LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ozontandzorg

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

hardleers met het vermelden van diverse zaken... jammer, en ook nog steeds geen mailadres vermeld, nog steeds geen ruggegraat dus. EN graag ook nog even antwoord op mijn vraag / opmerking over de belangenverstrengeling. Waar zit die dan in? Ik maak geen reclame voor mijzelf, jij bent telkens degeen die dat doet, en het mag duidelijk zijn dat dat niet op mijn verzoek is.

Stop gewoon eens met dit flauwe en kinderachtige gedoe. Of toon gewoon eens ruggegraat en vermeld gewoon je mailadres hier, en je NAW gegevens. Als je dat van anderen doet, moeten die van jou ook geen geheim meer zijn....

Tevens vraag ik mij af wat ik jou dan misdaan heb dat je doorgaat zo op de persoon te spelen, maar verder niets wezenlijks kan bijdragen aan deze discussie over ozon? Want ik begrijp het probleem dat jij overduidelijk met mij hebt niet..

Overigens heb ik inmiddels mijn mailadres verwijderd aangezien het voor sommigen op dit forum blijkbaar niet mogelijk is op een fatsoenlijke manier met dit soort zaken om te gaan.
Laatst gewijzigd door Walter van V op 13 nov 2006 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

BRANDSMA
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door BRANDSMA »

x
Laatst gewijzigd door BRANDSMA op 05 apr 2013 20:29, 3 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Kunt u even een budgetje regelen voor personele kosten e.d. dan kan het gaan lukken.
Dat is toch echt uw eigen probleem, namelijk de consequentie van de werkwijze. Zult u toch iets duurder moeten worden dus...
Wat ik wel een kanttekening hier waard vind is dat u dus diagnostiek bedrijft (want dat doet u, want u stelt ook een indicatiegebied vast, en een therapie..). En deze diagnostiek dus bedrijft zonder over de minimaal noodzakelijke hulpmiddelen te beschikken, waardoor dus gelijk vraagtekens niet alleen bij de diagnose zelf maar ook bij de ingestelde therapie geplaatst kunnen worden. Met de opmerking dat een tandarts (of welke arts dan ook)die diagnostiek bedrijft zonder gebruik te maken van bv foto`s waar dit gewenst is voor vaststelling van omvang , locatie en mogelijke oorzaak van het probleem terecht voor een tuchtraad van malpraxis beschuldigd wordt en er ook voor veroordeeld zal worden.....

Parodontitis: in grove lijnen 2 mechanismen: gerelateerd aan endodontische problemen, dus via de tandwortel infectie van het parodontium, van binnen uit dus. Voor behandeling hiervan de oorzaak aanpakken, dus de wortel zal van binnenuit gereinigd / gedesinfecteerd moeten worden, en goed afgesloten om rekolonisatie te voorkomen..

Of van buitenaf, dus infectie via pockets/tandvlees. Vaak gepaard gaande met dieper aanwezig tandsteen, wat toch echt verwijderd zal moeten worden om 100% effect te kunnen waarborgen. Nog naast het probleem van soms aanwezige erg kwaadaardige beestjes, en een soms aanwezig probleem in het afweersysteem. De factor/invloed van roken vooral niet vergeten!
Mijns inziens (niet alleen trouwens..) is het niet mogelijk bv een wortelfractuur te onderkennen zonder foto. En bij een fractuur is therapie met ozon dus niet geindiceerd anders dan als extra ondersteuning bij de wondgenezing, net als bv laser. Tevens kan men op foto`s vaak al in een vroeg stadium bv maligne afwijkingen onderkennen. Die vraag van Loesje 2 hierover is trouwens nog niet beantwoord. Want als iemand volgens u dus geen tandarts meer hoeft te bezoeken is dit stukje ook uw verantwoordelijkheid...
Dat caries tegenwoordig effectief, veilig, non-invasive en grondig kan worden verwijderd kunt u zich niet voorstellen dus.
ik verwijs hiervoor naar eerdere reacties van mij, echt ophouden mijn woorden te verdraaien want hier doet u dat WEER! Dit kan ik mij echt wel voorstellen. U hanteert hier dogma`s over tandheelkunde die de tandheelkunde zelf al decennia achter zich gelaten heeft! Erg stoffige meningsvorming dus van uw kant.
Ethisch handelen is juist alle mogelijke middelen aangrijpen om patient de meest passende zorg te bieden naar het beste klinisch oordeel op basis van gezond verstand
NU ja ik denk dat het nog wel wat verder gaat dan dit en veel ruimer is.
evidence based handelen is daar ook onderdeel van b.v met de huidige stand van medische techniek en de voortgaande ontwikkelingen daarin.
.
Maar dat is filosofie, levens - en werk instelling en iets om een apart topic aan te wijden, want daar is wel heel veel over te schrijven en ook al geschreven...

