LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onvolledig scheidegger contract!!!!

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Dank je wel Christel, ja wij zijn ook met stomheid geslagen, je voelt je radeloos aangezien je ook van de politie niet op aan kan. Wij hopen spoedig iets te vernemen van het gerechtshof Leeuwarden, daar hebben wij een schrijven naar toe gestuurd dat wij het niet eens zijn met het seponeren van de zaak.

Ik snap best dat "moorden etc" belangrijkere zaken zijn voor politie, maar ze hebben niet eens de moeite genomen om "haar (adviseuse) verhaal" te checken bij ons. Wij krijgen niet eens te horen wat zij gezegd heeft!!!

Hier zakt je broek toch vanaf?? wij laten het hier ook niet bij zitten. En ik hoop dat iedereen die dit leest, hier lering uit trekt. Ook hoop ik dat er NOG meer zaken aan het licht komen op dit forum.

nuscha
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2008 15:24

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door nuscha »

Hoi Esmee

Wat een verhaal...maar wat ik niet snap....je wilde toch de opleiding doen ...dat had je toch al besloten zoals ik lees...
En een aangifte gaan ze toch helemaal na pluizen...
Maar als je een contract teken moeten ze toch ook je legentimatie bewijs hebben...klopt die dan wel???
Het is ook niet zo slim dat jullie haar naam noemen...Dit als jullie verliezen ..Scheidegger en de studie adviseur een schade vergoeding kunnen aanvragen...En dat kan per dag oplopen van 300,- tot 1000,- En in de meeste gevallen winnen ze dat ook nog.....
Dit is nu niet meer terug te draaien....
Succes verder met alles

fluffy8431
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2008 07:17

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door fluffy8431 »

Ik heb inmiddels bericht van de rechtsbijstand en de hele zaak is doorgestuurd naar een advokaat.
Die heb ik inmiddels van alle papieren voorzien dus nu is het nog even afwachten.

Groetjes Christel

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Scheidegger II

Men leze ook het stukje in de andere topic.

Grootvader

opel_astra
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2008 15:11

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door opel_astra »

hey mensen,

ik heb eind november een opleiding afgesloten voor mijn vriendin.
voor dat de opleiding begon is onze relatie verbroken.
heb toen opgebelt dat de relatie verbroken was en of ze het konden annuleren of zo.
nu zeiden ze eerst tegen mij dat ik de opleiding zou doen,terwijl het voor mij ex/vriendin was.
nu heb ik hier gelezen dat er vaak fouten in het contract staan,
maar wanneeer is er iets fout,ze hebben bij mijn voorletters een fout gemaakt bij het invullen,betekend dat ik dan het contract kan ontbinden op grond van de verkeerde voor letters?

nu hebben we ook een leaseplan via hun.
ik heb het contract daar van terug gehad,omdat ze vergeten waar de looptijd in te vullen,ik moest dat weer invullen tekenen en terug sturen.
betekend dat als ik hem niet terug stuur,dat ik ook hier onderuit kan??

wie kan me hier mee helpen??
alvast bedankt

ianvanede
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2008 22:15

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door ianvanede »

Ik heb 22feb 2008 een contract getekend om de basis+middle management te gaan doen, wel pas in maart 2009. Maar nu lees ik hier ineens heel wat negatieve ervaringen. Ik woon in Den Haag en ga de cursus dan doen in Voorburg. Iemand hier uit de buurt met ervaringen?

wat te doen

gr

ian

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Hallo,

Vorig jaar heb ik besloten om met de opleiding dierverzorging te stoppen. Ik had echter geen zin meer om nog 3 of 4 jaar naar school te moeten. Dus ben aan het zoeken gegaan naar een thuisstudie. Bij puur toeval kregen we een foldertje van Scheidegger, waarin werd aangegeven dat er weer opleidingen zouden starten 'bij u in de buurt'. Ik heb daarop een gesprek aangevraagd. Dit was snel geregeld. Een adviseur kwam langs en liet een presentatie zien. Maar toen ik te horen kreeg wat het allemaal kostte, schrok ik wel!

