LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maarschalk

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik ontwijk niks.
En niet bijdehand doen.
wanneer zij zeggen dat "zoveel" mensen hebben "verlengd", dan kun je gevoegelijk aannemen dat dat NIET de mensen zijn die actief zijn!
Je ontwijkt wel degelijk mijn punt.
In hun jaarverslagen vermelden ze het aantal distributeurs. Nergens zeggen dat een deel niet actief is.
Waarom niet?

So be it

Ongelezen bericht door So be it »

Wie moet ik nu geloven?

Ik ken economen, econometristen en bedrijfskundigen (o.a. mezelf) die het concept niets vinden. Wie moet ik nu geloven?

En de mensen dan die het hele concept vooraf al niets vinden? (o.a. ook mezelf)
DEZE mensen in elk geval niet

SOI :wink:

So be it

In hun jaarverslagen vermelden ze het aantal distributeurs
wat heeft verlengd!
Ik denk dat dan nog niet eens er bij geteld is het aantal wat het huidige jaar is ingeschreven, maar dat weet ik niet zeker!
Waarom niet?
En waarom WEL?
waarom niet de mensen die in het ziekenhuis hebben gelegen?
waarom niet de mensen met een likdoorn?

Waarom DENK je dat het gemiddelde zo laag is?
En wat maakt het uit wanneer je de juiste cijfers op de juiste plek gebruikt?

Maar wanneer je niet weet hoe de beloningstructuur in elkaar zit, blijf je TELKENS dezelfde foute conclusies trekken!

Ik heb nog niet meegemaakt dat iemand die de structuur uitgetekend kreeg en toegelicht, ook nog maar één opmerking kon maken behalve zoiets als.....:
"Nou..., IK geloof er niet in....."!
"Nou...., IK vind het toch niks"...!
En geloof me nou maar..... De structuur is zó ingenieus, o.a. óók door de eenvoud, dat menigeen er "overheen" kijkt, het "niet ziet".

Eén plaatje zegt meer dan 1000 woorden.

Waarom denk je dat zelfs zoveel mlm-ers beweren dat -uitbetalen oneindig in de diepte- helemaal niet kan?
Dat het product dan "véél te duur" wordt? :roll:

Maar.... houdt maar lekker vol dat je er alles van weet. :cry:

Maarschalk

wat heeft verlengd!
Ik denk dat dan nog niet eens er bij geteld is het aantal wat het huidige jaar is ingeschreven, maar dat weet ik niet zeker!
Sla er dan eens een officieel jaarverslag op na voordat je weer eens roept om het roepen.
En waarom WEL?
Omdat we dan direct de discussie aangaande de lage gemiddelde verdiensten kunnen platslaan.
Maar wanneer je niet weet hoe de beloningstructuur in elkaar zit, blijf je TELKENS dezelfde foute conclusies trekken!
De beloningsstructuur is niet van belang. Deeel de totale omzet door het aantal distributeurs. Meer geld is er niet vanuit het moederbedrijf beschikbaar. Als de distributeurs de prijzen zouden verdubbelen dan stijgt hun inkomen, maar blijft het nog te laag om mlm serieus te nemen.
Waarom denk je dat zelfs zoveel mlm-ers beweren dat -uitbetalen oneindig in de diepte- helemaal niet kan?
Dat het product dan "véél te duur" wordt?

Maar.... houdt maar lekker vol dat je er alles van weet.
Dat akn ook niet, want de hoeveelheid geld is eindig. Tenzij de bedragen naderen tot nul.

So be it

De beloningsstructuur is niet van belang.

Dat akn ook niet, want de hoeveelheid geld is eindig. Tenzij de bedragen naderen tot nul.
Deze 2 uitspraken tonen aan dat je geen MOER snapt van economie, niet van deze economie!
Maar daar moet je de structuur en de "geldstroom" voor kennen.....!
En dat hoef jij niet!!! :lol: Vind jij niet "interessant"....!
Daar draait alles om.....! :roll:

resultaat?
Je praat over dingen waar je geen verstand van hebt! Zoals gewoonlijk.

Wanneer er een kwart % wordt uitbetaald over de totale, voor de leverancier veroorzaakte omzet..... dan maakt het niet meer uit hoe groot die omzet wordt! De vraag is alleen.... kwalificeer je voor die extra bonus?
En wanneer je met 10 mensen er voor kwalificeerd.... moet je dat 1/4% delen met zijn tienen!
Met 100 mensen? Delen door 100!
Maar wanneer de omzet 200x zoveel is geworden.... vind jij het dan erg om dat te moeten delen???? :lol:

Nee mensen! Er komt ff wat meer bij kijken dan alleen te roepen, net als onze "rekenwonders":
Ja, ja.... ik "" snap" het wel!!!

Maarschalk

Ik ga niet meer op de laatste post van onze zot reageren. Leg die van hem en mij naast elkaar en trek zelf je conclusie.

So be it

Ik ga niet meer op de laatste post van onze zot reageren. Leg die van hem en mij naast elkaar en trek zelf je conclusie.
Goed zo, Schalulleke..... :wink:

Staart tussen je benen? Net als "Bart"?
Vond je toch zo grappig?
Doe eerst maar wat onderzoek.
Misschien dat je dan een kans maakt tegengas te kunnen geven..... 8)

Maarschalk

Doe eerst maar wat onderzoek.
Misschien dat je dan een kans maakt tegengas te kunnen geven.....
Je reageert weer als een klein kind en gaat totaal voorbij aan mijn opmerking. Dan valt er op een gegeven moment geen discussie meer te voeren. iets wat meerdere mensen hier al hebben ervaren bij jou.

So be it

Dan valt er op een gegeven moment geen discussie meer te voeren. iets wat meerdere mensen hier al hebben ervaren bij jou.
Klopt.
En steeds dezelfde mensen.
Jullie blijven ontkennen dat je de structuur niet kent.
En steeds blijkt dat jullie daardoor onzin verkopen.

Maarreeeeh?
Zijn dit die bekende "pijnpunten"?
troost je.... Niet alleen voor jou! :wink:

Maarschalk

Zo trots zou ik daar maar niet op zijn als ik jou was.

Judge

Ongelezen bericht door Judge »

@ So Be It
nee.
€ 50,00
Oh, 50 Euro nog maar?
Krijg je een starterspakket tegenwoordig voor niks, dan?
Ja....inderdaad, dan is het geen +/-112euro maar wel +/-250,=Euro!
Je hebt gelijk, maatje...wat die +/-112euro betreft zat ik er ver naast!
En dan komen er nog wat trainingen erbij,...wat gangbangs tijdens de meetings m.b.t. de statistieken van de EERSTE 12 MAANDEN van deze gestichting...
Read deze lettertjes.....!
Er wordt NIKS verdient aan inschrijven! (Plaat voor je kop weg?)
Heb ook niet vermeld DAT je de zwarte centjes bij HET inschrijven verdient, MAAR NADAT er EEN distributeurtje ZICHZELF INSCHRIJFT door eerst geL*L aan moet horen, Theofieltje!...
resultaat?
Je praat over dingen waar je geen verstand van hebt! Zoals gewoonlijk.
Lachen! Ik mag je wel...eerlijke mensen doen aan zelfspot :lol:
Theofieltje...ga je nu weer iets kinderachtig terugschrijven over wat je NU gaat lezen?
LET OP!

LET JE NOG OP?

Komt ie...
OMZET IN EURO'S===BONUS PERCENTAGE
200====3
600====6
1200===9
2000===12
3000===15
5000===18
8000===21

Hier heb je dan jou beloningsstructuur!
Goh, heb ik weer een duidelijk bewijs, hè!
Of wat voor een opmerking heb je hier nu weer op?

Baasje...
Als er na ruim 50 jaar nog zoveel kritiek op is, zegt dit dan iets over het concept MLM zelf?
(Ter info: Het MLM concept is al voor 1950 ontwikkeld)
Als er nu nog steeds rechtszaken tegen het concept MLM worden gestart, betekent dit dan dat het concept wellicht niet in orde is?
Dat je maar tot rust mag komen....
Fijn hoor, zo'n Black Berry!
Hihi...ben heel rustig en absoluut niet vermoeid, hoor!
Ik denk dat jij het drukker hebt om het MLM concept te verdedigen...
(Plaat voor je kop weg?)
Gefrustreerd?
Ben je vrijgezel of is het normaal dat je 24uur aan het typen bent of heb je een tekort aan aandacht?...eh, lichaamlijke gemeenschap misschien?
Herbalife kan jou hier goed bij helpen!
Misschien komt er wel een Herbawife bij je op bezoek...
Hou je het netjes, ja!

Antwoord geven op de vragen die hier gesteld worden, niet eromheen L*Llen en eerst bewijzen leveren en DAN PAS je bek opentrekken, hè!

Doei doei!

Lekker puh!
Wel makkelijk zo'n BlackBerry 8)

So be it

@ de klager,
Oh, 50 Euro nog maar?
Ja.
Krijg je een starterspakket tegenwoordig voor niks, dan?
Nee. € 50,00 dus! :?
Ja....inderdaad, dan is het geen +/-112euro maar wel +/-250,=Euro!

Tuut-tuut...twiet-twiet? :roll:
wat gangbangs tijdens de meetings m.b.t. de statistieken van de EERSTE 12 MAANDEN van deze gestichting...

:shock:
Heb ook niet vermeld DAT je de zwarte centjes bij HET inschrijven verdient, MAAR NADAT er EEN distributeurtje ZICHZELF INSCHRIJFT door eerst geL*L aan moet horen, Theofieltje!...
Zou iemand dit kunnen vertalen :?:
LET JE NOG OP?
Komt ie...
OMZET IN EURO'S===BONUS PERCENTAGE
200====3
600====6
1200===9
2000===12
3000===15
5000===18
8000===21
Zelfs de eerste stapjes heb je fout! :lol:
Hier heb je dan jou beloningsstructuur!
Nee.
Goh, heb ik weer een duidelijk bewijs, hè!
Nee
.
Of wat voor een opmerking heb je hier nu weer op?
Geen...... :cry:
(Ter info: Het MLM concept is al voor 1950 ontwikkeld)

Ja? :twisted:
Als er nu nog steeds rechtszaken tegen het concept MLM worden gestart, betekent dit dan dat het concept wellicht niet in orde is?
Er worden GEEN rechtzaken gevoerd tegen mlm, maar tegen bedrijven en personen die het niet zo nauw nemen met regeltjes van de wet en van goed fatsoen.

Je verhaaltjes zijn bijna net zo lang en vervelend als van de Econometrist, alleen lezen zijn epistels wat gemakkelijker weg en doet het niet zo'n pijn aan mijn oren en mijn hersens....! :lol:

So be it

Judge

@So Bi It

50 Euro IS het inschrijfgeld, MAAR dan ben je nog niet klaar!
Je HEBT een starters pakket nodig en DIT gaat dan nog eens +/- 250 euro kosten!
Dit is wat ik bedoel! :lol:
Nee. € 50,00 dus!
En dan ook nog gewoon volhouden, hè!

Ik weet 100% zeker dat er een flinke investering gedaan moet worden voor het starterspakket!
Je moet niet liegen tegen de rechter, hè!
Macht der gewoonte?
Zelfs de eerste stapjes heb je fout!
Laat dan gewoon zien hoedat er in het NU wel uit ziet!
Dan zijn we hier klaar!
Enkel dit kun je gewoon niet aangeven, want dit "IS DE" bekende structuur!
Er wordt nooit afgeweken van deze structuur binnen het MLM concept!
DAT IS TEGEN DE REGELS VAN MLM!
Ook de kleine lettertjes lezen die in jullie overeenkomsten staan!
Of worden er tegenwoordig weer nieuwe leugens verteld?
Tuut-tuut...twiet-twiet?
Jaja, rustig maar...Busje komt zo! :mrgreen: of heb je teveel manzaad naar binnen gekregen?
Zou iemand dit kunnen vertalen
Heb je geen vriendjes meer die jou helpen kunnen of zijn ze allemaal weggelopen vanwege jou uitleg over het MLM recept?
Eerlijkheid duurt het langst.
Een goed karakter van een mens zal andere mensen zijn gelijk geven als zij ook gelijk hebben.
Jij hebt hier blijkbaar heel veel moeite mee.
Ga eens naar de kerk!
Nee.

Mooi!...Gaan we door!
Nee.

