Pagina 5 van 5

Re: Speedlinq problemen

Geplaatst: 29 sep 2007 21:37
door ontevreden twan
Hallo allemaal
Ik heb dus ook zoals allemaal wel hier ook slechte ervaring met speedlinq.
Het volgende is het geval,
ik heb een abonement(internet en bellen ineen) afgesloten met een actie korting,
en de vouchers meteen opgestuurd.
Na dat ik een maand mijn abonement had,
had ik er wel genoeg van dat we regelmatig geen telefoon hadden,
en belde de helpdesk en inderdaad de wachttijd is absurd lang,
maar uiteindelijk iemand aan de lijn en klacht over telefoon verbinding uitgelegd,
is na heel wat minuten aan de telefoon redelijk opgelost.

Ik heb toen ook meteen gezegd dat ik geen bericht heb gehad over hoe en wat met actiekorting (toen was het nog binnen de termijn dat ik ze alsnog opnieuw in kon sturen) er werd mij verteld dat het wel 4 a 5 maanden zou kunnen duren,
nu na 7 maanden weer gebeld dat ik nog niets had gehoord/ontvangen en dan word opeens gezegd dat ik binnen 10 dagen mail had moeten krijgen, en in de computer staat niets zeggen ze dat ik het eerder gemeld had,
en ik dus dik 200€ misloop.

Tja ik was behoorlijk geschokt en wilde iemand van management spreken maar dat werd geweigerd op alle mogelijke manieren,
uiteindelijk toch maar netjes afgesloten en opgehangen,
krijg ik een paar dagen later brief dat ik onbeleefd ben geweest en heb gescholden,
ik was overstuur maar heb zeker niet gescholden want dat ligt niet in mijn aard,
ik heb alleen gezegd dat ik dus waarschijnlijk niet de klanten services heb gebeld maar een afscheeplijn,
en dat ik nooit bij zo`n bedrijf zou willen werken het ergste wat ik in mijn ogen heb gezegd is op de vraag of ik nog iets anders wilde vragen als de manager "te spreken is dat ik vroeg "wanneer we gingen kussen"en op de vraag "hoezo "antwoorde met "als ik genaaid wordt wil ik ook kussen"
Heb ook nog een mailtje gestuurd gehad naar de klachtenmail.

Onderwerp: overig
Is de klacht al eerder aangemeld: nee
Klacht omschrijving:
betreft actiekorting, ik heb de voucher binnen de gestelde termijn opgestuurd, en heb enige tijd nadien de helpdesk gebeld i.v.m. dat we regelmatig geen telefoon hadden(dit was nog binnen de termijn dat de voucher hadden moeten zijn opgestuurd), en heb toen meteen gevraagd wanneer de uitbetaling van de actie plaats vond, er werd toen gezegd dat het wel 4 tot 5 maanden kon duren, er is toen niets gezegd dat er binnen 10 dagen een mail had moeten zijn want de 10 dagen waren inmiddels om.
Omdat ik nu lang genoeg gewacht had, wwer de helpdesk bellen, daar werd mij doodleuk verteld dat ik naar mijn centen kon fluiten omdat de voucher niet binnen zijn gekomen en ik dus niet aan de actievoorwaarden heb voldaan, ook werd mij verteld dat er niets over in de coputer stond dat ik er eerder naar gevraagd had.
Ik ben hier dus niet mee eens en zeker niet met de brief diue ik kreeg waarin stond dat ik onbeleefd was geweest, ik was idd behoorlijk overstuur omdat ik net te horen had gekregen dat ik dus zomaar even dik 200€ kwijt ben, maar ben niet echt onbeleefd geweest.
Ik zou nu ook kunnen zeggen dat ik die brief niet heb ontvangen, maar zo ben ik niet.
Als ik dus echt niet voor de actiekorting meer in aanmerking kom, zeg ik dus meteen mijn abonement op.
En ga echt verder actie ondernemen want voor mij is het veel geld, ik werk hard genoeg voor mijn geld en dat wil ik niet op zo`n manier kwijt raken, overings er staan genoeg klachten over speedlinq op internet als ik deze eerder had gezien was ik er zeker niet aan begonnen, aan u nu om te laten zien dat speedlinq wel een services kan verlenen.
Oja mocht mevr van K***** van de helpdesk zich beledigd voelen dit was niet mijn bedoeling en zeker niet persoonlijk, als zij dit zo ervaren heeft bied ik hiervoor mijn excuses aan want ik was overstuur en niet van plan om iemand te beledigen die gewoon haar werk doet.
In afwachting met vriendelijke groet Twan van der P****


en het antwoord van speedlinq

De volgende klacht is ontvangen per e-mail (28-09-2007):

Geachte heer Van Der P****,

Naar aanleiding van uw onderstaande mail berichten wij u als volgt:

De manier waarop u Speedlinq en onze medewerkster heeft aangesproken gaan buiten de proportie van frustratie om. De woorden die u heeft gebruikt zijn voor ons niet acceptabel. Wij hebben uw onderstaande mail dan ook slechts ter kennisneming aangenomen en in ons systeem gezet.

Met vriendelijke groet,
Speedlinq Customer Care


heb de namen uiteraard vervangen door * omdat ik niemand persoonlijk wil aanvallen/beledigen en mijn naam is bij speedlinq bekend
Dus nu gaan ze het op zo`n manier proberen af te schuiven, mijn abonement gaat zo snel als kan er weer uit, als dit niet op een volwassen manier wordt opgelost i.p.v. mij nu te gaan beschuldigen.
Groeten Twan

Re: Speedlinq problemen

Geplaatst: 02 okt 2007 08:55
door baotianonline
Het is toch Thanh V ;) HEBBIE wel betaald :oops:
Snap hiet at jullie ruzie kunnen hebben met Speedlinq,,
LINQ zegt het al... :oops: Volgens mij is Speedlinq nu KPN ga daar zeuren...
Ik was er zovanaf ;) kl*te provider..
Succes

Re: Speedlinq problemen

Geplaatst: 02 okt 2007 19:19
door Ulbe
Wél moet er van Speedlinq gezegt worden dat ze hele leuke pakketten leveren!, daar kunnen andere providers wat van leren!, hierbij verbleken alle "bekende" providers zoals KPN, @home, ed. bij, en zijn deze pakketten dan ook sterk gedateert, en stammen kwa snelheid nog uit he 'stenen tijdperk'! :lol:

Een 'normaal' speedlinq abonnement is toch al bijna 10x zo snel als een KPN abonnement van een gelijksoortig bedrag!,

Maar... krijg geen problemen met betalingen en verbinding!,

Speedlinq is van KPN!, is mij verteld, en draait bij een goede kennis van mij dan ook zeer goed!, in verhouding is mijn KPN pakket waar ik nog meer voor betaal dan mijn kennis met Speedlinq, trage troep! :cry: oké ik heb internet, maar daar houdt dan ook alles mee op!, :cry:

Helaas is Speedlinq met service een !@# provider, en is KPN weer wat beter én goedkoper met de helpdesk, anders was ik al lang weggeweest bij KPN,

Eenmaal de verbinding "geproeft" van Speedlinq, dan kom je er al snel achter dat KPN en andere bekende providers ons toch een rad voor de ogen laat draaien, met een véél en véél te trage abonnementen met een stevige prijs,

Wanneer Speedlinq de boel op de rit heeft, ben ik bij KPN vertrokken, goedkoper en véél en véél sneller!, het verschil in snelheid is gewoon niet leuk meer!, en dat bij Speedlinq voor een goedkopere prijs :(



Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Re: Speedlinq problemen

Geplaatst: 03 okt 2007 22:54
door ruudheldens
Hallo,

Naast de gebruikelijke ergenis t.a.v. wachttijden en de dure helpdesk, maar ook de tevredenheid over de snelheid en de kosten van het pakket heb ik een paar vreemde problemen.

Allereerst met de nummerportering. Sinds eind juli gebruik ik ADSL van Speedlinq (comfort, dus via KPN). Enige tijd later heb ik Speedlinq bellen geactiveerd. Toch kreeg ik laatst weer een rekening van KPN voor het bellen.

Ik kan nu zowel via Speedlinq als via het oude KPN netwerk bellen en gebeld worden. Het grappige is dat de Speedlinq lijn (telefoon achter modem) net iets later over gaat dan die van KPN (telefoon achter splitter). Wie heeft nu mijn vaste nummer in handen?? Ik betaal nu ook niet die Killed voice toeslag (waar ik ook niets van wist...)

Daarnaast heb ik nog het probleem dat de voice-mail bij Speedlinq niet wordt geactiveerd. Ook niet als je alle binnenkomende sprekken laat doorschakelen.

Als laatste heb ik het probleem dat de internetverbinding wegvalt, zodra er iemand mij belt en ik met de telefoon van de Speedlinq-verbinding opneem.

Heeft iemand dit eerder gehoord / meegemaakt en er een oplossing voor? (ik heb de aanbevolen firmware en configuratie van de Speedtouch 706 via speedlinqsupport.com).

Wat doet Radar overigens met deze waslijst aan meldingen? Wat is / wordt er concreet bereikt?

Re: Speedlinq problemen

Geplaatst: 08 okt 2007 21:53
door diquydiq
Amsterdam, 29 augustus 2007

Betreft: schending overeenkomst uwerzijds

Mijne heren,

Indien u van mij verlangt dat ik maandelijks € 30,95 blijf betalen; dan kan ik hiermee niet akkoord gaan: de door u aan mij toegekende maandkortingen voor een bedrag van € 90,00 zijn conform de overeenkomst niet toereikend! Ik had €269,30 aan maandkortingen dienen te ontvangen! Ik kom dus voor een bedrag van €179,30 tekort aan maandkortingen!!!

Naar aanleiding van de 't for telecomfolder' van april 2007 ben ik op basis van uw 'Heel veel ADSL voor je geld' met u de overeenkomst aangegaan. 'Heel veel ADSL voor je geld' in de 't for telecomfolder' in april 2007 geldig was - ADSL + BELLEN 20MB-snelheid!:

- gratis voip modem
- geen aansluitkosten
- inclusief vaste telefoonlijnkosten

Voor 1 jaar lang! à € 9,95 per maand!!!

Staand van zaken momenteel:

Eenmalige vaste telefoonlijnkosten voor het overstappen naar Speedlinq:

- verlaten KPN-belbudgetlijn: € 7,35
- nummerportering-Speedlinq: € 9,95

Vaste telefoonlijnkosten per maand bij Speedlinq:

- Speedlinq Bellen: € 4,95
- ADSL killed voice: € 9,50

Vaste kosten ADSL2+ per maand bij speedlinq: € 15,50

Totaal aan vaste kosten aan speedlinq per maand te betalen: € 30,95

Op jaarbasis is dit: 12 X € 30,95 = € 371,40 (betaald)

12 X € 9,95 = € 119,40 ( te betalen volgens contract!)

Nadelig verschil voor mij van € 252,- + € 17,30 = € 269,30

Door Speedlinq aan mij toegekende maandkortingen: € 90,00. Ik heb dus voor een bedrag van € 179,30 te weinig aan maandkortingen van Speedlinq mogen ontvangen!!!

Nog een keer berekend:
€ 90,00 (maandkortingen) - € 17,30 (eenmalige vaste telefoonlijnkosten) = € 72,70 ( over aan maandkortingen voor een jaar) / 12 = € 6,06. (maandkortingen per maand, aan mij toegekend door Speedlinq).

Ik dien dus maandelijks € 30,95 - € 6,06 = € 24,89 in plaats van € 9,95 per maand aan Speedlinq te betalen!!! Dit is een grove schending van de overeenkomst; die ik met Speedlinq via 't for telecom', medio-april 2007, ben aangegaan.

U zult uiteraard kunnen inzien dat ik hiermee geen genoegen kan nemen!!!

Alvast mijn erkenning voor uw medewerking.




Helaas is mijn exemplaar van de 't for telecom-folder' van april 2007 verloren gegaan. Ik heb via 't for telecom' een copie proberen te verkrijgen, maar amper na de maand van april 2007 waren die lieden niet meer competent om de folder van april 2007 te achterhalen... vreemd, maar wel de realiteit!!!
Ik ben een ieder zeer dankbaar indien men mij aan een copie hiervan kan doen helpen.

'T for telecom' wil mij niet eens vertellen wie hun folder drukt! De uitgever van de folder zou mij wellicht aan een kopie kunnen helpen.

Ik heb bij 't for telecom' zeer slechte ervaringen opgedaan. Bij de reclame van isp-providers staat:'vraag naar de voorwaarden'; helaas zijn die lieden bij 't for telecom' te incompetent en weten gewoonweg niets; althans zij weten jou als klant slechts op te lichten!

Mijn contract hield in dat ik eerst 'het volle pond' diende te betalen en een paar maanden later de compensatie op mijn rekening zou krijgen. Slechts achteraf blijkt dat ik veel minder krijg dan was overeengekomen!!!

Hetgeen dat ik vooral erg vind is de kwalijke rol die de overheid in deze pleegt te hebben!!! Om welke goede reden staat de overheid het toe dat onder ander via reclame burgers - moedwillig worden bedrogen.
Justitie en advocaten leven er zeer wel bij.

Bedenk hoe zeer het justitiële apparaat ontlast zou zijn indien de wetgever dit soort van onrecht niet meer zou toestaan! De kostbare tijd en middelen konden dan veel beter worden benut!!!
Helaas 'het oplichten' stinkt niet en we hebben het 'geluk' om in een bananenkoninkrijk te mogen leven!!!



Het is verstandig om te beseffen dat isp's vooral zeer veel gebakkenlucht in de aanbieding hebben: neem bijvoorbeeld 'het voip-bellen'. ik moet bij - in dit geval speedlinq, maar een andere isp-boer kan beslist ook tot de mogelijkheden behoren - maandelijks ruim 15 euro betalen; terwijl ik er niets aan heb!!! Een ieder van ons die bekend is met bijvoorbeeld 'voipbuster', 'voipcheap', 'voipstunt', etc; weet wel beter!
Ook het aanbieden door isp's van 'e-mail accounts', 'web space' om eigen pagina's op te bouwen is waardeloos: men kan overal dit soort van diensten beter en gratis verkrijgen!

Termen als 'breedband' klinken zeer fraai, maar een upload speed die 1/20ste deel is van de download speed spreekt voorzich... verder moet men voor 'nieuwsgroepen' wel lekker extra gaan betalen!!!

Indien ik weer van 'belbudget' van kpn voor het internetten gebruik dien te maken: kan ik fijntjes weer zo'n 60 euro gaan betalen!!!

Neen, gebakkenlucht van isp's ruikt goed vies!!!


Ik heb van Speedlinq een reactie mogen ontvangen... Hetgeen dat mij vooral opvalt is dat Speedlinq - gewoonweg - haar handen in onschuld weet te wassen en reclamebeloftes niet meer wenst na te komen: de klant is simpelweg de dupe van dit soort spelletjes...

Re: Speedlinq problemen

Geplaatst: 09 okt 2007 04:24
door baotianonline
SpeedlinQ is KPN ;) en T4 Telecom heeft de folders nog wel..
gewoon het hoofdkantoor benaderen.
Succes

Re: Speedlinq problemen

Geplaatst: 09 okt 2007 09:42
door diquydiq
Baotianonline, ik heb 'T4 Telecom' op '0900-5666555' gebeld en die lieden wisten mij te melden dat zij niet in staat waren om mij aan een copie van hun actiefolder van april 2007 te kunnen helpen!

Re: Speedlinq problemen

Geplaatst: 12 okt 2007 20:03
door RonaldH
http://www.speedlinq.nl/html/privacy/20 ... tie_05.htm

Aanvullende voorwaarden "MEGA DEAL" TforTelecom / Dixons / Tell Me -> WAANZIN! - X-tra 4096 SPEED SPECIAL, Comfort 4096 SPEED SPECIAL, All-in 4096 SPEED SPECIAL, X-tra 2048, Comfort 2048 & All-in 2048, X-tra 20000, All-in 20000, X-tra 20000 COMPLEET, Comfort 20000 COMPLEET, All-in 20000 COMPLEET.

Artikel 1 - Algemeen
1.1 Onderstaande aanvullende actievoorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van Speedlinq, op alle rechtsbetrekkingen tussen Speedlinq en de Klant, verband houdend met of voortvloeiend uit de 'X-tra 4096 SPEED SPECIAL', Comfort 4096 SPEED SPECIAL, All-in 4096 SPEED SPECIAL, X-tra 2048, Comfort 2048, All-in 2048, X-tra 20000, All-in 20000, X-tra 20000 COMPLEET, Comfort 20000 COMPLEET en All-in 20000 COMPLEET Abonnementen en gelden in aanvulling op de Algemene Voorwaarden en de reguliere actievoorwaarden tenzij uitdrukkelijk door Speedlinq anders is aangegeven of schriftelijk anders tussen partijen is overeengekomen.

Al hetgeen geregeld is in de Algemene Voorwaarden en in de reguliere actievoorwaarden, waar in de onderstaande aanvullende actievoorwaarden niet uitdrukkelijk van is afgeweken, is onverkort van toepassing.

Alle voorwaarden zijn te vinden op http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php

Artikel 2 - Actie
2.1 De actie loopt van 02-04-2007 t/m 30-04-2007. Aanvragen die buiten de actieperiode door Speedlinq ontvangen worden, die buiten het Speedlinq dekkingsgebied vallen, kunnen helaas geen gebruik maken van de actie. Onderstaande voorwaarden zijn alleen van toepassing op Abonnementen die gesloten worden tijdens en conform deze actie.

2.2 Met deze actie biedt Speedlinq bij TforTelecom / Dixons / Tell Me speciale Abonnementen aan onder de naam X-tra 4096 SPEED SPECIAL, 'Comfort 4096 SPEED SPECIAL', 'All-in 4096 SPEED SPECIAL', 'X-tra 2048', 'Comfort 2048', 'All-in 2048', X-tra 20000, All-in 20000, X-tra 20000 COMPLEET, Comfort 20000 COMPLEET en All-in 20000 COMPLEET . Deze Abonnementen hebben onder ander de volgende specificaties (prijzen inclusief BTW):


Naam Actiesnelheid voor gehele contractsperiode
Maandbedrag
Actietarief
Actiekorting

