LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] medion MD 8808 pc

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Jaensj
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 feb 2006 10:51

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door Jaensj »

@ Wouter_Oud

Je verwacht toch niet dat een PC handelaar positief spreekt over Medion computers, al eerder heb ik gezegd, "het is alleen maar broodnijd"

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Je verwacht toch niet dat een PC handelaar positief spreekt over Medion computers, al eerder heb ik gezegd, "het is alleen maar broodnijd"
Ik vind het jammer dat je zo denkt. Want dat is helemaal niet het geval.
Het is helemaal geen broodnijd. En ik heb ook uitgelegd waarom.
Maar als je dat niet wilt lezen of mij wilt geloven, kan ik niets aan doen.
Ik repareer ook veel computers van Medion. Daarnaast ook van andere merken. Dus als het broodnijd zou zijn, dan zou ik deze computers voor reparatie toch niet aannemen. Medion heeft echt wel goede en mooie systemen geleverd. Alleen op dit type heb ik aanmerkingen.
Maar goed, er mag dus geen kritiek geleverd worden op de specificaties en de oplossingen van sommige problemen van Medion.
Nogmaals, ik val Medion als merk niet aan, maar het systeem van Medion. Puur dat ze dingen zeggen over de specificaties die niet juist zijn.
En die heb ik al uitgebreidt benoemd.

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door gsm-it »

XP Home edition ondersteunt AMD dual core: http://www.amd.com/us-en/Weblets/0,,783 ... 64,00.html

All of Microsoft’s operating system processor licenses prior to Windows 2000 are now based on occupied sockets and not the total amount of physical and/or virtualized processors available to the system. This means that even the Pentium Extreme Edition can operate on Windows XP Home Edition with it’s 4 processors (2 cores, 2 virtualized) available to the system because it still resides on a single socket.

Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1129487

Dus : Windows XP Home Edition ondersteunt wel degelijk dual core.
Laatst gewijzigd door gsm-it op 13 mei 2006 23:23, 2 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Je komt weer met dat verhaal over de licentie aan.
Zucht! Mensen! Er is een groot verschil tussen de licentie en technische ondersteuning! Haal die twee toch niet steeds door elkaar!
Ik heb telefonisch contact gehad met Microsoft en die bevestigen mijn verhaal wat ik hier uitgebreidt beschreven heb!

Er wordt nog steeds gedacht dat als Microsoft in de licentie zegt dat een processor met twee kernen als 1 processor gezien wordt. Dit is puur licentiematig! Niet technisch!
WindowsXP home ondersteund welliswaar de dual-core processor, maar benut maar 1 core en niet allebei de cores! Accepteer dat nu maar. Want het is zo!
En kom a.u.b. niet aan met bewijzen waarin staat dat Microsoft in de licentie zegt dat een processor met twee kernen als 1 processor gezien wordt.

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door gsm-it »

En dit testje?
http://hardocp.com/article.html?art=ODcx

Here are some findings:
the system did very well across the board, except for the 3ds max 5.1 (OpenGL) test, in which it didn’t perform well at all, which we’re a little baffled about. It did much better during multitasking, and it performed well with Premiere 6.4 and Nero Express – the strength of a dual core processor.

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Vergeet niet dat de games op dit moment single-processor zijn.
Dit betekend dus dat het niet uitmaakt of je 1 of meerdere processoren in de computer hebt zitten. Op een dual-core processor zullen de games maar 1 core benutten en niet allebei.

Ik heb ook meerdere forums gelezen en in allemaal geven ze duidelijk aan dat de home editie de tweede core niet gebruikt.
De kracht van de computer die je beschrijft heeft vooral te maken met een snelle processor, het geheugen, een snelle HD en vooral een goede snelle videokaart.
Nogmaals, op dit moment worden door de games de dual-core procesor niet volledig ondersteund en gebruikt.

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door gsm-it »



marco_b
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2006 10:06

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door marco_b »

De medion computer wordt deze week weer aangeboden door Aldi. Wat zij zeggen is dat ze door in een keer 50.000 systemen samen te stellen (met alleen maar A-merken), ze de systemen concurrend goedkoop aanbieden.
Ik heb even een snel rondje gedaan bij de Dynabytes, Dixons, enz, maar die verkopen ALLE dual core computers met Windows Home edition. Dit betekent dus dat niet alleen de Aldi ons nept, maar ALLE winkeliers ons zitten te neppen. En dat terwijl de PRO editie van XP maar 50 euro meer kost.
Enige is dat als we dit gesprek over een of twee jaar voeren, de mensen met die D processor zich wellicht kapot lachen. Iedereen is net als toen met windows XP over 2 jaar overgestapt op windows Vista en dan blijkt opeens dat het toch niet zo slecht is geweest om voor de dual core te kiezen.
Computer kopen is net als regeren: vooruit zien. Je wil dat je systeem toch 3-4 jaar mee gaat en voor dat je het weet koop je iets wat binnen no time vreselijk verouderd is :? .

Wat maakt het nu uit dat de huidige spellen dual core niet ondersteunen.. spellen speel je een paar maanden en dan komt de volgende weer uit en die wil je ook weer spelen. Het is belangrijker of die wel jou nieuwe processor ondersteunen dan of de huidige spellen dat doen!
Want volgens mij zitten op de nieuwste nvidia video kaarten ook stapels aan nieuwe instructies die door de huidige directX en dus ook de huidige spellen nog lang niet ondersteund worden. Beetje kip-ei verhaal. Moet er eerst software zijn met nieuwe mogelijkheden of moet eerst de hardware gebouwd zijn?

Wat ik wel zie bij de Medion systemen (ben nu 3 jaar in het bezit ervan) is dat er geen enkele andere computer winkel in staat is voor die prijs (nu 999 euro) een systeem kan aanbieden die ook maar in de buurt komt van de specificaties! Als ik nu met deze folder naar een willekeurige componentensamensteller ga, dan ben ik pas halverwege het lijstje van wat erin zit en dan zit ik al aan die 999 euro!
En niet te vergeten de al vaak genoemde 3 jaar garantie. Bij de meeste kloon-computerzaken, maar ook gerenomeerde merken als Dell beginnen ze hard in je gezicht te lachen als je naar een jaar met een kapotte videokaart aankomt. "12 maanden garantie meneer". Toevallig overleed in mijn medion compu na 2 jaar en 9 maanden de ventilator van de videokaart en die kwamen ze na 2 dagen bij mij thuis onder garantie vervangen! hoe bedoel je service?

Overigens snap ik niet waarom ik zelf de koeling van mijn computerkast zou willen regelen. Ik heb een medion computer van 3 jaar oud, waarin alle ventilatoren temperatuur geregeld zijn.. Normaal hoor je ze dus niet, tot ik flink ga gamen of ander rekenwerk en dan hoor je ze netjes opregelen om zo de temperatuur in de kast op peil te houden. Betekent dat ik ze 80% van de tijd dus gewoon niet hoor en dat is zeer prettig.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door hharteman »

Inderdaad Marco, zo zie ik het ook.
Zou het niet beter kunnen verwoorden.
Onverslaanbaar in prijs.
En of er nou meer in zit dan je nodig hebt maakt helemaal niet uit.
Je weet toch niet altijd wat je in de nabije toekomst allemaal wel wil gaan doen met het ding.
Kan hij er maar beter klaar voor zijn.

Just my 2 cents

Function
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 okt 2005 22:11

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door Function »

@ ikbenik

Far-Cry is een spel dat dualcore ondersteund en benut, dus in games wordt het wel degelijk gebruikt.
ook de 64bit zal hij na een patch goed gebruiken.
ook de dual videokaart opstelling zal far-cry gebruiken na een 'alternate' patch.
ok, far cry is niet standaard geschikt voor dualcore, maar bij de meeste gameontwikkelaars zit de ondersteuning reeds ingebouwd.

wat ik persoonlijk van windows XP pro zo mooi vind, je kunt hierbij van processen swappen. heb je windows op 1 core draaien met winamp etc, kun je op de andere core de 'spel' toewijzen.
zo blijft je pc, relatief gezien onder zware belasting soepeltjes werken.

jammer dat je ook niet een geheugenreepje kunt toe laten wijzen aan een programma.




over 3 jaar gesproken. ik heb toendertijd een pc gebouwd:
ASUS A7N8X-Deluxe moederbord
AMD-Athlon XP 2800+ (2,08Ghz barton) socket A
3X 512 Mb DDR SD-Ram pc 3200 (Kingston)
ATi RaDeon 9700Pro AGP 8X, 128MB DDR, en 256Bit sterk.
ATA33 DVD-Rom speler van Nec
1X120Gb Hardeschijf van Maxtor met 8Mb Cache, en 7200Rpm

dit systeem draait nu 3 jaar probleemloos, netjes onderhouden qwua software, en het systeem zelf staat op dit moment weer 24X7 aan!!
sinds een maandje of 3 :D
qwua koeling heb ik 3 vloeisotf gelagerde 120mm casefans gebruikt, bij de videokaart, en processor haalt hij de warme lucht weg, terwijl de voeding en ook 1 120mm fan koude lucht via de onderkant aan de hardware geeft.

geen slecht systeempje toch? voor 3 jaartjes oud alweer :D
wel begint hij merkbaar ouder te worden, games willen niet meer soepeltjes draaien, maar daarvoor heeft hij wel 3 jaar trouwe dienst geleverd, en nog steeds doet hij dat trouwens.

ok, het kostenplaatje lag een aanzienlijk stuk hoger als bij de complete systemen.
ik heb dit ook alleen gedaan om een op elkaar afgestemde systeem samen te bouwen.
trouwens, windows XP-Home staat er alweer een kleine 2, 5 jaar erop.

@ IKBENIK, wat vind jij van mijn gedateerde, maar voor toen goede machine?

vince-breda
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2006 12:23

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door vince-breda »

Sorry mensen, ik heb echt enorm genoten van jullie gebrabbel!
home ondersteunt zeker te weten 2 kernen.
heb die 8808 gehaald en kan gewoon bekijken hoe ze draaien
kan toewijzen welk programma op welke draait enzovoort. verder mooi breedbeeld schermpje gekocht.. kan men lol niet meer op :)

Hans2343
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mei 2006 20:31

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door Hans2343 »

kan toewijzen welk programma op welke draait enzovoort
interessant, hoe doe je dat?

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

heb die 8808 gehaald en kan gewoon bekijken hoe ze draaien
kan toewijzen welk programma op welke draait enzovoort.

Dit wordt door het besturingssysteem geregeld en bepaald en niet door de gebruiker. Zeker niet in WindowsXP Home. Die heeft die faciliteiten niet!
home ondersteunt zeker te weten 2 kernen.
Volgens Microsoft niet.

vince-breda
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2006 12:23

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door vince-breda »

Jongen ikbenik.
Als ik nu toch zelf zie dat er twee processoren staan die onafhankelijk werken. En die ik via "processen" in taakbeheer per proces kan aangeven op welke cpu ze draaien( 0 of 1). Wie ben jij dan om te zeggen dat ik dat niet kan.
Ik loop niet te lullen hoor. Geef je mail adres maar dan zal ik je met plezier de screenshotrs sturen.. Maar het lijkt me handig dat je me op men woord geloofd.

Misschien ondersteunde home het vroeger niet maar nu zeker wel.

En dit forum is volgens mij voor GEBRUIKERS van de pcs van medion en het is leuk als je een reactie geeft maar zeg niet dat het niet zo is terwijl ik hier zie dat het wel zo is.

kruip nog maar ff terug in de boeken.
GRoetjes!!!

MrBassman
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 mei 2006 16:30

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door MrBassman »

Ik ben bang dat de warmteproblemen na drie dagen mijn MD 8808 al nootlottig zijn geworden :cry:. Na het aanzetten gebeurt er niets. Ik hoor de disk opspinnen en de ventilatoren draaien, maar de schijf vertoont geen activiteit en het scherm zegt 'no signal'. Ik begrijp uit andere reacties dat de Aldi niet moeilijk doet over teruggave en overweeg dat dan ook ernstig. Jammer, voor die twee dagen dat hij het deed was het wel een prachtapparaat. Dan toch maar eentje laten samenstellen. Draai nu even op mijn oeroude Digital PC3100 (PII/233 MHz, 160 GB, W2kPro); al 9 jaar oud. Dat was nog eens kwaliteit, evenals mijn bijna 6 jaar oude Compaq Pressario 7100LT (PII/866 MHz, 460 GB, w2kServer). Twijfel dus nog tussen samensetellen en 'off-the-shelf' kopen van een A-merk.

Ik had ook een 19 " Medion scherm erbij gekocht. Zijn daarmee ook problemen?

Paul

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het moederbord of de processor is kaduuk.
Tja, dit is dus het resultaat van de verkeerde goedkope oplossing van Medion om de computer stil te houden.

Ik heb al vaker een computer van Medion in reparatie gehad. En de nieuwste modellen draaien de ventilatoren op 1100 toeren per minuut, terwijl 2200 heel normaal is. De snelheid van de ventilatoren is ook niet in te stellen.
Goede koeling is van levensbelang, maar Medion vindt de geluidsreductie belangrijker dan goede koeling.
Want het mag niets kosten. En zie het gevolg.

Hans2343
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mei 2006 20:31

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door Hans2343 »

Ik ben bang dat de warmteproblemen na drie dagen mijn MD 8808 al nootlottig zijn geworden . Na het aanzetten gebeurt er niets.
Het is veel waarschijnlijker dat er één van de twee geheugens kapot is. Ik heb dat ook gehad en de monteur van ICC vertelde dat dit bij deze serie helaas vaker voorkomt. Het is ook steeds hetzelfde kaartje, nl de bovenste. De reparatie is snel en goed uitgevoerd en sindsdien geen problemen meer. Dat van die koeling zie ik helemaal niet. Mijn medion staat goed te werken en is absoluut niet te warm.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door hharteman »

Qoute
--------------------------------------------------------
Het moederbord of de processor is kaduuk.
--------------------------------------------------------

Dat is zeer onwaarschijnlijk want de intels hebben een automatisch aanpassing in de processor en stapt in snelheid terug als de temperatuur toeneemt waardoor ook de temperatuur afneemt.
De Intel processors die ik defect gehad heb zijn op 1 hand met 3 vingers te tellen.

marc58
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2006 14:32

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door marc58 »

als ik dit hier allemaal lees over die dualcore waar xphome al dan niet overweg mee kan,zie ik door de bomen het bos niet meer :D
de enne zegt zo,de andere zegt dan weer anders.
natuurlijk spreekt elk voor zijn winkel :)
maar bij deze kan ik vince-breda volkomen bijtreden,het is inderdaad bij mij ook zo dat ik via taakbeheer 2 onafhankelijke processorgrafieken
zie naast elkaar, met 2 verschillende curven waaruit blijkt dat ze wel degelijk alletwee werken
tevens is het ook zo zoals vince-breda zegt dat je sommige processen kan toewijzen aan core1 of core2
dus ik zei wat ik zie,en dat kan moeilijk liegen he :) :) :)
bewijs nu eens het tegendeel :?:

Gesloten