LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie 1 dag verlopen.

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door BBCS »

Jij zit hier te beweren dat jurisprudentie moet worden verboden, simpel om de reden dat JIJ denkt dat het JOUW schade berokkent.
Nee, ik vind jurisprudentie in het algemeen onzin, omdat het weer voor de hele duidelijke regels idiote uitzonderingen op gemaakt moeten worden.

Daardoor worden duidelijke regels behoorlijk onduidelijk door alle maffe uitzonderingen.

DAT is wat ik bedoel.

Door al die uitzonderingen is het niet duidelijk en worden nogmaals duidelijke regels heel onduidelijk.

Op zich is het rechtsysteem niet onduidelijk en zijn de wetsboeken ook niet onduidelijk.

Wat maakt het onduidelijk?

Die uitzonderingsregels.

En door steeds maar meer uitzonderingsregels (want dat is jurisprudentie gewoon), weten de mensen en ook de juristen niet meer wat nu geldt.

Ik ken de wetboek 7 toch behoorlijk. Maar als we steeds maar uitzonderingen blijven verzinnen en voor iedere situatie weer, dan krijg je voor 1 wetsregel, 100 uitzonderingen.

En dat gaat zo ver, dat van het gehele rechtsysteem niemand meer er iets van begrijpt.

Daarom ben ik zo op die jurisprudentie tegen.

En of dat nu in mijn voordeel of nadeel is, doet er niet toe.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door puma73 »

Bij deze heb jij jezelf gediskwalificeert in deze discussie. Je bent gewoon een onnozel figuur die TOTAAL geen idee heeft van de Nederlandse rechtspraak.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door BBCS »

Bij deze heb jij jezelf gediskwalificeert in deze discussie.
En dat bepaal jij?

En ik ga nu echt niet zwijgen.

Je bent gewoon een onnozel figuur die TOTAAL geen idee heeft van de Nederlandse rechtspraak.
Hmmm, je spreekt hier heel duidelijk over jezelf. :lol:

alfatrion
Berichten: 21940
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Roerganer schreef:We spreken over een Europese aanbeveling en een Nederlandse wetgeving. Wel even onderscheid maken tussen een en ander, mensen!
Europese richtlijnen zijn geen aanbeveling maar een resultaat verplichting waaraan lidstaten hun wet moeten aanpassen. Google eens naar 'wikipedia europese richtlijnen'.
Wel vind ik het opvallend dat het merendeel van de Nederlandse bevolking géén Europese grondwet wil, want men wil niet al teveel bemoeienis van buiten, want onze arme Nederlandse autonomie gaat naar de kloten, maar als het in het eigen voordeel is, in dit geval de garantie, dan gaat de Europese regelgeving ineens bóven de Nederlandse wetgeving.
De Nederlandse autonomie is al voor een deel over geheven. Op dat deel gelden de Europese richtlijnen. De grondwet is afgewezen deels omdat Nederlanders niet meer autonomie wilden overleveren aan Europa.
Ik vind de link van BCCS duidelijk genoeg. Er is in Nederland géén sprake van minimaal twee jaar garantie, er is sprake van een recht op een deugdelijk product.
Hier heb je een punt. De richtlijn spreekt niet van twee jaar garantie, maar van twee jaar aansprakelijkheid.
Waarbij het logisch is dat, naarmate het product ouder wordt, de op-dat-moment-niet-zo-blijde-koper een groter deel van de reparatie zal moeten betalen omdat hij toch al een behoorlijk deel genot van het product heeft gehad, en het product vanwege de reparatie alleen maar nóg langer mee kan gaan.
Een gerepareerd product gaat langer mee omdat het gerepareerd is. Daarmee is nog niet gezegd dat het product ook hogere (totaal) levensverwachting krijgt.

