LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] st. schulden vrij leven

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
suffertje
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jun 2007 19:32

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door suffertje »

Hallo allemaal, vandaag bij advocaat geweest. Heeft een dossier aangelegd. Zei tegen me dat we collectief een advocaat moeten nemen en ieder €10 zouden moeten betalen maal 900 dan staan we sterk. Hij gaat voor mij proberen om de beslaglegging van volgende week ongedaan te maken. Hij vindt het belachelijk dat wij dubbel moeten boeten voor oplichters. Jullie hebben immers al betaald. Ik kwam er nu pas achter dat SSVL nog een bankrekening gebruikte en niet de rekening van derden gelden zoals ze zo mooi bij Instituut Vespa op hun webside zeggen. Daar is ook een hele discussie op hun stelling. www.instituutvespa.nl Ik heb helaas de uitzending niet gezien jammer. Maar mooi dat er schuld bekent is. Verder zei mijn advocaat dat ik wel moest gaan betalen aan de deurwaarder, want SSVL (bij ons geen Vespa) krijgt geen cent meer van ons. Wij hebben totaal aan die oplichters meer dan €40.000 betaald. Weg.....? Al 3 jaar krap gezeten, misschien nu nog 3 jaar . Volgens hun berekening 30 juni 2009 zou alles verrekend zijn. Dat heeft meneer xxx mij de laatste keer dat ik hem aan de telefoon had eind mei verzekerd!

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Zei tegen me dat we collectief een advocaat moeten nemen en ieder €10 zouden moeten betalen maal 900 dan staan we sterk
Hier heb ik geen info van de advct voor nodig ... DOEN ...
Dit was ook de hoofdreden voor t plaatsen van mijn al
eerder aangehaalde topic over UWV ...

Ik zou biina gaan willen dat ik door de zelfde mensen
benadeeld was als jullie ...dus Nu doorzetten... !!!
Er bestaat een theorie dat iedereen via een bepaald
aantal mensen "de hele wereld" kent. Nu lijkt me dit
stug maar Met negenhonderd man 1 goede advocaat
vinden is dan vast een peulenschil !!!

wijtwee
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 jun 2007 12:14

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door wijtwee »

Wat we dus niet snappen is hoe het nu echt verder gaat, we krijgen dus een brief met hoogstwaarschijndelijk de vermelding dat wij ons moeten aan melden bij de gemeente schuldhulp...
We hebben begrepen uit het filmpje van sbs6 dat dat ook een dood lopende straat is...dat je daar niet word aan genomen omdat je daar niet voldoet aan de voorwaarden voor schuldhulp verlening..
Is dit hulp? Wij Vinden dat geen hulp hoor...
Wat doet die nieuwe stichting dan, alleen briefjes versturen met een doorverwijzing naar de gemeente?

Vind trouwens de stelling dat iedereen 10,- euro MOET betalen niet echt lekker! Ik vind dat de overheid die MOET betalen!

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Op no cure , no pay basis allemaal tien eurie's lappen
lijkt m.i. zeer schappelijk . Die advocaat heeft er hoe dan
ook een hele kluif aan en zal t ongetwijfeld niet allemaal
alleen gaan doen !!! :roll:

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

En de overheid / politiek kan er verder niet veel
aan doen dat "jullie" je hebben laten oplichten ...
Wel kunnen ze (om te voorkomen dat dit soort
dingen WEER gebeuren ) zorgen dat er geen
particuliere schuldhulpverleners meer NODIG zijn
door o.a. de reguliere schuldhulp GROTER en BETER
te maken (allemaal SP stemmen dus volgende
keer ... of G.L. ... !!! ) = ( reclame ??? )

Inmiddels leeft al een op de negen op of
onder het minimum waarvan een steeds groter
wordende groep BUITEN DE EIGEN SCHULD !!!

>cybertomaat<

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door Bailey »

Of betere controle op de gemeenten. Mijn ervaring is nu dat de gemeente er op iedere manier onderuit probeert te komen. Daarom gaan veel mensen naar dit soort lui die de boel oplichten. De meeste mensen verwachten dat de gemeente doet zoals ze zou moeten doen, maar helaas is dat niet zo.

