Re: Postbank: WID
Geplaatst: 07 sep 2006 11:41
Ik doe altijd alles elektronisch. Zo houd ik de boel veel beter in de gaten.
Ik ben gewoon er gewoon principieel tegen en zeker op de manier hoe de postbank dit wil vergaren.
Voor een nieuwe handtekening kunnen ze ook gewoon een mooie brief sturen met daarin een reden en verzoek. Dat vind ik heel anders overkomen dan met de WID te gaan strooien. Wettelijk gezien moet de postbank mij over het gebruik hiervan op de hoogte brengen en of ik akkoord ga. Dus de postbank had aan mij moeten vragen en dat is niet opgenomen in de WID, maar in de WBP. (Wet bescherming Persoonsgegegevens. Nu hebben zij ongevraagd een scan gemaakt van een handtekening van mij en daar werken zij mee. Hier leg ik mij verder bij neer, want hier op doorgaan heeft geen enkele nut, maar een nieuwe handtekening krijgen zij nog steeds niet. Laat hun eerst maar op de juiste voorgeschreven manier naar mij toekomen. Dan praat ik verder met hen.
Ik heb nu in een mail laten weten dat ik formeel mijn vertrouwen in deze bank op heb gezegd. Dit omdat er van die idiote veranderingen plaatsvinden. Simpel voorbeeldje is de giropas. De giropas kon je vroeger zonder enig probleem opnieuw aanvragen. Je kon dan je oude pas gebruiken totdat de nieuwe pas was aangemaakt. Je kreeg vervolgens afhaalbericht thuis gestuurd waarmee je tesamen met een legitimatiebewijs (volgens WID) naar het opgegeven postkantoor ging. Hier aangekomen leverde je de brief in. De baliemedewerker zocht je giropas erbij en liet jouw nadat de indentiteit was vastgesteld dmv het ID-bewijs jou als extra controle de pincode invoeren. Vanaf dit moment was de oude pas nog maar iets van 1 week geldig waarna deze geblokkeerd werd. Wij hadden zelfs nog een baliemedewerker die haalde voor jou ogen als alles in orde was met toestemming de oude pas door een versnipperaar.
Tegenwoordig als je een nieuwe pas nodig hebt, omdat hij bijvoorbeeld begint te scheuren, wordt bij aanvraag je oude pas direct geblokkeerd. Het duurt dan 5 tot 7 dagen eer jij je nieuwe pas in handen hebt. Wanneer ik dan bij mijn geld wil moet ik persoonlijk naar de balie met een boekje en weet ik het allemaal wel niet. Daar heb ik geen tijd voor en bovendien dan moet ik aardig wat centjes opnemen van de bank en op zak houden, want ik gebruik mijn pas regelmatig tot veelvuldig. Iedere transactie in een winkel doe ik daarmee. Het maakt je daarentegen nog een mooi beoogd doelwit voor van die jonge (buitenlandse) lui op scooters. Straatje om en je wordt in elkaar geslagen voor je geld. Nee dat is veilig. Wanneer je verhaal gaat halen waarom je pas geblokkeerd wordt, komen er verschillende verhalen boven tafel. De 1 zegt dat het niet anders kan, weer een ander durft te zeggen dat het zelfs altijd zo geweest is
, weer een ander zegt voor de veiligheid meneer. Veiligheid....Je wordt notabene in elkaar gemept als je gepint hebt.
Ze moeten bijvoorbeeld alleen al met dit terug naar het oude systeem. De postbank begint bergafwaarts te gaan met haar service en klandizie. Het beleid welke daar nu zit is slecht voor het imago van de postbank, maar ja daar zullen wij niets aan kunnen doen dan er hooguit ineens met zijn allen een boycot te beginnen.
Feit is gewoon waar dit topic om draaide dat de postbank onder valse voorwendselen kopieës of scans maakt van je ID-bewijs en dat is niet toegestaan. Er zijn banken die draaien vanwege de onstane commotie en de uitgebroken hel alles terug en vind tonen voldoende waarna er wordt overgegaan op handmatig invoeren van gegevens. Hun voldoen namelijk nogmaals op deze manier aan de wet. Nu moet de postbank nog zwichten en wanneer we allemaal weigeren dan moeten ze wel. Wat willen ze doen. Dreigen met het uiterste geval blokkade of staking dienstverlening. Daar moeten ze zeer sterke juridische gronden voor hebben en daar is enkelt twijfel niet voldoende. Zoiets gaat namelijk niet zomaar en moet een rechter aan te pas komen, want de bank heeft jou in het verleden reeds eerder geindentificeerd en dat diende zij altijd al te te doen nog voor zij een dienst aan je verleende. Mijn dreigement staat al 2 maanden en nog maak ik vrolijk gebruik van mijn rekening. Hun mogen namelijk zonder bijzondere reden jouw de toegang tot je geld niet ontnemen. Daar is juridisch gezien geen grondslag voor en daarbij ze zijn als de doods dat mensen massaal overstappen naar een andere bank.
