LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik ben toch niet gek!!! Ik koop geen PC meer bij Media Markt

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: Ik ben toch niet gek!!! Ik koop geen PC meer bij Media Markt

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dit is natuurlijk wel een hele rare opmerking. Als het onderdelen van gerenommeerde merken zijn kun je gewoon bij die zelfde bedrijven de spcificaties opvragen. En bekende merken die hun eigen producten niet ondersteunen? Dan weet ik niet wat jij onder bekend, gerenommeerd merk verstaat?

Is geen rare opmerking.
Die merken leveren specifieke moederborden voor de computermerken. Die type moederborden zijn niet op de site van de moederbordfabrikant op te vragen. Want aangezien het maatwerk is, moet je voor deze informatie bij de computerfabrikant zelf zijn. En Medion is behoorlijk vrijgevig en geeft dan ook heel graag deze informatie (niet dus).
Dit ben ik als monteur al veel vaker tegengekomen.

ikbenik

Analiste Nicole D'Onofrio stelt dat Dell wel zeer goedkope systemen aanbiedt, met prijzen vanaf 399 dollar, maar dat deze budgetvriendelijke low-end computers al snel veel duurder worden als de klant een snellere processor of geheugenuitbreiding wil. 'Dells prijsstrategie is altijd al ondoorzichtig geweest', zo stelt zij. 'Vaak wordt er geadverteerd met een absolute bodemprijs, maar gaat het daarbij om zeer karig uitgeruste systemen die niet kunnen concurreren met budgetcomputers van andere retailers.

Bron: tweakers.net

aussienl

Ongelezen bericht door aussienl »

ikbenik

Geplaatst op 12 Jul 2006 11:04 door ikbenik

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Analiste Nicole D'Onofrio stelt dat Dell wel zeer goedkope systemen aanbiedt, met prijzen vanaf 399 dollar, maar dat deze budgetvriendelijke low-end computers al snel veel duurder worden als de klant een snellere processor of geheugenuitbreiding wil. 'Dells prijsstrategie is altijd al ondoorzichtig geweest', zo stelt zij. 'Vaak wordt er geadverteerd met een absolute bodemprijs, maar gaat het daarbij om zeer karig uitgeruste systemen die niet kunnen concurreren met budgetcomputers van andere retailers.

Bron: tweakers.net
En wat is daar mis mee? Je krijgt niks minder . Gewoon waar mee gadverteerd is. Wil je meer betaal je meer. Autofabrikanten doen niks anders.

joopataa

Ongelezen bericht door joopataa »

Toch vind ik het wel heel vreemd dat als je dan een goedkope Dell-pc aanschaft je vrijwel geen mogelijkheden hebt om het te upgraden. Het ontbreken van een AGP-slot heb ik zelf al gehad waardoor er geen gewone videokaart in kon. En dat terwijl dat type moederbord normaal wel met AGP-slot word geleverd.Ook het ontbreken van ruimte om een extra fan te plaatsen. Tevens waren een poos geleden de ophangingen van DVD-CD-spelers voorzien van een systeem dat uitsluitend te koop was bij aanschaf van een Delbrander/speler.Dus ook hier kon er niet een gewone losse speler worden geplaatst. Dus misschien voor mensen die nimmer iets willen upgraden iets maar niet voor de meeste van ons die er nog iets zelf aan willen doen.

Joopataa

ikbenik

Toch vind ik het wel heel vreemd dat als je dan een goedkope Dell-pc aanschaft je vrijwel geen mogelijkheden hebt om het te upgraden. Het ontbreken van een AGP-slot heb ik zelf al gehad waardoor er geen gewone videokaart in kon. En dat terwijl dat type moederbord normaal wel met AGP-slot word geleverd.Ook het ontbreken van ruimte om een extra fan te plaatsen. Tevens waren een poos geleden de ophangingen van DVD-CD-spelers voorzien van een systeem dat uitsluitend te koop was bij aanschaf van een Delbrander/speler.Dus ook hier kon er niet een gewone losse speler worden geplaatst. Dus misschien voor mensen die nimmer iets willen upgraden iets maar niet voor de meeste van ons die er nog iets zelf aan willen doen.

