LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Halal vlees, klacht tegen AH indienen.
Re: Halal vlees, klacht tegen AH indienen.
Ik zag gisteren een halal slachter op de TV, vlg hem maakt de pijngrens niets uit bij het slachten.
Inderdaad maakt het mij ook niet uit hoe een beest geslacht word, alle beesten worden gevoederd om uiteindelijk geslacht te worden.
Niet roomser dan de paus willen zijn, met name de aanhangers van de dierenpartij en de bijbehorende vegetariers.
Inderdaad maakt het mij ook niet uit hoe een beest geslacht word, alle beesten worden gevoederd om uiteindelijk geslacht te worden.
Niet roomser dan de paus willen zijn, met name de aanhangers van de dierenpartij en de bijbehorende vegetariers.
nou, als hij dat zegt zullen we dat maar geloven dan he? werd het ook nog onderbouwd?
en je denigererende opmerking over roomser willen zijn dan de paus.. als vegetarier ben ik er natuurlijk sowieso tegen dat dieren alleen ter wereld worden gezet om te worden opgegeten door mensen zoals jullie, maar als dat dan toch moet, dan het liefst met zo'n leuk mogelijk leven en een zo kort mogelijk einde
en je denigererende opmerking over roomser willen zijn dan de paus.. als vegetarier ben ik er natuurlijk sowieso tegen dat dieren alleen ter wereld worden gezet om te worden opgegeten door mensen zoals jullie, maar als dat dan toch moet, dan het liefst met zo'n leuk mogelijk leven en een zo kort mogelijk einde
Zeg Henri42, jouw standpunt is mij onderhand duidelijk en ik heb daar respekt voor. Misschien kun je dat ook opbrengen voor vegetariers en mensen die er anders over denken dan jij?
Begrip voor vegetariers heb ik best, ware het niet dat deze groep via drammen hun gelijk wil halen.
dan het liefst met zo'n leuk mogelijk leven en een zo kort mogelijk einde ????. Tja wat Fiore bedoelt met een leuk leven voor beesten weet ik erlijk gezegd niet, ik zag zojuist op een webcam in Zuid Afrika een hert verscheurd worden door zg wilde beesten, dat zag er niet erg vreedzaam uit.
dan het liefst met zo'n leuk mogelijk leven en een zo kort mogelijk einde ????. Tja wat Fiore bedoelt met een leuk leven voor beesten weet ik erlijk gezegd niet, ik zag zojuist op een webcam in Zuid Afrika een hert verscheurd worden door zg wilde beesten, dat zag er niet erg vreedzaam uit.
he ja, het meest laffe argument van allemaal.. "in de natuur.." , nou, vergelijk jij onze kistkalverencultuur maar met de natuur, gelukkig zijn er ook mensen die hun hersens wel gebruiken en beter weten
en drammen? kijk eens hoe jezelf dramt, man.. precies hetzelfde, maar dan in tegenovergestelde richting.. waarbij dieren lijden.
ga jij maar lekker je hemaworst/halalburger of weet ik veel wat halen, en jezelf een jager voelen haha
en drammen? kijk eens hoe jezelf dramt, man.. precies hetzelfde, maar dan in tegenovergestelde richting.. waarbij dieren lijden.
ga jij maar lekker je hemaworst/halalburger of weet ik veel wat halen, en jezelf een jager voelen haha
Henri, pardon , wie dramt er hier?
Alles wat ik doe is voor mijn mening uitkomen, waarbij ik anderen in hun waarde laat. Héél wat anders dan mensen die een andere mening zijn toegedaan dan ik, over één kam scheren.
nogmaals, waar ik moeite mee heb, is hoe sommige mensen de dieren op een respektloze , gruwelijke manier behandelen, waarbij geen middel wordt geschuwd en dat ter meerdere glorie en geld voor zichzelf.
Als jíj je daarbij goed voelt, ok, maar accepteer dat er mensen zijn die er wel moeite mee hebben.
Alles wat ik doe is voor mijn mening uitkomen, waarbij ik anderen in hun waarde laat. Héél wat anders dan mensen die een andere mening zijn toegedaan dan ik, over één kam scheren.
nogmaals, waar ik moeite mee heb, is hoe sommige mensen de dieren op een respektloze , gruwelijke manier behandelen, waarbij geen middel wordt geschuwd en dat ter meerdere glorie en geld voor zichzelf.
Als jíj je daarbij goed voelt, ok, maar accepteer dat er mensen zijn die er wel moeite mee hebben.
Het gaat om dieren uit dezelfde stallen als ander slachtvee. Alleen de slachtprocedure is anders. De werkwijze in slachthuizen staat, net als bij andere slachtingen, onder controle van de Voedsel en Warenautoriteit en de Algemene Inspectiedienst. Voor het ritueel mogen slachten van dieren is toestemming vereist van de minister van L.N.V. Verder is er een grote kans dat het halal vlees dat wordt aangeboden bij kleinere slagerijen afkomstig is van illegale slachtingen (bij Albert Heijn zal dit probleem waarschijnlijk niet spelen). Het is als consument overigens vrij lastig om de preciese herkomst van het vlees in de supermarkt te bepalen. Soms staat er iets op de verpakking, soms ook niet. Zo heeft Albert Heijn in het verleden al eens vlees uit Botswana in de schappen gehad (werd verkocht als Euroshopper), zonder dat dit kenbaar was voor de consument.Als het gaat om halal vlees moet het dier toch een waardig leven hebben gehad? Is dat hier in nederland ook zo? Of komen die dieren uit de zelfde stallen als al het andere slacht vee?
waar ik moeite mee heb dat Vegatarisch denkende en misschien ook in de praktijk brengende mensen, de overige mensen het vlees uit de mond kijken em omeigenlijke argumenten erbij slepen.
Wie vlees wil eten , moet de vrijheid hebben om dat zelf te bepalen, de mileufreaken en dieren beschermers moeten zich daar buiten houden, de Moslim wereld maakt al honderden jaren de beesten dood met het mes.
,waar ik moeite mee heb dat Vegatarisch denkende en misschien ook in de praktijk brengende mensen
Henri, mensen denken niet vegetarisch, ze eten vegetarisch
Henri, mensen denken niet vegetarisch, ze eten vegetarisch
Beiden symthomen zijn even erg te noemen , lang leve MEAT
Beiden symthomen zijn even erg te noemen , lang leve MEAT
En soms hebben mensen zo'n blok voor hun hoofd, dat er niets doordringt, elke vorm van discussie is onmogelijk, zó vol vooroordelen zit dat hoofd. Jammer , maar ze komen zichzelf nog wel tegen. Ik wens ze alle sterkte, zullen ze nodig hebben.
Jakkes.Marloes, De milieufreaks en vegetarisch ingestelde lui lopen met oogkleppen op. Kijk eens naar het poppetje vrouwtje Halsema van G L , om te rillen als je dat zelf ingenomen mens op de TV ziet praten met haar geaffecteerd haags accent over niemanddalletjes.een lotsgenoor van jou veronderstel ik , Prettig en vleesrijk weekend.
ha fijn lekker stoken, heerlijk he henri.
wat ik niet begrijp is dat er nu geprotesteerd word over halal slachten terwijl ons bio-industrie vlees echt niet beter is.
ik heb altijd begrepen dat die "verdoving" (een electrische schok op t hoofd ! ) 9 van de tien keer fout gaat, waardoor het dier toch de slachting gewoon meemaakt na half geelectrocuteerd te zijn...
ja ik ben vegetarisch.
en nee ik ben niet tegen vlees eten, maar wel tegen de manier waarop dit gaat en de dieren behandeld worden.
als iemand een koe heeftd ie altijd blij in een eilandje heeft gedarteld en dood gaat door ouderdom, mag je dat dier van mij best opeten.
we doen dit toch ook niet met mensen omdat het simpelweg achterlijk is?
waarom mogen dit soort dingen dan wel bij dieren worden gedaan?
ik begrijp echt niet dat er anno 2006 nog iets dergelijks als bio-industrie kan bestaan.
gandhi zei het ooit al eens erg goed;
"The greatness of a nation and its moral progress can be determined by the way its animals are treated."
wat ik niet begrijp is dat er nu geprotesteerd word over halal slachten terwijl ons bio-industrie vlees echt niet beter is.
ik heb altijd begrepen dat die "verdoving" (een electrische schok op t hoofd ! ) 9 van de tien keer fout gaat, waardoor het dier toch de slachting gewoon meemaakt na half geelectrocuteerd te zijn...
ja ik ben vegetarisch.
en nee ik ben niet tegen vlees eten, maar wel tegen de manier waarop dit gaat en de dieren behandeld worden.
als iemand een koe heeftd ie altijd blij in een eilandje heeft gedarteld en dood gaat door ouderdom, mag je dat dier van mij best opeten.
ik begrijp echt niet dat er anno 2006 nog iets dergelijks als bio-industrie kan bestaan.
gandhi zei het ooit al eens erg goed;
"The greatness of a nation and its moral progress can be determined by the way its animals are treated."
ja ik ben vegetarisch.