X-tra 4096
SPEED SPECIAL

&

Comfort 4096 SPEED SPECIAL

&

All-in 4096 SPEED SPECIAL
4096/1024 kbps
19,95
6 mnd GRATIS ADSL
6 x 19,95

X-tra 4096
SPEED SPECIAL+ Speedlinq Bellen

&

Comfort 4096
SPEED SPECIAL+ Speedlinq Bellen

&

All-in 4096
SPEED SPECIAL+ Speedlinq Bellen
4096/1024 kbps
19,95




+

4,95
6 mnd GRATIS ADSL




+

6 mnd GRATIS SPEEDLINQ BELLEN
6 x 19,95




+

6 x 4,95

X-tra 4096
SPEED SPECIAL

24 Maanden

+ Speedlinq Bellen

&

Comfort 4096
SPEED SPECIAL
24 Maanden

+ Speedlinq Bellen

&

All-in 4096
SPEED SPECIAL
24 Maanden

+ Speedlinq Bellen
4096/1024 kbps
19,95




+

4,95
6 mnd GRATIS ADSL




+

12 mnd GRATIS SPEEDLINQ BELLEN
6 x 19,95




+

12 x 4,95

X-tra 2048

&

All-In 2048

&

Comfort 2048
2048/1024 kbps
14.95
6 mnd 4.95
6 x 10.00

X-tra 20000
2 jaar
&

All-in 20000
2 jaar
20000/1024 kbps
24.95
14.95 (12 mnd)
12 x 10,00

X-tra 20000 COMPLEET
1 jaar
&

Comfort 20000 COMPLEET
1 jaar
&

All-in 20000 COMPLEET
1 jaar
20000/1024 kbps
29.95
22.45 (12 mnd)
12 x 7,50

X-tra 20000 COMPLEET
2 jaar
&

Comfort 20000 COMPLEET
2 jaar
&

All-in 20000 COMPLEET
2 jaar
20000/1024 kbps
29.95
19.95 (12 mnd)
12 x 10.00





(Analoog & ISDN)
Normale tarief
Actietarief bij 1 jarig abonnement
Actiekorting

Single-PC Ethernet modem
69,-(n.v.t. bij Speedlinq bellen)
gratis
69,-

Single-PC Ethernet VoIP modem
89,-
20,-
69,-

Single-PC Ethernet VoIP modem
Bij X-tra 20000, All-in 200000, X-tra 20000 COMPLEET, Comfort 20000 COMPLEET en All-in 200000 COMPLEET
89,-
gratis
69,-

Multi-PC Ethernet VoIP modem
119,-
50,-
69,-

Wireless / Ethernet VoIP modem
149,-
80,-
69,-

Wireless / Ethernet VoIP modem + USB adapter
149,- + 49,-
80,- + 49,-
69,-

Aansluitkosten
89,-
gratis
89,-

Single Tuner Digitenne Ontvanger
89,95
gratis
89,95

Digitenne Harddiskrecorder 80 GB Ontvanger
149
59,05
89,95





(Analoog & ISDN)
Normale tarief
Actietarief bij 2 jarig abonnement
Actiekorting

Single-PC Ethernet modem
69,-(n.v.t. bij Speedlinq bellen)
gratis
69,-

Single-PC Ethernet VoIP modem
89,-
gratis
89,-

Single-PC Ethernet VoIP modem
Bij X-tra 20000, All-in 200000, X-tra 20000 COMPLEET, Comfort 20000 COMPLEET en All-in 200000 COMPLEET
89,-
gratis
69,-

Multi-PC Ethernet VoIP modem
119,-
gratis
119,-

Wireless / Ethernet VoIP modem
149,-
gratis
149,-

Wireless / Ethernet VoIP modem + USB adapter
149,- + 49,-
gratis + 49,-
149,-

Aansluitkosten
89,-
gratis
89,-





Artikel 3 - Voorwaarden Actie
3.1 De actiekorting op het maandbedrag wordt, indien aan de actievoorwaarden voldaan is, in een keer met de andere kortingsbedragen uitgekeerd. Het actie maandtarief geldt gedurende maximaal 12 maanden.

3.2 De verdere actievoorwaarden en de wijze waarop de actiekortingen worden teruggestort staan beschreven in de reguliere actievoorwaarden die van toepassing zijn op het Abonnement.

[/url][/quote]

Re: Speedlinq problemen

Geplaatst: 15 okt 2007 11:23
door peterknap
Speedlinq is een onklantvreindelijk bedrijf. Speedlinq blazert je waar je erbij staat. van aanmelden tot kortingen en opzegging.
Advis: neem geen enkele dienst van Speedlinq.

Ze hebben alles van mij twee keer geincasseerd en na een uur aan line zetten, hebben ze me verteld dat ze alles gaan recht zetten. maar tot 2 maanden daarna(nu) heb ik niks mogen ontvangen.

Klanten service line: 0900... kost ongelovelijk veel en wachttijd kan tot 15 minuten en langer duren. enkele contact met hun kost je veel geld.

de actie van speedlinq betekent je geld houden voor zover dat je hetzelfe aan hum terug betlaatd vis 0900.

Alle contacten met hun afgeloten tot de einige 0900 (70 cent/m).
Als je een brief naar hun stuurt, wordt 8 van 10 gevalen in prullenbak beland

ze reageren op je aangetekende brief zodat je ze opnieuw moet bellen of een nieuwe aangetekende brief sturen.


Ik heb een brief naar hun stuurt en gevraag heb om mijn actie korting te uitbetalen en dit is hun reactie op mijn brief:

Geachte xxxxx

we zullen zo spoedig mogelijk een passend brief naar u sturen.

met vrindelijke groeten,
Speedlinq


Wat heb gevraagd is mij geld opgeist, wat doen ze is een brief die naar een andere brief verwijst. wanneer de andere brief word gestuurd. JOOST MAG HET WETEN.
P.S. ik heb gezed mijn geld op mijn rekening te storten, geen brief toch

Nog maals:
Neem geen enkele diens van speedlinq aan, Alles is .....


Gr,
XXXXXXX
:twisted:

Re: Speedlinq problemen

Geplaatst: 20 okt 2007 23:29
door ChrisAmsterdam
Een TIP voor iedereen die Speedlinq :evil: (en andere profiders) beu is: meldt je klachten / problemen niet alleen hier op het forum, maar OOK bij ConsuWijzer. Dit is onderdeel van de OPTA.

"ConsuWijzer geeft consumenten praktisch advies over hun rechten. Voor een eerlijke handel tussen bedrijven en consumenten is het belangrijk dat u als consument voldoende kennis heeft van uw rechten en plichten en dat u weet waar u uw recht kunt halen. ConsuWijzer geeft u die informatie."

ConsuWijzer biedt u praktisch advies over uw rechten als consument. Daarnaast geeft u met uw melding ook nog eens een signaal af aan de toezichthouders op het gebied van consumentenrecht. ConsuWijzer registreert namelijk iedere melding en zorgt ervoor dat deze bij de juiste toezichthouder terecht komt.

Een of meerdere meldingen samen kunnen duiden op een vaak voorkomende overtreding van de wet en aanleiding vormen voor een toezichthouder om op te treden. Hij kan besluiten een onderzoek te starten naar (mogelijke) misstanden en beschikt daarbij over sancties om een overtreder aan te pakken. De toezichthouders lossen geen individuele geschillen tussen consumenten en aanbieders op.

Neem telefonisch contact op met ConsuWijzer via 088 - 0 70 70 70 (www.ConsuWijzer.nl) Ik heb mijn ergernissen met Speedlinq gemeld en werd zeer vriendelijk en behulpzaam tewoord gestaan. :D

Re: Speedlinq problemen

Geplaatst: 24 okt 2007 00:37
door zijn-wij-correct
Geacht Forum (speedlinq oncorrect)VEEL MODEM'S werken niet naar behoren Lees dit verhaal Hoe het wel Kan en spreek SPEEDLINQ AAN OP HUN ROTZOOI VAN MODEM"S bij mij thuis door SUPERMONTEUR OP 23-08-2007 bij mij Thuis uit geprobeerd
ik heb ook adsl speedlinq internet en bellen sinds juni 2007 ,maar geen nummerportering,dat leek mij te riskant :
1e klacht als ik gebeld werd sprong direct speedlinq voicemail aan
2e klacht als ik op mijn KPN nummer gebeld werd ging ook mijn
speedlinq telefoon over
Speedlinq schriftelijk verzocht binnen 13 werkdagen de gebreken te herstellen ; na 17 werkdagen werd ik gebeld door speedlinq ,en moest alles opnieuw installeren op aanwijzing van speedlinq na een half uur prutsen werd er besloten ik zou een nieuw modem krijgen ,nieuw modem geinstalleerd , ik kon gebeld worden .maar als ik op de speedlinq of op de KPN lijn maakte geen verschil ze gingen alle twee over .speedlinq belde regelmatig om te vragen hoe het ging , nu werd er een nieuwe splitter gestuurd . ook dat hielp niet
er werd een afspraak gemaakt men zou een een monteur langs sturen
maar wat er kwam geen monteur ,na 10 dagen werd ik gebeld door speedlinQ of mijn klacht al was opgelost .antwoord neen ook geen monteur langs geweest, er zou weer een afspraak gemaakt worden .eerst zou ik gebeld worden voor het tijdstip : na 1 week kreeg ik een EMAIL of ik 0900-7733354 wilde bellen
WANT DE SERVICEMONTEUR KON MIJ NIET BEREIKEN voor een afspraak
Hierop is doormij 0900-7733354 á 70 eurocent gebeld
ca 18 min duurde dit gesprek
mij werd verweten dat ik niet bereikbaar was(ik heb een KPN en een Speedling no ) men moest en zou ook mijn 06 nummer moeten hebben anders beschouwde men de klacht als afgedaan
dit persoon verteld dat ik geen 06 nummer had
maar dat ik al de tijden die ik opgegeven thuis was geweest opnieuw mijn telefoonnummers doorgegeven
een half uur later werd ik gebeld door het bedrijf CSS voor een afspraak
direct gevraagd welk nummer zij eerder hadden doorgekregen
BLEEK het om verwisselde laatste nummers te gaan
afspraak gemaakt .
Monteur keurde mijn gemaakte installatie goed : heeft Speedlinq gebeld dat klacht niet opgelost was(men vertelde hem dat het zo hoorde zo was het gemaakt door speedlinQ
S'Middags Belde weer iemand van Speedling of de Klacht al opgelost was , zo trouw zijn ze wel
DEZE Hr.verteld van de Smoes en dat ik niet akkoord ding
ik moest nogmaals de inslallatie door lopen of alles wel goed geinstalleerd was ( men vertrouwd zelf de ingehuurde monteur van CSS niet) na vele Smoesen opgehangen door ook deze man van Speedling is eindelijk besloten > de EIGEN SUPERMONTEUR LANGS TE STUREN DEZE KWAM VANAF ENKHUIZEN en moest 2.15 uur rijden om bij mij te komen
Deze Had nog nooit gehoord van zo'n Klacht . het zou niet mogen voor komen
ER zijn totaal 8 stuks verschillende modem uit geprobeerd en er bleken er 2 stuks bij te zijn die deden wat ze doen moesten
Hierop is door mij een rekening gestuurd naar speedlinQ .met alle minuten á 70 Eurocent die ik samen met SpeedlinQ ben bezig geweest om dit probleem op te lossen en het monteren de demonteren en terug sturen van oncorrect werken materiaal Groot 313,10 EURO maar men weigerd tot op heden deze rekennig te voldoen
Dus Mensen SPREEK SPEEDLINQ AAN WANT HET ZIJN SCHOOIERS WAT DAT BETREFD

