Boycotten dat gedrocht van een merk dat Acer heet. Goed alternatief heet Asus: ietsje duurder, maar degelijker en veel betere service.
Asus heeft al een behoorlijk probleem met de service.
Kijk alleen al naar de klachten, die zijn niet gering.
Nogmaals:
Waar voorbijgegaan wordt is het feit dat er zo'n idiote grote vraag is naar notebooks, dat de toeleveranciers van de fabrikanten hierop zich totaal verkeken hebben.
Dit resulteert in het feit dat de vraag naar de reparatieonderdelen ook is toegenomen, maar doordat er zo'n grote vraag is naar de onderdelen, dat die niet meer beschikbaar zijn voor de reparaties en compleet opgeslokt worden door de fabrikage.
De trent is al een tijdje dat de vraag naar notebooks steeds groter wordt t.o.v. de desktop computers.
Daarbij komt ook nog dat bij desktopcomputers je in principe niet merkgebonden bent qua reparatieonderdelen en bij notebooks wel.
Waar ik me wel aan stoor is dat het bovenstaande totaal door de consumenten en consumentenorganisaties genegeerd wordt.
Dus er ontstaat een juridisch getouwtrek met de winkeliers, terwijl die er ook totaal niets aan kunnen doen.
Want dat de onderdelen niet leverbaar zijn, is ook weer niet de schuld van de winkelier.
Want wat krijg je nu:
Doordat de winkelier bij de kleinste probleem al onderhand verplicht wordt om door gebrek aan onderdelen, dat hij de klanten de eerste 3 jaar een nieuw notebook moet geven.
Dus als ik 100 notebooks lever en er gaan er bijvoorbeeld 20 defect, dan heb ik dus een schadepost van 20 notebooks.
Als de onderdelen gewoon leverbaar waren, dan had het probleem gemakkelijk opgelost kunnen worden en had de klant zijn eigen notebook gewoon weer terug.
Een jaar geleden had Acer helemaal geen problemen met de levering van de onderdelen.
Ik bestelde een onderdeel en binnen 2 weken had ik het onderdeel binnen.
Steeds meer fabrikanten (dus ook Acer, Asus, HP, enz) hebben een levertijd die varieert van 4 weken tot 16 weken, of nog langer).
Steeds meer fabrikanten krijgen leveringsproblemen.
En die problemen los je niet op met de wetsregeltjes dat de winkelier dan verplicht is om een nieuwe notebook te leveren.
Is mooi bedacht voor de consument, maar het probleem is er niet mee opgelost.