Ik had gekozen voor de opleiding secretaresse en daarna medische kantoorvaardigheden. Ik twijfelde enorm. De adviseur gaf me een paar dagen bedenk tijd en belde terug. Ik zei dat ik het niet wist, ook omdat het zo duur was en ik na de les niet meer thuis kon komen vanwege het ov.
Voor een tweede keer werd ik gebeld door de adviseur. Of ik het nu al eens wist. Nee dus! Een week later ofzo werd ik door een vrouw van Scheidegger gebeld of een thuisstudie iets voor mij zou zijn? Hier heb ik mee ingestemd. Het lesmateriaal zou enkele dagen laten worden toegestuurd. Niet!! Ik heb vele malen moeten bellen en iedere keer hetzelfde ja er is een communicatiefout enzo.

Wat ik eind juli had moeten hebben, kreeg ik pas in de tweede helft van september. Na heel lang aandringen. De medewerkers zijn erg onvriendelijk. En daarbij komt dat de 'klantenservice' meestal niet te bereiken is.

Met frisse moed begon ik aan de studie. Het viel me op dat het lesmateriaal erg achterhaald is!
Half oktober kon ik me aanmelden voor 2 examens, maar alles wat ik kreeg, geen bevestiging of data. Dus maar weer bellen.... Telkens weer hetzelfde: dan is diegene die erover gaat niet aanwezig en de andere keer is er weer iets mis gegaan. Er wordt vervolgens weer beloofd dat ik de week ernaa bericht moet hebben. Mooi niet!!!

Zo is het een tijd gegaan. Ik was al een heel eind klaar met de vakken voor secretaresse, maar omdat ik geen bericht kreeg over de examens, kon ik ook niet door met de medische kantoorvaardigheden. Er was tegen mij gezegd dat dit bij het lespakket in zat en daardoor dacht ik dat ik ook al voor het medische pakket betaalde... Na lang aandringen bleek dit helemaal niet zo te zijn!!
Voor de medische vakken moest ik bij het NTI zijn. Er werd mij geen nummer gegeven dus moet het zelf maar uitzoeken. Bij het NTI was men erg verbaasd dat ik door Scheidegger na hen was doorverwezen. Ze zeiden bij het NTI geen samenwerking te hebben, alleen dat de type cursus van Scheidegger komt. Verder werd ik bij het NTI erg vriendelijk te woord gestaan, daar verder dus niets over.

Hierop besloot ik maar eens te kijken of Scheidegger eigenlijk wel erkent is door het ministerie van onderwijs. Ook dit is niet het geval!!
Ik heb Scheidegger bij de bank laten blokkeren. Ik heb ook een brief de deur uitgedaan met de redenen waarom ik er van af wil. Hier kreeg ik als reactie op dat annulering alleen mogelijk is binnen 8 dagen na ontvangst van de boeken.
Gisteravond werd ik gebeld door Scheidegger, waarom ik niet betaald heb voor februair. Weer het hele verhaal...
Overigens bij de bank werd gezegd dat de betaling ook niet op eerlijke wijze verloopt. Normaal als je een rekening nummer laat blokkeren (zodat deze geen geld meer van je rekening kan halen) je het geld van de laatste maand kan terughalen. Dit was bij Scheidegger niet zo. Zij hebben het zo ingesteld als eenmalige machtiging. Het komt er dus op neer dat je eigenlijk elke maand zou moeten tekenen om het bedrag van je rekening af te laten schrijven. Maar het verloopt via automatische incasso!!! Inmiddels heb ik €800 betaald.

Groetjes,
Esther

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Wat een oplichters!! Helaas ben ik er dus ook ingetrapt! Ben het er ook helemaal mee eens dat hier iets aan gedaan moet worden. Zojuist heb ik een brief op de post gedaan voor rechtshulp.
Ook lees ik hier dat jullie bijna allemaal een contract hebben ondertekend. Is hier ook iemand die een volledige thuisstudie zou doen of doet?? Ik heb nl helemaal geen contract getekent....

Vanmiddag heb ik twee brieven ontvangen, eentje met daarin data voor examens (deze examens heb ik in oktober al aangevraagd) en eentje met een dreigement dat als ik niet voor 30 maart betaald heb, er nare gevolgen zullen komen.