Wat dacht je van storingen of reparaties.
En ga nu niet denken van: ik mag toch wel van een computer verwachten dat die de komende 5 jaar zonder problemen doet, dus ik hoef daar geen rekening mee te houden.
Als je toch zo denkt, droom lekker verder.

Kom uit de droomwereld en kom in de werkelijke wereld.
Welkom! :lol: :wink:

aussienl

Ongelezen bericht door aussienl »

mensen die zelf aanpassingen cq. uitbreidingen aan hen pc willen
doen zijn ook niet degene die een kant en klare computer kopen
bij een groot bedrijf.
Het zijn net de mensen die simple pc willen die werkt en waar ze verder geen omkijken hebben, niet upgraden die bij de grote verkoopbedrijven
een pc kopen

ikbenik

Het zijn net de mensen die simple pc willen die werkt en waar ze verder geen omkijken hebben, niet upgraden die bij de grote verkoopbedrijven
een pc kopen

Ik lever zelf ook hele simpele systemen.
Alleen de service en de aandacht voor het product is gewoon beter.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Als ik een fout maak zeg ik niet wat en ik een druif.
De mensen om mij heen zeggen wel wat ben jij een klo*tzak.
Mensen die werken maken fouten.
Mensen die minder werken maken minder fouten.
Ik kan een boel mensen die maken helemaal geen fouten. :wink:

ikbenik

Ik kan een boel mensen die maken helemaal geen fouten.

Die lichen dus de hele dag op bet. :wink: :lol: 8)

Dutch_com_freak

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Quote:
De onderdelen die ze gebruiken zijn wel van de bekende merken. Maar die bekende merken ondersteunen die producten zelf niet.
Dus bij reparatie is het zo verdomd moeilijk om de specificaties van de onderdelen op te zoeken en te vinden

--------------------
Dit is natuurlijk wel een hele rare opmerking. Als het onderdelen van gerenommeerde merken zijn kun je gewoon bij die zelfde bedrijven de spcificaties opvragen. En bekende merken die hun eigen producten niet ondersteunen? Dan weet ik niet wat jij onder bekend, gerenommeerd merk verstaat?
Hoezo is dat een rare opmerking? OEM producten zit geen ondersteuning op van de fabrikant en officieel ondersteuning van de verkoper (OEM staat voor Origional Equipment manufactor voor de mensen die het niet weten.. dit wil zoveel zeggen dat je bij de verkoper moet zijn voor ondersteuning)

en ik herrinner me nog die medion troep met op 1 kaartje geluidkaart, modem en TV kaart... die waren pas leuk.. die zijn stik goedkoop maar gaat je geluidkaart stuk... of je modem... ken je het hele bordje weg keilen watn 9-10 keer werken ze in 1 klap alle 3 niet meer.. en als je dan met een nieuwe oplossing aankomt omdat men toch graag tv kijkt en geluidhoord en miss ook het modem nog gebruikt...staan mensen gek te kijken... dat er 3 kaarten in moeten en dat ze ongeveer 10euro per kaart moeten betalen en dat dan niet alle connectors het meer doen omdat bv de nieuwe kaart (DIE ZO GOEDKOOP MOGENLIJK MOET ZIJN!) ineens geen scart aansluiting heeft of ineens (ik noem maar wat) geen speakertje op het modem heeft of iets anders onbenulligs wat ze naar alle waarschijnlijkheid nooit gebruikt hebben en nooit gaan gebruiken... ook packardbell levert van die troep... en stuurprogrammas zijn vaak ver te zoeken of niet te vinden...of werken gewoon domweg niet omdat de kaart dan ineens stuk is ofzo...
bij een groot bedrijf.
een pc kopen
wat dacht je van die pc later voor de kinderen te gebruiken om spelletjes te doen (hoeven geen ingewikkelde te zijn!) en dan er achter komen dat er alleen die prut kaart ingebouwd zit?

En dat terwijl dat type moederbord normaal wel met AGP-slot word geleverd.
Goedkopere boardjes ;)

Tevens waren een poos geleden de ophangingen van DVD-CD-spelers voorzien van een systeem dat uitsluitend te koop was bij aanschaf van een Delbrander/speler.Dus ook hier kon er niet een gewone losse speler worden geplaatst.
idd dus als je later de pc nog wil gaan gebruiken om DVDs te branden terwijl je dat eerst niet nodig vondt (want je wilde de goedkoopste pc !) en alleen dvds kon lezen heb je niet eens de mogenlijkheid om hem in te bouwen...