Re: Speedlinq problemen

Geplaatst: 24 okt 2007 08:30
door Noble
Tja.. speedLINK.....

Ik heb 1/2 okt 2006 een internet+bellen abo genomen voor één jaar... en wilde deze (volgens contract) na 12 maanden omzetten naar een andere speedlinq aanbieding.


Zouden ze blij mee moeten zijn toch?? MIS...

keuze was.. óf bijven met wat ik heb en (véél) méér gaan betalen omdat éérste jaar voorbij is...

of zoals ik mag volgens contract ... nieuwe aanbieding nemen, maar dan verlies ik éérst de verbinding EN!! mijn speedlinq telefoon-nummer , vervolgens krijg ik de nieuwe verbinding en moet ik een nieuw speedlinq nummer aanvragen...

Ik stelde ze voor de keuze:

1) NORMAAL!! omzetten en NIET mijn telefoon nummer verliezen

of

2) ik zeg DIRECT op per einde jaarcontract.

het werd dus 2... maar kreeg de reactie dat een JAAR contract bij hun Jaar+1 maand is.. (vies hoor..)

ok, geen probleem, ik stap over op 1 DEC 2007

TOT MIJN VERBAZING... 17 okt 2007 INTERNET en BELLEN doen het niet meer... en ik bel met hun hoofdkantoor (gewoon nummer) 070-381 6981

en krijg te horen dat mijn NIEUWE provider de lijn geclaimed heeft en zij dit NIET tegen kunnen houden.

Mijn NIEUWE provider heeft nog niets gedaan... anders dan vermelden dat ZIJ per 1 DEC!!! de verbinding gaan overnemen....

VIEZE VIEZE K#T speedlinq.... ik ga ze zo weer bellen... via het (gewone) hoofdkantoor nummer 070381 6981

ok,

Re: Speedlinq problemen

Geplaatst: 29 okt 2007 22:52
door nicodebruin
Ik zit bij Speedlinq bijna 1 jaar... en tot nu toe nog geen problemen gehad.... aangemeld vervolgens werd modem/aansluitkosten enz... afgeschreven voucher meteen toen die binnen kwam opgestuurd en bevestiging teruggehad en geld ook binnen het termijn dat vermeld stond.... kon dus weer opgelucht adem halen :P

Maar de manier van de brieven die ze sturen is slordig.... je wordt aangesproken met 'je' en de zinsopbouw is echt slecht.


Ik heb dus ADSL X-tra 8192 en helpdesk nog nooit nodig gehad... en download met nieuwsgroepen met 820 Kb :)

Maar zo te horen zijn er niet veel geheel tevreden dus ik heb denk geluk

Groetjes Nico

Re: Speedlinq problemen

Geplaatst: 08 nov 2007 22:53
door xiera
Pas op als je met speedlinq in zee wilt gaan.
Ik heb al meer als een jaar speedlinq en tot voor kort naar tevredenheid.

