LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik heb ooit ook een lijn gehad van KPN en de belkosten via Tele2.
Ik heb de lijn opgezegd bij KPN en verder niets meer vernomen. Ik heb toch niet meer gebeld!!!!!
Tele2 heeft dus niks af te rekenen.

Mwamba
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:18

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Mwamba »

Afgelopen week ontving ik een brief met acceptgiro van Intrum Justitia dat zij namens Euro TV Benelux B.V. een openstaande vordering bij mij willen incasseren. De vordering van 86 euro is verhoogd met rente en kosten voor bijna 80 euro.

Aangezien ik het bedrijf Euro TV Benelux B.V. niet ken ben ik op internet eens aan het zoeken gegaan wat voor een bedrijf dat is.
Blijkbaar is het een erg dubieus bedrijf aangezien je op internet steeds weer een andere naam krijgt als je per website weer verder gaat. Bij het bedrijf zelf staat dat de website www.eurotv.nl is. Zodra je dat aanklikt kom je opeens op de website www.vantv.nl. Klik je vervolgens op de website op de button Klantenservice dan kom je opeens op de site www.shoppendoejezo.nl . ?????? Al met al nogal dubieus.

Ik heb nooit wat via één van deze sites besteld.

Ik heb Intrum Justitia en via www.shoppendoejezo.nl aangegeven dat ze mij maar bewijzen moeten zenden zoals een kopie van de aankoopbon, 1e factuur en de aanmaningen. Kunnen ze die niet leveren (en ik weet zeker dat ze dat niet kunnen) dan wacht ik tot ze een rechtzaak gaan beginnen want zonden bewijzen zal een rechter de vordering direct vernietigen en Intrum Justitia c.q. Euro TV Benelux B.V. veroordelen in de proceskosten. Ik betaal in ieder geval geen cent.

Tip: ga niet telefonisch met m.n. incassobureau's onderhandelen want je hebt achteraf totaal geen bewijzen. Direct aangeven dat je geen telefonisch contact wilt en alleen via mail of post wilt communiceren.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik heb Intrum Justitia en via www.shoppendoejezo.nl aangegeven dat ze mij maar bewijzen moeten zenden zoals een kopie van de aankoopbon, 1e factuur en de aanmaningen. Kunnen ze die niet leveren (en ik weet zeker dat ze dat niet kunnen) dan wacht ik tot ze een rechtzaak gaan beginnen want zonden bewijzen zal een rechter de vordering direct vernietigen en Intrum Justitia c.q. Euro TV Benelux B.V. veroordelen in de proceskosten. Ik betaal in ieder geval geen cent.
Kijk, zo moet het. :wink:

Mwamba
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:18

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Mwamba »

Vandaag van www.schoppendoejezo.nl onderstaande reactie gekregen op mijn verzoek om bewijzen te leveren inzake de incasso opdracht via Intrum Justitia.


Geachte heer,

Hartelijk dank dat u dit aan de orde heeft gesteld!
Dit is een zeer kwalijke zaak, en we zijn geschokt door onze bevindingen.
Onderzoek van onze kant leert dat eurotv.nl onrechtmatig doorlinkt naar onze
website www.vantv.nl.
Shoppendoejezo en vantv hebben niets te maken met dit bedrijf Eurotv.nl. EuroTV
blijkt een concurerend bedrijf te zijn dat inmiddels failliet is.

We zijn met Shoppendoejezo.nl als internet bedrijf nu drie jaar bezig met het
opbouwen van een goede naam, een dergelijke kwestie doet hier afbreuk aan zoals
u zult begrijpen. We hebben vanochtend dan ook meteen juridische stappen genomen
om te zorgen dat de onrechtmatige en misleidende doorverwijzing naar onze
website binnen 24 uur wordt verwijderd!

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u mij telefonisch bereiken op:
xxx

Met vriendelijke groet,
xxx
Shoppendoejezo.nl



KORTOM:
LAAT INTRUM JUSTITIA MAAR KOMEN MET EEN DEURWAARDER. IK VERHEUG ME NU AL OP EEN RECHTZAAK ;-)

Orange Planet BV
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:28

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Orange Planet BV »

Interum justitia is aan het incasseren voor EuroTV Benelux BV zoals wij lezen op het forum. De website www.eurotv.nl is door ons bedrijf Orange Planet BV geregistreerd en heeft geen link met het eerder genoemde bedrijf. Deze hebben wij doorverwezen naar één van onze klanten (www.vantv.nl), welke in geen enkel opzicht iets te maken heeft met het bedrijf waar interum justitia voor incasseert.

Tevens hebben wij vandaag gesproken met Intrum Justitia en het betreft hier 7 oude dossiers welke na ons telefonisch onderhoud gesloten zijn. Mochten klanten hier alsnog vragen over hebben verwijzen wij ze door naar intrum justitia.

Orange Planet BV

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic dreigt off topic te gaan. U kunt hier discussieren over incassobureau Interum Justititia. U kunt hier niet discussieren over elk bedrijf wat via incassobureau Interum Justitia rekeningen incasseert. Als u over een bedrijf wilt discussieren kunt u beter een nieuwe topic opstarten.

Voor vragen en/ of opmerkingen:
[email protected]

Met vriendelijke groet,

TROS Radar internet

Orange Planet BV
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:28

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Orange Planet BV »

T.a.v.: Internet redactie Tros Radar

Geachte mevrouw,

Wij zouden het waarderen dat het topic off line gaat daar er nu webadressen vermeld zijn van bedrijven welke correct handelen. Het kan niet in het belang zijn van Tros radar om dit te laten staan aangezien jullie willen optreden tegen consument onvriendelijke bedrijven.

Bij voorbaat dank,

Orange Planet BV

Mwamba
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:18

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Mwamba »

Juist daarom is de hele reactie van shoppendoejezo gepubliceerd zodat mensen kunnen lezen dat zij wel correct handelen.

Intrum Justitia incasseert blijkbaar voor "spookbedrijven" zonder ook maar iets na te gaan.

Gelukkig zijn ze nu tot de orde geroepen!!

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Cesar »

Hier blijkt wederom weer uit hoe incassobedrijven te werk gaan. Geen achtergrondinformatie maar gelijk een grote bek naar de klant want die heeft toch heel wat op zijn kerfstok.
Vervolgens moet die maar, tegen hoge kosten, angsten en nachten wakker liggen, bewijzen dat hij geeeeen zaken heeft gedaan. Of dat hij wel heeft betaald maar het bonnetje toevallig geeeeen 6 jaar heeft bewaard. enz. enz.
Het wordt tijd dat de overheid eens echte regels opstelt Daar zijn ze anders ook zo goed in.
Vervolgens vind ik niet dat je deze discussie moet sluiten of je moet aan de hand van I.J. zijn. Dan kan ik het begrijpen.

Incassobedrijven hebben in mijn ogen net zo goed de plicht om zorgvuldig eerst op een nette manier zich tweezijdig te laten informeren en eventueel terug te koppelen aan de opdrachtgever dat de opdrachtgever zelf abuis zit. Dit hoeft maar een paar keer te gebeuren en het incassoburo gaat deze foute opdrachtgevers vanzelf weren. Daar is niets te verdienen.
Maat ja, moet ik die ideeen aandragen?

Mwamba
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:18

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Mwamba »

Uiteraard laat Intrum Justitia nu niets meer van zich horen.

Geen reactie meer gehad op mijn mail waarin om bewijzen heb verzocht.

Zelfs nu nadat Orange Planet B.V. contact met ze heeft gehad en Intrum Justitia de dossier heeft gesloten kunnen ze niet het fatsoen opbrengen om excuses te mailen.

Incassobedrijven als Intrum Justitia zouden door de overheid op een zwarte lijst gezet moeten worden. Het zijn gewoon kleine criminele organisaties.