Frankkk

Ongelezen bericht door Frankkk »

Het acronym OEM staat voor net iets anders, namelijk 'Original Equipment Manufacturer'

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/OEM

ikbenik

Terwijl Medion ons ook nog voor de gek houdt!

Ze zeggen zelf: Nu met dual-memory (1 slot vrij)! :?: :?:

Dan is het geen dual-memory meer.

Ja, hoor ik sommige zeggen. Het is dan al op de toekomst voorbereidt!

Ja de koekoek! Op dat moment zeggen ze met dual-memory, maar wat dus in werkelijkheid niet zo is.

Laatst had ik echt een grap van Medion meegemaakt.
Een klant had een Medion computer en een headsetje met twee jack-stekkertjes. Maar hij kreeg het niet aan de praat.
Ik het systeem helemaal bekeken.
Wat bleek.
Aan de voorzijde zat de microfoon aansluiting en aan de achterkant de luidspreker uitgang!
Dus wil je het laten werken, moet je eerst een jack-verlengkabeltje hebben om de headsetje compleet werkend aan te sluiten!

Wat een giller!!!!

De degene die deze constructie bedacht heeft, mag gelijk op staande voet bij Medion ontslagen worden! Wat een prutser van een computer-ontwerper!

ikbenik

Origneel bericht:
Origional Equipment manufactor

Antwoord:
Het acronym OEM staat voor net iets anders, namelijk 'Original Equipment Manufacturer'

Staat toch allebei hetzelfde. Alleen iets anders geschreven.

Dutch_com_freak

moet ik daar serieus op ingaan? knap gevonden hoor ;) echt applaus..,,

had je daar nou echt wiki voor nodig? als je dan al zo slim was had je het zelf ff getypt... en dan daarbij wiki is ook maar een verzameling..

had je nog meer typ fouten gevonden? miss is een baantje bij de dikke van daleN wat voor je ;)
Laatst gewijzigd door Dutch_com_freak op 12 jul 2006 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Bij OEM computers is nog een andere regel van kracht.

Alle fabrieksgarantieperiodes die op de onderdelen zitten vervallen bij een OEM computer. Dan geldt de garantieperiode van het systeem.
Zit op een moederbord bijvoorbeeld 3 jaar garantie en op de OEM computer maar 2 jaar. Dan wordt automatisch de fabrieksgarantie van het moederbord veranderd van 3 naar 2 jaar.
Dus als het moederbord defect gaat kun je dus niet de 3 jaar claimen.

De 3 jaar geldt alleen voor de losse onderdelen verkoop.

L.Rozenwater

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Lidl, Aldi, Albert H., Kruidvat en ga maar door. Allemaal verkopen ze branche vreemde produkten. Vroeger mocht dit niet en ik moet eerlijk zeggen, dat die regel ook nooit afgeschaft had moeten worden....

Je ziet binnenkort misschien wel bij een computerspeciaalzaak een hoekje met levensmiddelen, drogisterijartikelen, tabakswaren etc. OF zouden genoemde zaken (Lidl etc) al zulke winkels zijn ?

Persoonlijk vind ik: schoenmaker blijf bij je leest: de "markt" wordt dan waarschijnlijk minder verziekt door detaillisten, die eigenlijk niet weten wat ze verkopen en genoodzaakt moeten dozenschuiven, omdat de kennis van bepaalde artikelen gewoonweg ontbreekt.....

Dutch_com_freak

ik loop al met plannen om meer levensmiddelen te gaan verkopen :) wellicht krijg je zo meer klanten?

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Of je nu de Dell of Media Markt neemt, of de kleine zaak om de hoek, bij alletwee kunnen zowel experts werken als mensen die er niets vanaf weten. Een goede verkoper hoeft niet perse alles van een computer te weten om een goede verkoper te zijn.