De gemeenten moeten dus beter gecontroleerd worden en meer informatie geven aan de schuldenaar. Maar de schuldenaar zal ook meer informatie moeten vragen en opzoeken, zodat hij/zij beter tegen de gemeente in kan gaan.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ iedereen in deze box (dit topic)
Mijn >anonieme< MSN staat ergens op dit
forum vermeld.
Het staat ergens onder div. bij het topic :
...op m'n plaat ... of in de babbelbox.
Hier zou ik nog wel een boekje open
kunnen doen over zowel (semi) particuliere
als over gemeentelijke schuldhulpverleners.
Waarom daar ??? Omdat sommige dingen
die ik evt. zou zeggen door de Mod. op dit
Forum als laster aangemerkt zouden kunnen
worden en ik heb deze Mod. al genoeg werk
bezorgd de afgelopen dagen.

>cybertomaat< :wink:

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

pim en suzanne
raar dat jullie mijn opmerking als kritiek opvatten
het is zo dus niet bedoeld,
ik bedoel alleen dat jullie je best doen en erg gedupeerd zijn en dat je dan in dat beetje aandacht van de tv zo weinig mag mededelen en dat er dan nog zo weinig duidelijk word
ik snap jullie reactie dus echt niet
iedere gedupeerde zit in hetzelfde schuitje en allemaal willen we meer aandacht voor deze zaak
ook willen we meer horen dan we al wisten
geef jullie daar dus geen schuld van,vond het juist jammer voor jullie moeite,maar ja,blijkbaar zien jullie mijn reactie als negatief

ik wil absoluut 10 euro betalen voor een advocaat
als hij voor 9000 ons allemaal kan helpen ben ik gelukkig
ik ben voor

dat jullie allemaal kretiek hebben op de gemeentes kan ik ook niet delen
hier is dat allemaal wel goed geregeld,zover ik weet
ik werd destijds wel afgewezen op het laatste moment omdat ik een dierenarts rekening kreeg en die als "nieuwe schuld gemaakt" werd gezien

in elke gemeente is dat blijkbaar anders
hier verdien je niet teveel vor schuldhulp,hoe meer hoe beter
je moet wel alles inleveren wat boven minimum is,maar ja,dat is logisch,je kan niet luxe leven met schuld
vind het belachelijk dat er gemeentes zijn die er wel zulke regels op na houden
vandaar nu 900 gedupeerden

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Beste bwtje ......
dat jullie allemaal kretiek hebben op de gemeentes kan ik ook niet delen
hier is dat allemaal wel goed geregeld,zover ik weet
ik werd destijds wel afgewezen op het laatste moment omdat ik een dierenarts rekening kreeg en die als "nieuwe schuld gemaakt" werd gezien !!!
Noem jij dat goed geregeld ?????? :?

>cybertomaat<

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door Bailey »

Bw'tje jij vind dat de gemeente het goed doet, terwijl je wel wordt afgewezen omdat een rekening van de dierenarts een nieuwe schuld zou zijn. En dat bedoel ik nou!! Een nieuwe schuld houdt in dat je iets niet betaalt en het bedrag op laat lopen. Een gewone rekening is geen nieuwe schuld. En dan is er ook nog wel een verschil tussen een rekening van de dierenarts of van bijvoorbeeld een nieuwe plasma televisie.

De gemeente probeert er op elke manier vanaf te komen, bij mijn vriend was dat ook zo. Eerst in december zeggen ze dat hij het zelf moet regelen, dan in april moet hij proberen van 1 schuldeiser af te komen, terwijl ze dat ook in december hadden kunnen zeggen. Met zijn auto ook zoiets. In december zeggen ze dat hij een verklaring moet hebben van zijn werkgever dat hij zijn auto nodig heeft. Deze verklaring heeft hij. In april wordt weer gezegd dat hij zijn auto waarschijnlijk weg moet doen. Handig als je als beroepschauffeur werkt en soms om 5 uur 's morgens moet beginnen, als er nog geen bussen rijden.

Zijn aanvraag is nu wel goedgekeurd en nu wordt opeens het minnelijke traject gestart. Dat had een half jaar geleden al gestart kunnen worden. Je moet er ook constant zelf achteraan bellen. Iets wat alleen op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag tussen 9 en 10 uur kan. Er is zelfs voorgesteld om een nieuwe lening af te sluiten om alles af te betalen. Als hij dat advies had opgevolgd (wat al niet kon maar dat is wat anders) dan had hij een nieuwe schuld gemaakt en kon hij dus meteen afgewezen worden. Alles om er maar voor te zorgen dat mensen ergens anders naar oplossingen gaan zoeken. Met dit soort dingen als gevolg!!

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Ik laat (mijn) kees met rust !!!
>cybertomaat< :roll:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door Bailey »

:cry: :wink:

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Ik heb trouwens nog wel een (leuke) sugestie ...
Als we allemaal moslim worden mogen we geen
rente betalen/ontvangen ...
Krijgen we een "hallal" schuld en ...
krijgen we overal voorrang i.v.m.
"positieve" discriminatie !!!

