Dat 95% accoord gaat achteraf zegt me ook niets. daar blijft nog 5% over die er niet tevreden over zijn en dat kan je achteraf niet meer terugdraaien. Indien van te voren geregeld zou je wat mij betreft op 100% kunnen komen !
Voor alle duidelijkheid:
In het begin deed ik alleen wat mij gevraagd was. Toen heb ik er veel gedonder mee gehad.
Toen heb ik het roer omgegooit en ik stel voordat ik na virussen ga speuren de gegevens veilig.
Ik ben nu iets meer dan 3 jaar met mijn bedrijf bezig en sinds 2 jaar kijk ik het systeem compleet na.
De één vindt dat fijn, de ander niet.
De degene die er niet mee eens zijn kun je op 1 hand tellen.
En je kunt niet iedereen naar de zin maken.
Over die backups!
De consumenten maken veel te weinig backups.
Dat heeft te maken dat ze verwachten dat binnen 3 of 5 jaar de harde schijf niet zal crashen.
Is ook weer door sommige consumentenorganisaties wijsgemaakt.
En gaat de harde schijf eens een keer kapot, dan raken ze helemaal in paniek en de verkoper moet het dan ontgelden!
Waar het om gaat is dat de consumenten rekening moeten houden dat er de mogelijkheid bestaat dat de harde schijf kapot kan gaan.
Dus je moet die instelling hebben dat als je de computer de volgende dag niet meer opstart, dat je dan al je gegevens nog hebt.
Heb je als consument zijnde deze instelling en de computer gaat inderdaad eens een keer kapot of je harde schijf, dan heb je in ieder geval jouw zeer waardevolle data nog.
Soms gaat de harde schijf dermate kapot, dat alle gegevens verloren zijn.
Tuurlijk probeer ik altijd te redden wat er te redden valt, maar als de data kapot is, dan kun je er ook niets meer aan redden.
Of ikbenik misbruik maakt van de gegevens weet ik niet. Ik ga uit van niet ! Echter ongevraagd een backup maken is ook niet de bedoeling.
Ik maak nooit misbruik van de gegevens.
Ik maak wel een complete backup bij een reparatie. Die zet ik dan op mijn eigen computer. Mocht er wat bij de herinstallatie gebeuren, dan zijn in ieder geval die gegevens veilig.
De backup bewaar ik meestal ongeveer een week, waarna ik de backup wis.
Ik meld altijd aan de klant dat ik een reservecopie heb van de gegevens. De meeste mensen vinden dat wel een fijne gedachte.
Een ander punt is dat voor de rest niemand op mijn computers komt, dus die gegevens zijn veilig.
Ik heb niet alleen met particulieren te maken, maar ook met gegevens van bedrijven.
In deze tijd kan ik heel goed voorstellen dat er consumenten zijn die voor die reserve-backups huiverig zijn.
Want het is wel zo dat op dit moment er vet misbuik van gemaakt wordt en dat die gegevens doorverkocht worden.
Ik doe dat niet. Want ik wil op die manier niet mijn geld verdienen.
Ik kan iedere klant recht in de ogen kijken.
Dit heeft allemaal te maken met vertrouwen.
Je kunt 20 jaar bezig zijn met het opbouwen van vertrouwen, en je kunt dat in 5 seconden allemaal kapot maken.