LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Linden
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2007 17:45

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Linden »

:x Beste mensen,
Ook ik ben er ingestonken!Aardige jongeman,die mij bij herhaling bezwoer dat pritell ook onder de vlag van KPN werkte.
Dus nu ook maar proberen om getekende contract te annuleren.
levans
amersfoort.

dapjus
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2007 15:14

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door dapjus »

Sjonge sjonge :x Wat ben ik het zat, wat denk je mijn vader heeft op advies van europay de eerste aanmaning betaald en nu blijven ze incasso`s toesturen dat mijn vader binnen 24 uur moet betalen anders wordt hij gerechtelijk vervolgd. WAT ZIJN HET VOOR DWARSLIGGERS< WAT MOETEN WE NU DOEN.
Mijn vader is kokend, niet goed dus in zijn conditie vanwege chemekuren
Wanneer houden ze op.
Politie inlichten??

Wie heeft er nog een snel advies.

namens een woedende vader

dapjus
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2007 15:14

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door dapjus »

En weer een brief van europay en weer een, nu aangifte gedaan bij politie, die heeft contact gehad met directeur van pritell en nu een schikking, wel betalen dus helaas, alleen nu de helft. Wat een gezeik zo, hopelijk is dit een les voor iedereen, succes ermee
mijn vader kan nu zonder stress aan zijn chemokuur beginnen, schandalig dat het zo moest gaan

slotmink
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2007 21:10

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door slotmink »

Ook mijn moeder van 81 (en haar bovenbuurbrouw) kreeg in juni 2007 een contract aangesmeerd van pritell onder de noemer "goedkoper bellen via KPN". Toen ze de rekening kreeg, schrok ze daar erg van. De incassodienst volgde al snel en na zoeken en bellen heb ik de volgende brief verzonden naar Pritell.

Aangetekend

Aan:

PriTell BV
Postbus 60310
1320 AJ Almere



plaats, datum

L.S.

Hierbij laat ik U weten, dat ik afzie van de overeenkomst met PriTell BV, om mij de dienst van een jaarcontract te leveren, waar ik tijdens een bezoek van één uwer colporteurs kennelijk voor heb getekend. Ik heb uit haar verkooppraatje niet begrepen dat ik via Uw bedrijf zal gaan bellen. Ik ben al mijn hele leven trouwe klant van KPN en ben nooit van plan geweest om over te stappen naar een ander telefoonbedrijf.

Overwegende om aangifte van oplichting te doen, bleek er een snellere manier te zijn om het jaarcontract te beëindigen.
Uit navraag bij de KVK in Hilversum bleek namelijk dat u geen overeenkomsten heeft laten dagtekenen bij voornoemde Kamer van Koophandel.
Ook heb ik de bank laten weten het bedrag a …... euro van de factuur nummer….. tegen te houden cq. terug te laten storten op mijn girorekening. Het incassobureau is hiervan op de hoogte gesteld.

Gaarne ontvang ik van u een bevestiging van beëindiging van deze overeenkomst.

Voor de goede orde deel ik mee dat ik geen prijs stel op uw bezoek aan huis of aan telefonisch contact.

Naam
straat
woonplaats

Dit is te gebruiken om snel van het contract af te komen. Binnen een paar dagen was het ontbonden. Nu kreeg ze begin juli wederom een dreigbrief van het incassobureau, of ze binnen 3 dagen 80 euro wilde betalen. Wederom wat mailtjes verstuurd en van pritell kreeg ik het bericht dat alles was afgehandeld en dat ze dit hebben doorgegeven aan europay. Contact met europay leverde op dat dit pas na mijn emailbericht was doorgegeven. Bij de brief dit verzoek dus meenemen.
Als het goed is, is mijn moeder nu overal vanaf zonder kosten. Wel moest ze KPN bellen om weer teruggezet te worden in de systemen. Ze moest daardoor 2 weken bellen met 1655 voor haar eigen nummer. Sinds vandaag is dit ook weer gewoon.

Diepe zucht maar ik ben er nog niet klaar mee. Ik hoop dat mensen hier iets aan hebben om van het hele gezeur af te zijn. Ik heb aangifte van oplichting overwogen maar dat zal niet meevallen en zeker niet op korte termijn. Ik hoop dat RADAR er iets over in hun programma mee zal nemen. De manier van colporteren is absoluut verkeerd en asociaal.
Succes allemaal
Laatst gewijzigd door slotmink op 11 jul 2007 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

slotmink
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2007 21:10

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door slotmink »

Nog even wat gegevens:

telefoonnummer Kamer van Koophandel Hilversum, afdeling contracten, 035-6721212 (pritell valt statutair onder Naarden)

emailaders van pritell: [email protected]
telefoonnummer van europay 035-6997111

Nogmaals succes met de afhandeling.

andre58vankuijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2007 11:24

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door andre58vankuijk »

Als u bent gestrikt door Pritell -Almere dan kunt u zeker binnen 8 dagen ervan af
Schroom niet, mail me , vertel wat er gebeurt is, alleen feiten !!!!
Dan help ik met een brief.
Succes is verzekerd.

maurizia
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2007 18:59

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door maurizia »

[Wil die meneer die vandaag zijn e-mail adres heeft gegeven goed door geven.
Mijn vader is er ook ingeluisd heb een aangetekende brief verzonden. Een e-mail daar heb ik een antwoord op gekregen dat het ontbonden is .Maar ik heb ook voor de buurvrouw van mijn vader ook 4 een e-mails verzonden daar heb ik geen reactie op gekregen zei heeft ook zelf een aangetekende brief verzondenbrief]. Als ik al die klachten lees heb een zwaar hoofd er in als alles goed gaat.Zie van de klachten die er over pritell zijn geschrven dat het meeste oudere mensen zijn bij wie ze aande deur komen :twisted: [/b]

andre58vankuijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2007 11:24

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door andre58vankuijk »

[email protected]
Wat belangrijk is dat binnen 8 dagen gereageerd wordt.
Type bij google Wet op de Colportage in. Deze vorm van verkoop heet zo. Er is een vent vergunning vereist.
Neem de feiten van het gebeuren goed op,

andre58vankuijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2007 11:24

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door andre58vankuijk »

Als je op tijd, 8 dagen, annuleerd, email en aangetekend dan ben je zeker volgens de wet goed afgeschermd.
Deze club overtreed de wet , een oplossing is dat gedupeerden aangifte gaan doen, duidelijk feitelijk weergeven van het gebeurde in overleg met een advocaat.
Eventueel kamerleden inlichten kan ook geen kwaad.
Belangrijk is ook het gedrag van de persoon aan de deur en of telefoon. Komt dit bedreigend over bijvoorbeeld.
Wordt er over andere zaken gesproken ? Dit is misleiding.

vries580
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2007 22:53

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door vries580 »

Mijn schoonouders zijn op de dezelfde wijze misleid door een colporteur aan de deur.
Zij bellen nauwelijks en hebben gemiddeld 12-13 euro gesprekskosten per maand.
Hoe kunnen die nu voordeel behalen met CPS.

Waardeloos!!

Zie maar eens van zo'n contractr af te komen.
Contractduur is 1 jaar.
Dus 12 x €12,95 weggegooid.
En dat gaat af van hun AOW-tje.

Pritell moeten jullie zo geld verdienen.

Fadofado
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2007 09:32

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Fadofado »

Ook mijn moeder van 86 werd gebeld door "een hele lieve juffrouw" die suggereerde namens de KPN te bellen en haar feliciteerde met de nieuwe goedkopere wijze van telefoneren die haar ten deel was gevallen. Zij wilde wel nog even de banknummers controleren !!!!
Het contract lag de volgende morgen al in de bus. Bellen had geen nut: niemand nam op. Intussen een aangetekende brief verstuurd en afwachten of dat tot rersultaat leidt.

Wat mij ten zeerste verbaast is dat een derde partij namens mijn moeder bij een andere derde partij zonder enig bewijs (handtekening of bandopname) een verandering in een contract kan laten aanbrengen, waardoor de eerste partij gedupeerd wordt: kosten voor aangetekende brieven, telefoontjes, tijd en moeite.

Dat is toch alsof iemand bij Albert Hein ongevraagd je boodschappen uit je karretje haalt en er producten van Lidl inlegd, die je dan zelf naar die winkel in een ander dorp moet terugbrengen als je ze niet wilt hebben?

FF

Fadofado
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2007 09:32

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Fadofado »

Bij wie kan ik mij ook alweer laten registreren voor het niet willen ontvangen van colportagetelefoontjes??

Hoe sneller dit verboden wordt door het kabinet (er wordt nu over gesproken) hoe beter het voor ons allen is.

FF

Atomium
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2007 13:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Atomium »

Beste mensen,

Ik begrijp werkelijk niet hoe het kan dat een bedrijf al meer dan 1 jaar mensen voor de gek houd ongestraft?
Gebeurt dit zo veel dat er niets aan gedaan kan worden of wat is dat nu voor onzin?

Mijn moeder en een overbuurvrouw zijn ook voor de gek gehouden door deze mensen en wie weet nog meer......
We hebben als nog een ondertekende brief gestuurd.

voor de mensen die dit ook overkomt:
Meld het bij de Opta en probeer aangifte te doen.
voor de mensen die dit hebben meegemaakt post AUB wat jou oplossing is geweest zodat er eventueel meerderer uitwegen bekend worden. Alleen posten dat het je is overkomen zonder uiteindelijke oplossing als die er is lijkt me zinloos.

Bedankt en ik laat horen wat voor ons de oplossing was.

Groeten,

AJ

slotmink
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2007 21:10

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door slotmink »

Beste Atomium

Mijn oplossing van 10 juli is echt een succes om van alle verplichtingen af te komen! Mijn moeder heeft er niets meer van gehoord en hoeft de gemaakte belkosten van ongeveer 24 eurcent ook niet te betalen.
succes ermee!

Verder heb ik de politie van Almere gebeld en ik heb een mail naar kassa gestuurd of ze dit onderwerp (nogmaals?) willen behandelen op televisie.

Atomium
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2007 13:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Atomium »

Beste SLotmink,

Ik heb jou tip eergisteren in gang gezet.
We zijn dus afwachtend op hun reactie.

De aangifte zal ik ook in werking stellen.
Ik heb nog geen mail naar Radar gestuurd echter wel naar de Opta en naar
de consumenten bond.
Ik ben bang dat een programma als Tros radar wel de mensen kan waarschuwen maar daarmee lossen we het probleem niet op.

Bedankt in ieder geval voor je info.
Ik ga nu op vakantie dus ik zal na mijn vakantie posten hoe het voor de rest gegaan is.

Groeten,

Atomium

maurizia
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2007 18:59

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door maurizia »

pritell heeft voor mijn vader en zijn buurvrouw in dit geval goed gedaan alles hebben zij ontbonden maar zijn wel weer 5.00 euro rijker geworden. Zowel op de aangetekende brieven en op de e-mails hebben zij gereageerd. Er zijn zo veel klachten over pritell en toch zijn er mensen die er weer in tuinen. Wat mij zo kwaad maakt is dat zij alleen bij oudere mensen aan de deur komen ze zullen wel denken die tuinen er wel in . Maurizia

Markovic
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2007 21:34

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Markovic »

http://www.ikbengenaaid.nl/component/op ... //start,0/

Wat je zoal niet op internet kunt vinden.

Groeten,

Dejan
Amsterdam

NiPa
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2007 18:49

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door NiPa »

Eind mei 2007 kwam ene Remi van Pritell langs met een mooi praatje over goedkoop bellen. Moeder heeft toen wat ondertekend, echter ontving ze geen kopie. Dit voorval was ze allang vergeten, totdat ze een felicitatiebrief kreeg en kort daarna een factuur. Dit bedrag werd geincasseerd van haar rekening. We hebben dat bedrag gelijk laten storneren en gebeld met verzoek om een kopie van het contract. Aangezien mw Mulder vd afdeling Finance moeilijk deed, ging er een schrijven daarover de deur uit. Toen een 2e factuur kwam, werd die ook niet voldaan, totdat er een brief van Europay binnenkwam als ingebrekestelling. Daarop kreeg ze ook een kopie van het contract. Wederom geen betaling de deur uitgedaan en melding gemaakt bij de politie over ongewenst en ongepast gedrag van Pritell. Ondanks dat er geen strafbaar feit was gepleegd, werd er wel een melding hiervan gemaakt. Toen er een eerste aanmaning kwam van € 80.00 (incassokn+rente), hadden we besloten om toch te gaan betalen, voordat het uit de hand zou gaan lopen. Tevens werd er in de brief gemeld dat de telefoonaansluiting afgesloten was. KPN gebeld en die gaf aan dat er via een omweg toch gebeld kon worden. Tegelijkertijd betaling gedaan en een AANGETEKENDE brief naar Pritell geschreven. Daarin stond: "aangezien ik in het geheel niet tevreden ben met uw dienstverlening, wil het abonnement per ... beeindigen. Tevens heb ik zowel bij de politie als bij de belastingdienst, afdeling FIOD, een melding gemaakt wat betreft uw onvolledige en ongepaste dienstverlening. Het vooraf betaalde bedrag van het abonnement over de maand ..., zou ik graag voor een deel willen ontvangen, aangezien ik het halverwege ddeze maand het abonnement beeindig. Graag ontvang ik een bevesgiging van beeindiging van het contract.".

Nog geen week later ontvingen we een brief van hen dat het 2 dagen na ons schrijven het contract beeindigd is en dat er nog wel wta voldaan moest worden van de gemaakte kosten. Ondanks dat er een maand opzegtermijn is (zie voorwaarden), hebben ze die neit gehandhaafd. Wel hebben ze er in gezet dat als het een beeindiging van contract in het eerste jaarabonnement is, er nog kosten in rekening worden gebracht...

We denken dat "dreigende" taal hen wel wat afschrikt. Tevens hoorden we van KPN dat ze met een rechtzaak bezig zijn tegen Pritell. Meer info wilden en konden ze niet verstrekken.

Succes voor de mensen die hier nog mee aan het klooien zijn. En de FIOD wordt nog hierover aangeschreven wta betreft de handelswijze van Pritell. We hebben (schoon)moeder op het hart gedrukt gewoon NEE te zeggen tegen zulk soort mensen/ bedrijven en de deur dicht te doen. Niet erin trappen!!!

RavenSpeaks
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 okt 2007 20:05

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door RavenSpeaks »

hallo,

Ik ben behoorlijk geschrokken wat ik hier allemaal lees!!
Ook ik ben er in gestonken, heb nu een aanmaning van europay ontvangen of ik 91, 50 wil betalen.
De eerste factuur was 85,00, en zag toen pas dat ik dubbelop betaal!!
Email gestuurd en een zeer korte reactie ontvangen, weer een email verstuurd dat ik het 'contract' wil beeindigen. En dat zij mij die 'boete' niet mogen opleggen, want dat had KPN mij verteld, omdat het hier niet om een abonnement ging. Maar helaas ik kreeg hem wel, maar liefst 41, 00!!
Heb Opta gebeld en die zei dat ik binnen 8 dagen had moeten opzeggen, maar ja dat is niet van toepassing!!
Ze hebben wel alles genoteerd en als ik meer klachten had moest ik bellen.
Heb nog steeds, na een maand een code van KPN om te kunnen bellen, omdat de bandopname niet goed was gegaan,\.
Ik zei 'bel ik nu nog steeds via Priteel dan??" Daar gaven ze geen antwoord op!! Maar ik kon niet meer bellen zonder de code, dus zal wel niet. Via een special telefoonnummer moest ik weer overschakelen, maar dat luktte ook niet!! Dus weer Kpn gebeld en moest een nieuwe bandopname doen dat ik alle diensten bij KPN wilde.
Ik heb inmiddels een aangetekende brief klaarliggen, want dat was de enige optie nog!!
ik betaalde 12,95 aan pritell, en de boete was 49,00 als je binnen een jaar zou opzeggen.
Ik heb al meerdere keren geschreven dat ik het schandalig vindt dat ze misbruik maken van mensen hun vertrouwen. En of ze een bord voor hun kop hebben!! Telefonisch zijn ze niet bereikbaar!!
En dat ik het niet hierbij laat, want ik betaal niets!! Heb ook een uitkering en geen ruimte om dit te betalen.

Wat mij het meeste kwaad maakt is het feit dat KPN of andere instanties niets vermelden over dit soort bedrijven. Ze mogen zich niet uitspreken. Maar als er zoveel mensen benadeeld worden moet er toch ingegrepen kunnen worden????

Als wij allemaal ons verhaal, wat hier neergezet wordt, samenvoegen en naar een advocaat of iemand die ons helpen kan, opsturen, staan wij toch heel sterk???

Waar ik ook vraagtekens bij heb is het feit dat pritell de naam KPN gebruikt, dat mag toch ook niet zonder toestemming van KPN??? Of heeft KPN hier de hand in??? Toen ik hen inlichtte over Pritell waren ze niet verbaasd!!??? Wat zijn jullie bevindingen toen jullie KPN hierover inlichtte??
Bij opta staat een bericht over een boete aan KPN, waar ik geen goed gevoel bij had. Zij hebben iets niet aangemeld bij Opta, ik wil jullie vragen om dit bericht te lezen en kijken wat jullie hiervan vinden.

RavenSpeaks

RavenSpeaks
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 okt 2007 20:05

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door RavenSpeaks »

hehe, volgens mij heb ik het voor elkaar, europay komt met een verzoek en laat dan het dossier sluiten. Ik ben toch zo duidelijk geweest door mezelf goed te laten informeren dat ik nu sterk stond en zij met een oplossing komen. Alleen KPN deed nog steeds moeilijk, twee bandopnames verder kreeg ik weer te horen dat de bandopname afgekeurd was, maar de reden wordt niet vermeld!! Zelfs geen brief of email erover, heb ik ook aangegeven.
Ik bel nu nog steeds met een code ervoor, zeer vervelend.
Maar nu kwam ze met een oplossing om een ander abonnement te nemen en dan zal ik overal vanaf zijn. En 9 euro goedkoper in de maand dan ik nu betaal. Ok, heb ik gedaan, alleen al om het feit dat ik overal vanaf zou zijn.
Zou ook kosteloos ingestalleerd worden, maar ze kwam hier pas mee aan toen ik zei dat ik alle diensten wilde beeindigen bij KPN!!!

En heb haar nog gevraagd of Pritell toestemming had gekregen om hun naam te gebruiken, haar antwoord was dat ze geen toestemming hadden gegeven. Maar ik heb mijn twijfels.
Maar ja, als ik nu eindelijk overal vanaf ben, vind ik het prima!!!
Ravenspeaks

Gesloten