Nu valt mijn verbinding regelmatig uit, dit weekend zelfs het hele weekend.

Bellen naar de klantenservice (niet in het weekend) a 70 eurocent per minuut; geldklopperij, een lange wachttijd, de belofte dat je binnen 24 uur wordt teruggebeld wat echt niet gebeurt.

Geen mogelijkheden om met speedlinq via e-mail te communiceren. Speedlinq communiceert zoveel mogelijk per e-mail, vergeet het maar, raar voor een internetprovider!

Conclusie, gaat het goed niks aan de hand, gaat het niet goed met je verbinding door storingen vanuit de aansluiting is het ook echt fout, kost het handen vol geld en wordt geen service geleverd.

Re: Speedlinq problemen

Geplaatst: 09 nov 2007 13:43
door XpLoD
Ook bij mij viel de verbinding weg...

Af en toe kon ik verbinding maken met websites en af en toe helemaal niet....

Nou belde ik de Speedlinq helpdesk en was binnen 5 minuten opgelost...
Ze hebben namelijk DNS problemen bij speeldlinq dus ik kreeg nieuwe DNS en alternatief DNS adres.

En ook was ik hiervoor gewaarschuwd alleen door die fokke spam lees ik mijn email niet eens :(, 100 spam berichten per dag.....

Wat ik heel raar van speedlinq vind is dat mijn abonnement er niet eens tussen staat :( ALL IN 20000/1024


Ben zeer tevreden met speedlinq....!

Maar wens veel succes aan andere toe die veel moeite hebben..

Groetjes Edin.

Re: Speedlinq problemen

Geplaatst: 11 nov 2007 01:25
door Addy
Ik heb sinds kort Speedlinq. (2maanden)
Ik schrok dan ook van alle negatieve reacties op Speedlinq.
De eerste reacties waren ook van jan. 2007. Nu zijn we een paar maanden verder.
Op zich heb ik geen problemen met Speedlinq. Ik ben zelfs een paar keer teruggebeld door ze om aan te geven dat er problemen waren (lijn van KPN zou nog niet zijn overgezet). Bij een storing ben ik zelfs teruggebeld.
Ook binnen redelijke termijn reactie gekregen op een mail van mij.

Ik houd dan ook mijn hart vast of ik via de (kortings)actie ook nog mijn geld terug krijg.

Ad

Re: Speedlinq problemen

Geplaatst: 11 nov 2007 17:57
door Ulbe
Vraag Alex even!,

http://www.vraagalex.nl/index.php?p=anti

Hij heeft wel even een nummer van Speedlinq, maar dan voor normaal tarief! :P

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Re: Speedlinq problemen

Geplaatst: 14 nov 2007 14:40
door ontevreden twan
Addy let er ff op dat je binnen 10 dagen dat je de voucher op hebt gestuurd een bevestigings mailtje hebt gehad, omdat ze mij geen mail hebben gestuurd zeggen ze nu gewoon dat ik de vouchers niet heb ingestuurd.
En een of andere Miep heeft in de computer gezet dat ik onbeleefdt ben geweest (wat dus niet klopt) waardoor ik nu helemaal geen contact meer met ze krijg, het lukt zelfs niet om mijn abonement al op te zeggen dat kan pas 1 maand van tevoren de telefoon verbinding werd gewoon verbroken, en ik moet nog tot februari en dan gaat speedlinq er ook DIRECT uit.

Re: Speedlinq problemen

Geplaatst: 18 nov 2007 01:03
door zijn-wij-correct
de supermonteur van Speedlinq heeft zijn mobielnummer achtergelaten bij mij thuis
via het bellen met mijn telefoon no naar zijn 06 in verband met klachten dat de telefoon van kpn overging als in gebeld werd op mijn speedlinq lijn (ik kreeg van speedlinq zelf via hun rekening het nummer door)
nogmaals mensen het is niet nodig dat de beide telefoons overgaan
maar door de zeer slordige directie die rotzooi levert wat modems aangaat gebeuren er dingen die ze zelf niet in de hand hebben , en maken niet waar voor ze moeten staan
dus als u het nummer nodig heeft neem contact op want ik ben Speedlinq moe
zijn wij correct of zijn klanten varkens want je word door sommige Speedlinq medewerkers behandelt als afval , hun eigen fouten erkennen hoe maar .maar ze maken graag uren gebruik van je zonder de ingediende rekening te betalen .wij zijn toch geen slaaf ,ik ben ingehuurd .zij hebben de fout gemaakt cq rotzooi geleverd
als van Speedlinq een brief ontvangt staat er geen naam onder
maar iets van
SPEEDLINQ CUSTOMER CARE
ze durven zelf niet hun eigen naam te noemen kun je nagaan ,wat voor een bedrijf het is