Ik word een beetje depressief als ik de verhalen hier allemaal hoor. Ik ben een paar weken geleden overgestapt van mijn DirectADSL abonnement naar Surfen & Bellen van HetNet. Leek allemaal prima te gaan, ik had nog nooit echt ervaringen met HetNet dus overstappen leek me prima. Bevestiging gekregen, alles netjes. Nu een paar dagen geleden het installatiepakket gekregen en de activatiebrief. Een godsgeschenk als ik het zo hoor want dat ging bij velen al fout. In iedergeval ik alle stappen van de overigens correcte en goede handleiding opvolgen, alles prima. TOTDAT het VoIP lampje moet gaan branden, niet dus. 20 min wachten. Dan maar 'even' bellen met de helpdesk, 20 min in de wacht dus.
Een medewerker aan de lijn: we gaan het voor u uitzoeken. Na vijf min is ie terug, record zo te lezen haha, ja u heeft het installatiepakket iets te vroeg ontvangen (het blijkt zelfs mogelijk te zijn iets te vroeg te ontvangen bij HetNet) u moet nog even wachten totdat wij de aansluiting gereed hebben gemaakt.
Echter de volgende ochtend de Experiabox gereset, VoIP lampje brand, yes.
Telefonisch geactiveerd, internet geactiveerd, en WEER EEN PROBLEEM
"Beheer telefoniegegevens is niet beschikbaar
Op dit moment is uw Beheer Telefoniegegevens-omgeving niet beschikbaar.
Heeft u nog geen gebruik gemaakt van de Beheer Telefoniegegevens omgeving?
Dan is uw persoonlijke Beheer telefoniegegevens omgeving nog niet helemaal voltooid.
Wij doen er alles aan, dit zo spoedig mogelijk voor u te realiseren.
Wilt u het later nog eens proberen?
Heeft u al wel gebruik gemaakt van uw persoonlijke Beheer Telefoniegegevens-omgeving ,
dan betreft het een storing. Wij doen er alles aan dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
Wilt u het later nog eens proberen?
Excuses voor dit ongemak."
Hier wordt je toch depressief van? Boebele, ik ben een scholier en zelfs ik weet dat het niet zo heel lastig is om ookal zijn er verschillende automatische processen VOORDAT je het installatiepakket verstuurd af te ronden. Met computers moet alles toch zo snel en goed gaan? Dan moet het ook makkelijk zijn om mutaties correct uit te voeren.
Waar het echt aan ligt is het belabberde ontwerp van hun site en systemen, overal zitten bugs in, van het Customer Service Center:
http://csc.hetnet.nl/CSC/ wordt je al helemaal triest.
De opmaak een echte puinhoop! Er staan wel kopjes aan de linker kant maar die dekken de inhoud niet en je moet vaak nog doorklikken, dan kun je dat toch ook weer aangeven met een kopje? Het is gewoon heel slecht ontworpen.
Wie de Surfen & Bellen implementatie heeft bedacht is sorry dat ik het zeg al helemaal debiel. Waarom kun je de klant het niet in één keer laten aanvragen en het in een centraal punt afhandelen, alles bijvoorbeeld regelen via het online Customer Service Center? Doordat het allemaal zo gefragmenteerd verloopt kun je ook niets anders dan fouten en 'verstoringen' zoals ze het zelf noemen in de onderlinge systemen krijgen.
Oow ja nog zoiets, een tijdje was het ook niet mogelijk ze een e-mail via het online formulier te versturen, telkens een fout in het PHP-script bij de registratieaanmaak. Hun hier een e-mail op
[email protected] verstuurd, geen antwoord maar een paar weken later was het opgelost. Is dit nou klantvriendelijkheid?
Het lijkt wel alsof hun enigste doel is geld uit je zak te kloppen, dat zullen ze bij mij echter niet lukken. Ik denk dat ik de oplossing heb:
* Bel absoluut niet met de helpdesk hier komen alleen meer rampen uitvoort. Het kost je alleen geld, hier is het HetNet ook alleen maar om te doen.
* Heb je een probleem e-mail het dan via het formulier op de site, ookal krijg je alleen een ontvangstbevestiging met incidentnummer ontvangen, het is dus ontvangen. Het moet je niet boeien of ze je nou antwoorden of niet, het kost je iig geen geld.
* Kijk na een paar dagen zeker niet eerder want dat is onmogelijk, op dat tempo kunnen ze absoluut niet werken, of er een verandering is opgetreden. Zo niet, wacht lekker.
* Krijg je onverhoopt een factuur? NIET BETALEN. Anders laat je het alleen maar toe om hen door te laten gaan met hun belachelijke klantbehandeling. Laat eventueel het bedrag storneren en stuur ze een duidelijke e-mail wáárom je het bedrag niet voldoet.
* Dreigementen dat ze je afsluiten of een gerechtelijke procedure beginnen? Hier kun je alleen om lachen, je hebt al het bewijs dat je er alles aan hebt gedaan om je probleem te melden. Mocht het tot een rechtzaak komen dan hebben ze geen poot om op te staan
* Als ze een e-mail terugsturen dat je de helpdesk moet bellen, doe dit dan éénmalig, zeker niet te lang. Krijg je geen bevredigend antwoord, goodbye.
* Ze kunnen je trouwens niet eisen om te bellen: waarom bied je anders een e-mailservice aan als je niet wilt dat klanten hier gebruik van maken? Het moet mogelijk zijn om een bedrijf te bereiken met een dienst die zijzelf aanbieden.
* Als het echt maanden gaat duren ga ze lastigvallen met een schriftelijke liefst aangetekende brief waarin je het probleem verhelderd en verwijst naar eventuele e-mails met incident nummers, kunnen ze die niet vinden, pech voor hun. Dat is niet jouw zaak dat ze hun eigen administratie niet fatsoenlijk bij kunnen houden. Je kunt ook eventueel dat mens bellen van klachtenafhandeling via telefoon 0334540400. Ga niet schreeuwen en ook niet lachen ookal zou iedereen dat eigenlijk wel willen doen, blijf netjes wijzen op je klacht maar wees wel duidelijk.
Het moet zo echt verholpen worden heb ik uitgedacht, je moet niet raar opkijken als je probleem weken duurt om te verhelpen bij HetNet hebben ze helaas niet zo'n grote brainpower of willen ze die gewoon niet gebruiken.
Ik ben geen expert op het gebied van consumentrecht, maar er zal vast wel ergens iets te vinden zijn over het ontbinden van een contract als het echt niet meer wil want ze hebben zich niet aan de afspraken gehouden.
Gelukkig zit ik nog niet met vreselijke problemen maar dat zou best goed kunnen gebeuren, ik wacht iig lekker af, je moet vooral geduldig zijn is de key denk ik, ookal is het belachelijk want ze moeten je normale service verlenen. Maar ga vooral niet betalen aub. Ik doe dat zeker niet als ze mij de dienst niet leveren.