LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beste wasmachine...

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
An1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2009 22:42

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door An1970 »

Volgens mij is de LG toch als beste getest als ik die link volg, en niet de miele.
Ik heb trouwens een AEG, afgelopen weekend overleden, en er komt dus echt niet meer z'on dure in huis.
10 jaar geleden indesit gehad, en dat was pas een machine.
Door samenwonen zat ik met de AEG opgescheept, omdat dat z on dure was, de indesit verkocht aan kennissen, en daar draait ie nog steeds, 2 kleine kids dus er wordt heeel veel gewassen daar.
spijt spijt spijt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door kweenie »

De LG is de beste koop, maar dat is dus niet de beste machine. Bij de beste koop wordt gekeken naar de prestaties in verhouding tot de prijs.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Precies. Beste uit de test was een Miele, ik meen de W3825

eddycastelly
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2009 00:34

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door eddycastelly »

Mijn Zanussi heb ik 9 jaar geleden 3e hands (of meer) gekocht voor 100 gulden. iets meer dan 45 euro dus.

De persoon voor mij had 'm ook al 5 jaar, en die persoon daarvoor?? weet ik niet. 6 jaar lang met 6 personen mee gewassen z'n 18 wasjes per weer ongeveer, nog nooit een monteur gezien...

een lucky shot? of zijn er behalve olijfolie en wijn dan verder ook goede Italiaanse spullen?

Hij gaat nog steeds maar door, maar toch wil ik er een met meer toeren. , Bosch, Zanussi, Siemens en in volgorde van goede prijs/kwaliteit? miele is kwaliteit maar kun je er 2 ander van kopen.

Of heeft er iemand nog hele goede verhalen over een Bosch? is immers wat duurder als de Zanussi?

en heeft er nog iemand wat te zeggen over de Siemens?

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door mar42 »

Ik weet 1 ding van Bosch, dat je moet opletten of het gaat om de duitse Bosch of de Nederlandse. De duitse Bosch is minder goed dan de Nederlandse.

Ik heb dit zelf meegemaakt, ik had dus een Bosch, wist toen niet dat er verschil inzat, maar na 5 jaar was deze wasmachine dus op, en dit met een gezin van 4 personen.
Nu bleek na aanschaf van een dure miele, omdat ik het niet zag zitten om elke 5 jaar een nieuwe wasmachine te moeten kopen, dat mijn bosch een duiste bosch bleek te zijn, en dus minder goed dan de hollandsche bosch.

Ik moet zeggen ik heb nu dus een miele met soft caresysteem, en'deze bevalt mij goed, ik heb hem nu al zo'n 4 á 5 jaar, en tot op heden geen problemen.
Maar dat is mijn ervaring.

stofzuigertje

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nederlandse Bosch?

Ik weet dat Duitse beter zijn dan die elders gemaakt werden....!
Maar ik weet vele tevreden Samsung kopers, goed en betaalbaar en dit Koreaanse merk en onderdelen word gemaakt in China, staat er gewoon op!

Dus zelfs Made In China kan goed zijn, mits er goede Koreaanse of Taiwan onderdelen gebruikt worden en er goede controle is.

De eerste modellen waren dus 5 jaar of langer terug niet zo goed!
Die vind U nog regelmatig op forums als rotzooi en de nieuwere zijn wel beter!

eddycastelly
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2009 00:34

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door eddycastelly »

Jeetje moet ik daar ook nog op letten, en dan spreken jullie elkaar ook nog een beetje tegen eigenlijk. zijn er ook nog mensen met en mening over siemens en misschien ook aeg? of is aeg ook net niet zoals whirlpool?. Zal ook eens even kijken naar samsung.

eddycastelly
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2009 00:34

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door eddycastelly »

O ja en eh nu past mijn dekbed niet in mijn wasmachine. weet niet hoeveel liter ik nu heb. Is 6 liter genoeg voor het dikste deel van mijn 4 seizoen dekbed?

Toolboy

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Toolboy »

De beste wasmachine`s op dit moment komen uit de fabrieken van Asko

T

Mootje2351
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:46

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Mootje2351 »

Hoe kun je nou weten of het om een Spaanse of een Duitse Bosch gaat ? :oops:

stofzuigertje

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als er geen Made in Germany op staat maar Europe is het meestal een Andere Bosch.

Een 7Kg machine van Samsung (soms kan 6Kg ook) proberen met droog dikste deel in winkel voor aankoop.
Er zijn ook 8 en 10 Kg machines en zelfs de familie komt de 1persoons in onze 6Kg Samsung stoppen, de 2 personen dekbed is 8 of 10 Kg nodig die we nog niet hebben.