Mooi!...Gaan we door!
Geen......
Je had dit ook gewoon weg kunnen laten!
Ja?
Je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt :?
En dit beweert aan te geven veel over het MLM concept te weten, maar weet nog niet eens hoedat dit concept is ontstaan? :oops: Foei foei foei!
Er worden GEEN rechtzaken gevoerd tegen mlm, maar tegen bedrijven en personen die het niet zo nauw nemen met regeltjes van de wet en van goed fatsoen.
Nou, dan heb ik toch gelijk! Als je het over MLM hebt, dan heb je het over bedrijven en personen die het niet zo nauw nemen met regeltjes van de wet en van goed fatsoen! Oor kapot? Baterijen leeg? Is dit nu nog steeds niet tot je door gedrongen of heb je zelf nog een plaat voor je kop?
Je verhaaltjes zijn bijna net zo lang en vervelend als van de Econometrist, alleen lezen zijn epistels wat gemakkelijker weg en doet het niet zo'n pijn aan mijn oren en mijn hersens....!
Heb je geen AAN/UIT knoppie op je kop? Je hoeft het ook niet allemaal te lezen of een reply te geven! En ja...dat je pijn aan je oren hebt, hier kan ik weinig aan doen! Moet je niet zo hard gaan schreeuwen als je dit allemaal leest! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: TIP? :roll:

Toedeloe!

So be it

@ de Klager,

We kunnen het bijna komisch vinden...., maar ik denk dat ik je toch maar negeer. :roll:
Met de anti-clan hier kan ik beter uit de voeten dan met jou.

Suc6 bij alles wat je gaat doen.

So be it

Judge

@So Be It...

Heb je nu zelf je staart tussen je poten? :oops:
Ga eens voor de spiegel staan en zeg 10x tegen jezelf: "Ik ben een eerlijk mens en als ze mijn hulp nodig hebben zal ik komen helpen op wat voor een manier dan ook"!!!

Mijn kinderen kunnen jou zelf vertellen dat je andere mensen met rust moet laten en vooral om deze voor de gek te houden!

Keiharde bewijzen kan ik aantonen!
Keiharde bezijzen kunnen anderen aantonen!
Bij al deze mensen negeer je al hun berichten!

Multi-Level Marketing is op zichzelf niet "fout", maar het kan een gevaarlijk spelletje zijn, waarbij onderaan op de lijst slachtoffers vallen(diegenen die niet zoveel kunnen investeren, waar de REST van plukt, diegenen die vooraf wel op een dwaalspoor gebracht worden of zijn...) en waarbij de materiële instincten van de deelnemers zodanig worden aangescherpt dat ze het zicht op de bredere werkelijkheid kunnen verliezen.
Dit is een feit en ik denk dat er velen hier hetzelfde over denken.

Sorrie, hoor!
Ik kan heel slecht tegen oplichterij en kwakzalverij.
Vooral niet tegen :twisted: :evil: :twisted: die hier wel een goed woordje over willen doen...

Ga de politiek in ga in conclaaf met al die andere debielen!
Je ziet maar wat het resultaat geworden is, hè!
DE WAARHEID HOUD HET LANGST, MAATJE!
Zoals ik als zei...Ga een keertje naar de kerk en leg alles open!

Zo, en nu eerst even een Bavaria!

Toedeloe!

So be it

@ Klager,
maar het kan een gevaarlijk spelletje zijn, waarbij onderaan op de lijst slachtoffers vallen(diegenen die niet zoveel kunnen investeren, waar de REST van plukt, diegenen die vooraf wel op een dwaalspoor gebracht worden of zijn...) en waarbij de materiële instincten van de deelnemers zodanig worden aangescherpt dat ze het zicht op de bredere werkelijkheid kunnen verliezen.
Ik was ook zwaar overdonderd door de tienduizenden reacties van mensen hier die zich zwaar genomen voelen ivm mlm..... :cry:

(In de praktijk bleek het te gaan om pyramidespelen, maar wat maakt dat uit?? Niks toch? :lol: )

So be it
(Ik zou me als anti-mlm-er schamen dat jij een anti-mlm-er bent!!! :roll: )

mlmangel
Contacteer:

Ongelezen bericht door mlmangel »

Gisteren een ex Herbalife distributeur tegengekomen. Nu, twee jaar nadat ze gestopt is (na er twee jaar full time, inclusief avonden en weekends voor gewerkt te hebben), geeft ze volmondig toe dat ze in al de mooie verhaaltjes is getrapt die haar voorgehouden werden betreffende haar toekomstige financiële onafhankelijkheid.

Nu beseft ze maar al te goed dat de inkopen voornamelijk door distributeurs worden gedaan, en dat er nauwelijks verkocht wordt aan echte klanten.

Ze sprak van mensen die samen met haar begonnen zijn, er nog steeds full time voor werken, maar even ver staan als toen ze begonnen zijn, vier jaar geleden. Dus mensen die er keihard voor werken, maar er niets aan verdienen...

Ze sloot af met de opmerking dat ze heel blij is dat die periode achter haar ligt, en dat ze gelukkig mensen rond haar had die haar uit haar mlm droom hebben gehaald.

So be it

Ze sloot af met de opmerking dat ze heel blij is dat die periode achter haar ligt, en dat ze gelukkig mensen rond haar had die haar uit haar mlm droom hebben gehaald.
Is haar faillisement door dit handeltje al afgerond?
Heb jij haar die honderdduized Euro geleend om weer rond te kunnen komen?
Ben JIJ nu met haar getrouwd?
(Haar man was toch ook weggelopen door HL?)
Is haar terminale ziekte nu ook over?

Hoevaak heeft ze mensen haar plannen laten zien?
Hoeveel uur heeft ze ELKE week er in gestoken?
Wat is haar schoenmaat?

Ga toch weg, mlmangel.....
Gewoon een "smartlap"...! :lol:

So be it

mlmangel
Contacteer:

Gedragsregels:

Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, schadelijke, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste, irrelevante of "vervuilende" bijdragen zijn niet toegestaan.

Bezoekers zullen elkaar en anderen respecteren ...

Uitspraken van SBI:
Ben JIJ nu met haar getrouwd?
(Haar man was toch ook weggelopen door HL?)
Is haar terminale ziekte nu ook over?
En ja hoor, SBI doet het weer tracht zijn gelijk te halen door persoonlijk te worden. :roll:

Wat een constructieve bijdrage weer van deze overtuigde MLM'er :oops:

Zijn uitspraken en manier van omgaan met anderen, zijn gebrek aan respect, zijn nietzeggende uitspraken en zijn ontwijkende, kinderachtige en vulgaire antwoorden zijn veelzeggend betreffende MLM.

Andere van zijn uitspraken op dit forum zijn te lezen op via:

http://www.angelfire.com/planet/mlmpage/sobeit.html

mlmangel
Contacteer:

Herbalife verkoopt haar produkten via "onafhankelijke distributeurs", die geworven worden op gehypte verkoopmeetings waar flink op je in wordt gepraat.

Met Herbalife kan je steenrijk worden, zo beloven ze op die meetings. Wat Herbalife er niet bijvertelt is dat ze het juist gemunt hebben op de aankomende distributeurs. Die worden financieel uitgekleed. Eerst flink laten betalen voor een starterspakket en daarna voor meetings, cursussen, motivationele tapes, websites en natuurlijk voor de praktisch onverkoopbare peperdure produkten, die ze verplicht zelf moeten gebruiken.

De "onafhankelijke distributeurs" merken al snel dat het veel makkelijker is om zelf distributeurs (buren, vrienden, familie) te werven, dan die producten te verkopen.

Door nieuwe distributeurs aan te brengen ontvangen ze hierover commissie en delen ze in de verkoopopbrengst van hun "ondergeschikten" en zo wordt weer een nieuwe laag aan de pyramide toegevoegd en begint het verhaal opnieuw.

De meeste "onafhankelijke distributeurs" blijven dus met (soms gigantische) onverkoopbare voorraden zitten, die men via veilingsites weer van de hand probeert te doen.

De top van Herbalife leeft er goed van, maar 99 procent van de "onafhankelijke distributeurs" blijven met een financieel (en vaak ook sociaal) debacle achter. Waar hebben we dat vaker gehoord?

BRON: http://potdorie.nl/weblog/pivot/entry.php?id=26

Gesloten