LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk besturingssysteem is beter?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.

Welk bestuuringssysteem is beter?

Mac OS X
22
30%
Linux
22
30%
Windows XP
29
40%
 
Totaal aantal stemmen: 73

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Welk besturingssysteem is beter?

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 30 Nov 2007 21:15 door fietsje

Ps : het is Unbuntu en geen Ubunta.[/b]
Het is Ubuntu en niet Unbuntu (of Ubunta). :lol: :lol: :lol:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Welk besturingssysteem is beter?

Ongelezen bericht door queenfan »

WillemV
Quote:
Geplaatst op 30 Nov 2007 21:15 door fietsje

Ps : het is Unbuntu en geen Ubunta.[/b]
Het is Ubuntu en niet Unbuntu (of Ubunta).
lullig wil je een fout van een ander verbeteren doe je het zelf ook fout :lol: :lol:

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Welk besturingssysteem is beter?

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 30 Nov 2007 22:31 door jor

De cijfers met een korrel zout nemen doe ik niet alleen bij microsoft maar bij elk commercieel bedrijf.
Toch nemen veel mensen de uitspraken van Microsoft als absolute waarheid aan. Sommige mensen quoten zelfs uitspraken van Microsoft om die in een discussie te gebruiken. :wink:

Wanneer er weer eens een nieuwe reclame op TV is van een wasmiddel wat witter wast dan elk ander product, neemt iedereen dat met een korreltje zout. Waarschijnlijk omdat iedereen wel eens een dergelijk wasmiddel gekocht heeft en tot de ontdekking komt dat de beloftes niet waargemaakt worden.

Wanneer nu Microsoft weer wat roept kan, practisch gezien, niemand dat toetsen om dat er geen alternatieve producten zijn waar aan gerefereerd kan worden (een ander wasmiddel). Dit is misschien wel de belangrijkste reden waarom veel mensen de uitspraken van Microsoft klakkeloos als waarheid aannemen. Microsoft maakt hier dankbaar gebruik van is dan ook niet voor niets de 'King of FUD'.
http://nl.wikipedia.org/wiki/FUD
Alweer een voorbeeld waarom een monopoly positie van een bepaald bedrijf per definitie slecht voor de consument is.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Welk besturingssysteem is beter?

Ongelezen bericht door fietsje »

lullig wil je een fout van een ander verbeteren doe je het zelf ook fout
Tja, samen komen we er wel uit.

De spellingscheck in firefox 3.0beta werkt nog niet ... :oops:

( slecht excuus ik weet het. )

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Welk besturingssysteem is beter?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

daar heb ik toevallig ook last van ;)
ik let nooit op bij het spellen van woorden zoals compitabel
(zit nu niet op een PC met firefox beta 3)
merk je toch dat je ineens een aantal fouten maakt

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Welk besturingssysteem is beter?

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Discussie over operatingsystems begint verdacht veel op discussie's te lijken aangaande politiek en/of religie.
Misschien nog eens een idee voor een pol met als vraagstelling: Bij welke digireligie bent u aangesloten ? Mogelijkheden iets als: 1. Raampjes, 2. Pinguin 3 Appeltje 4. Anders

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Welk besturingssysteem is beter?

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 02 Dec 2007 00:34 door L.Rozenwater

Discussie over operatingsystems begint verdacht veel op discussie's te lijken aangaande politiek en/of religie.
Misschien nog eens een idee voor een pol met als vraagstelling: Bij welke digireligie bent u aangesloten ? Mogelijkheden iets als: 1. Raampjes, 2. Pinguin 3 Appeltje 4. Anders
Huh? Schrijf je dat omdat iedereen wel eens spelfouten maakt of omdat het aanstaande woensdag St. Nicolaas is en 'vol verwachting klopt je hart'? :)

Probeer anders eens inhoudelijk aan de discussie deel te nemen.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Welk besturingssysteem is beter?

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Inhoudelijk meedoen aan deze discussie ?
Willem V, er zijn een aantal discussies waar je beter niet aan kunt deelnemen omdat er gewoonweg geen eind aan komt: politiek, religie en os'sen.....

