Alle voordeel heeft zijn nadeel en andersom. Er valt voor beide standpunten iets te zeggen. Ik heb gelukkig een goede gezondheid en zie de arts zelden of nooit. Dus krijg ik de No Claim uitbetaald. Mijn vrouw tobt echter met haar spijsvertering hetgeen 'in de familie' zit. Dat is aangeboren en moet hiervoor speciale medicijnen en voedsel hebben. Die ontvangt dus helemaal geen No Claim.Afschaffen van de no claim is en blijft een slecht iets, dat zal iedereen met een beetje verstand in zien.
Als er nu weer een eigen risico wordt ingesteld dan MOETEN de premies omlaag! Die No Claim uitbetalingen zitten n.l. vanzelfsprekend al in de huidige premies verwerkt. Let maar op wat er gaat gebeuren: Er komt een eigen risico EN de premies gaan omhoog! Tel uit je winst!Wanneer de nu wederom een eigen risico instellen dan zijn we dus terug bij af en worden de huisartsen wederom in de haren gevlogen.
Geen stap dichter bij een oplossing dus. We boeren achteruit.
Particulieren hebben ALTIJD een veel hogere premie betaald, zelfs een z.g. solidariteits premie voor ouderen die van het ziekenfonds naar de particuliere verzekering werden overgeheveld. Daar draaiden de particulieren ook voor op!
Vergeet ook de "verborgen" zorg premie niet! Dit is de Inkomensafhankelijke Bijdrage van 6,5% ! Voor AOWers met aanvullend pensioen is dit nog veel zwaarder dan voor werkenden omdat de werkgever die 6,5% betaalt en de werknemer hierover slechts de belasting betaalt. AOWers met aanvullend pensioen krijgen geen enkele compensatie! Die betalen netto méér dan iemand met een inkomen van 100.000 euro!
Mvg,[/b]