Saskiac1977
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 dec 2007 06:36

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Saskiac1977 »

Kreeg laatst een brief van IJ met een vordering van een ziekenhuis.........4 jaar geleden....dus ik bellen, dit was een bedrijfsongeval geweest en alles is via mijn werkgever afgehandeld....tevens vroeg ik aan de beste mevrouw hoe het nou zo kon zijn dat ik een vordering na 4 jaar nog bij mij op de mat kon vallen.
Het enige wat deze mevrouw schreeuwde...echt waar....dat ik het gewoon moest betalen, en dat ik niet moest liegen....die vorderoing was al minimaal 4 keer onder mijn aandacht gebracht...nou ja kan me veel zeggen....maar ik was woest op dat mokkel, ik ben uiterst correct gebleven en haar uitgelegd dat het een bedrijfsongeval was en dat e.e.a via de verzekering en werkgever afgehandeld was, en dat ik zeker nog niet eerder brieven hierover gehad had....er viel niet mee te praten....ze gooide de hoorn erop.
Toen ben ik gaan bellen met het betreffende ziekenhuis...en daar bleek........de rekening was al in 2003 betaald, alleen was er administratief iets fout gegaan, zij vertelde mij wel dat bij controleren van de boekhouding dit rechtgebreid was, echter de boekingsdatum dat het rechtgebreid was lag in 2004, oftewel....deze vordering heeft ongeveer 2 JAAR bij IJ ergens gelegen......ik doe geen zaken meer met ze, dat heb ik ook in een officiele klachtenbrief kenbaar gemaakt.

Marijke2711
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 dec 2007 14:46

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Marijke2711 »

hey Saskia, ik denk niet dat jij er voor kiest om 'geen zaken te doen' met Intrum Justitia maar dat Intrum Justitia jou zal benaderen als je niet aan je verplichtingen voldoet.

Saskiac1977
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 dec 2007 06:36

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Saskiac1977 »

Gelukkig voldoe ik over het algemeen aan mijn verplichtingen.......maar mocht ik nog een zo`n ding ontvangen...dan maak ik het bedrag wel over naar de schuldeiser...en zeker niet naar IJ.....en ik ga zeker niet meer met die lui bellen of enigzins communiceren....

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door jlthkoch »

ik denk niet dat jij er voor kiest om 'geen zaken te doen' met Intrum Justitia maar dat Intrum Justitia jou zal benaderen als je niet aan je verplichtingen voldoet.
En het is dan (gezien de reputatie die Interim Justitia (vh. Justitia Jansen BV) inmiddels heeft opgebouwd) heel verstandig je te realiseren dat je met een groepje amateurs te maken hebt en je kunt ze dus gewoon negeren oftewel "er voor kiezen om geen zaken meer met ze te doen".......

jib
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2008 19:40

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door jib »

Excuses voor het mini duwtje, ik heb een vraag. Ben een tijd geleden (nov 07) overgestapt van internet van Tele2 (was Zonnet, toen Versatel, nu Tele2) naar een abbo bij UPC. Daarbij heb ik ruim van tevoren aangegeven mijn abonnement bij Tele2 op te willen zeggen. Tijd lang niets teruggehoord van Tele2, totdat er weer eens een factuurtje op de mat plofte voor de maanden nov/dec. Diverse brieven geschreven, niets van teruggehoord. Uiteindelijk besloten om contact op te nemen met de klantenservice en verteld dat ik bezwaar heb met het betalen van de rekening, kreeg te horen dat er niets aan gedaan kon worden, omdat ik nog van de service gebruik had kunnen maken. Ok. Heb op 11 januari een brief geschreven waarin ik duidelijk heb gemaakt dat ik bereid was de rekening te betalen, mits ze een bevestiging zouden versturen dat dit inderdaad de laatste factuur zou zijn en dat mijn abonnement beëindigd zou zijn. Niets teruggehoord en vandaag een leuk briefje van intrum justitia ontvangen waardoor ik 62 Euro extra kosten moet betalen. Direct contact opgenomen met de klantenservice van Tele2. De medewerker bevestigde dat ze mijn brief hadden ontvangen, maar dat ze nu (wederom) niets kunnen doen, dat het nu in handen is van IJ.
Ik ben nog steeds bereid de hoofdsom plus rente (~50 Euro) te betalen aan Tele2, maar ben niet van plan om de extra kosten te betalen. Ben ik wettelijk verplicht alle kosten te betalen, ondanks het gebrekkig contact met Tele2?

