij een derde verzekeraar onderbrengen!
- In principe wijzigen de voorwaarden/dekking niet. De werkgever kan wel andere afspraken maken, voorbeeld: bij veel werkgevers kunnen partner en kinderen meeprofiteren van de korting. En soms kan dit zelfs gelden voor uitwonende, studerende kinderen!

Het nadeel is wel dat het goed kan dat jouw werkgever wel een coll. contract heeft met het Zilveren Kruis, maar niet met Interpolis. Stel je krijgt van je werkgever 10% korting, dan geldt dit dus alleen voor het basispakket wat je afgesloten hebt bij het Zilveren Kruis.
Het kan dan wel weer dat je misschien bij een bond/organisatie aangesloten zit en deze een coll. contract heeft met Interpolis. Dan is een korting op dat av pakket wellicht ook mogelijk.

Heb ik zo de vraag een beetje beantwoord?

senior12

Ongelezen bericht door senior12 »

beste gast is de unieKBO aanbieding van Zilveren Kruis geen interessante optie voor jullie?

ysbrand-s

Ongelezen bericht door ysbrand-s »

Delta Lloyd stuurde ons een polis toe met een belachelijk hoge premie! Dit aanbod was totaal niet vergelijkbaar met de particuliere polis die we eerst hadden.

Ga nu naar Fbto.

MirjamVeenstra

@Monique: het meest bizarre wat ik de laatste dagen heb gehoord is een uitspraak van Zalm. Hij nam de jaren 50 als voorbeeld voor de Nederlandse bevolking van nu. Hij wist te melden dat men in de jaren 50 zelf hun kleren maakten. Uitmuntend stukje geschiedenisles, maar wat moeten wij daarmee? Dus we moeten massaal naar het leger des heils, achter het weefgetouw klimmen en elkaars sokken stoppen? Grote kans dat die werkzaamheden en te veel tijd kosten (wat ook niet mag) en bovendien een duurdere oplossing is dan gewoon een hemd kopen. Je blijft je verbazen met die man, onze minister van financien. :lol: Dit even terzijde, nu weer bij de les. :wink:

Trouwens, wie weet komt hij volgende week met het voorstel om zelf onze medicijnen te maken met een kruidentuintje en mini-lab. Ik wacht in spanning af.

C.Hoekman

Ongelezen bericht door C.Hoekman »

Ook ik ben bij mijn oude zorgverzekraar gebleven; de Ohra dus.
Weliswaar met aanvullend pakket en zeker met de tandartsverzekering één van de duurste, maar met name bij de tandartsverzekering kan ik letterlijk gaan en staan waar ik wil; alle onkosten worden - net als in voorgaande jaren - voor 100% vergoed. Het betreft hier wel een restitutiepolis. Dit wordt ook algemeen aangeraden om die te nemen.
Vooral met de vergoedingen voor fysio en tandartskosten was het een heel gezoek om na te gaan wat je nu allemaal vergoed krijgt. Bij de tandartsverz. die ik heb vergeleken kwam dit vaak neer op een vergoeding tussen de 50% tot 75% van de gemaakte kosten.
Ik zou mensen één advies willen geven; als je huidige verzekeraar je nu goed bevalt (zoals bij mij het geval is sinds 9 jaar) verander dan niet alleen maar om de centjes (tenzij het niet anders kan natuurlijk).
Vaak is goedkoop: duurkoop! En volgend jaar gaat de basispremie al weer omhoog tot boven de 100 euri!

ipi

Ongelezen bericht door ipi »

Omdat ik voor 2 maanden in het ziekenfonds moest heb ik toen even snel voor AnderZorg gekozen. Daarvan een nieuw voorstel gekregen voor de huidige verzekerings gedoe. Maar daar staat in "de gebruiksaanwijzing Zorgverzekering 2006"bij de kleine letters dat de aanvullende verzekeringen een eigen risico hebben van 50 euro per aanvullende pakket per kalender jaar. Dus 50 euro aanvullende en 50 euro tand Extra. Dus je bent al 100 per jaar duurder uit en 8.33 per maand. Ik heb een overstap gemaakt naar IZZ ben benieuwt ...

Ben al vanaf eind december gaan zoeken naar een andere zorgverzerkering maar vindt het heel moeilijk en de aanvullende pakketten zijn zo verschillend, vaak tandarts maar 75 % vergoeding en ik moet er wel 1 hebben met een goede kraamzorg en voor de zekerheid maar 100 % IVF vergoeding.

Gesloten