LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OVERLAST HONDEN

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
suepie
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mei 2006 21:11

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door suepie »

ik kan mij helemaal meevoelen met Fair. Ik heb "jarenlang"overlast gehad van mijn buren (herrie/geluidsoverlast/blaffen etc.). Heb hier diverse keren aan mijn buren kenbaar gemaakt dat ik er last van hun herrie, feestjes en hondegeblaf had (vaak tot de vroege uurtjes, dat het nog erger maakt). Helaas werd er nogal lakoniek over gedaan en op het laatst werd ik uitgemaakt voor lastig mens. Dat is dus ook de reden dat ik tot mijn afschuw de politie erbij moest halen. Helaas ook met weinig resultaat. Ten einde raad ben ik tenslotte verhuisd. Hetgeen ik toch wel heel erg vind. Zij gaan nu gewoon lekker door en houden nog steeds geen rekening met een ander, hopelijk zullen de nieuwe buren wat radicaler te werk gaan. Misschien lag het ook gewoon aan het feit dat ik een alleenstaande moeder ben en geen grote vent achter mij heb staan. Helaas is het gewoon zo dat er heel vaak gewoon niet geluisterd wordt naar klachten. Dus........... als je er niet zelf mee hebt geleeft, kun je er weinig van zeggen, of je moet de overlast zelf produceren en er dus ook erg kleineren over kunt doen.

groet, Suepie

weber204
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:52

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door weber204 »

Ook wij hebben last van de bewoner beneden ons die er een hondenpension op na houdt in de flat.
Je kunt wel nagaan dat er dan geblaft en gejankt wordt.
Zeker door honden die je niet alleen kunt laten.
En dat is wat er gebeurt want die persoon gaat op de koffie bij de buurvrouw of boodschappen doen o.i.d. en is dan soms uren afwezig.
En dan begint het onophoudelijke geblaf.
We hebben die persoon er meerdere malen op een normale manier op aangesproken maar zonder resultaat. Buurtbemiddeling werd afgewezen door veroorzaker. Wij zijn de enigen die hierover klagen mede omdat wij de enige naaste buren zijn. Degene die er onder woont wil geen ruzie zegt ze.
De woningstichting geeft af en toe een waarschuwing evenals de politie die al een paar keer aan de deur is geweest.
Maar..........de situatie verandert niet zodat als de overlast voortduurt wij juridische maatregelen moeten nemen om deze hondenterreur te stoppen.

Johnny-j
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:56

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Johnny-j »

Ik ben het helemaal eens met Fair, als er met de buren niet valt te praten dat ze de politie belt :o
Ik ben geen hondenhater ,we hebben zelf 3 honden een engelse springer, een ierse wolfshond,en een rhodesian ridgeback .
wij gaan zelf weinig weg ,en laats nadat we zondags ff weg waren geweest lag er een briefje in de brievenbus met de woorden bedankt voor het blafconcert . :evil:
Maar wel anoniem ,dus achterbaks maak je dan bekent.
Een week later nadat we ff boodschappen hadden gedaan kwam de buurvrouw dat de springer constant zat te blaffen ,en dat het niet om aan te horen was ,en dat is fijn dat ze dat ff kwam zeggen en niet achter de rug maar in het gezicht ,dan kun je er wat aan doen .
we hebben nu onze voorzorgen genomen en we kregen de complimenten dat de springer nu stil is en ze geen geblaf meer horen nu we soms ff weg zijn ,zo kan het dus ook :D

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Blaffen is een praten voor de honden. Hun geven iets aan. Wanneer beginnen zij te blaffen dat is ook belangrijk. Zijn zij dan alleen of horen zij iets, zien zij een andere hond etc etc etc...... Het kan namelijk ook waaksheid zijn en dat krijg je er niet uit. Hun horen en voelen 100 keer beter dan ons. Dat is zelfs goed. Zij moeten alleen wel stoppen wanneer jij daar opdracht voor geeft.

Wij hebben hier 2 honden zitten en beide blaffen wanneer zij iets horen wat verdacht kan zijn. Ook piepen en blaffen zij vanaf het balkon naar andere honden wanneer zij die zien. Je hoort aan de manier van blaffen en piepen op welke manier zij het bedoelen. Wanneer je dat als baasje of leek niet door hebt dan is het lastig en moeilijk er mee om te gaan.

