LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijzenorrlog supermarkten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Martin1976

Re: Prijzenorrlog supermarkten

Ongelezen bericht door Martin1976 »

€ 605 euro huur? Dan woon je behoorlijk aan de dure kant Bot321! Daar zou ik dus als eerste op gaan bezuinigen, er zijn leuke huurhuizen te krijgen voor 2/3 van het geld, houd je iedere maand al € 200 in je broekzak. En je hoeft niet te ruilen, via de woningbouwvereniging is toch altijd wel een andere huurwoning te krijgen (soms moet je wel even wachten :wink: )

Een kwestie van bezuinigen kan heel eenvoudig zijn, zonder dat je noemenswaardig aan comfort hoeft in te leveren, het is vaak alleen een kwestie van wennen. Een hoge huur daar kies je zelf voor.
Wacht maar als ze weer komen over die hypotheek aftrek nou dan staat
half Nederland op zijn achterste benen vind ik ook zo onredelijk kan
mijn huur nml ook niet aftrekken maar betaal wel mee aan die aftrek van de hypotheek en als het huis verkocht wordt verdienen ze erook nog dik op
Zoals ik al zei, een huurhuis daar kies je zelf voor. Moet je gewoon kopen. En bovendien, ik betaal als huiseigenaar hogere OZB, al het onderhoud aan mijn huis, loop het risico op de huizenmarkt, betaal mee aan de huurtoeslag van al die huurders, kinderbijslag terwijl ik geen kinderen heb en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dus wel ter zake blijven Bot321, het zijn geen rotsmoezen, het is hoe de Nederlandse samenleving in elkaar zit.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou vertel mij maar waar die huurhuizen zijn.
kom niet eens een andere gemeente in want je
bent niet economisch gebonden of de vrije sector
moet je nemen.Vind wel dat je een beetje makkelijk
er over praat.
Wat betreft kopen toen ik ging trouwen ruim
42 jaar geleden was de rente en aflossing 13%
van het kapitaal wat je leende was voor mij toen
650 gulden verdiende 850 gulden.Toen kwamen
er kindjes enzo dus had je je geld hard nodig.
Op het moment dat de vrouw ook kon werken was
je inmiddels zou oud dat je je eigen ook rot moest
betalen aan de aflossing dus dat kon ook niet.

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Dan heb je het probleem dus voor je uit geschoven, 42 jaar geleden heb je wat meer geld overgehouden door te huren en nu gaat dat er even hard weer uit door de hoge huur. Als het niet kon dan kon het niet maar ik hoop het in mijn koophuis toch wel vol te houden tot ie is afgelost, scheelt me weer een kostenpost op m'n oude dag.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Nouja zeg. Na alles weer even gelezen te hebben!

Daar kan ik me goed in vinden Jan1

Daar kan ik me goed in vinden Karr-2

Daar kan ik me goed in vinden Martin1976

Gezellig zo!

Nog even over die show bij Ophra. Jan1 zegt, dat de mensen hier niet veel anders zijn, Maar Jan, ik dacht toch echt NIET dat het bij Ophra om minimumloners ging! Dat waren goedverdienende tweeverdieners, die alleen maar NOG meer wilden. Tja, en dan kan het weleens fout gaan. Daar heb ik geen medelijden mee!

En natuurlijk zullen hier altijd mensen zijn, die wat iemand hier al zei, die willen niet geholpen worden. Die mogen het wat mij betreft, dan ook zelf uitzoeken.

Zo, ik heb gezegd :wink:

bot321

Nou dat hoop ik voor jou ook want als die renteaftrek
verdwijnt kun je het schudden en sta je er net zo voor
als ik 42 geleden.Toen was de huus ook al 25% van je
inkomsten.
En Karr-2 ik bedoel alle lasten hoor en als je daar niet
in de buurt van kom dan ben je of een kraker of je woont
in een krot.
Als ik alles zo lees van wat jij uitgeeft moet je volgens
mij schatrijk zijn.Heb het al eens meer gezegd maar volgens
mij leef je niet.

G7

Ja hoor Bot321. Je kunt best goedkoper gaan wonen! Alsof de goedkopere woningen voor het uitzoeken zijn! Laat je niet gek maken door die yuppie's :wink: hierboven.

Trouwens.... Karr-2 is 30... Martin1976 is nu 30... Dilbert29 zal nu ook wel 30 zijn. Geeft te denken.....hmmmmmm. Alle drie dertigers :?: Toeval? Bestaat niet!

Nee Bot321, dan zijn wij toch echt al van de oude stempel. Niks mis mee hoor!

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Laat ik eens een voorstel doen;
vanaf heden zetten de winkeliers tussen() de gulden prijzen weer achter de artikelen.
Dan pas zien we dat we niet 1 maar 2 oren zijn aan .......

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

En Karr-2 ik bedoel alle lasten hoor en als je daar niet
in de buurt van kom dan ben je of een kraker of je woont
in een krot.
Ik betaal elke maand huur, het flatgebouw is redelijk onderhouden en ik heb niets te klagen, maar met een huur van 600 euro woon je dus gewoon te duur, dat is een feit.
Energie heb je ook niet
in de hand je hebt het nodig of niet.
Energie heb je wel degelijk in de hand, je bepaalt zelf wat je aan doet en wat niet en hoe lang je het aan laat staan. De was droogt ook aan de lijn, daar heb je geen droger voor nodig. De afwas kun je ook met de hand doen, daar heb je geen vaatwasser voor nodig. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Trouwens.... Karr-2 is 30... Martin1976 is nu 30... Dilbert29 zal nu ook wel 30 zijn. Geeft te denken.....hmmmmmm. Alle drie dertigers Question Toeval? Bestaat niet!
Toeval bestaat inderdaad niet, het toont alleen maar aan dat mensen van de oude stempel (zoals jullie je zelf willen noemen) niet met geld om kunnen gaan en consequent op te grote voet leven. Jongeren en oudere jongeren kunnen dat blijkbaar wel, die klagen nergens over en hebben ook nergens last van.

G7

Nee, dat zijn ook vaak eenverdieners geweest toen zij nog jong waren.

Karretje-2 het beste ermee hoor! :wink: :wink:

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

bot321

Geplaatst op 09 Aug 2006 15:44 door bot321

Wat betreft kopen toen ik ging trouwen ruim
42 jaar geleden was de rente en aflossing 13%
van het kapitaal wat je leende was voor mij toen
650 gulden verdiende 850 gulden.
42 jaar geleden, toen verdiende ik nog net GEEN Fl. 400,00 in de maand, werd trouwens per week betaald. In mijn ogen ben jij dan ook een kapitalist, in je verdere loopbaan zal je dan ook wel een salaris gehad hebben die procentueel gelijk was aan het loon in 1962. Hoe hoog de rente in die jaren was, daar heb ik geen enkel idee van, in die jaren was je al blij dat je een fiets had. Voedselbanken had je toen ook niet, is nu ook niet nodig, het is alleen maar symptoombestrijding. Naar ik meen is er in Assen een voedselverstrekking voor zes weken, daarna moeten ze het zelf weer kunnen. Dit lijkt mij beter, even op de rails helpen, en niet maar klakkeloos voedsel gaan verstrekken, leren ze niets van, de gemeenschap zorgt wel voor ze, kunnen ze het geld aan niet zo nodige spulleen uitgeven.

bot321

Nou misschien was jij 15 jaar toen je dat verdiende
ik was 26 en had je het volwassen loon.Let wel bruto he.
Was ook geschoold hoor alleen moest je dat in de avonduren doen
hoeft tegenwoordig niet meer.En wat die huur aangaat
begon 25 jaar geleden met 650 gulden 4 kamer eensgezins
woning kon je krijgen met huursubsidie alleen is die subsidie
niet eeuwig dus ging de vrouw ook werken en ja dan grijp je
overal naast zoals alle tweeverdieners.
Overigens Jan1 heb ik begrepen dat je ook met pensioen bent
of in de vut nou dan heb je die tijd van 40 jaar geleden ook meegemaakt en vind ik dat je slap aan het kletsen bent
van je komt er makkelijk ik weet nml.wel beter.