Stel de consument koopt voor 1000 euro een product met een levenverwachting van 4 jaar. De consument heeft dus recht op een product dat 4jaar meegaat. Na 2 jaar gaat het product defect. De kosten van herstel komen neer op 500 euro en de winkelier verlang van de consument dat hij de helft daarvan betaald. Twee jaar na het herstel gaat het product opnieuw defect. Op dit moment beroept de winkelier op de levensverwachting van 4 jaar en geeft aan dat de kosten nu volledig voor rekening komen van de consument. De consument heeft dus onterecht 250 euro meer betaald.
BCCS noemt ze letterlijk! Hoezo geven ze hem dan ongelijk? Want inhoudelijk ga je er niet op in. De consuwijzer is nota bene van het ministerie van Economische Zaken! Geen wetboek nee, maar een uitleg van de wet, in Jip en Janneke taal, van het ministerie zelf.
Ze bedoelen dat het niet letterlijk overnemen is toegestaan, zolang als het resultaat maar gehaald wordt.
In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Bij het omzetten van de Richtlijn naar Nederlands recht is er voor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. De richtlijn bevat namelijk minimale eisen waaraan lidstaten moeten voldoen.
mr Floppy, hier staat toch duidelijk dat er voor gekozen is deze twee jaar niet over te nemen. Hoe moet ik dat uitleggen dan als jij beweert dat het er niet staat?
Er staat niet dat de twee jaar termijn uit de richtlijn niet van toepassing is. Dat maak jij er van. Er staat dat de twee jaar termijn niet is overgenomen in de wetgeving. Hiermee bedoelen ze dat deze niet letterlijk is overgenomen.
Dat jij jurist bent lijkt me heel onwaarschijnlijk, anders had je wel een gedetailleerde uitleg gegeven met alle relevante wetsartikelen, en dan had je ook kunnen vertellen wat er aan het artikel van consuwijzer mankeert en waarom.
Mr. Floppy en ik hebben daGrappig ook dat je dat topic aanhaalt als 'bewijs' dat je gelijk hebt; het voegt h e l e m a a l niks toe aan deze discussie, omdat de hoofdpersonen (BCCS, jij, puma), exact dezelfde zijn en de standpunten ook.t gedaan in die draad die jij niet wou lezen. Een verwijzing voor die draad volstaat. Het is echt een aanrader.
Wat krijgen we nu? De stukken waar jij naar vroeg staan in die draad, dat is de meerwaarde van het lezen van die draad. De tekst waar ik je vroeg naar te googelen staat er en ook de rechtspraak met van Gent & Loos. Waarmee de rechter voor het eerst burgers rechten toekende op basis van een europese richtlijn.
BBCS schreef:jurisprudentie is de grootste onzin en moet gelijk verboden worden.
jurisprudentie betekent dat de wetsartikelen altijd in voordeel van de consument uitgelegd worden en dat de wetsartikelen bij de consument niet van toepassing zijn.
Dit kon ik even niet laten liggen. Als de jurisprudentie afwijkt van jouw interpertatie van de wetgeving dan is het zeer waarscheinlijk dat je de wetgeving niet goed begrijpt.
Wie kan er volgens de wetgeving zeggen hoe lang een product meegaat en hoelang de ecomische levensduur is?
Juist, de fabrikant.

Bij Uneto-VNI hebben ze een lijst gemaakt met de verwachte levensduur (economische levensduur) en voor computers en randapparatuur is deze op 3 jaar gesteld.
Sinds wanneer is Uneto-VNI de fabrikant? De consumentenbond heeft ook lijst gemaakt met economisch levensduur en voor computers en randappratuur is deze op 5 jaar gesteld. Uneto-VNI heeft dezelfde status als de consumentenbond als het gaat op het vast stellen van de economische levensduur. Ze kunnen allebei adviseren aan hun doelgroep wat ze willen, uiteindelijk zijn ze geen van beiden autoriteit op dit gebied.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door BBCS »

De consumentenbond heeft ook lijst gemaakt met econimische levensduur en voor computers en randappratuur is deze op 5 jaar gesteld.
Klopt, omdat de consumentenbond van mening is dat de technische ontwikkelingen er niet toe doen.

En dat weerleg ik.

Door de technische ontwikkelingen blijft de computer een economische levensduur behouden van 3 jaar.

Zelf zou ik het terugbrengen naar 2 a 2½ jaar.

Puur door de technische ontwikkelingen.

De meeste moederborden en procesoren zijn al na 2 jaar niet meer leverbaar.

Als je ziet hoe de ontwikkelingen elkaar steeds opvolgen, het is voor ons als detaillisten al niet meer bij te houden, laat staan voor de consument.

Uneto heeft dus een lijst opgesteld van de verwachte levensduur. De gegevens daarvan komt toch echt van de fabrikanten.

En de enige die kan bepalen wat de verwachte levensduur van een product is, is volgens de wetboek toch alleen de fabrikant.

En als de fabrikanten aangeven dat een computer een verwachte levensduur van 3 jaar heeft, kan de consumenten roepen wat ze wilt dat het voor de consument 5 jaar is, maar het blijft dan echt toch op 3 jaar.

De consumentenbond baseerd die 5 jaar op de afschrijvingstermijn voor consumenten.
De consumentenbond vind het onzin dat de consumenten om de 3 jaar de computers moeten vervangen, en heeft deze periode op 5 jaar gezet.

Nogmaals:
De economische levensduur is niet alleen afhankelijk van de afschrijving, maar ook van de technische ontwikkelingen, iets wat de consument bewust verzwijgt.

alfatrion
Berichten: 21940
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Met technische ontwikkelingen bedoel jij het hoge tempo van productvernieuwing. Het slaat echt nergens op dat dit van invloed is op de levensverwachting van het product.

De consumentenbond bepaald haar lijsten ook op basis van gegeven die ze van fabrikanten krijgen.

Om heel precies te zijn stelt de consumentenbond die periode op 3-5 jaar. Dat ze het dus bepalen op basis van hoe vaak ze het product willen vervangen zuig je dus uit je duim.

Fabrikant A gaat niet over het product van fabrikant B. De ene computer heeft een langere levensverwachting dan de andere, dus kun je niet zonder meer stellen dat voor alle computers de zelfde levensverwachting geld.

Toolboy

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door Toolboy »

Jawel lekkere discussie :lol:

Laat nou eens de fabrikant een te verwachten levensduur aangeven in de gebruikers handleiding.,IN GEBRUIKERSUREN.
Dan scheid je meteen het kaf van het koren Qua kwaliteit en stappen we over naar duurzame producten.
Dit kan zowel voor wit/bruingoed als computers.

Hoeven we nergens meer moeilijk over te doen .
De verkopende partij niet en de eindgebruiker niet.

Groet T

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door BBCS »

Qua kwaliteit en stappen we over naar duurzame producten.
En daar hebben we de kern.

De duurzame producten zijn veel te duur.
Laat nou eens de fabrikant een te verwachten levensduur aangeven in de gebruikers handleiding.,IN GEBRUIKERSUREN.
Als daarmee de onderdelen ook veeeeeel langer leverbaar zijn (moederborden, processoren), maar door de technische ontwikkelingen zijn veel onderdelen maar heel kort leverbaar.

Ik zou zeggen dat het een onhaalbare zaak is.

Want als iemand 5 jaar lang de computer niet aanzet en na 5 jaar weer 4 keer per jaar, mag de winkelier na 10 jaar meebetalen aan een nieuwe. De fabrikanten zullen daar nooit aan meebetalen.

Nog iets:

De softwareontikkeling speelt hier ook mee.

Dus het is niet alleen de ontwikkelingen van de hardware, maar ook van de software die van belang zijn.

Toolboy

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door Toolboy »

Aan het zappen bbcs :wink:

Let op: gebruikers uren koppelen aan een max aantal jaren.
Zo gaat het toch nagenoeg met de aanschaf van nieuwe auto`s ook.
3 jaar volledige garantie of max?????? Km

T

Bulldog14
Berichten: 150
Lid geworden op: 10 aug 2006 14:02

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door Bulldog14 »

Ik zei het al eerder tegen je BBCS, sommige mensen willen niet luisteren. Laat ze maar stikken in hun onwetenheid. Ik denk dat dit langzaam ter hand jou tijd en energie opvreet. Maar goed het blijft jou beslissing om hier te posten.

Toolboy

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik bekijk het van 2 kanten .
En dit is een open eerlijke discussie,waar men helaas soms domme dingen schrijft.

Denk is mee aan een oplossing.
En hoe denkt u over mijn voorstel.

Groet T

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door BBCS »

3 jaar volledige garantie
Dat geef ik op de desktopcomputers.

Alleen op de hardware, niet op de software.

Alleen is mijn ervaring dat de fabrikanten vaak minder garantie geven en vaak na 12 maanden de goede werking niet kunnen garanderen.

Tja, dat krijg je ervan als de mensen steeds alles goedkoper moeten hebben.

En duurzame producten?

Ik vind dat de consumenten niet zo hypocriet moeten gaan doen.

Ze willen wel duurzame producten, maar kopen voornamelijk de goedkope troep.

De duurzame producten worden niet verkocht.
Bij mijn leverancier is dat heel duidelijk merkbaar.
Bij geluidskaarten is het zo dat ik bij mijn leverancier maar uit twee merken kan kiezen: Trust en Sweex.
Terratec is qua kwaliteit veel en veel beter, maar wordt niet verkocht.

De mensen kopen Sweex en Trust, omdat die lekker goedkoop zijn.

Waar ik me aan erger is dat de consumenten A zeggen en B kopen.

De consumenten kunnen zeggen wat ze willen, maar aan hun koopgedrag blijkt dat ze totaal anders kopen dan wat ze zeggen.

Dus om toch te kunnen verkopen zijn de fabrikanten genoodzaakt om de kwaliteit te verminderen, omdat hun producten anders niet verkocht worden.
En dat heeft ook weer resultaat op de levensduur.

We zitten niet in een maatschappij dat repareerbare duurzame producten consumeert.

We zitten in een maatschappij die voornamelijk goedkope niet repareerbare wegwerpproducten consumeert.

Als de consumenten willen dat de kwaliteit van de producten verbeterd en dat de producten veel langer meegaan, dan moeten ze als eerste stoppen met die goedkope troep kopen en de duurzame producten links laten liggen.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door roerganger »

Ik zei het al eerder tegen je BBCS, sommige mensen willen niet luisteren. Laat ze maar stikken in hun onwetenheid. Ik denk dat dit langzaam ter hand jou tijd en energie opvreet. Maar goed het blijft jou beslissing om hier te posten.
Ja Bulldog, dat zei ik in feite ook al. Iemand die blind WIL zijn ziet nog minder dan iemand die blind is. Puma wil niet meer op mij en BBCS reageren; nogal logisch, want hij heeft geen steekhoudende argumenten.

De twee grootste problemen hier zijn het niet kunnen of willen lezen wat de wetgever nu precies zegt, en als men eenmaal een standpunt heeft ingenomen, dat men dat niet meer wil wijzigen uit angst voor gezichtsverlies. En dan krijg je onder andere opmerkingen dat de consuwijzer geen wetboek is en dus niet rechtsgeldig. Nee, maar het is wel een uitgave van het ministerie van Economische Zaken, geschreven door juristen in jip en janneke taal om de gewone consument duidelijk te maken hoe de wetgeving geregeld is. Voor sommigen is dat blijkbaar nóg te moelijk, want zelfs over de inhoud van de consuwijzer is er verschil van mening.

Waarbij ik nu maar even in het midden laat voor wie dat geldt. Maar gezien de inhoud van mijn posts kun je wel nagaan voor wie dat volgens mij het meeste geldt.

Enneuh BBCS, jurisprudentie kan soms ook in het voordeel van de winkelier uitvallen, hoor. Het is heus niet zo dat alleen types als Puma en die andere gast op de stoel van de rechter zitten. Godzijdank niet.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door roerganger »

We zitten niet in een maatschappij dat repareerbare duurzame producten consumeert.