Een hond is een dier net zoals ons. Zij praten en communiceren aan de hand van lichaamstaal (staart, oren, ogen, houding en haren). Wanneer jij je hond kent dat kun je onderscheid maken in wat zij bedoelen. Tevens hebben ook honden een eigen wil en die mogen zij best hebben. Dat geeft hen hun persoonlijkheid. Echter nogmaals zij moeten op commando stoppen wanneer dat gezegd word.

Luister naar je hond en je hond luistert naar jou!!! Heb je geen grip op het luisteren, ga dan eens naar een hondenschool of straf hen af. Niet enkelt met foei, maar ook eens hardhandig door bijvoorbeeld de onderzijde van hun oor weg te trekken. Dit doet pijn, maar je hebt dan wel op een andere manier hun aandacht. Wat ik wel eens doe met die Stafford van ons en dat is enkelt wanneer deze echt iets doet wat niet mag en niet luistert op commando dan gaat deze bij mij direct, wanneer ik hem zelf te pakken hebt, op de rug en druk ik gedeeltelijk zijn luchtpijp af. Op deze manier weet zij dat het echt menens is en heb ik haar onderdanigheid nog strakker. Tegelijk ontneem ik privileges welke zij naar verloop van tijd terug krijgt.

Voor de mensen die dit zielig vinden. Het is een Stafford. Ik moet deze onder de duim houden, want het zijn in feite dominante honden en proberen soms boven het baasje te staan en dat mag niet. Wanneer zij 1 vinger krijgen, nemen zij je hand.

hammy
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:52

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door hammy »

he sinaasappel, leuk dat jij nu over katten begint.
Wij hebben ook geen last van honden, maar van 2 katten van de buren.
En praten helpt echt niet hoor, net of je aan hun kinderen komt.
Maar ik heb de oplossing voor je.
Schaf een supersoaker aan, doe er flink zout water in, en spuiten maar.
De kat gaat zich schoon likken, erg zout natuurlijk, vind ie vreselijk.
Als je dit een paar keer hebt gedaan, weet de kat waar het zoute water vandaan komt, en de last is voorbij.
Je doet de kat hier geen kwaad mee of pijn.
Geen last meer van de katten, en vooral de kattestront.

obijno
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jul 2003 23:18

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door obijno »

Maarten 1234 spreekt wijze woorden;

De baas 8) blijven geld altijd en voor iedere hond klein of groot.

Wat de hond doet en niet doet ligt voor een groot gedeelte aan de opvoeding en de baas.
Ik heb een asiel hond van zes jaar gered van de afvoer lijst, die is nu 13 jaar oud.
Deze bewijst dat een oude hond (en kat) met een normale intelligentie zich graag naar de baas laat leiden.
Ook deze heeft naar alles geblaft en doet het alleen door een jeugd trauma nu alleen naar andere honden,uit angst,helaas hij kent geen honden meer.
Hij ligt na training nu met een konijn en een kater :oops: in zijn mand.
Ik kan u vertellen dat ik door het trainen en opvoeden van een blinde geleide hond vroeger, veel geleerd heb(iedere 14 dagen een jaar lang)
Toen deze hond wel aandurfde met succes maar !!!blijven domineren moet ik iedere dag nog, anders gaat hij de baas (moeten en willen zijn) spelen juist omdat deze hond daar behoefte aan heeft, een strakke duidelijke baas en dat komt bot over maar hij vaart daar goed bij.
En zeg nu niet ze mogen wel wat onzin een hond doet het pas goed als hij zich aan alles wat jij goed vindt onderwerpt, behalve als hij vrijgegeven is en speelt!!
Je bereikt alles als hij op tijd uit gaat en minimaal eenmaal per dag één uur vrij kan snuffelen! iedere dag het is zijn levens behoefte, dan is een hond ook echt hond.
Alles wat je verkeerd traint of laat bestaan in de eerste jaren kost dubbele tijd om het af te leren.

Anders, begin er :twisted: echt niet aan! (Ik heb nu mijn vierde en laatste hond helaas :( )

Johnny-j
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:56

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Johnny-j »

Even een reactie op Maarten 1234

Ja honden blaffen en mensen praten , dat is dus hun communiseren .
maar om ze tebestraffen door aan hun oren te trekken en de luchtpijp half dicht te knijpen , dat doen ze toch ook niet bij mensen die teveel praten en dom lullen .
Wij hadden een spaanse galgo ,hebben nu nog een engelse springer ,
ierse wolfhond ,het zijn getraumatiseerde honden en die dus moesten inslapen bij hun vorige baasjes en bij ons al jaren een goed leven hebben , we hebben altijd honden gehad en houden van onze doggie's .
dus als baasjes weten we echt wel hoe we honden moeten opvoeden en zijn geen leken . en als je weet hoe dat moet heb je echt geen hondeschool nodig ,maar ja jij dus waarschijnlijk wel als ze niet luisteren trek je ze gewoon aan het oor en druk je de keel iets dicht .
ondanks dat staffords dominante en lieve honden zijn druk je ze niet de keel dicht ,dan kun jij beter een cursus nemen hoe leer ik met mijn honden omgaan ,een honden cursus is niet alleen voor de hond maar meer voor het baasje om zijn trouwe viervoeter te leren begrijpen.

en als ik zo iets zou doen bij mijn rodesian ridgeback vergeet hij zoiets nooit meer , dan heeft het baasje de hond verpest .zoals meer gebeurt bij de doggie's en dan zijn de honden fout .
maar ze denken niet aan hun baasjes door wie ze verpest zijn

lang leven hun baasjes !!!!!!!!!!
ps:
we hebben meer dan 4 doggie's gehad ,en straf aan pakken is niet verkeerd ,maar heb wel een hart voor je hond anders ben je geen hond waard .

idee
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2007 02:51

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door idee »

:shock:
Beste mensen zijn jullie nou echt allemaal zo intollerant? Als het over dieren gaat heeft iedereen zo zijn oordeel klaar maar kijkt niet naar zich zelf. Het is altijd de hond of de kat waar men last van heeft en meteen ook nog met enorm wrede oplossingen gaat rondstrooien, zoals aan oren trekken en luchtpijpen half dichtknijpen, bah! Walgelijk!

Waarschijnlijk hebben velen van jullie kinderen en vraag je je weleens af of anderen daar last van hebben, nee hè, de meeste ouders niet.
Nou ik vind die gillende en schreeuwende kinderen van jullie zeker niet minder erg maar zeg daar maar niets van want het zijn kinderen! Nou en! Ik ben van mening dat, als een hond of kat van iemand maar 10% van de overlast zou geven ten opzichtte van kinderen de hele buurt loopt te gillen dat beest moet weg! Mijn reactie zou dan zijn ach het is een dier dat moet toch ook wat, want dat is precies de reactie van ouders ten opzichtte van kinderen. Wij dieren bezitters vragen jullie toch ook niet je kind weg te doen of hun strot dicht te knijpen?

ik toch
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2008 22:07

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door ik toch »

heey

wij hebben hier sinds kort nieuwe buren maar die hebben echt een stuk of 10 honden en ik wou graag weten of iemand hier weet hoeveel honden je mag hebben.
kan iemand me hierop antwoord geven?
het zou heel fijn zijn.

Stephanie185
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mei 2007 20:49

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Stephanie185 »

Met overlast van blaffen zijn er 2 kanten, misschien zijn het wel honden die blaffen bij het minste of geringste, en helpt soms een blafband ook niet, maar wat moet je dan? Honden afmaken omdat de buren er last van hebben?
Onze buren hebben ook 2 hondjes, die blaffen bij de deurbel, nu heeft de buurman al regelmatig de deurbel afgesloten, om belletje lellende kinderen te weren, maar ook hij baalt ervan, maar heeft al blafbande die redelijkw erken, maar als er steeds buren zijn die met alles aanbellen om die honden weer aan het blaffen te maken, kan ik me zo voorstellen dat de hondeneigenaar het ook een keer zat is.

Mijn mening is: een hond is een hond, die mag blaffen, en anders moet je een huis zoeken waar geen mensen naast wonen met honden, wil je helemaal nergens meer last van hebben, dan ga je in een hutje op de hei wonen...

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door petty1950 »

heey

wij hebben hier sinds kort nieuwe buren maar die hebben echt een stuk of 10 honden en ik wou graag weten of iemand hier weet hoeveel honden je mag hebben.
kan iemand me hierop antwoord geven?
het zou heel fijn zijn.
Mijn overbuurman heeft 5 zoons met scooter.... MAG DAT? :roll: :lol:
Groetjes aan de buren :wink:

ik toch
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2008 22:07

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door ik toch »

hallo ik weet niet ofjullie erg lekker zijn in jullie hoofd,
maar volgens mij stel ik een hele normale vraag en diegene die hierop niet normaal kunnen antwoorden hoeft niet te reageren hoor

Truus24
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 dec 2007 19:30

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Truus24 »

Een hond mag best een keertje blaffen. Het is en blijft een hond die communiceert door blaffen Maar geen uren achter elkaar. Dat heet voor de wet overlast veroorzaken met de hond.

Stephanie185
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mei 2007 20:49

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Stephanie185 »

En als de buren dat nou weten, en express dingen gaan doen zodat honden gaan balffen en hun weer kunnen klagen, heet dat dan ook overlast? :?

Truus24
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 dec 2007 19:30

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Truus24 »

99 van de 100 goed opgevoedde honden blaffen niet overmatig. Een heel enkele hond uiitgezonderd. Maar daar moet de baas of bazin maatregelen voor treffen. Maar een oppas regelen, maar niet het probleem voor de buurt achterlaten.

Dat wordt gewoon bekeuring gaan krijgen van de politie voor al dat ellendig geblaf. En als het zo door blijft gaan een uithuiszettingsbevel voor blijvend overlast veroorzaker, mits hij/zij ergens huurt. Jurist erop en even doorgaan. Nieuwe huurwet van 2003 voorziet erin dat een huurder recht heeft op rustig woongenot en de verhuurder er verantwoordelijk voor is dat het rustig woongenot er is.


Het is goed, ik heb geen hond en ik hoef er ook niet wakker door gemaakt te worden, of wakker door gehouden te worden

Stephanie185
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mei 2007 20:49

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Stephanie185 »

Nou, laten we dan maar gelijk alle dierenasiel's sluiten, want daar zitten juist die probleem en blafhonden....

Als iedereen eens naar zichzelf keek, dan kom ook heus wel dingen tegen die je zelf aan lawaai maakt, wat hinderlijk kan zijn voor buren...

Truus24
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 dec 2007 19:30

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Truus24 »

Ik zal best soms hoorbaar zijn voor de buren, maar ik blaf geen uren achter elkaar. Als ik dat ga doen ga ik ook naar een asiel toe . :x

Maar gelukkig net gehoord dat de buurman binnenkort bij de woningbouw moet komen en een gesprek heeft waar de politie bij is dat het afgelopen moet zijn met dat blaffen.

Stephanie185
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mei 2007 20:49

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Stephanie185 »

Tja, hier staat maar 1 kant van het verhaal, dus ik kan maar over 1 kant oordelen.

macin
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2008 18:01

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door macin »

Wij hebben daar dus ook last van. De hond van de buurman begint zodra het schemer is te blaffen. Ook wij hebben de politie ingeschakeld maar weet dus niet wat ze hieraan gaan doen? Het is toch niet normaal dat je een hond tot in de ochtend uren buiten laat staan. Dit is ons dus afgelopen nacht ook weer gebeurd. Bijna de hele straat heeft er wakker van gelegen. :evil: :evil:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dit is ons dus afgelopen nacht ook weer gebeurd. Bijna de hele straat heeft er wakker van gelege
Elke nacht dat u wakker ligt van de blaffende hond een klacht indienen bij de politie m.b.t. geluidsoverlast en de buren die ook overlast hebben vragen dit ook te doen.

BTW ik ben eigenaar van 2 honden, die het niet in hun hoofd moeten halen me 's-nachts wakker te houden met geblaf zonder goede reden ( b.v. diarrhee)

Gesloten