Ik ben gewoon er gewoon principieel tegen en zeker op de manier hoe de postbank dit wil vergaren.
Voor een nieuwe handtekening kunnen ze ook gewoon een mooie brief sturen met daarin een reden en verzoek. Dat vind ik heel anders overkomen dan met de WID te gaan strooien. Wettelijk gezien moet de postbank mij over het gebruik hiervan op de hoogte brengen en of ik akkoord ga. Dus de postbank had aan mij moeten vragen en dat is niet opgenomen in de WID, maar in de WBP. (Wet bescherming Persoonsgegegevens. Nu hebben zij ongevraagd een scan gemaakt van een handtekening van mij en daar werken zij mee. Hier leg ik mij verder bij neer, want hier op doorgaan heeft geen enkele nut, maar een nieuwe handtekening krijgen zij nog steeds niet. Laat hun eerst maar op de juiste voorgeschreven manier naar mij toekomen. Dan praat ik verder met hen.
Ik heb nu in een mail laten weten dat ik formeel mijn vertrouwen in deze bank op heb gezegd. Dit omdat er van die idiote veranderingen plaatsvinden. Simpel voorbeeldje is de giropas. De giropas kon je vroeger zonder enig probleem opnieuw aanvragen. Je kon dan je oude pas gebruiken totdat de nieuwe pas was aangemaakt. Je kreeg vervolgens afhaalbericht thuis gestuurd waarmee je tesamen met een legitimatiebewijs (volgens WID) naar het opgegeven postkantoor ging. Hier aangekomen leverde je de brief in. De baliemedewerker zocht je giropas erbij en liet jouw nadat de indentiteit was vastgesteld dmv het ID-bewijs jou als extra controle de pincode invoeren. Vanaf dit moment was de oude pas nog maar iets van 1 week geldig waarna deze geblokkeerd werd. Wij hadden zelfs nog een baliemedewerker die haalde voor jou ogen als alles in orde was met toestemming de oude pas door een versnipperaar.
Tegenwoordig als je een nieuwe pas nodig hebt, omdat hij bijvoorbeeld begint te scheuren, wordt bij aanvraag je oude pas direct geblokkeerd. Het duurt dan 5 tot 7 dagen eer jij je nieuwe pas in handen hebt. Wanneer ik dan bij mijn geld wil moet ik persoonlijk naar de balie met een boekje en weet ik het allemaal wel niet. Daar heb ik geen tijd voor en bovendien dan moet ik aardig wat centjes opnemen van de bank en op zak houden, want ik gebruik mijn pas regelmatig tot veelvuldig. Iedere transactie in een winkel doe ik daarmee. Het maakt je daarentegen nog een mooi beoogd doelwit voor van die jonge (buitenlandse) lui op scooters. Straatje om en je wordt in elkaar geslagen voor je geld. Nee dat is veilig. Wanneer je verhaal gaat halen waarom je pas geblokkeerd wordt, komen er verschillende verhalen boven tafel. De 1 zegt dat het niet anders kan, weer een ander durft te zeggen dat het zelfs altijd zo geweest is
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Ze moeten bijvoorbeeld alleen al met dit terug naar het oude systeem. De postbank begint bergafwaarts te gaan met haar service en klandizie. Het beleid welke daar nu zit is slecht voor het imago van de postbank, maar ja daar zullen wij niets aan kunnen doen dan er hooguit ineens met zijn allen een boycot te beginnen.
Feit is gewoon waar dit topic om draaide dat de postbank onder valse voorwendselen kopieës of scans maakt van je ID-bewijs en dat is niet toegestaan. Er zijn banken die draaien vanwege de onstane commotie en de uitgebroken hel alles terug en vind tonen voldoende waarna er wordt overgegaan op handmatig invoeren van gegevens. Hun voldoen namelijk nogmaals op deze manier aan de wet. Nu moet de postbank nog zwichten en wanneer we allemaal weigeren dan moeten ze wel. Wat willen ze doen. Dreigen met het uiterste geval blokkade of staking dienstverlening. Daar moeten ze zeer sterke juridische gronden voor hebben en daar is enkelt twijfel niet voldoende. Zoiets gaat namelijk niet zomaar en moet een rechter aan te pas komen, want de bank heeft jou in het verleden reeds eerder geindentificeerd en dat diende zij altijd al te te doen nog voor zij een dienst aan je verleende. Mijn dreigement staat al 2 maanden en nog maak ik vrolijk gebruik van mijn rekening. Hun mogen namelijk zonder bijzondere reden jouw de toegang tot je geld niet ontnemen. Daar is juridisch gezien geen grondslag voor en daarbij ze zijn als de doods dat mensen massaal overstappen naar een andere bank.