Ook heb ik maar even het 'call me back' formulier ingevuld en werd net terug gebeld. Het gesprek is opgenomen... Ik heb om een kopie vn het contract gevraagd... Ben erg benieuwd hoe het contract eruit ziet... Want tja heb dus nooit een contract getekent...

Ik hou jullie op de hoogte.czxr8

ianvanede
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2008 22:15

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door ianvanede »

heb nu in deze week al 2x een brief gehad

1e was of ik 500euro inschrijfgeld wilde betalen voor mn Middle Management ( en volgens mn contract hoeft dat niet )

en de 2e was 1850euro, voor de Basis, terwijl ik die in 1x ( 2000euro ) zou betalen 1maand voor aanvang les ( en dat is dan feb2009 )


oftewel

er klopt niks van, ik heb een contract waar bedrag A op staat, en zijn willen ineens een bedrag B incasseren

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Vandaag heb ik weer post gehad van Scheidegger. Erg raar dat ze nu opeens wel snel zijn...
Het 'contract' waar ik om had gevraagd heb ik niet gehad. Maar aan de ene kant ook maar goed ook, omdat ik geen contract heb getekent. Wat ik net kreeg is een aantal pagina's met vakken en de bijbehorend materialen. Verder niets.
Ik ga nu eerst maar eens ff afwachten of de rechtsbijstand reageerd en wat zij voorstellen. Heb nu nog even 'rust' tot 30 maart.
Als er weer ontwikkelingen zijn, meld ik het hier wel weer.

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Hoi xessiex

Jij bent net zo gedupeerd als ik, mijn vriend en ik hebben ook geen contract getekend, ingevuld etc... maar ja hoor Scheidegger had een contract. Het is een beetje lang verhaal, maar je zou mijn verhaal hierboven eens moeten lezen. Scheidegger gaf toen ook aan een contract te hebben, wij hebben meerdere malen om het contract gevraagd, en uiteindelijk kregen we een kopie van een contract, die overigens ook nog eens vol staat met fouten

Ik hoop dat jou een hoop ellende bespaard blijft. En ik hoop dat je wilt laten weten hoe het verder is gegaan.

By the way... aflevering zaterdag 15 maart jl. van de Belbus gezien?? dat hoort bij Kassa??

JAAAA Scheidegger was weer eens aan de beurt, op het moment dat de camera op hen is gericht dan verschieten ze van kleur en dan is medewerking ineens wel mogelijk.

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Hallo Esmé74,

Is het nu bij jullie wel opgelost??
Ik heb de belbus gisteren bekeken op de kassa-site. En inderdaad, als ze een camera op hun neus krijgen, kan alles opeens wel.
Ik laat het zeker weten hoe het verder gaat rondom Scheidegger.

Groetjes

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Hoi xessiex

nee bij ons is het nog niet opgelost, wij hebben aangifte gedaan wegens valsheid in geschrifte, uiteindelijk na het aanhoren van ons verhaal, heeft de recherche de dame in kwestie verhoord. Nadien heeft de politie de zaak geseponeerd, zonder onderzoek en wat dan ook. Mijn mening, wij doen aangifte, zij wordt verhoord, dat verhaal moeten ze onderzoeken met dat van ons, haar verhaal checken bij ons, en ons verhaal checken bij haar, maar er is alleen een aangifte opgenomen en volgens zeggen is zij verhoord, verders TOTAAL NIETS!!!

Dit laten wij natuurlijk niet gebeuren, dus hebben een schrijven verstuurd naar gerechtshof leeuwarden. Wij willen dit wel naar buiten gaan brengen, en ik hoop met ons alle gedupeerden.

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

@Esmé74

Ze zijn echt keihard! Alleen het verhaal van Scheidegger lijkt maar waarde te hebben, belachelijk natuurlijk!
Ik wil zeker meedoen! Ik wacht nu nog op reactie van de rechtsbijstand. Maar goed ik denk dat we toch naar de rechter moeten. Scheidegger moet en zal aangepakt worden.
Anders ook maar naar Venlo!!??

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

wij wachten nu op het gerechtshof in Leeuwarden, indien we daar niets bereiken, inderdaad met camera en al richting Venlo.
Dit kan toch gewoon niet, je wordt gewoon opgelicht, belachelijk, geen woorden voor.

Ben blij dat je meedoet, dank je wel. Ik hou je op de hoogte

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Heb zojuist bericht van de rechtsbijstand gehad. Het is in behandeling genomen. Binnenkort nemen ze contact met mij op.

Cartman
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2008 15:41

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Cartman »

Hallo mensen,

Mijn vriendin is vorig jaar ook met deze gasten in zee gegaan, en ik ben zelf ook zo stom geweest om ook een handtekening te zetten.
Het ging alsvolgt :
Mijn vriendin wilde afzien van de opleiding vanwege gezondheids problemen(Dit was voordat de opleiding begon). Hierop kreeg zij als andwoord dat de opleiding alleen uitgesteld kon worden, oftewel betalen zul je! Na een aantal keer gebelt en geschreven te hebben met de klantenservice om de boel te laten onbinden, werdt er schriftelijk en telefonische gezegd dat zij de keus had gekregen om alles te verzekeren. Dit heeft zij dus nooit ontvangen, dus hoe kun je je dan verzekeren. Hoe het ook is wij willen hier zo snel mogelijk vanaf. Als iemand ons kan helpen graag.

Nog effe belangrijk :
Is er iemand die vorig jaar ook zo'n eikel aan de deur heeft gehad voor de toelichting van zijn of haar pensioen? Ik namelijk wel. Eerst wordt je gebeld met de vraag op zij jou pensioen mogen berekenen, waarop evt. een afspraak gemaakt wordt. Dit had ik al lang geregeld met mijn verzekering, maar goed zij bleven zo aandringen dat ik toegeef om hun te laten komen. Er zaten toch geen kosten aan, en zo kon ik het een beetje vergelijken. Maar toen de afspraak! Komt er zo'n muts over de vloer die mij denkt te vertellen wat ik wel goed en niet goed geregeld had, En wat blijkt ze zet een reclame bord op de tafel met daarop oa. scheidegger, zelfs het logo van haar bedrijf was in de zelfde trand en kleur als scheidegger. Dit kan gewoon geen toeval zijn! Er heb haar ook gelijk het huis uit gedonderd. Kun je nagaan tot hoever dit geneuzel zich afspeeld! Ik heb er geen andere worden voor dan criminelen! :twisted:

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

Hallo Cartman,

Heb je ook rechtshulp ingeschakelt? Of ben je naar een rechtswinkel geweest? Denk dat dit toch wel belangrijk is. En niet toegeven aan Scheideggger! Verlaag je niet tot hun niveau.
Hoe is het financieel gegaan? Betaal je aan hen? Want dan zou ik Scheidegger laten blokkeren bij de bank.

Groetjes,
Esther

Cartman
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2008 15:41

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Cartman »

Hallo Ester, :)

Bedankt voor je reactie. Wij hebben de rechtbijstand ook al ingeschakeld, maar kregen vandaag een brief van ze waarin staat dat ze er waarschijnlijk niets aan kunnen doen. Alleen toen had ik deze forum nog niet gelezen. Na alles goed gelezen te hebben heb ik de gehele forum afgedrukt zodat ik nog het een en ander kan nalezen. Ik heb een aantal punten gevonden welke mischien kunnen helpen, maar weet dit niet zeker. Wel heb ik deze forum doorgegeven aan de rechtbijstand.
Je vraagt ook hoe het financieel is gegaan, dit is als volgt :
Er is een paar honderd euro in maandelijkse termijnen van mijn partner haar rekening afgeschreven, het restand van 4180,00 euro moet voldaan worden via COMFORD CARD. We hebben wel beide een contract van deze geldverstrekker getekend toen die adviseur er was, alleen staat er geen handtekening van de geldverstrekker rechts onderaan. Is dit dan geldig of niet?

Groetjes Cartman

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door xessiex »

@ Cartman.

Of dat dan geldig is van confort card weet ik niet. Ik heb verder geen contract getekent... Ik doe een volledige thuisstudie. Maar aan de ene kant denk ik als niet alle partijen hebben ondertekent... Dan klopt het natuurlijk niet.
Op kassa.vara.nl staan ook verhalen van gedupeerden.
Wat vervelend dat het met de rechtsbijstand waarschijnlijk niets wordt. Maar ookal kan de rechtsbijstand niets voor je doen, laat het er niet bij zitten.

Gesloten