Marina14
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2008 16:51

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Marina14 »

Ook ik heb zeer slechte ervaringen met Intra Justitium (en UPC). Augustus jl. telefonie/internet aangevraagd bij UPC om dit vervolgens binnen 2 dagen weer terug te draaien (hetgeen mogelijk is conform Wet Koop op Afstand) . Volgens een medewerker van UPC was dat dan ook geen enkel punt. Voldoende was het pakket te weigeren van de postbode. Desondanks toch even een schriftelijke bevestiging gestuurd en ook de tussenpersoon nog eens gebeld. Helaas, tevergeefs, binnen een maand werd 93 euro afgeboekt. Ik heb het bedrag teruggehaald en de automatische incasso geblokkeerd. Vervolgens een stortvloed sms-jes en aanmaningen van UPC (met dreigementen om af te sluiten??). Gebeld en geschreven naar UPC. Twee keer telefonisch bevestiging gehad dat er geen vordering openstond, alleen de betreffende medewerkers wilden hun naam niet noemen, laat staan schriftelijk bevestigen. Nu word ik bestookt door Intra Justitium. Net weer een factuur gekregen voor het eerste kwartaal 2008 van UPC. Dag daarna direct aanmaning van Intra, inmiddels is het bedrag meer dan 200 euro. Ik heb Intra diverse malen proberen duidelijk te maken dat er geen contract is met UPC maar zij reageert niet op brieven en is telefonisch onbereikbaar. Ik maak me totaal geen zorgen dat ik zou moeten betalen, maar ik hoop werkelijk dat niet dat er mensen zijn die wel betalen om van het gezeur af te zijn. Ze kunnen geen deurwaarder sturen zonder gerechtelijk vonnis. Laat UPC vooral aan de rechtbank uitleggen waarom ze menen recht op betaling te hebben.

Marina14
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2008 16:51

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Marina14 »

Correctie, het moet intrum justitia zijn (en dus geen Intra Justitium)

IkBenJan

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Laat UPC vooral aan de rechtbank uitleggen waarom ze menen recht op betaling te hebben.
Zorg wel dat als het eenmaal zo ver is dat het voor de rechter komt je ook de benodigde documenten kunt laten zien waaruit afgeleid kan worden dat de overeenkomst is opgezegd nog voordat hij goed en wel begonnen was.
UPC beschikt over de papieren met de aanvraag, de persoonlijke gegevens en de rest die aantonen dat het abonnement is aangevraagd. Wat heb jij om aan te tonen dat het is beëindigd? Die opzeggingsbrief neemt UPC niet mee naar de kantonrechter kan ik je verzekeren. Heb je daar een ontvangstbewijs of -bevestiging van?

De rechter kan niet anders dan oordelen aan de hand van de gegevens die hij op zijn bureau heeft liggen. UPC legt daar de aanvraagdocumenten neer, wat leg jij daar naast?

kdj1959
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2008 22:05

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door kdj1959 »

Nog nooit zo`n stelletje oplichters bij elkaar gezien

Shindai
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 nov 2007 17:23

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Shindai »

Het is niet allemaal de schuld van IJ. Ik dacht dat ik van de hele zooi af was tot dat de opdrachtgever ( een medewerker van IJ praatte zijn mond voorbij ) letterlijk opdracht gaf: Vordering geincasseerd, ga door voor de incassokosten..

Nu vind je deze opdrachtgever hier ook weer in diverse topics terug dus had ik eigenlijk ook niet anders verwacht. Twee handen op een buik.

Gesloten