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Welk besturingssysteem is beter?

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 03 Dec 2007 00:35 door L.Rozenwater

Inhoudelijk meedoen aan deze discussie ?
Uiteraard, waarom zou je hier anders berichten plaatsen. Om te trollen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Troll_%28internet%29
Willem V, er zijn een aantal discussies waar je beter niet aan kunt deelnemen omdat er gewoonweg geen eind aan komt: politiek, religie en os'sen.....
L. Rozenwater, wat een onzin. Waarom reageer je hier eigenlijk. In principe valt over elk onderwerp te discussiëren. Een discussie hoeft helemaal niet te eindigen om zinvol te zijn. Gedurende een inhoudelijke (on-topic) discussie kunnen deelnemers en lezers dingen leren en/of tot gewijzigde inzichten komen. Dat is op zich al zinvol. Als jij een discussie niet interessant vindt, doe je toch gewoon niet mee.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Welk besturingssysteem is beter?

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Een discussie is pas zinvol als degene met opvatting A de mening van een ander met opvatting B eens wil toetsen op, laten we zeggen "bruikbaarheid" Als de verschillende opvattingen dat element zo goed als niet bevatten valt er ook weinig meer te discussieren.

Door juist op te merken dat er zo goed als geen zinvolle discussie mogelijk is over bepaalde items (oftewel: de eindeloze discussies) zou ik niet bijdragen aan de discussie ? Welke discussie :shock:

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Welk besturingssysteem is beter?

Ongelezen bericht door fietsje »

Door juist op te merken dat er zo goed als geen zinvolle discussie mogelijk is over bepaalde items (oftewel: de eindeloze discussies) zou ik niet bijdragen aan de discussie ? Welke discussie Shocked
s.v.p. verder discussiëren onder het topic diversen.
Als je daar geen geschikt draadje vind, maak je maar een nieuwe.

Als je niets hebt bij te dragen m.b.t. de discussie OS,
bemoei je er dan ook niet mee!
Discussie over operatingsystems begint verdacht veel op discussie's te lijken aangaande politiek en/of religie.
Misschien nog eens een idee voor een pol met als vraagstelling: Bij welke digireligie bent u aangesloten ? Mogelijkheden iets als: 1. Raampjes, 2. Pinguin 3 Appeltje 4. Anders
Dit doet men ook bij bijv. de kamerverkiezingen, waarna we nog maanden liggen te soebatten over de resultaten.
dit is een eigenschap van een poll.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Welk besturingssysteem is beter?

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 06 Dec 2007 00:40 door L.Rozenwater

Een discussie is pas zinvol als degene met opvatting A de mening van een ander met opvatting B eens wil toetsen op, laten we zeggen "bruikbaarheid" Als de verschillende opvattingen dat element zo goed als niet bevatten valt er ook weinig meer te discussieren.
Dit voorbeeld schetst een extreme situatie met maar twee participanten in de discussie met ook nog eens extreem uiteenlopende meningen. Het specifieke onderwerp op zich is dan al niet eens meer zo relevant. Jij riep hier de hele tijd dat juist het onderwerp bepaalt of een discussie wel of niet mogelijk is. Make up your mind.
Waar we het hier over hebben is een discussie (“gesprek”) over besturingssystemen op dit forum. In principe kan iedereen die Nederlands kan lezen en schrijven hieraan deelnemen. Er zullen dan altijd voldoende meningen dicht genoeg bij elkaar liggen om een zinvolle discussie te kunnen voeren. Vooral als de reacties van de deelnemers inhoudelijk en on-topic zijn.
Door juist op te merken dat er zo goed als geen zinvolle discussie mogelijk is over bepaalde items (oftewel: de eindeloze discussies) zou ik niet bijdragen aan de discussie ?
Inderdaad draag je niets bij aan deze discussie, volledig off-topic. Daarom is dit, zolang jouw berichten off-topic zijn, mijn laatste reactie op berichten van jou in dit topic.

Maar om weer eens on-topic te komen. De huidige stand van de Poll “Welk bestuuringssysteem is beter?”:
Windows 39%, Mac OS-X 32% en Linux 28%.
Als dit nu eens de werkelijke verdeling van de desktop markt zou weergeven :wink:.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Welk besturingssysteem is beter?

Ongelezen bericht door queenfan »

@ willem V, dat zegt nog niks.

Het is en blijft een mening gebasseerd op persoonlijke ervaring, of niet

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Welk besturingssysteem is beter?

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 06 Dec 2007 19:25 door queenfan

@ willem V, dat zegt nog niks.
Ik neem aan dat je het hebt over de laatste alinea uit mijn vorige bericht, de stand van de poll. Natuurlijk zegt het niks, het aantal stemmers is veel te laag om representatief te zijn. Zie ook de :wink: die ik plaatste bij die opmerking. Ik denk wel dat het voor iedere consument beter is als de desktop markt zo verdeeld zou zijn als de huidige stand van de poll is. Ook voor de Windows gebruikers. Dit zou leiden tot meer innovatie, prijsverlagingen en een internet met minder virussen, spyware en spam etc. Afgezien van de verschillen in het (technische) veiligheidsniveau tussen deze drie besturingssystemen, zullen de virusschrijvers etc. immers hun aandacht moeten verdelen over drie verschillende systemen. Bovendien werkt een bepaald virus hoogst waarschijnlijk maar op 1 van de drie besturingssystemen zodat de verspreiding in een gezonde marktverdeling ook veel langzamer zal gaan.
Het is en blijft een mening gebasseerd op persoonlijke ervaring, of niet
Helemaal mee eens. Ook moet iedereen gewoon het os gebruiken wat het beste bij hem of haar 'past' (meer dan 1 besturingssysteem gebruiken kan natuurlijk ook). Dat heb ik al vaker in dit topic geschreven.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Welk besturingssysteem is beter?

Ongelezen bericht door fietsje »

Ook moet iedereen gewoon het os gebruiken wat het beste bij hem of haar 'past' (meer dan 1 besturingssysteem gebruiken kan natuurlijk ook).
Maar dan moet er natuurlijk wel wat gekozen kunnen worden :

http://www.nu.nl/news/1351135/52/Consum ... ijzen.html

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Welk besturingssysteem is beter?

Ongelezen bericht door queenfan »

@ fietsje, dat kan ook of een pc met windows, of eeneigen pc bouwen met linux, of een dell met linux, of een Apple met Mac.

Er zijn nog steeds pc te koop met XP dus weer een keuze. :lol: :lol:

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Welk besturingssysteem is beter?

Ongelezen bericht door fietsje »

Voor wat betreft de eigen bouw PC's heb je gelijk natuurlijk, De merk Pc's realiseren zich het ook steeds vaker ( DELL, HP Lenovo )

Echter laat me maar eens een aantal linkjes zien waarbij ik een laptop kan kopen, en dan kan kiezen voor een OS.
( mind you in Nederland! )

Laat me maar een aantal advertenties in bladen zien waar ik kan kiezen voor een Latop zonder Vista. ( gaat wel moeilijk via het internet :wink: )

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Welk besturingssysteem is beter?

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 14 Dec 2007 19:53 door fietsje

Echter laat me maar eens een aantal linkjes zien waarbij ik een laptop kan kopen, en dan kan kiezen voor een OS.
( mind you in Nederland! )
http://www.mingos.nl/shop/index.php
Het is weliswaar maar 1 link en je kan niet kiezen :wink:. Maar het is in ieder geval geen Windows.

Eigenlijk is dit geen optie. Als je naar de prijzen kijkt en deze vergelijkt met de technische specificaties, is het gewoon goedkoper om een Vista Laptop te kopen en zelf Vista te vervangen met Linux. Dit bedrijf is te klein om competitief te zijn met de grote Laptop fabrikanten.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Welk besturingssysteem is beter?

Ongelezen bericht door fietsje »

Bedankt voor deze éne :) Ik las net dat er al een heel draadje aan de separate levering wordt gewijd

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Welk besturingssysteem is beter?

Ongelezen bericht door fietsje »

Hm, inderdaad daar koop je 2 DELL laptops voor inclusief Vista

Gesloten