Voorbeeld: Ik heb mijn papieren in de IT en weet van koperbaan tot koperbaan hoe bijv. een grafische kaart is opgebouwd en hoe die werkt. Ik kan met zekerheid zeggen dat wanneer je om een snelle grafische kaart vraagt, onafhankelijk van het type bedrijf, dat 99% van de verkopers zal antwoorden dat een 512MB kaart sneller is dan een 256MB kaart, en dat ik uiteindelijk een 512MB kaart wordt aangeraden. Dit terwijl geheugen vrijwel niets zegt over de snelheid van de kaart. Wanneer ik over pipelines en kloksnelheden ga beginnen kunnen ze me niet meer verder helpen. Het leuke is dat dit aan klanten zo goed als niet is uit te leggen. Het zit er zo diep in dat 512MB beter is dan 256MB en wanneer ik aan een klant vertel dat het niet zo is wordt ik niet meer geloofd en "kijken ze nog wel eens ergens anders (waar ze uiteindelijk wel voorgelogen worden)". Wie heeft er dan beter geholpen? Ik, of m'n collega aan de overkant van de straat? Bij een grote zaak komt zoveel publiek die verwacht als antwoord 512MB te krijgen en anders zijn ze weg. Bij een grote zaak loop je dus altijd meer kans om op zo'n manier geholpen te worden, maar ik bestrijd ten zeerste dat er geen bekwaam personeel rondloopt. Ik ken een aantal Media Markt filialen waar computerverkopers rondlopen met MCSE diploma's. En dat zijn filialen waar mensen hier zeggen dat ze niet kundig zijn... Scheer eens niet iedereen en elke zaak over één kam.

Wat me trouwens enorm stoort is dat mensen eerst bij de Media Markt, Dell en internet de laagste prijs gaan opzoeken, en dan vervolgens om de laagste prijs gaan onderhandelen bij de zaak om de hoek om daar hun spul te kopen, omdat daar de service en garantie daar iets ruimer is. Dat zijn pas smerige spelletjes. Persé het onderste uit de kan willen halen door te chanteren met vaste klant te zijn bij dat bedrijfje. Zo'n bedrijf heeft vaak al geen riante omzet en dat je hem dan op die ene fluitketel ook nog het brood op zijn plank niet gunt... Misselijk wordt ik ervan. Een groot bedrijf kan veel makkelijker verlies hebben dan een klein bedrijf, en een klein bedrijf geeft makkelijker korting omdat ie de omzet zo hard nodig heeft. Ga je naar zo'n zaak, wees dan blij dat je zo geholpen wordt en neem de duurdere prijs gewoon voor lief, i.p.v. voor de lokale afzetter te spelen.

ikbenik

Persoonlijk vind ik: schoenmaker blijf bij je leest: de "markt" wordt dan waarschijnlijk minder verziekt door detaillisten, die eigenlijk niet weten wat ze verkopen en genoodzaakt moeten dozenschuiven, omdat de kennis van bepaalde artikelen gewoonweg ontbreekt.....
Mensen gaan liever daar hun computers kopen dan bij de degene die er verstand van heeft.
De reden: Ze weten niet wat ze verkopen en daarom maar zo goedkoop mogelijk.

joopataa

Ongelezen bericht door joopataa »

aussienl

Geplaatst op 12 Jul 2006 15:07 door aussienl

--------------------------------------------------------------------------------

bij een groot bedrijf.
een pc kopen
==============================================
Het kan toch niet zo zijn dat omdat je eerst besluit om een simpele pc te kopen dit soort zaken later niet meer kunnen worden geupgrade? Als iemand in tweede instantie het toch leuker vind om spelletjes te spelen op de computer blijkt dit onmogelijk te zijn gemaakt door de fabrikant!Want een moederbord dat zelfs in de goedkoopste uitvoering voorzien was van een AGP-slot blijkt dat nu ineens niet hebben waardoor upgraden onmogelijk of heel duur word.Dit gebeurt dus oa bij Dell. Ook de los nog geen 1 euro kostende bevestigingen van de cd/dvd spelers zijn waren Niet los te koop en ik kreeg te horen dat deze alleen samen met een speler geleverd werden.En zo word goedkoop dus heel vlug duurkoop! Bij de kleinere pc -zaken waar ik mijn computers koop stel ik aan de hand van wat ik nodig heb de pc samen . De verkoper noemt de prijs en ik ben er altijd tevreden over geweest, ook al is er soms best wel eens iets fout of stuk gegaan. Zoals ikbenik vertelde kan een harde schijf makkelijk jaren meegaan maar hij kan ook na een maand de geest geven.Dus voor mij geen Dell/mediamarkten vul maar in.

Joopataa

Gesloten