Rasje34

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Moet je gewoon kopen.
Ja joh, tuurlijk, koop je toch gewoon even een huis. Niet zo moeilijk doen, Bot321!!! :shock: :shock:
Toeval bestaat inderdaad niet, het toont alleen maar aan dat mensen van de oude stempel (zoals jullie je zelf willen noemen) niet met geld om kunnen gaan en consequent op te grote voet leven. Jongeren en oudere jongeren kunnen dat blijkbaar wel, die klagen nergens over en hebben ook nergens last van.
Nog zo lekker genuanceerd :x
Ik genoeg mensen van mijn leeftijd (34 dus) die ook niet met geld om kunnen gaan, dus wat dat met leeftijd te maken heeft ? :roll: Mijn ervaring is dat oudere mensen juist veel zuiniger zijn.

Jan1

bot321

Geplaatst op 09 Aug 2006 19:01 door bot321
Nou misschien was jij 15 jaar toen je dat verdiende
ik was 26 en had je het volwassen loon.
Nee, ik was 25 jaar, en woonde in een 2de klas gemeente, bovendien was/ben ik getrouwd, ook had ik een kind onze eerste te verzorgen. Maar ik heb wel geleerd om verstandig met mijn geld om te gaan. Schulden heb ik dan gelukkig ook niet, geen enkele.

G7

Maar jij had/hebt misschien altijd genoeg geld gehad/verdiend, dat jij je daar ook geen zorgen om hoefde te maken, maar dat is niet bij iedereen het geval! Dan erbij, deze tijd is toch wel anders.

Wees trots, dat jij altijd zo verstandig bent geweest. :? Wat is de rest dan "dom".

Jan1

G7

Geplaatst op 09 Aug 2006 19:37 door G7

Wat is de rest dan "dom".
Jij zegt het, een waar woord blijkbaar.

G7

Gelukkig zeg je blijkbaar.

reintje vitesse

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ik wil me er niet mee bemoeien maar blijkbaar past hier beter dan schijnbaar G7, dus wie is er dom :P :P

G7

JIJ! blijkbaar :P :wink:

S.

Ongelezen bericht door S. »

Bestaat er binnen de sociale huursector niet zoiets als een "huis op maat"?

Kan me voorstellen, wanneer je een gezin hebt met 2 kids, dat een 1 gezinswoning met tuin heel prettig is. Maar wanneer je gepensioneerd bent, en de kinderen zijn uitgevlogen, dan kun je toch beter om de kosten te drukken naar zo'n zogenaamde seniorenwoning gaan?
( Met kleiner tuintje en 2 slaapkamers)

Waar ik woon kent de sociale huursector zogenaamde jongerenhuisvesting (18-25 jaar), 1 gezinswoningen (waarbij je een aantal meeverhuizenden moet hebben) én seniorenwoningen.
Ook zijn er zogenaamde zorgwoningen (daar heb je medische indicatie voor nodig)

Want naast je huurprijs moet je ook nog boodschappen kunnen doen, daar gaat dit topic tenslotte over. :wink:

bot321

Natuurlijk S daar heb je gelijk aan.Die woningen
zijn er bij ons ook. Doen momenteel 570 euro
Maar weet je wat het is bij ons (Amstelveen)
als er een zijn woning verlaat komen ze zg. de
boel opknappen zijn ze drie dagen mee bezig en
dan gaat de huur met 100 euro omhoog.
Die senioren woningen zijn kleiner maar wel 670 euro.
Hebben we aan de minister te danken.

Gesloten