LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie heeft ervaring met golden toers

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Chief »

Als alles goed verloopt vertrekken de buurtjes (Taz) om 9.30 uur met Flyair, tot nu toe is de vlucht een half uur uitgelopen.
In het ergste geval lagen hun tickets niet klaar, maar dat kan ik vanaf hier niet zien. Ik hoop dan ook dat dit goed afloopt, zou me zeer lullig voelen hun zijn namelijk 1 van de vijf die ik GT heb aanbevolen.
Er moeten de komende weken nog drie families gaan, ik weet dat ze meelezen dus GT doe je best.

Wordt vervolgt.

M.T.
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2007 18:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door M.T. »

Wij wachten hier gespannen op de postbode!

Hahaha wat is het toch altijd weer fijn om vakantie te gaan. De voorpret is al het halve werk;)

Ook zo fijn dat die maatschappijen zich beseffen dat je hier een jaar naar uitkijkt en je geld voor opzij legt. Dat ze bezig zijn met mensen hun jaarlijkse vakantie!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door G7 »

Dit noemt men dan vakantievoorpret. 8)

Maar zonder dollen, ik blijf jullie verhalen hier volgen en ben zeer benieuwd, hoe dit gaat aflopen. Heel fijn ook dat jullie dit met anderen willen delen, want we leren altijd weer van elkaar.

Alhoewel ik kan zeggen, dat ik nog nooit bij zo'n vaag reisbureau geboekt heb. Maar dat even terzijde.

Ik leef met jullie mee en hoop echt, dat dit tot een oplossing komt en jullie alsnog met een goed gevoel, op vakantie gaan. :wink:

Ik ga vandaag ook nog even een reisje zoeken voor het naseizoen. 8)

Mensen, succes ermee en houd ons op de hoogte, als jullie willen.

M.T.
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2007 18:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door M.T. »

Vandaag boeken?

Toch niet bij Golden Tours? :wink:

Succces!

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Chief »

Nou net thuis uit mijn werk, en ik zie dat de buurtjes niet thuis zijn dus voor hun is het goed afgelopen.
Hoop dat het voor jou ook goed afloopt M.T.


En voor G7 het is echt geen vaag reisbureau, ze zijn gewoon anvr/sgr aangesloten. Zelf ben ik twee keer met hun weg geweest en tot volle tevredenheid. Vorig jaar zijn wij met sonar reizen geweest, en toen hebben wij ook een uur staan trillen, bij het inchecken bleek dat wij niet in de computer stonden. Dus op dat moment zag ik mijzelf ook weer naar huis gaan, we hebben een uur moeten wachten tot het allemaal geregeld was. Ja foutje van het reisbureau was ons vergeten aan te melden eigenlijk iets kleins maar op dat moment stort ook je wereld in. Gelukkig waren er genoeg plaatsen in het vliegtuig anders heb je gewoon pech en kan je met je koffers weer naar huis. Wij gaan al vanaf 2002, naar Turkije en soms twee keer per jaar in al die tijd is het ook maar één keer goed gegaan, en dat was met kras reizen.
En voor de rest was het iedere keer wel iets, maar mij scheeld het gewoon teveel geld, dus ik blijf gokken op de internet aanbieders.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door G7 »

Wij gaan al vanaf 2002, naar Turkije en soms twee keer per jaar in al die tijd is het ook maar één keer goed gegaan, en dat was met kras reizen.
En voor de rest was het iedere keer wel iets, maar mij scheeld het gewoon teveel geld, dus ik blijf gokken op de internet aanbieders.
Tja Chief. Iedere zijn ding!

Wij gaan ook al 30 jaar, 2 keer per jaar op vakantie, waaronder ook al diverse keren naar Turkije, maar ik had nog nooit van GT gehoord of gelezen. Niet eerder dan dit jaar en heb ook heel in het begin overwogen het een keer met ze te proberen, maar ze waren echt niks goedkoper dan b.v. OAD. Maargoed, jij bent er blij mee, dus houden zo!

Gelukkig zijn je buurtjes al weg. Weet je ook zeker dat ze al "weg" zijn?

M.T. Je houd ons nog wel op de hoogte he? :wink:

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Chief »

Whahaha ja ze zijn zeker weg, het is maar goed dat ze dit niet meer lezen.

Turkse vliegmaatschappij onder verscherpt toezicht
Uitgegeven: 24 juli 2007 13:44
Laatst gewijzigd: 24 juli 2007 14:41

DEN HAAG - De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) en de Belgische overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer plaatsen de Turkse luchtvaartmaatschappij FlyAir onder verscherpt toezicht.

Dat heeft het ministerie van Verkeer en Waterstaat dinsdag gezegd.



De twee inspectiediensten hebben de Europese Commissie hierover ingelicht. FlyAir verzorgt voornamelijk vluchten tussen Turkije en Nederland en België.