We zitten in een maatschappij die voornamelijk goedkope niet repareerbare wegwerpproducten consumeert.
Klopt, en dat is weer een van mijn bezwaren tegen de huidige maatschappij. Iedereen heeft de mond vol van het milieu en o o wat gaat het slecht met de planeet. Maar we moeten wel steeds de nieuwste snufjes, moeten ieder jaar ons huis in de nieuwste kleurtjes schilderen, moeten ieder jaar twee keer de complete garderobe vernieuwen en kopen de goedkooptste troep omdat het niks mag kosten.

Ik denk dat, als mensen écht met het milieu begaan zouden zijn, dat ze voor kwalitatief betere spullen zouden gaan die véél langer meegaan, mede daardoor prettiger in het gebruik zijn en veel minder belastend zijn voor datzelfde milieu.

Zelf koop ik mijn kleding bijvoorbeeld van natuurlijke stoffen. Je wilt het verschil niet weten tussen een polyester kostuum en een kwalitatief goed zuiver wollen kostuum. Of het verschil tussen een 100% katoenen overhemd, en een dat grotendeels van polyester (plastic) gemaakt is. En ook al zijn de goede spullen duurder: je doet er aanzienlijk langer mee, dus behalve dat het prettiger draagt, is het aanzienlijk minder belastend voor het milieu. Daarbij komt dan dat natuurlijke stoffen uiteindelijk weer veel beter afbreekbaar zijn dan al die kunststof flodderkledingstukken. En dit is slechts één voorbeeld.

Maar wat dat betreft zal ik wel mijn hele leven een roepende in de woestijn blijven, denk ik.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:
We zitten niet in een maatschappij dat repareerbare duurzame producten consumeert.

We zitten in een maatschappij die voornamelijk goedkope niet repareerbare wegwerpproducten consumeert.



Klopt, en dat is weer een van mijn bezwaren tegen de huidige maatschappij. Iedereen heeft de mond vol van het milieu en o o wat gaat het slecht met de planeet. Maar we moeten wel steeds de nieuwste snufjes, moeten ieder jaar ons huis in de nieuwste kleurtjes schilderen, moeten ieder jaar twee keer de complete garderobe vernieuwen en kopen de goedkooptste troep omdat het niks mag kosten.
Kijk, Europa probeert met de richtlijnen en regelgeving de fabrikanten te dwingen om duurzame producten te produceren en dat de kwaliteit van de producten sterk verbeterd wordt.

Op zich is daar niks mis mee, en dergelijke regels ontvang ik met open armen.

Echter.....

De maatschappij laat zich niet door regels sturen.

Waar nu de gehele kneep zit is dat de Europese regelgeving en ook de Nederlandse regelgeving compleet ingesteld is op duurzame producten.

Dus door die regelgeving worden de fabrikanten gedwongen om duurzame producten te produceren.

Alleen is het zo dat dergelijke producten niet door de consumenten gekocht worden.
De consument wilt goedkope onrepareerbare producten kopen, omdat die veel goedkoper zijn.

En wat gebeurd er?

De consumenten kopen goedkope onrepareerbare producten en eisen dat die producten repareerbaar zijn en ook nog duurzaam.

Dus men verwacht van een onrepareerbare wegwerpproduct die heel kort meegaat, dat die product een duurzaam product moet zijn en ook nog repareerbaar.

De oorzaak van de problemen ligt echt aan de mentaliteit van de consumenten en aan niemand anders.

Als de consumenten echt duurzame product willen hebben, moeten ze met de poten van de goedkope onrepareerbare wegwerpproducten afblijven en de wat duurdere duurzame producten gaan kopen.

Daar zit dus de oorzaak van het probleem.

Maar dit is dus een negatieve uitspraak over de consumenten, en dat mag niet gezegd worden.

Toolboy

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door Toolboy »

Klopt wettelijk wat bbcs meld.
Maar draag dan ook eens een oplossing aan zoals ik probeer te doen.
Wat ik voorstel lijkt mij een mooi compromie tussen fabrikant/verkopende/kopende?

Hoe denkt u daar over.

Groet T

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door roerganger »

Dus men verwacht van een onrepareerbare wegwerpproduct die heel kort meegaat, dat die product een duurzaam product moet zijn en ook nog repareerbaar.

De oorzaak van de problemen ligt echt aan de mentaliteit van de consumenten en aan niemand anders.
Ben ik helemaal met je eens, we zitten dus compleet op één lijn.
Maar dit is dus een negatieve uitspraak over de consumenten, en dat mag niet gezegd worden.
Er mag wel meer niet gezegd worden in Nederland...

Ondanks de vrijheid van meningsuiting. Want ook de vrijheid van meningsuiting geld uiteraard alleen voor onszelf, maar o wee als een ander iets over ons zegt. Dat is nu eenmaal Nederland. Helaas.:roll:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:
Maar dit is dus een negatieve uitspraak over de consumenten, en dat mag niet gezegd worden.
Er mag wel meer niet gezegd worden in Nederland...

Ondanks de vrijheid van meningsuiting. Want ook de vrijheid van meningsuiting geld uiteraard alleen voor onszelf, maar o wee als een ander iets over ons zegt. Dat is nu eenmaal Nederland. Helaas.
Want dan ben ik weer klantonvriendelijk.

Tja, ik vertel liever de waarheid dan dat ik moet gaan liegen.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door roerganger »

draag dan ook eens een oplossing aan zoals ik probeer te doen.
Een wettelijk verbod op goedkope en slechte produkten mischien? We hebben al zoveel wetten... En dan kom je ook weer in de zei* met landen als China en Korea.

Probleem is en blijft de mentaliteit van de mensen hier. Zolang er bijvoorbeeld van die woonbladen en van die huis en tuin programma's zijn die goedkope troep promoten en waar de tuinen zo barstensvol met planten worden gezet dat je twee jaar later weer de helft kunt rooien omdat dat spul nu eenmaal ook nog eens groeit, blijft die hebben-hebben-hebben mentaliteit gestimuleerd worden.

En aangezien de tv-zenders tegenwoordig niks anders kunnen bedenken dan hebben-hebben-hebben programma's en de mensen niet het geld hebben om fatsoenlijke spullen te kopen zal er voorlopig niks veranderen.

Hier in Nijmegen krijg ik wekelijks minstens drie folders van woonwinkels die banken aanbieden, vaak nog wel meer dan drie. Hoevaak per jaar denken die gasten wel niet dat ik een andere bank nodig heb? Ik doe denk ik een jaar of 10 met dat ding, dus voor die versleten is heb ik zo'n 3 x 52 x 10 = 1560 folders in huis gehad. Minimaal, want vaak genoeg krijg ik 4 of 5 van die dingen, en dan is er ook nog de folder van de V&D, Leenbakker, en anderen die óók nog eens banken aanbieden. Ga dus maar eens na wat het straks gekost heeft om mij naar de winkel te krijgen om een bank te kopen!

Nog een manier om het milieu wat meer te ontzien: verbied reclame op duurzame goederen. En stop het geld wat je dan uitspaart in een betere kwaliteit van je produkten!

En nee, een ja/nee stikker heeft geen enkele zin, het enige wat er dan gebeurd is dat ik die folders niet krijg, en dat het jochie dat ze rondbrengt wat meer bij het oud-papier vangt. Want die zal, aangezien hij per stuk betaald wordt, heus niet zijn baas opbellen dat hij minder folders nodig heeft omdat er zoveel ja/nee stikkers in zijn wijk op de deuren zitten. Toch?

Toolboy

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wat dacht u van het btw tarief op reparaties te verlagen.
Dan zal nog steeds de rommel niet gerepareerd vanwege de aanschafprijs maar de duurzame producten wel.
Echter ik heb het over bruin/witgoed en computers.
Groet T

Gesloten