AEG maakt nu Duitse Zanussi en Electrolux modellen en er komen nu ook Italiaanse AEG op de markt, dit is samen met Marijnen en Zanker, en nog enkele andere als Bauknecht een fabriek geworden.

Dus meerdere merken uit 2 fabrieken.
LG en Samsung zijn de goedkoopste die 6 Kg of grotere machines aanbieden.
Gezien de afwijkende constructie liefst een Samsung monteur via 0900 bellen van importeur want anders kom je soms voor onnodige kosten of slecht te vinden onderdelen te staan, dus ook na 2 jaar deze blijven vragen zou ik adviseren want de meeste hebben alleen ervaring met Europese modellen en deze worden in China gemaakt.

Asko is goed, helaas niet overal verkrijgbaar maar meestal de betere vakhandel met goede monteurs hoewel ze zelden nodig zijn.
Ik vind deze met Miele prijzen erg duur en dus koos ik voor Samsung.

Grote gezinnen die veel wassen zouden deze wel moeten kopen gezien de levensduur maar ik ben met minder tevreden.

Toolboy

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Toolboy »

Maar eeuhh we gaan op 15c wassen zie ik op de tv. in reclame`s
Als een ieder dit gaat doen maakt het merk wasmachine niets meer uit.
Wordt er opnieuw een afvalberg aan wasmachines geschapen.
Maar ja millieu toch liever 2/3 jaar op 15c wassen en veel besparen.
En dan blijkt dat de machine na 3 geheel verstopt te zitten met zeep/vetresten, en gaan we massaal klagen.
Ondeugdelijk produkt :lol: ik mag toch verwachten dat een wasmachine /// jaar meegaat.
enzv enzv.

T

stofzuigertje

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik adviseerde tenminste 40 graden wegens niet geheel doden bacteriën.

Verder liefst een maal per maand 60 graden of bij wit nog iets meer 1x per kwartaal en dat kan vaak gezien de resten van overdosering vaak zonder zeep omdat er genoeg resten los komen.

Ik mag geen reclame maken dus daarom ontbreekt de envelop naast mijn naam.

Een eigenaar van webwinkel die meestal minder service geeft dus daarom goedkoper kan zijn als de andere die hier reageren en wel kunnen repareren!

Toolboy

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Toolboy »

Was niet persoonlijk hoor :wink:

Maakt niks meer uit de overheid is ook bezig met een reclame champagne :wink: wassen op lage temperaturen.

Als er dus een machine kapot gaat door verstopping van zeep/vetresten kunt u zich bij de overheid melden :lol:
deze hebben onjuiste voorlichting versterkt.

T

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door mar42 »

Door te vragen wellicht, ik weet zelf niet watvoor verschil erin zit, maar is dit mij meegdeeld door de winkel waar ik de miele had gekocht.

En dat is geen mediamarkt of andere grote wasmachine zaken, voordat er word gezegd ja dan had je het daar niet moeten kopen.

Maar is gedaan bij een bedrijf wat al meer dan 40 jaar bestaat, en niet klanten zomaar wat voorspiegelt, en dus ook geen grote keten aan winkels.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

een lucky shot? of zijn er behalve olijfolie en wijn dan verder ook goede Italiaanse spullen?
Lucky shot in combinatie met de betere kwaliteit toen
Of heeft er iemand nog hele goede verhalen over een Bosch? is immers wat duurder als de Zanussi?

en heeft er nog iemand wat te zeggen over de Siemens?
Bosch is hetzelfde als Siemens
Ik weet 1 ding van Bosch, dat je moet opletten of het gaat om de duitse Bosch of de Nederlandse. De duitse Bosch is minder goed dan de Nederlandse.
Hier heb je 2 dingen mis, er is geen NL Bosch, wel een Spaanse en de Duitse is juist de betere.
O ja en eh nu past mijn dekbed niet in mijn wasmachine. weet niet hoeveel liter ik nu heb. Is 6 liter genoeg voor het dikste deel van mijn 4 seizoen dekbed?
Eeeh, 6 kilo bedoel je. En ja, dat moet genoeg zijn, al weet ik niet wat voor bed je hebt :D
Hoe kun je nou weten of het om een Spaanse of een Duitse Bosch gaat ?
Simpel, alle 5 KG wasmachines (meestal aangeduid als 'classic') zijn Spaans, alle 6 KG en hoger zijn Duits.
Als er geen Made in Germany op staat maar Europe is het meestal een Andere Bosch.
Op alle machines staat Made in Europe tegenwoordig.
AEG maakt nu Duitse Zanussi
Duitse Zanussi bestaat niet.
er komen nu ook Italiaanse AEG op de markt, dit is samen met Marijnen en Zanker, en nog enkele andere als Bauknecht een fabriek geworden.
Bauknecht hoort bij Whirlpool en heeft niets met de AEG groep te maken.
Maar is gedaan bij een bedrijf wat al meer dan 40 jaar bestaat, en niet klanten zomaar wat voorspiegelt
Is dus ook niet meer wat het geweest is. Tenzij je zelf in de loop der jaren e.e.a. door elkaar gehaald hebt. Wat niet gek is hoor.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door mar42 »

Maar is gedaan bij een bedrijf wat al meer dan 40 jaar bestaat, en niet klanten zomaar wat voorspiegelt


Is dus ook niet meer wat het geweest is. Tenzij je zelf in de loop der jaren e.e.a. door elkaar gehaald hebt. Wat niet gek is hoor.

Dat is klinklare nonsens natuurlijk,omdat een bedrijf langer dan 40 jaar bestaat, en weet waar ze over praten, betekent niet dat daar ouwe krotten werken.

En als tegen mij word gezegd, dat er verschil zit tussen een duitse bosch en een nederlandse bosch, ga je daarvan uit.
Dan zou je niemand meer moeten en kunnen geloven.

Een spaanse bosch die bestaat niet, ik heb op google zitten kijken, en heb daar niks van terug gevonden.
Zou van jou dan willen weten waar je dat vandaan hebt.

Toolboy

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wel degelijk heeft Bosch een spaanse productie lijn.
En zeker geen Nederlandsche.
En so what als een bedrijf al 40 jaar aanwezig is??
Aeg had ook een hit met de turnamatjes 40 jaar geleden(AEG)


Wat is er nu nog over van dit ex topmerk.

T

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Dat is klinklare nonsens natuurlijk,omdat een bedrijf langer dan 40 jaar bestaat, en weet waar ze over praten, betekent niet dat daar ouwe krotten werken.
Dat heb je mij ook helemaal niet horen zeggen
Wat ik wel bedoel te zeggen is dat je misschien niet teveel vertrouwen moet hebben in dat bedrijf. Of dat je zelf het een en ander door elkaar haalt. Wat nogmaals niet gek is, misschien heb je je wasmachine al jaren geleden gekocht. Van mijn aankopen van jaren geleden weet ik ook niet precies meer wat de verkoper heeft gezegd.
Een spaanse bosch die bestaat niet, ik heb op google zitten kijken, en heb daar niks van terug gevonden.
Zou van jou dan willen weten waar je dat vandaan hebt.
Eeeh, ik ben zelf in de fabrieken geweest 8)
Je hoeft mij niet te geloven hoor, maar ik heb er helemaal geen baat bij om jou iets op de mouw te spelden. Ik vind het wel jammer dat andere lezers verkeerd voorgelicht worden.

Toolboy komt net als ik uit het vak en weet ook precies waar hij het over heeft. Of is jou redenatie dat wanneer het op google niet te vinden is, bestaat het niet ?

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door mar42 »

wow dat heb ik nooit gezegd, ik heb alleen op internet gekeken naar spaanse bosch, en kon het niet vinden.En omdat ik daar nog nooit van had gehoord.

En nee ik weet het juist nog wel na zoveel jaar, vond het zelf ook nogal vreemd, dat er werd gezegd een duitse bosch of een nederlandse bosch.
En ging er vanuit dat bedrijf wat niet de eerste de beste is in deze regio, wel wisten waar ze over praten. Maar zoals jullie aaangeven, blijkt daar dus ook niks van te kloppen, van wat er tegen mij gezegd is, dat blijkt nu wel.

Ik heb ooit ook een keer een wasmachine bij de makro gekocht een of ander italiaans merk denk ik (weet niet eens meer wat dat merk was), die ging al na 3 maanden kapot, en moest bijna een half jaar op het onderdeel wachten omdat het uit italie moest komen.
En ik ook nog eens genoodzaakt was mijn was bij min schoonmoeder te doen.

Daarom had ik nu zoiets, die ellende wil ik dus noit meer en koop een duurder merk, en een bekend merk Miele. En ben daar tot op heden uiterst tevreden over.

Gesloten