De IVW stelt onder andere dat het bedrijf de regels over bijtanken en het gelijktijdig laten instappen van passagiers niet goed uitvoert.

Verder vliegt FlyAir buiten de tijden die het van de luchthavens krijgt toegewezen. In België komt de maatschappij vooral administratieve verplichtingen niet na.

Extra controles

Door het verscherpte toezicht kunnen toestellen van FlyAir ook op andere luchthavens in Europa aan extra controles worden onderworpen.

Volgens een woordvoerder van de IVW zit "de bedrijfsvoering op het gebied van veiligheid van FlyAir tegen de zes min aan".

De zegsman stelt dat er op dit moment twee maatschappijen in Europa onder verscherpt toezicht staan. Naast FlyAir is dat het eveneens Turkse MNG Airlines. Met hun landgenoot Onur Air, die vorig jaar zelfs een vliegverbod opgelegd kreeg, is alles in orde, aldus de IVW.

(c) ANP

M.T.
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2007 18:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door M.T. »

Wij hebben de tickets en vouchers binnen. Aangepast aan de nieuwe afspraken dus morgenochtend vertrekken we dan toch naar Turkije.

We werden vanavond zelfs nog even gebeld door GT om te checken of we de tickets binnen hadden.

We vielen haast van de bank van verbazing :D

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Chief »

Ja leuk hé wat zo'n forum niet kan doen, complimentjes aan GT dan maar voor de toch nog nette afhandeling, ik had eigenlijk niet anders verwacht :wink:
En M.T een hele fijne vakantie en een goede vlucht.

M.T.
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2007 18:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door M.T. »

Denk niet dat het forum hiertoe heeft bijgedragen maar dat maakt niets uit. Ben blij dat we gaan morgen en zie het weer zonnig in.

Wel zal ik ze nog 1 ding aanraden en dat is een cursus communicatie voor alle medewerkers want daar schort het toch echt aan.

Thanx, komt vast goed!!!

corvette
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2007 16:18

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door corvette »

niet via GOLDEN TOURS boeken vlogen vrijdag en zij berekenden toch een weekend toeslag , meisjes aan de telefoon hebben allemaal hetzelfe verhaaltje je wordt van het kastje naar de muur gestuurd slechte service

Jojolanda
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2007 19:39

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Jojolanda »

Op 30 juni zouden we vanaf Eindhoven naar Antalya vertrekken. 3 Dagen voor vertrek brief van Golden Tours dat het vliegtuig overboekt was en dat we vanaf Amsterdam moesten. Met Fly Air, 08.15 uur!! Om 04.00 uur opgestaan, weet niet waarom maar heb de pc aangezet en zag tot onze grote schrik dat er een vertraging was naar 17.00 uur. Later zei Golden Tours dat ze ons gebeld hadden (tussen 23.00 uur en 01.00 uur) maar wij sliepen dus al!!! Dus thuis gebleven. Rond 12.00 uur zagen we op Internet weer vertraging naar 21.00 uur. Rond 18.00 uur naar Schiphol vertrokken en daar weer vertraging :cry: naar 23.45 uur. Incheckbalie nog gesloten!! Uiteindelijk met 315 passagiers (waaronder 50 personen via Golden Tours) op Schiphol overnacht :? . Fly Air bood geen onderdak aan, alleen eten- en drinkbonnen. Golden Tours hostess is naar Schiphol gekomen en heeft hotel aangeboden. We konden er geen gebruik van maken omdat het hotel in Haarlem was en we voor die paar uurtjes niet op en neer wilden gaan. Ik heb gefunctioneerd als "spreekbuis" tussen de 50 mensen en de hostess. Ze geloofde niet meer dat het vliegtuig zou komen maar omdat Fly Air had gezegd dat we nu toch echt de volgende morgen om 06.00 uur zouden gaan, mocht niemand naar huis gaan. Eerder had Golden Tours aangeboden dat iedereen zijn geld terug kreeg en dat we de dinsdag erop met Onur Air alsnog naar Antalya gevlogen zouden worden. Dit aanbod moest de hostess nu intrekken vanwege het "vertrek" om 06.00 uur. Vreselijke nacht gehad op Schiphol. Volgende ochtend om 05.00 uur naar de gate; nog geen vliegtuig :roll: !! Naast onze gate stond een groep passagiers van ongeveer 300 mensen die al 48 uur vertraging hadden met Fly Air op Izmir!!! Toen er geen vliegtuig kwam, gingen de mensen totaal door het lint; bedreigingen, grimmige sfeer, zeer boze, gefrustreerde mensen, kotsende kinderen, ambulance personeel voor zieke mensen etc. Het was een totale ramp!!! Golden Tours kon hier inderdaad niks aan doen; al baalde ik er wel vreselijk van dat ze in april nog reizen vanaf Eindhoven verkochten en dan uiteindelijk zeggen dat het vliegtuig overboekt is. Het was een heenreis "from hell" :evil: . Terugreis zou met Onur Air maar ze hebben ons op Transavia gezet om verdere vertragingen te voorkomen. Ben nu bezig met schadecompensatie van 2 dagen via Europeesche annuleringsverzekering. Zoiets nog nooit gehoord of meegemaakt :( !

corvette
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2007 16:18

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door corvette »

Fly air staat sinds 2005 op de zwarte lijst , maar zijn voor een touroperator zeer goedkoop als vliegtuigmaatschappij, dus wat doet GOLDEN TOURS op het laatste nippertje de zelfs nog overgebleven stoelen bij Fly air boeken nog goedkoper ! heb zelf in mei geboekt op de ticket staat de datum van 2 juli, kijk maar eens op internet wat er over Fly air staat , ik begrijp niet dat een reisorganisatie, die toch bekend moet zijn met Fly air nog deze ricicos durft te nemen en dan net doet of men dit allemaal niet weet schandalig!!
maar ja wie durft nog met deze reisorganisatie in zee te gaan nou ik nooit meer.

M.T.
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2007 18:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door M.T. »

Hahahaha, nou wij zijn inmiddels terug. Maar ook de terugreis ging niet vanzelf.
We zouden vanochtend om 4.00 uur opgehaald worden om naar het vliegveld te gaan en om 6.00 uur op te stijgen. Helaas, we kregen nog even gauw voor het slapen gaan een berichtje dat we pas 's middags zouden vliegen.
Maar GT zou GT niet zijn als ze vanwege hun geweldige communicatie gewoon vanochtend om 4.00 uur iemand stuurden om ons te wekken en die ons weg wilde brengen naar het vliegveld.
Deze man weggestuurd, echter een 20 minuten later werden we wederom gewekt en mochten we weer aan iemand anders uitleggen waarom we niet mee wilden.

Wat een sukkels zeg!!

Maar vakantie was toch wel geslaagd

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door G7 »

Wat een sukkels zeg!!

Maar vakantie was toch wel geslaagd
Nu, jullie kunnen terug kijken op een geslaagde vakantie. :lol: :lol:

Toch????? :wink:

M.T.
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2007 18:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door M.T. »

Jahoor maar het ging allemaal niet vanzelf.

Ikzelf ben ook niet zo gauw ongerust maar mijn vriendin ziet toch graag alles van begin af aan goed geregeld. En als dat dus niet zo is dan brengt dat toch wel wat stress met zich mee.

lossie
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2007 19:53

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door lossie »

ik weet genoeg, dit word 'm niet volgend jaar.... :roll:

padre
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2007 07:53

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door padre »

wij zouden op dinsdag vanaf eindhoven vertrekken,maar kregen op zaterdag te horen dat het amsterdam werd (zonder vergoeding 70 km verder) toen hadden we het probleem nog op schiphol maar liefst 4 uur vertraging,tot onze ergenis werden we van het kastje naar de muur gestuurd.nou dan maar even bellen met het hoofdkantoor,maar al snel kreeg ik een grote mond van een man,en hij gooide de hoorn erop.na 14 dagen kregen we plotseling om 2 uur tehoren dat ze ons om half 6 op kwamen halen .LET WEL 1 DAG EERDER (we krijgen dan wel een vergoedeing van 25 euro pp)omdat we 1 dag eerder naar huis gaan.HET MOOISTE MOET NOG KOMEN we vlogen niet naar AMSTERDAM maar naar BRUSSEL.volgens de hostes mochten we wel in breda uitstappen.maar EENMAAL in brussel zij de busschaufeur dat hij nergens stopte en rechtstreeks naar amsterdam reed met als gevolg dat ik maar liefst 5 uur onderweg was (in totaal) terwijl hetin 2 uurtjes ook had gekund (en in turkije beloofd was) IK HEB NOG NOOIT ZO EEN SLECHT REISBURUO MEEGEMAAKT ALS GOLDEN TOURS.en dit krijgt nog zeker een staartje (niet alleen door mij maar ooknamens de 13 andere mensen in de bus) golden tours bedankt dat je mijn vakantie hebt verkloot

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door rene117 »

sorry dat ik het moet zeggen het reisburo kan hier achter niets aan doen dit moet uw uit vechten met de luchtvaart matschapij
die bepalen de vlucht tijden laat me raden ik denk dat uw met corendon
bent gevlogen en daar moet uw het mee uit vechten
maar het inderdaat te triest voor worden dat uw een dag moet missen
en ver traging komt veel voor

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door sprookje »

Sorry hoor maar dit krijg je met die goedkope reizen.
Betaal toch gewoon iets meer!

Gesloten