>cybertomaat< :twisted:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door Bailey »

Het is dat ik helemaal niet geloof, maar anders.... :wink:

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

:lol: ...... :wink:

pim en suzanne
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2007 22:24

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door pim en suzanne »

sorry bwtje,

sorry voor de reactie, wij werden op een andere site uitgemaakt voor publieksgeil en acteurs.
Dat was een klap in ons gezicht. :oops:
Wij hebben ook onze acount daar laten verweideren. :evil:

Ik ben vandaag bij de belastingdienst geweest om de toeslagen niet maar de de rekeningen van vespa te laten over maken.

Een medewerken melde mij dat je 0800-0543 kunt bellen om die rekening te blokkeren. dan krijg je een formulier thuisgestuurd waar je een nieuw rekening nummer op kan invullen. :wink:

Ps. heeft iedereen al aangiften gedaan bij de politie ? :idea: :!:

Een advocaat hoef je nu niet te benaderen volgens mij want er komt een landsadvocaat. als dat niet bevredigend is, kunnen wij ons alsnog bundelen en een advocaat van onvermogen in de hand nemen. daar betaal je niks voor. en dan verdiend er niemand €9000,- van het geld wat wij niet hebben. :!:

Let op lieve mensen als je in paniek handeld ben je vatbaar voor misleiding. :(

Dit verhaal moet politiek besproken worden dus ik stel voor dat iedereen aangiften doet en een politieke partij benaderd. :idea: :!:

groet pim en suzanne.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

je moet wel alles inleveren wat boven minimum is,maar ja,dat is logisch,je kan niet luxe leven met schuld
En zo leef ik al jaren in armoede vanwege iets wat niet MIJN SCHULD
is !!!
sorry voor de reactie, wij werden op een andere site uitgemaakt voor publieksgeil en acteurs.
Dat was een klap in ons gezicht.
Wij hebben ook onze acount daar laten verweideren.
welke site was dat ??? wie weet kan ik eens met de Mod. praten.
Dit is nl. laster !!!
Dit verhaal moet politiek besproken worden dus ik stel voor dat iedereen aangiften doet en een politieke partij benaderd.
www.sp.nl ...... verwacht alleen geen wonderen ......
Zitten nl. niet in de regering en politici zijn (helaas)
ook maar mensen.

>cybertomaat< :wink:

wijtwee
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 jun 2007 12:14

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door wijtwee »

Pim en Suzanne, het berichtje op het andere forum werd pas geplaatst na jou reactie hier..jou reactie hier is op 13 juni en op het andere forum werden jullie uitgemaakt als plublicatie geil ect op 14 juni..
Dus jou reactie tegen bwtje is niet doordat jullie op het andere forum voor iets werden uitgemaakt..

Jou/jullie reactie op bwtje was op 13 juni om 21:28
op het andere forum werd er een berichtje geplaatst op donderdag 14 juni 7:45

Wel bij de les blijven aub anders kom je niet meer geloof waardig over met alle andere verhalen die je typt!

bron: http://www.ikbengenaaid.nl/index.php?op ... =4323#4323

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Hebben "jullietwee" niets beters te doen ???
Of zijn jullie het met de stelling op die andere
site eens ???
Wees blij dat IEMAND een beetje moeite doet
om aandacht voor de zaak te krijgen !!!

Vr.Gr. >cybertomaat< :evil:

wijtwee
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 jun 2007 12:14

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door wijtwee »

Nee wij zijn het absoluut niet met meneer Edwin eens..Beetje grof in de mond..Maar houden wel van hele waarheden..
Want dan blijft alles overzichterlijk en duidelijk..

je komt bij mij niet geloofwaardig over hoor als je andere iets op de mauw zit te spelden..
Er zijn er al genoeg die hun kop te lang in het zand hebben gestoken en goed van geloof waren en al blij waren dat ze van hun schulden afgeholpen zouden worden ook al koste dat wat extre geld..een gift en adminitratie kosten waarvan je lekker heel lang op vakantie had gekunnen met je gezin..
Opletten dus....
En dit viel me op! En ik zeg het niet als beschuldiging maar als waarschuwing..

want wil jij al die 900 mensen voor je winnen, moet je wel geloofwaardig over komen als eerlijk mens..
Het is dus opbouwende kritiek, kan je daar niet tegen, moet je ook niet op de voorgrond treden..
Laatst gewijzigd door wijtwee op 14 jun 2007 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten