LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lakschade door vogelpoep

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Jump4life
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 apr 2007 12:01

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door Jump4life »

Voeg nog maar een auto toe aan de lijst van auto's met slechte laklaag.

Mijn nieuwe Totota RAV4, kleur zwart, kan ook niet tegen vogelpoep. Al na een uurtje of 4 zijn er lelijke vlekken te zien die er op een normale manier niet meer afgaan.

Ik ben van mening dat de dealer/fabrikant hiervoor verantwoordelijk is.

A) als dit inderdaad een normale zaak is had hij mij bij de aankoop moeten waarschuwen dat dit gebeurd en had ik de auto nooit gekocht.

B) het is ook, helaas, een normale zaak dat vogels op de auto poepen en je je moet er dan ook op kunnen vertrouwen dat wanneer je de auto normaal onderhoud de poep geen blijvende schade aan brengt.

Ga in ieder geval proberen mijn gelijk te halen.

Zijn er nog meer gevallen bekent met de lak van de Toyota RAV4 en/of zijn er mensen met dezelfde auto die hier geheel geen last van hebben, want dat zou betekenen dat er met de lak van mijn auto iets mis is.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Zijn er nog meer gevallen bekent met de lak van de Toyota RAV4 en/of zijn er mensen met dezelfde auto die hier geheel geen last van hebben, want dat zou betekenen dat er met de lak van mijn auto iets mis is.
Als tegenwicht hier even een 5,5 jaar oude zilvergrijze RAV met oersterke lak. Wordt nauwelijks gewassen maar blijft er na een poetsbeurtje als nieuw uitzien. 8)
Wil niet zeggen dat er met die van jou niks loos kan zijn natuurlijk; zilver is sowieso al een saaie maar duurzame kleur en zwart zie je alles op.

Cor Vredeveld
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2010 09:02

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door Cor Vredeveld »

Goede morgen,

Ik heb een Renault Laguna , laese auto, bouwjaar 2008(april)
Ik ben verzekeringsagent , dus ik rijdt echt niet met een onder gepoepte wagen naar mijn klanten.
Ik zag nadat de sneeuw van mijn auto gesmolten was , dat er vreemde afgebladerde plekken op alle delen van mijn auto zaten.
Zelf op de verticale delen zoals , benzine tank klepje , en de raamspijlen.
Dak , motorkap achter klep . meer dan 20 plekken . Kleine en grotere plekken/
De garage dacht t te weten , het kon een zuur zijn door vandalen erop gegooid????
Het kon hars uit de bomen zijn ??? in de winter??
Ik was t er niet mee eens en heb een expert laten komen !
Vogelpoep was zijn mening en de garage(daeler) kon het daar ook wel eens mee zijn .
Nu heb ik de auro prive verzekerd , dus moet mijn maatschappij ervoor op laten draaien.
Ik heb een zwarte Laguna , als het inderdaad poep zou zijn dan had ik met een nagenoeg witte auto moeten rijden zoveel schade. 1800,-€
En er komen mijns inzien nog steeds nieuwe plekken bij?
Daarnaast ga ik meer verzekeringspremie betalen als ik het laat herstellen.

De verkoeper en hoofd technische afdeling zijn zeker van hun zaak .
een garage medewerker , kennis van mij , zegt dat hij dit wel vaker heeft gezien bij zwarte Renaults!

Is hier meer over bekend, of moet ik geloven dat mijn auto die nooit onder de bomen staat , toch is volgepoept
Wie is hier aansprakelijk voor=
Zulke slechte lak bestaat toch niet


Cor Vredeveld

Cor Vredeveld
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2010 09:02

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door Cor Vredeveld »

Voor alle duidelijkheid,
Mijn auto staat altijd voor het kantoor op eigen grond,
Woon in Twente , dus ook geen zeemeeuwen die overvliegen.
Naast mijn auto staat de cabrio mini van mijn vrouw , linnen kap.
Daar zit geen spatje poep op .
Het zijn ook niet gewoon matte vlekken, nee de glanslaklaag lijkt wel gesmolten te zijn??
Geen uitlopers , dus geen etsende zuren . de rubbers zijn ook gewoon goed in takt.

er zitten plekken ter grote van de muis van de computer tot de grootte van een enkele cm2 ?

Volgens mij is er iets niet goed met de Lak , welke zich openbaarde tijdens de winter , sneeuw , vorst???
Ik weet t het niet , maar vogelpoep lijkt mij wel erg vreemd.

Is er een instantie die die kan uitzoeken aan de hand van Foto's of dergelijke?

ben de klantvriendelijkheid van Munsterhuis garage , waar ik 750,-€ per maand betaal wel erg ondermaats.

Het ligt nooit aan de auto.

graag een reactie ,

Ik weet zeker dat ik in mijn gelijk sta ...alleen nu nog krijgen da's een kunst.

Cor

Chris1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2010 16:37

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door Chris1974 »

Dag Cor,

Heb ook een zwarte Laguna uit 2008 met hetzelfde probleem van afbladderende lak op het dak. Heb jij verder nog actie ondernomen?

KoosF
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2010 23:55

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door KoosF »

Dag Cor en Chris,

Ook ik heb een Renault, in mijn geval een Scenic, die lakschade heeft (afbladderende lak). Bij Munsterhuis zeggen ze dat het door vogelpoep komt. Hebben jullie al iets bereikt? Anders is het misschien een idee om gezamenlijk actie te ondernemen richting Renault Nederland?

Koos

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Lakschade door vogelpoep

Ongelezen bericht door Cr@m »

Had ook last van loslatende blanke lak op het dak van mn Mitsubishi Outlander (bj 2008) Dealer heeft alles netjes opgelost (heeft me geen cent gekost) Want dit hoort niet bij een auto van 2 jaar oud was het verhaal van de dealer.

Gesloten