BRANDSMA
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door BRANDSMA »

x
Laatst gewijzigd door BRANDSMA op 05 apr 2013 20:29, 2 keer totaal gewijzigd.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Beste Heer Brandsma, een reaktie van mij op uw parodontitis verhaal is eigenlijk niet meer nodig omdat dit door Walter al prima beantwoord is.

Ik wil wel nog wel even duidelijk maken dat ik dagelijks mensen zie met volledig gezonde kiezen en tanden zonder caviteiten, die toch ten gevolge van parodontitis, hun tanden dreigen te verliezen. Parodontitis ten gevolge van "ontstoken wortels" geeft een heel ander beeld n.l. een zeer lokale smalle diepe pocket i.p.v. een pocket rondom.

Een pocket reinigen heeft niets te maken met grasmaaien, een zorgvuldige reiniging van het worteloppervlak, waarbij deze ook wordt ontdaan van het aanwezige tandsteen, zorgt voor een hernieuwde aanhechtig van het tandvlees, waarna de pocketdiepte verminderd. Ik heb nog nooit een paro-patiënt gezien zonder tandsteen en zolang er tandsteen op het worteloppervlak zit zal er GEEN nieuwe aanhechting plaatsvinden, sterker nog door het verwijderen met ozon van de bacteriën zal het tandvlees wel gezonder worden en zich strakker om de wortel sluiten, waarna er een grote kans op parodontale abcessen bestaat, immers het tandsteen blijft het ontstekingsproces onder de gingiva in stand houden.

Meneer Brandsma wat doet u aan dit tandsteen????

Ik begrijp nu dus ook dat u niet in het bezit bent van röntgen apparatuur, de vraagtekens omtrent uw handelwijze worden bij mij steeds groter. want idd hoe kunt u zien of een wortel niet door een trauma gebroken is, of ozont u deze wortel dan weer aan elkaar?
Ik heb idd nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag over de voedselimpactie in de caviteiten die door u niet worden gevuld.

Ik blijf erg benieuwd hoe u denkt alle goedaardige en kwaadaardige aandoeningen in de mond te herkennen. Ook dit hoort n.l. bij het werk van een tandarts.

U heeft nu talloze reclame foto's op uw site staan het lijkt me niet zo moeilijk om daar wat foto's van behandelde caviteiten en gezonde parodontale situaties na behandeling op te zetten.
Ik vraag me ook eigelijk af hoe de inspecteur van volksgezondheid van de provincie Friesland over uw praktijk denkt.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Dit is al eerder aan de orde geweest. De heer Brandsma heeft eerder in dit topic geschreven dat een inspecteur van de inspectie ontslagen is n.a.v. de actie die eind 2004 genomen is richting zijn praktijk:
.
De inspecteur is vervolgens uit zijn ambt gezet en u raadt het al op salaris gezet van de organisatie van zijn tandarts vrienden.
Voor ons stond het vangnet klaar in Sneek waar wij de praktijk verder tot opbloei hebben gebracht.
De huidige IGZ (Inspectie) functionarissen stellen zich wel correct op. Overigens was het van meet af aan duidelijk dat een tuchtrechtelijke procedure niet van toepassing was. Toch even flink stennis maken via de GPD e.d. in dienst van zijn opdrachtgevers.
Het strafrecht is evenmin van toepassing en het Openbaar Ministerie heeft zich er al lang over gebogen en ziet geen reden tot een aanklacht voor strafvervolging. Zou publicitair trouwens best leuk zijn.
Wat dat betreft heef ozontandzorg de toets der kritiek WEL doorstaan.
Op mijn vraag wie dan werd ik door dhr Brandsma verwezen naar de NMT. Aangezien m.i. de NMT niet werkgever van de inspectie zijnde, en de inspectie een openbaar orgaan is en dus in die zin ook zich toetsbaar dient op te stellen heb ik deze vraag maar voorgelegd aan de oud werkgever van betreffende inspecteur, onderstaand citeer ik het volledige antwoord dat ik heden per mail mocht ontvangen:
In reactie op uw email van 6 november aan het IGZ Loket, het volgende:

De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) heeft in de periode juli 2004 -augustus 2004 en in 2005 onderzoek gedaan naar de handelwijze van en zorgverlening aan patiënten door OzonTandZorg te Sneek. Dit naar aanleiding van het niet bevoegd en onoordeelkundige verrichten van tandheelkundige zorg door de heer Y.J. Brandsma, niet-regulier behandelaar. In februari 2006 heeft de inspectie aangifte gedaan tegen de heer Y.J.Brandsma bij de Officier van Justitie in Friesland, op basis van ernstig vermoeden van overtreding van de Wet op de beroepen in de Individuele Gezondheidszorg (Wet BIG).

OzonTandzorg, casu quo de heer Brandsma, presenteert zich als behandelinstituut waar tandzorg zonder pijn wordt aangeboden. Behandelingen betreffen onder anderen tandsteen verwijderen, het genezen van parodontitis, verlichten van kiespijn, dichten van gaatjes, verhelpen van pijn onder vullingen en kronen, verhelpen van 'lekkende' vullingen, wortelkanaalontsteking. De behandeling bestaat uit het toepassen van ozonapplicatie doormiddel van het gas ozon. Beweerd wordt door de heer Brandsma dat hierdoor de bacterieactiviteit wordt gedood en de klachten verdwijnen.

Mening beroepsgroep
De toegepaste therapie is onvoldoende wetenschappelijk onderbouwd. Volgens de Nederlandse Maatschappij tot Bevordering der Tandheelkunde Vereniging is de behandeling geenszins geschikt voor pijnklachten en ontstoken wortelkanalen. Onoordeelkundige behandeling van patiënten kan schade aan de gezondheid opleveren. Waar OZON therapie in de tandheelkunde wordt toegepast is dat uitsluitend als aanvulling op de reguliere behandelmethoden en zeker niet als vervanging daarvan.

Periode juli 2004 - augustus 2004
Per brief van 28 juli 2004 is de heer Brandsma door de inspectie gewezen op het feit dat door het behandelen van pijnklachten patiënten worden belemmerd waardoor een aanmerkelijke kans op schade kan ontstaan. Aanleiding vormde de misleidende reclame in de media.
Op 16 augustus 2004 bezocht de inspectie OzonTandZorg, destijds gevestigd te Amsterdam. Nadrukkelijk is de heer Brandsma gewezen op het feit dat de inspectie niet zal aarzelen om op basis van artikel 96a wet BIG aangifte te doen bij het Openbaar Ministerie bij geconstateerde (aanmerkelijke kans op) schade aan een cliënt.

Periode 2005
Op 25 januari 2005 ontving de inspectie een melding van de Zorgverzekeraar De Friesland inzake het onoordeelkundig toepassen van tandheelkundige zorg bij pijnklachten bij een patiënte en het zich daarbij voordoen als (waarnemend) weekend tandarts door de heer Brandsma.
Door de inspectie is onderzoek ingesteld en heeft tijdig overleg plaastgevonden met de Officier van Justitie. Bij navraag bij de reguliere tandarts is gebleken dat er onoordeelkundige zorg is toegepast en dat patiënte tandheelkundige zorg is onthouden.

Overtreding WET BIG
- Artikel 96: het veroorzaken van een aanmerkelijke kans op schade aan de gezondheid van een ander bij het verrichten van handelingen op het gebied van de individuele gezondheidszorg door een niet in het register ingeschreven staande.
Toelichting: de heer Brandsma heeft geen enkele medische opleiding genoten op het gebied van tandheelkundige zorg. Door onoordeelkundige toepassing van en het onthouden van reguliere tandheelkundige zorg door de heer Brandsma bestaat er een aanzienlijke kans op schade bij de patiënten die zich onder zijn behandeling stellen. Weliswaar constateerde de IGZ in bovenvermelde casus dat de betreffende patiënte geen schade of blijvende schade naar aanleiding van ozonapplicatie heeft opgelopen, maar het rond laten lopen van een patiënt met een grote caviteit kan ongetwijfeld tot schade leiden als deze caviteit niet wordt gevuld. Dit terwijl patiënte in de veronderstelling was dat zij deskundig was behandeld. De heer Brandsma heeft deze suggestie en daarmee bij patiënte een misplaatst vertrouwen gewekt.

- Artikel 100: het zich ten onrechte uitgeven/voordoen als tandarts
Toelichting: De heer Brandsma heeft bij een patiënte de indruk gewekt dat hij tandarts was. Patiënte veronderstelde dat zij zich met pijnklachten onder behandeling had gesteld bij de dienstdoende weekend tandarts.

Voor wat betreft de beide inspecteurs die de casus OZON-tandzorg in Amsterdam behandeld hebben geldt dat beider vertrek bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg niets te maken heeft met OZON-tandzorg. De een is met pensioen en de ander heeft gewoon voor een andere baan gekozen. Van enig conflict binnen de IGZ is geen sprake geweest.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. De informatie in deze mail is openbare informatie, dus u kunt er vrijelijk uit citeren.

Vriendelijke groet,
Fransien
__________________________________
Fransien van ter Beek
Hoofd voorlichting en communicatie

Inspectie voor de Gezondheidszorg
Parnassusplein 5, kamer D 14.01, Den Haag
Postbus 16119, 2500 BC Den Haag
de inhoud spreke voor zich naar mij dunkt
Ethisch handelen is juist alle mogelijke middelen aangrijpen om patient de meest passende zorg te bieden naar het beste klinisch oordeel op basis van gezond verstand. Dit kan p.p. verschillen. De fabrikant heeft doseer en applicatie duur afgegrendeld op veilige docht effectieve maximum waarden. Vanzelfsprekend blijven wij daar binnen. Er zijn wettelijk gezien ook geen beperkingen aan de indicatiestelling, noch vanuit de fabrikant noch vanuit de BIG.
Wat betreft de ethische zijde: het klopt dat er niet alleen evidence-based gewerkt hoeft te worden. Echter dan dient de wijze waarop met een therapie toepast op een wijze die afwijkt van wat uit onderzoek , grenzen zoals aangegeve door de fabrikant etc blijkt, de andere wijze van toepassen van de therapie per individu uiteraard wel uitgebreid gedocumenteerd dient te worden, zowel situatie vooraf als tijdens en na de behandeling en de nacontroles/behandelingen. En bij het gebit is daarvoor naar mijn mening dus een rontgenapparaat onontbeerlijk, of anders samenwerking met iemand die hierover beschikt op op verzoek de foto`s maakt.

Verder heb ik inmiddels wel uitgebreid genoeg de vragen die gerezen zijn beantwoord, en de kanttekenngen die er m.i. te plaatsen zijn hierbij geplaatst.. Zoals de zaken er nu voorstaan laat ik het verder aan de kritische lezer over, die is mans/vrouws genoeg de eigen conclusies te trekken uit de argumenten en aangedragen leesvoer van allen die bij deze discussie betrokken waren/zijn.

Overigens m.i. een zeer interessante en zeer open discussie. Overigens heb ik alle respect voor de heer Brandsma dat hij de ruggegraat heeft getoond hier persoonlijk zijn visie en motivatie toe te lichten en ook een discussie op het scherpst van de snede (naar mijn mening af en toe te scherp met groot risico op vervelende escalatie) niet schuwt! Ook al ben ik het met het grootste deel ervan niet eens. Maar verschillen van mening en visie mag, zolang een ieder maar staat voor zijn eigen handelswijze en motivatie.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Ik ben benieuwd of we nog iets van Dhr Brandsma vernemen na deze onthulling!

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Walter, als jij het zo druk hebt als jij beweerd waarom heb jij dan tijd om zulke enorme lappen tekst te schrijven onder werktijd?

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Heb jij wat met die Brandsma ofzo? Volgens mij heeft hij bij jou ook een gaatje geozont?

J.Vermeer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 jan 2006 20:16

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door J.Vermeer »

Waarschijnlijk ook 1 in jouw hoofdje loesje2 grrrrrrrrrrr

BRANDSMA
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door BRANDSMA »

x
Laatst gewijzigd door BRANDSMA op 05 apr 2013 20:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Walter, als jij het zo druk hebt als jij beweerd waarom heb jij dan tijd om zulke enorme lappen tekst te schrijven onder werktijd?
@ Linda: time-management heet dat. En ik kan aardig vlot typen.
Voor W.: U kunt zelf deze collega benaderen.
Dat kan ik niet, in ieder geval niet zolang ik niet beschik over zowel de naam van de parodontoloog, de volledige naam van de patient EN schriftelijke toestemming van deze patient voor het uitwisselen van de medische gegevens met de parodontoloog .

Overigens is de reactie van IGZ integraal geplaatst, kunt u verifieren bij IGZ als u wilt. Ik vind het niet in een belang van een discussie bewust stukjes weg te laten of uit verband te halen.
Daarom plaats ik ook altijd links naar mijn bronnen.
W. is een edele heer.
Dank u! (zie je wel Linda, ik val best wel mee, vind ook de heer brandsma .)

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Meneer Brandsma, waar blijft het antwoord op mijn vragen over de vroege ontdekking van orale kanker en ik wil nog steeds graag weten wat u doet met tandsteen wat zich soms tot op 10 mm onder het tandvlees bevindt. Uit uw verhaal tot nu toe moet ik opmaken dat u dat gewoon laat zitten. Ik hoef niet langs te komen met een patiënt om te kunnen beoordelen wat de gevolgen van uw behandeling zijn als het tandsteen blijft zitten.

J. Vermeer, Ik heb geen gaatje in mijn hoofd, ik weet gewoon heel goed waar ik het over heb, in tegenstellling tot mevrouw lovelace die zich niet inhoudelijk met de discussie bezighoudt !
Laatst gewijzigd door loesje 2 op 14 nov 2006 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

In afwachting op een antwoord even een voorbeeld uit de praktijk.

Enkele dagen geleden had ik een afspraak met een nieuwe patiënt.
Mevrouw vertelde mij dat zij sinds korte tijd plotseling last had van zeer hevig bloedend tandvlees en zij wilde weten wat zij hier aan kon doen. Ik nam een uitgebreide anamnese (ziektegeschiedenis) af en ik vernam dat zij ook sinds kort last had van grote blauwe plekken als zij zich stootte.
Ik heb het tandvlees onderzocht wat ernstig gezwollen en bleek van kleur was. Door mijn opleiding en ervaring kon ik meteen zien dat de graad van ontsteking en de hevigheid van bloeden niet in verhouding waren met de hoeveelheid plak. Ook haar mededeling over de blauwe plekken zat me niet lekker. Ik heb mevrouw naar haar huisarts gestuurd. Deze belde mij dat mevrouw met spoed in het ziekenhuis was opgenomen, diagnose: ACUTE LEUKEMIE.

Ik vraag me af hoe u met deze situatie was omgegaan meneer Brandsma.

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

met tandsteen wat zich soms tot op 10 mm onder het tandvlees bevindt.
Loesje....heb jij slagtanden of zo? Misschien dat de dierenarts je beter kan helpen.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

10 mm ONDER het tandvlees, dit noemt men het worteloppervlak. Tandsteen zit n.l. ook onder het tandvlees op de wortel en die is zelfs nog langer dan 10mm! Misschien heb jij tanden en kiezen zonder wortels. Dat noemen wij een kunstgebit.

Ik weet een tandverzorger in Sneek misschien kan hij met wat ozon, weer nieuwe tanden bij je laten groeien.

BRANDSMA
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door BRANDSMA »

x
Laatst gewijzigd door BRANDSMA op 05 apr 2013 20:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Of gaat u zich er met een Jantje van Leiden afmaken?
nee hoor wil daar best moeite voor doen (heb tenslotte ook kontakt gezocht met IGZ, dus u zou beter moeten weten..), maar ik wacht op de NAW gegevens en een machtiging voor opvragen dossier van een persoon waar ik tot op heden geen gegevens van heb. Dus aangezien u blijkbaar weet om wie het gaat kunt u mij voorzien van de benodigde gegevens en via patient van een machtiging.


Beschadiging aan glazuur ed. wordt voorkomen
kijk dit geloof ik nu direct! onder het tandvlees bevind zich namelijk geen glazuur... Maar wat gebeurt er met het geinfecteerde wortelvlies?
Quote:
met tandsteen wat zich soms tot op 10 mm onder het tandvlees bevindt.


Loesje....heb jij slagtanden of zo? Misschien dat de dierenarts je beter kan helpen.
@Linda: je wilt het misschien niet geloven (van mij zal je het zeker niet aannemen denk ik maar ik doe toch een poging) maar de wortels van je tanden en kiezen steken tussen de 15 en 25 mm onder het tandvlees in het kaakbot (bij een gezonde situatie dus tandvlees dat niet teruggetrokken is).

Maar inmiddels is er nog geen antwoord op de vraag hoe en wat met diagnostiseren van mondkanker. En diabetes is ook een leuke, want dat is vaak in de mond ook als eerste te zien in een stadium dat er nog geen klachten bij de patient zijn.
want dit:
U boezemt weinig vertrouwen in mij op en ik heb geen zin om mij door u te laten interrogeren.
is wel een heel slap ecxuus m.i. om geen antwoord te geven..

U en met name de wijze van behandelen bij ozontandzorg boezemt mij/ons weinig vertrouwen in, maar dat is voor mij geen reden om antwoord te geven op uw vragen voorzover van belang in de discussie. En dit punt is zeker van belang in de discussie (die u zelf nu net zo leuk begon te vinden...)

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

o ja: als die manier van tandsteenverwijderen echt zo goed zou werken, zou dit allang door de tandheelkunde omarmd zijn, want dit zijn behandelingen waar wel tarieven voor zijn, en een investering hierin dus zeker lonend zou zijn.

De enige manier om dit sluitend te krijgen is dat d ebehandelaar dus pocketstatus vooraf maakt of laat maken, en volgens het protocol nogmaals 3 maanden na behandeling, en nogmaals na 1 jaar.

Dus binnen zeg maar 1,5 jaar zou u al hebben kunnen aantonen wie er gelijk had, vanaf de periode 2004 is die periode inmiddels al verstreken, maar deze moeite heeft u blijkbaar niet genomen...

Er zijn excuses en er zijn resultaten
dus toon die resultaten maar aan dan. Geen excuses waarom u het niet gedaan heeft , u beweert iets, bewijs het maar. De periode dat u het toepast is er lang genoeg voor geweest om in ieder geval 2 jaars resultaat te evalueren.

Oftewel : als u al uw beweringen zo seriues meent, doet u moeite om de reslultaten te documenteren op wetenschappelijk verantwoorde wijze, en liefst nog te publiceren! (dan heb ik namelijk nog veel meer respect, want dan pas staat u echt voor wat u doet en beweert!)

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Meneer Brandsma, ik schrijf niet dat ik in vroegtijdig stadium bloedkanker ontdekte. Mijn opleiding is daar niet toereikend genoeg voor. Ik constateerde een afwijking in de mond, die mij deed besluiten de patiënt door te sturen naar de juiste specialist. Mijn motto is n.l. "schoenmaker blijf bij je leest".

Ik vind het jammer dat u mij bedreigend vind. Ik vraag mij wel af of ik bedreigend ben, of dat u zich bedreigt voelt door mijn kennis van zaken en directe vragen. Overigens bevestigd Kavo (de leverancier van het ozon apparaat) niet dat er tandsteen mee verwijderd kan worden.

Ik hoop nog steeds dat mensen die onze discussie lezen, beseffen dat de mond de poort tot hun lichaam en gezondheid is. Dat de gezondheid van je mond vaak een graadmeter is van de rest van de gezondheid van je lichaam.

Mijn vraag blijft dan ook bent u medisch genoeg geschoold bent om de algehele gezondheid en medicijn gebruik van uw patiënten te beoordelen.

Gesloten