Pagina 5 van 6

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Geplaatst: 31 mar 2008 13:51
door Els Beltman
Beste bijna ex student,

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u van gedachten wisselen over uw ervaringen bij het NTI en de problemen die u helaas ondervonden hebt.
Het NTI neemt service zeer serieus, en luistert ook heel goed naar de adviezen die bijvoorbeeld via jaarlijkse tevredenheidsenquetes aan ons gegeven worden. Ook voor individuele opmerkingen staan wij altijd open.
U kunt mij daarvoor altijd bereiken via [email protected] .

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Geplaatst: 31 mar 2008 15:34
door kanovaarder
Els, ik ben van je gaan houden!

Nee, niet van het NTI want dat blijf ik een ramschbedrijf vinden maar ik ben een beetje van je gaan houden omdat je tegen alle stormen in jouw baas blijft verdedigen.

Natuurlijk, 't is ook je vak maar menig beter bedrijf zou zo'n werkneemster willen.

Dus........ voor het NTI mijn duim omlaag, maar voor jou mijn duim omhoog.
Ik hou van assertive mensen.

Grootvader

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Geplaatst: 31 mar 2008 22:35
door Een bijna ex NTI student!
Beste Els,

een persoonljik gesprek heeft denk ik weinig zin meer. Ik heb al zo veel voorstellen gedaan, maar de reactie is altijd negatief. Van enige compensatie van mijn schade is geen sprake. Door de slechte service van het NTI moet ik veel meer uren in mijn studie steken, die ik niet kan declareren bij de klanten van mijn adviesbureau. Een gerechtelijke procedure kost me te veel tijd.... Ik heb me daarom voorgenomen anderen sterk te waarschuwen voor het NTI, zodat die er geen schade van hebben. Ik heb je al meerdere keren persoonlijk benaderd, maar dat helpt niets..... Ga gewoon leuk werk zoeken! Je zult vast je best doen, maar er zijn collega's die jouw werk bezorgen, in plaats van de klant te helpen. Mijn standpunt is helder: ik wil gewoon de dienstverlening waar ik voor betaal, krijg ik die niet, dan wil ik er ook niet voor betalen.

Groet, een bijna ex NTI student. (je kent me denk ik wel)

Helaas is deze gang van zaken erg slecht voor mijn motivatie

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Geplaatst: 01 apr 2008 12:28
door Els Beltman
Beste student,

Toch blijft mijn uitnodiging overeind om de situatie door te spreken, wellicht aansluitend aan een examenmoment bij het NTI? Ik ben ervan overtuigd dat in een gesprek duidelijk uiteengezet kan worden wat de mogelijkheden maar ook de onmogelijkheden binnen een opleiding zijn, waarbij ik nu niet gedetailleerd kan antwoorden omdat ik de situatie niet ken.
Nogmaals, ik sta pal achter de integriteit van het NTI als serieus onderwijsinstituut.

Vriendelijke groet,

NTI
Els Beltman

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Geplaatst: 01 apr 2008 13:39
door Een bijna ex NTI student!
Els, dat zal allemaal wel, helaas zijn mijn ervaringen anders.
Het is kennelijk zelfs onmogelijk om een factuur te sturen. Zelfs over zo iets simpels moet ik tig keer mailen en bellen en dan nog lukt het niet... Vandaag weer een acceptgiro gekregen, terwijl een factuur was toegezegd.

Groet,

800403293

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Geplaatst: 01 apr 2008 14:47
door Een bijna ex NTI student!
Ik heb telefonisch overleg gehad met Els Beltman van het NTI. Ik moet even de definitieve reactie afwachten, maar ik hou jullie op de hoogte. Misschien kan ik toch iets minder negatief over het NTI worden. Els doet in ieder geval haar best.

Alex

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Geplaatst: 01 apr 2008 15:08
door kanovaarder
Mmmmmmwooaaaaa =kusje voor Els.

Zou ze goed kunnen afwassen?

Nee hoor, Els.
't Is maar plagen.
Doe je best!

