Re: Duur kraanwater in restaurants
Geplaatst: 07 dec 2009 01:18
Is er dan niemand die het snapt??
Voor een glaasje water voor medicijnen hoef je echt niet te betalen hoor!
Zelfs niet als je niets neemt.
Ik ben zelf zovaak naar een restaurant gegaan voor alleen een glaasje water voor de medicijnen.
Ik vroeg dat gewoon aan de bar of bij de receptie.
Als je uitlegt dat het voor medicijnen is,krijg het meteen....GRATIS.
Maar je hebt nou eenmaal mensen die in een café,in een restaurant,op een terras en dergelijke gaan zitten te zitten.
En als de ober/serveerster vraagt of ze iets willen drinken dan nemen ze kraanwater.
Dan mogen ze blijven zitten en denken dan niet te hoeven betalen.
Maar als je verder niets besteld als alleen kraanwater dan krijg je de rekening gepresenteerd.
Jij zit daar maar te zitten omdat je moe bent of het koud hebt gekregen tijdens het winkelen ofzo en jij neemt niks,alleen kraanwater.
Daar had ook een klant kunnen zitten die wél een drankje zou bestellen.
Oh en dat ijswater....dat is gewoon SPA blauw maar dan heel koud....
Ik zal jullie trouwens een sterker verhaal vertellen...
Tijdens mijn opleiding Journalistiek bedacht ik mij dat het wel leuk zou zijn als ik een artikel zou schrijven over de tolerantie van restaurant/eetcafé personeel.
Ik was benieuwd naar hoe ver je kunt gaan.
Dus ik samen met een vriendin door de mac drive geweest en ermee naar een weg restaurant gereden.
Het was ongeveer 16:00 uur en er zat geen kip.
Wij zijn middenin het restaurant gaan zitten en hebben onze mac daar op zitten peuzelen.
Na een paar minuten kwam er pas een ober op ons af en vroeg of wij er een bord,bestek en glazen bij wilde hebben.
Daar stond die beste man best wel op te drammen omdat hij de papieren zakken en de kartonnen doosjes enzo niet op tafel wilde hebben.
Na het eten hebben we er nog een half uur zitten kletsen.
Toen zei de ober dat hij het prima vond dat wij er nog zaten,maar als we niks te drinken bestelde ofzo we weg moesten als het druk werd en onze tafel nodig was.
Tegen 17:00 uur kwamen er een berg mensen binnen dat wij uit onszelf zijn opgestaan,we hebben onze rommel netjes zelf opgeruimd en de ober €10,- gegeven.
De borden en zo moesten ook afgewassen worden dus daar mocht wat ons betreft wel wat tegenover staan.
De Ober vond dat heel vriendelijk van ons en wij hebben uitgelegd waarom we dit deden.
Toen heeft hij de eigenaar erbij gehaald en het verhaal verteld.
Die is toen echt in lachen uitgebarsten en wilde mijn artikel wel eens lezen als het klaar was.
Dat hangt als het goed is nu nog steeds ingelijst bij de entree...
Zoveel tolerantie hadden wij ook niet verwacht,laat staan zo'n service die ons geboden was.
Voor een glaasje water voor medicijnen hoef je echt niet te betalen hoor!
Zelfs niet als je niets neemt.
Ik ben zelf zovaak naar een restaurant gegaan voor alleen een glaasje water voor de medicijnen.
Ik vroeg dat gewoon aan de bar of bij de receptie.
Als je uitlegt dat het voor medicijnen is,krijg het meteen....GRATIS.
Maar je hebt nou eenmaal mensen die in een café,in een restaurant,op een terras en dergelijke gaan zitten te zitten.
En als de ober/serveerster vraagt of ze iets willen drinken dan nemen ze kraanwater.
Dan mogen ze blijven zitten en denken dan niet te hoeven betalen.
Maar als je verder niets besteld als alleen kraanwater dan krijg je de rekening gepresenteerd.
Jij zit daar maar te zitten omdat je moe bent of het koud hebt gekregen tijdens het winkelen ofzo en jij neemt niks,alleen kraanwater.
Daar had ook een klant kunnen zitten die wél een drankje zou bestellen.
Oh en dat ijswater....dat is gewoon SPA blauw maar dan heel koud....
Ik zal jullie trouwens een sterker verhaal vertellen...
Tijdens mijn opleiding Journalistiek bedacht ik mij dat het wel leuk zou zijn als ik een artikel zou schrijven over de tolerantie van restaurant/eetcafé personeel.
Ik was benieuwd naar hoe ver je kunt gaan.
Dus ik samen met een vriendin door de mac drive geweest en ermee naar een weg restaurant gereden.
Het was ongeveer 16:00 uur en er zat geen kip.
Wij zijn middenin het restaurant gaan zitten en hebben onze mac daar op zitten peuzelen.
Na een paar minuten kwam er pas een ober op ons af en vroeg of wij er een bord,bestek en glazen bij wilde hebben.
Daar stond die beste man best wel op te drammen omdat hij de papieren zakken en de kartonnen doosjes enzo niet op tafel wilde hebben.
Na het eten hebben we er nog een half uur zitten kletsen.
Toen zei de ober dat hij het prima vond dat wij er nog zaten,maar als we niks te drinken bestelde ofzo we weg moesten als het druk werd en onze tafel nodig was.
Tegen 17:00 uur kwamen er een berg mensen binnen dat wij uit onszelf zijn opgestaan,we hebben onze rommel netjes zelf opgeruimd en de ober €10,- gegeven.
De borden en zo moesten ook afgewassen worden dus daar mocht wat ons betreft wel wat tegenover staan.
De Ober vond dat heel vriendelijk van ons en wij hebben uitgelegd waarom we dit deden.
Toen heeft hij de eigenaar erbij gehaald en het verhaal verteld.
Die is toen echt in lachen uitgebarsten en wilde mijn artikel wel eens lezen als het klaar was.
Dat hangt als het goed is nu nog steeds ingelijst bij de entree...
Zoveel tolerantie hadden wij ook niet verwacht,laat staan zo'n service die ons geboden was.