Maze schreef bovenstaande:
Koeien dartelen in weien en de boeren hebben een bio vakantie oord?
Oude beesten mogen geslacht worden voor de consumptie, ??, dorre spinazie ook.
Mensen worden toch niet op gegeten?, vergelijking tussen mensen en dieren is ??? , lijkt op het tutje Halsema.
Beesten zijn er voor de consumtie, sla je leerboeken eens open en droom niet alleen.
De spekpan is aan, nog een paar eieren erop en hupsekade !!!!!!!
Maze schreef bovenstaande:
Koeien dartelen in weien en de boeren hebben een bio vakantie oord?
Oude beesten mogen geslacht worden voor de consumptie, ??, dorre spinazie ook.
Mensen worden toch niet op gegeten?, vergelijking tussen mensen en dieren is ??? , lijkt op het tutje Halsema.
Beesten zijn er voor de consumtie, sla je leerboeken eens open en droom niet alleen.
De spekpan is aan, nog een paar eieren erop en hupsekade !!!!!!!
Zoals welke oneigenlijke argumenten?waar ik moeite mee heb dat Vegatarisch denkende en misschien Cool ook in de praktijk brengende mensen, de overige mensen het vlees uit de mond kijken em omeigenlijke argumenten erbij slepen.
Mrv T,
Gebruik jij soja bonen, gezellig voor je partner.
hebben jullie huisdieren?, het antwoord moet nee zijn.
Gebruik jij soja bonen, gezellig voor je partner.
hebben jullie huisdieren?, het antwoord moet nee zijn.
Henri, ik zie dat jij je aangesproken voelt over mijn laatste opmerking.
Ik heb mijn mening kunnen geven over die halal affaire en dit heeft me opgelucht. ik was tevens zeer verrast dat ik op dit forum reakties zou tegenkomen van stakkers zoals jij.
Man, je bent gewoon een zielepoot. Ik durf erom te wedden dat je wereldje bestaat uit het beeldscherm en dat je het grootste deel van je tijd besteedt aan het geven van je "stoere meningen" (want je zult er vast wel meerdere van deze hebben, zoals een flinke vent betaamt) en proberen te shockeren op de diverse forums.
Laat me niet lachen, ga lekker zo door jongen, en denk eraan: elke dag een flinke portie vlees uit de bio industrie, word je vast een nog grotere knul. haha.
Ik heb mijn mening kunnen geven over die halal affaire en dit heeft me opgelucht. ik was tevens zeer verrast dat ik op dit forum reakties zou tegenkomen van stakkers zoals jij.
Man, je bent gewoon een zielepoot. Ik durf erom te wedden dat je wereldje bestaat uit het beeldscherm en dat je het grootste deel van je tijd besteedt aan het geven van je "stoere meningen" (want je zult er vast wel meerdere van deze hebben, zoals een flinke vent betaamt) en proberen te shockeren op de diverse forums.
Laat me niet lachen, ga lekker zo door jongen, en denk eraan: elke dag een flinke portie vlees uit de bio industrie, word je vast een nog grotere knul. haha.
Heel goed marloes.Hopelijk dringt het door tot de grijze cellen van Henri, hoewel ....
Àls godsdienst ook maar iets met dienst-aan-een-god te maken zou hebben, wat hebben dan in godsnaam die stomme dieren daar mee te maken: eist dat godje van u dan het vermoorden van een levend wezen ?! Godsdienst is dan inderdaad een opium van het domme volk en alleen geesteszieken en hun leiders zwelgen in deze waanzin.
Àls iemand zijn godje meent te moeten dienen, hoeft hij/zij toch niet een ander mede-dier op te vreten ?! Of moeten de priesters - zoals in de Oude tijd - nog steeds eten van de door het achterlijke volk gebrachte offers ?!
Zoals sex dient voor instandhouding van de (dier)soort, zo dient voedsel tot instand houden van de individuen. En niet om goden een lolletje te gunnen !
Àls iemand zijn godje meent te moeten dienen, hoeft hij/zij toch niet een ander mede-dier op te vreten ?! Of moeten de priesters - zoals in de Oude tijd - nog steeds eten van de door het achterlijke volk gebrachte offers ?!
Zoals sex dient voor instandhouding van de (dier)soort, zo dient voedsel tot instand houden van de individuen. En niet om goden een lolletje te gunnen !