Groeten,

Grootvader

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Geplaatst: 12 apr 2008 17:54
door Kristel1976
Beste allemaal,
Mijn brief van 7 kantjes met problemen die ik de afgelopen 6 modules met het NTI heb ervaren ligt reeds bij de Onderwijsinspectie.
Helaas... zij nemen geen individuele klachten in behandeling :?
Dus heb ik de brief bij de directeur, de heer Kolsteren, neergelegd. Of ik daar tevreden mee ben?
Nee, niet helemaal. Ik heb gevraagd om studiegeld compensatie. Want o.a. bij Belastingrecht en Duits zijn er bij beide vakken minimaal 2 maanden geen docenten voor deze modules waren.
Ach, dat ik daardoor vertraging op loop, dat maakt het NTI niet uit.
Ik ben nu aan het zoeken naar andere mogelijkheden. Maar ja, ik hoop echt dat ik heel snel klaar ben. En tsja, moet ik dan nog naar mijn rechtsbijstandsverzekering stappen? Eigenlijk wel, want ik wil nog steeds studiegeld compensatie.

Maar misschien kan ik met alle klagende studenten hier een gezamenlijke klacht naar de Onderwijsinspectie sturen???
Ik hoor het graag als anderen daar ook oren naar hebben...

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Geplaatst: 12 apr 2008 18:35
door ik77
Ik heb een aantal jaar geleden mijn IDM studie bij de NTI afgerond, en ook ik was niet te spreken over een aantal zaken zoals die gingen. Daar heb ik na een tentamen ook een gesprek met Els over gehad.
Zij begrijpt waar het over gaat, weet wat er fout zit bij de NTI / betreffende opleiding (toen tenminste) en kon zich in een aantal punten van mij wel vinden destijds. Niet allemaal, maar wel een aantal.
Toch is het jammer van zo'n instelling dat het van één persoon moet afhangen die de klanten wél op een normale manier weet te benaderen/behandelen. Zonder Els had de NTI voor nog veel meer problemen gestaan...

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Geplaatst: 09 jun 2008 16:57
door NTI=SLECHT
"Het NTI neemt service zeer serieus, en luistert ook heel goed naar de adviezen die bijvoorbeeld via jaarlijkse tevredenheidsenquetes aan ons gegeven worden. Ook voor individuele opmerkingen staan wij altijd open."

Els toch! Liegen is niet zo netjes he!?

NTI HEEFT GEEN SERVICE laat dat duidelijk zijn.

Als je een lastige vraag stelt aan de telefoonmiep van het NTI wordt zonder pardon de hoorn erop gegooid, als je je afvraagd waarom je huiswerk na 2 maanden nog niet nagekeken is; "oh ja , de mentors hebben het natuurlijk erg druk" ik kan nog wel even doorgaan....

Els, ga toch bij de Albert Heijn werken, veel dankbaarder werk. (hoef je ook niet zo te liegen)

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Geplaatst: 09 jun 2008 17:13
door ik77
Er werd heel wat afgewimpeld en rechtgepraat wat behoorlijk krom was in de tijd dat ik bij de NTI mijn studie aan het afronden was, maar Els heeft mij altijd gewoon eerlijk gezegd waar het op stond...
Er zijn natuurlijk ook wel situaties dat je zelf erg graag gelijk wilt krijgen en het vervelend is dat de regels gewoon net anders zijn...

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Geplaatst: 12 jun 2008 12:06
door NTI=SLECHT
Regels gelden toch voor beide partijen? of heb ik dat verkeerd?

Als het NTI zich niet aan de regels (overeenkomst) houdt, waar hebben we het dan over?

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Geplaatst: 23 jul 2008 16:46
door Miss Missy
Voor de zoveelste keer getracht mijn mentor te bellen....

Op het moment dat ik dit berichtje aan het opmaken ben, is de frustratie ENORM toegenomen ivm het feit dat ik nu al 53 minuten aan het wachten ben en ik alleen maar hoor

"uw mentor is momenteel in gesprek, u bent de eerst wachtende"

Dit is de zoveelste keer dat ik heeeeeel lang aan de telefoon hang, dus ik intussen met nog een andere telefoon ook gebeld omdat het vertrouwen steeds meer afneemt.......vreemd om dan ook opnieuw te horen dat ik ook met die telefoon de eerst wachtende ben!!!!!! :shock:

Vorige keer was ik op de NTI locatie, daar zag ik een clubje MENTOREN buiten lol staan trappen, ik bellen en ja hoor ik moest wachten want mijn mentor was momenteel in gesprek ik was de eerst wachtende....die mentoren stonden toch buiten???

zucht......moest dit ff kwijt..

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Geplaatst: 27 okt 2008 14:12
door eeuwige student
Beste allemaal,

Helaas, ook ik heb problemen met de NTI.

Het begon al meteen, mijn studiespullen zouden niet naar het buiteland worden verzonden, maar werden toch naar Taiwan verzonden, maar naar een verkeerd overgenomen adres. Ze hebben wel heel netjes na 3 maanden het verzonden naar het door mij opgegeven Nederlandse adres.

Ik heb me toen meteen ingeschreven voor de examens die 3 maanden later al zouden zijn. Minimale eis was 2 maanden. Ik heb me later schrifelijk nog moeten aanmelden omdat de papieren naar het Ministerie van Buitenlandse zaken moest. No problem ook gedaan.
Daarna niks meer van gehoord, alleen dat het ontvangen en behandeld werd.

Dus toen ik een maand voor de examens geen bericht had gekregen ben ik gaan mailen. Ik kreeg geen bericht terug.
Ik ben om de dag gaan mailen omdat ik duidelijkheid wilde hebben en heb contact opgenomen met het consulaat. Ook zij hadden geen bericht gekregen van de NTI.

Ik begon me zorgen te maken, omdat alles niet vlekkeloos verliep.
Maar een reactie van de NTI bleef uit. Twee dagen voor de examens (2 op 02-10 en 1 op 06-10) kwam er een mailtje dat de server het niet goed deed en dat ze nog wachtte op een reactie van het Ministerie.

De examendagen kwamen en gingen en ik kreeg geen bericht van de NTI. Bellen is niet echt een optie als je belt van de andere kant van de wereld en je van studenten hoort dat ze 20 minuten in de wacht hangen.

Ik heb nog een mail gekregenvan mijn mentor, dat ik € 157,00 aan het ministerie had moeten overmaken.
Mijn mentor had me de gegevens moeten leveren als ik de studiemap lees en de gelden voor examens zouden automatisch worden afgeschreven. Ik heb een Nederlandse bank rekening.

Ik heb de NTI een aangetekende klachtenbrief verzonden die is gestuurd op ik denk ( ik heb het iemand vanuit Nederland laten doen) rond de 6e oktober.

Ook hierop heb ik nog geen reactie gekregen.

Ik geloof dat dit wel een typisch gevalletje is van wan prestatie, de dienst die ik heb gekocht is niet geleverd en ik wil dan ook eigenlijk mijn gehele lesgeld terug vragen.

Nu de vraag sta ik hierin wel sterk?

Ik heb alles gedaan wat in mijn macht lag en gemaild en alles volgens mij correct gedaan.
De NTI is naar mijn menign sterk in gebreke gebelven,

wat vinden jullie?

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Geplaatst: 28 okt 2008 07:08
door Els Beltman
Beste student,

Inderdaad worden studiematerialen in overleg met de student naar een adres in Nederland gestuurd ipv naar het buitenland indien de student aangeeft dat het lastig is de pakketten op de juiste plaats te krijgen.
Examens afleggen in het buitenland moet inderdaad via het ministerie van Buitenlandse zaken geregeld worden waarna examen kan worden afgelegd op de ambassade van het land waar je verblijft. Dit moet onder voorwaarde van het ministerie ruim van tevoren, maar dan moet het natuurlijk wel kloppen. Ik weet niet waar het in jouw geval verkeerd is gegaan, maar ik zou heel graag per e-mail de klachtenbrief ontvangen die namens jou gestuurd is zodat ik dit uit kan zoeken.
Vrij weel buitenlandse studenten maken overigens gebruik van deze examenmogelijkheid, dat varieert echt van landen als Japan, China en Amerika, maar ook de kleine landen met een Nederlandse ambassade doen hierin mee.
Wil je zo vriendelijk zijn de mail te sturen naar [email protected], ik zal dan direct nagaan wat er mis kan zijn gegaan.

Vriendelijke groet,

NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Geplaatst: 20 jan 2009 13:44
door FuFu
Ja hoor, ik heb ook problemen met het NTI.
Bij mij begonnen de problemen iets korter dan een jaar geleden. Ik heb toen een MBO toelatingstest aangevraagd bij het NTI. Deze toelatingstest zou mij 60 euro kosten. Ik heb hen destijds gemachtigd dit bedrag van mijn rekening af te schrijven. Wat is er toen gebeurd; het NTI heeft dat bedrag niet 1 x maar 2 x van mijn rekening afgeschreven.
Ik dacht, ach, foutje, kan gebeuren. Ik bel ze wel even op om het te regelen. Nou, dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Het NTI is telefonisch namelijk niet zo goed bereikbaar, iig destijds. Ik heb ongeveer een week lang proberen te bellen toen, en een week lang kwam ik er niet doorheen. Toen ik na een week eindelijk iemand te spreken kreeg, werd mij beloofd dat zij die 60 euro zo snel mogelijk terug zouden storten. Ik heb hier een tijd op gewacht en toen het er na 2 weken nog niet was, besloot ik maar weer es te bellen. Wederom was dit heel erg moeilijk. Eerst 3 kwartier wachten, en dan vervolgens zogenaamd door een slechte lijn werd de verbinding verbroken. En dit meerdere malen achter elkaar. En steeds als ik iemand te spreken kreeg, werd ik weer mooi aan het lijntje gehouden. "Mevrouw, het is onderweg". Nou niet dus!! Dit heeft zo ongeveer een half jaar geduurd. Toen ik uiteindelijk begon te dreigen met rechterlijke stappen werd ineens mijn 60 euro terug gestuurd. Dit heeft mij heel veel frustratie en telefoonkosten gekost. Maar goed, ik dacht nog steeds, ach het is een groot bedrijf, fouten kunnen gebeuren.
Helaas was het hier niet mee afgelopen. Ik was zo dom om een 2de toelatingstest aan te vragen, dit maal voor het HBO. (ja ik weet het, ik voel mezelf ook een ezel dat ik dit weer bij NTI heb aangevraagd). Gelukkig kwam ik al dezelfde dag tot inkeer en heb ik de volgende dag meteen die toelating geannuleerd. Ruimschoots op tijd volgens de annuleringsvoorwaarden! Ik dacht dat alles dus netjes geregeld en afgehandeld was, niet dus, na een paar weken kreeg ik ineens een rekening van 90 euro voor die toelating. Dus ik meteen weer bellen en mailen met de mededeling dat ik die dus niet hoef te betalen. Zij stellen mij in het ongelijk. Maar ik heb hier zwart op wit alle bewijs in mijn mailbox dat ik die test op tijd geannuleerd heb. Heb ik ook naar hun doorgestuurd, maar ze doen net of ik lucht ben en blijven herinneringen sturen. En weer begon het moeilijke telefoonverkeer.. Ik vind dat ik ronduit schofterig word behandeld en begin ook steeds KWADER en KWADER te worden.
Heb rechtshulp gebeld, en zij stellen mij volledig in het gelijk, nu maar wachten tot eindelijk die dagvaarding in m'n brievenbus valt, dan zullen we eens kijken bij de rechter wie er hier aan wie gaat betalen!
Enne, Els Beltman, ik heb u een hele tijd geleden ook proberen te mailen, maar daar ben ik dus niets mee opgeschoten, geen reactie..
Mensen ga alsjeblieft niet in zee met het NTI, ik zal hier ook mijn leven lang voor blijven pleiten!
Groetjes, Marjolijn

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Geplaatst: 20 jan 2009 14:48
door FuFu
Els, u begrijpt natuurlijk wel dat ik nu ook een persoonlijke reactie van u verwacht.

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Geplaatst: 20 jan 2009 15:10
door Els Beltman
Beste Fufu,

met uitsluitend uw nickname kan ik helaas de inschrijvingen waarop u doelt niet traceren. Duidelijk is wel dat het onlogisch is om twee maal een toelatingstoets aan te melden, dus wordt in een dergelijke situtie de dubbele aanmelding altijd kosteloos geannuleerd. Een toelatingstoets voor een ander niveau opleiding, zoals in uw geval eerst voor een mbo toets en later voor een hbo toets is aannemelijker, maar ik heb de gegevens nodig om hier een duidelijk antwoord op te kunnen geven. Wilt u zo vriendelijk zijn mij te mailen naar [email protected]

Vriendelijke groet,

Els Beltman

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Geplaatst: 20 jan 2009 15:14
door FuFu
Dubbele aanmelding?! Tussen deze 2 totaal verschillende toetsen heeft meer dan een half jaar tijd gezeten! Ik heb werkelijk waar nooit een toelatingstoets dubbel aangevraagd. ik heb alles netjes geregeld, en daar ook alle bewijzen van hier thuis.
Goed, ik zal u even mailen, ik hoop dan wel dat dit de laatste inspanning voor mij is betreft het NTI.

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Geplaatst: 20 jan 2009 15:22
door Els Beltman
Beste Fufu,

dat bedoel ik dus, als u een inschrijving hebt gedaan voor een mbo toelatingstoets, deze ook succesvol behaald hebt, en dan een half jaar later wilt kijken of u ook het niveau van een hbo opleiding aan zou kunnen, dan is daar niets vreemds aan.
Twee keer aanmelden voor een toelatingstoets van hetzelfde niveau is niet logisch en zal dus gecrediteerd worden. Ik heb dan wel uw gegevens nodig.
Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman