LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
old no.7
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2006 12:52

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door old no.7 »

Op 7 juli mijn aanvraag voor ATB de deur uit en vanmorgen een mailtje met hoe te handelen om de rekening te activeren.
Moet er wel bijzeggen dat ik gisteren aan ATB een mailtje gestuurd heb met de vraag hoe mijn aanmelding ervoor stond. Toeval dat ik nu mij rekening kan activeren ?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door sprokkel »

Brief ontvangen van de AT bank met wachtwoord onder stikker, helaas zat er geen wachtwoord, na telefonisch contact werd er vermeld dat er meerdere waren waar geen wachtwoord op stond foutje in het systeem.
Krijg een nieuwe opgestuurd.

guus100
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2007 13:12

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door guus100 »

Ik zit met hetzelfde probleem. Tip: toch nog even goed naar de brief met de sticker kijken. Het blijkt in sommige gevallen toch nog leesbaar te zijn op het zwarte gedeelte van de brief. In mijn geval was het niet leesbaar. Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar AT-Bank om een nieuwe aan te vragen. Om tijd te besparen blijk je dit adres te moeten gebruiken: [email protected].

Inmiddels probeer ik al bijna 1 maand de rekening te openen en er een bedrag op te storten. Nu maar afwachten wanneer ik mijn wachtwoord krijg....Misschien toch maar genoegen nemen met 4,25% bij Credit Europe

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door sprokkel »

Kontakt gehad met de ATbank het opnieuw versturen van een wachtwoord duurt een week, maar je kan wel geld storten op je acount, (zie omschrijving vervolg stortingen) je kan het alleen nog niet beheren tot je het wachtwoord hebt.

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door asmi »

maar je kan wel geld storten op je acount, (zie omschrijving vervolg stortingen) je kan het alleen nog niet beheren tot je het wachtwoord hebt.
Fijn, geeft toch allemaal een veilig gevoel. :(

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door sprokkel »

asmi,
Fijn, geeft toch allemaal een veilig gevoel.
Is niet verplicht, een beetje eigen verantwoordelijkheid kan ook nuttig zijn.

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door asmi »

een beetje eigen verantwoordelijkheid kan ook nuttig zijn.
Precies, daarom lijkt het me handig om te wachten met storten tot de bank heeft laten zien dat ze in staat zijn om jou toegang te geven tot je eigen rekening. Misschien doen ze daar nog wel maanden over.

STURKY
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mei 2006 19:18

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door STURKY »

Over het beheren van je geld gesproken. De laatste jaren ben ik gewend aan snelle overschrijvingen van de ene naar de andere rekening, ook tussen verschillende banken. Soms dezelfde dag nog op de rekening, soms de volgende dag maar nooit langer/later.

Wat schets mijn verbazing dat het nu al langer dan 2 dagen geleden is dat ik een internetopdracht aan spaarcomfort heb doorgegeven om een bedrag over te boeken naar mijn tegenrekening(prive) zodat ik het kan overmaken aan atb sparen. Maar het is nog steeds niet zichtbaar op mijn rekening. Vandaag ook een opdracht gegeven aan ideaalsparen(asn bank), daar staat zelfs bij dat het 3 tot 5 dagen duurt!

Zo ben je minstens een week kwijt aan rente :cry:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Henri42 »

rente omzetten in geld, hoeveel???

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

@ Sturky: voorwaarden spaarcomfort beter lezen.
Stortingen tot 4 werkdagen, opnames 3 a 4 werkdagen.
http://www.aegonbank.nl/sparen/spaarcom ... iding.pdf/

Ik heb zelf nu 3 weken geleden geprobeerd een rekening bij AT-Bank te openen maar tot op heden nog niks gehoord,
Verder bij 2 andere, gerenomeerde banken, rekeningen geopend en binnen een dag een ontvangst bevestiging.
Wel leuk die hoge rente maar is toch niet fijn als al je persoonlijke gegevens in het grote niets verdwijnen (net als bij de AK-Bank).
Verder is het ook de vraag hoe ze met overschrijvingen omgaan als ze een aanmelding al niet eens normaal in behandeling kunnen nemen :evil:

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Baskruit »

Ik heb deze week opnieuw een AT-rekening aangevraagd vanwege een foutje in mijn eerdere aanvraag (zie hierboven). Twee dagen na het opsturen van mijn aanvraag kreeg ik al een bevestigingsmail. Dus het lijkt alsof ze de drukte hebben weggewerkt.

juuldijk
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 jun 2007 12:07

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door juuldijk »

De eerste verlagingen voor hypotheekrente zijn reeds doorgevoerd. Wanneer volgen de banken met de spaarrente.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb deze week opnieuw een AT-rekening aangevraagd vanwege een foutje in mijn eerdere aanvraag (zie hierboven). Twee
dagen na het opsturen van mijn aanvraag kreeg ik al een bevestigingsmail. Dus het lijkt alsof ze de drukte hebben weggewerkt.
Hopelijk kan je dan wel dadelijk inloggen want dat lukt bij mij nog steeds niet.


Mijn AT Bank geschiedenis :

Aanvraagformulier al een maand (2of 3 juli )geleden opgestuurd .
Kreeg ik een mail dat ik mijn ID Kopie was vergeten (heb al een rekening maar dat vragen ze nog een keer) Deze alsnog met die mail opgestuurd maar hoorde helemaal niks meer .
Hierover geklaagd waarom het zo lang duurt maar pas op di 24-7-2007 een reactie dat de verwerkingstijd een week of langer kan duren.
Do 26-7-2007 pas een bevestiging per Email dat het formulier is ontvangen.
Gelijk een eerste storting gedaan.
Di 31-7-2007 activatie met gebruikersnaam
Vrij 3_8-2007 wachtwoord per post ontvangen.( 4 dagen !)
Wachtwoord werkt niet en gelijk ,omdat ze al telefonisch onbereikbaar waren ,een Email gestuurd .
Maandag 06-08 heel vroeg een reactie hierop .
Hij is weer gedeactiveerd maar inloggen lukt nog steeds niet.
Nu gebeld en moet een formulier (uitgeprint van hun site) insturen per gewone post om een nieuw wachtwoord te krijgen.

Help .
Hoe lang nog ?
Ik krijg nu wel de hoge rente maar ik kan nog steeds er niet in.

juuldijk
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 jun 2007 12:07

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door juuldijk »

Het verhaal van Inter lijkt erg op mijn verhaal. Ik kreeg een brief met een wachtwoord, alleen het wachtwoord ontbrak.

Mijn eerste activeringsstorting staat erop. De rest wat ik heb vrijgemaakt heb ik bij Credit Europe gestort. 0,25% minder rente, maar veel minder ergernis en geen renteverlies ivm wachten.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik kreeg een brief met een wachtwoord, alleen het wachtwoord ontbrak.
In het midden van die brief zat een zwart vlakje, daar kon je een sticker afhalen, en dan werd het wachtwoord leesbaar OP DE STICKER die je erafgehaald had (dus NIET op de brief!).

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Inter »

Mijn eerste activeringsstorting staat erop. De rest wat ik heb vrijgemaakt heb ik bij Credit Europe gestort. 0,25% minder rente, maar veel minder ergernis en geen renteverlies ivm wachten.
Je krijgt bij de AT Bank wel direct rente ,dus geen renteverlies ,maar je kan er alleen niet in.
Hopelijk werkt het met het nieuwe wachtwoord wel.
Belachelijk dat je dan weer een formulier moet op sturen.

Ik had al een rekening bij Credit Europe dus voor mij is het dan 0.5% rente minder .Oude rekeninghouders krijgen maar 4% .

Je kan bij de Credit Europe wel vervolgstortingen vanaf een ander bankrekening dan je tegenrekening doen .
Bij de AT Bank moet deze ook van je opgegeven tegenrekening komen.
Denk dat komt omdat de AT Bank met Clientnummers werkt .

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

je krijgt bij de AT Bank wel direct rente ,dus geen renteverlies ,maar je kan er alleen niet in
Als je al een reactie krijgt............
bijna 4 weken en nog niets gehoord.
ga er ook geen moeite voor doen
ZIJ willen geld binnenhalen; ik wil er alleen een kleine vergoeding en niet teveel rompslomp.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door SJZ »

Van Credit Europe kreeg ik twee weken geleden een pincode ....... dat is alles wat ik van ze gehoord heb.

Warrie
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jun 2006 01:32

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Warrie »

Ik zie dat je bij het openen van een internet spaarrekening bij atbank ze geen argenta rekening accepteren als tegenrekening.

Ik weet dat Argenta belgisch is maar er staan veel meer buitenlandse banken in het rijtje waar uit je moet kiezen, beetje raar.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Inter »

Ik zie dat je bij het openen van een internet spaarrekening bij atbank ze geen argenta rekening accepteren als tegenrekening.
Jawel hoor .Ik heb ook Argenta .

Ik weet alleen niet meer precies hoe dat stond bij het aanvragen,
maar volgens mij stond die er niet bij ,maar moest je wel het rekeningnummer invullen en geen bank (bovenaan) selecteren.
Laatst gewijzigd door Inter op 09 aug 2007 00:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten