Wij zijn momenteel bezig met een hypotheek via de DSB.
Nu lees ik veel negative verhalen over deze bank. Nu vraag ik me toch af, heeft elke bank niet z'n kleine lettertjes?
De adviseur die bij ons thuis is geweest, heeft ons geadviseerd een kleindeel aflossingsvrij en een gedeelte spaar hypotheek te nemen. En daarbij een rente vast perioden van 10 jaar.
Nu lees ik bijna bij iedereen dat er na en bepaalde periode de rente vele male hoger is dan verwacht. Gaat dit dan om een variabele rente?
De adviseur die bij ons is geweest adviseerde ons ook om onze lopende lening over te sluiten. En ook voor deze lening een rente vast periode af te sluiten. Want de dsb lijkt misschien wel slecht, maar zolang er niet in het contract staat dat er een rente vaste periode is aangegaan kan de bank doen met de rente die die wil. Of zie ik dat verkeerd.

Dat doen alle banken. Ook de abn en ook de postbank.. (uit eigen ervaring)
Dat doet namelijk de bank waar we nu zitten namelijk ook. die is binnen een jaar tijd ook met meer dan 2% gestegen dus betalen we nu ook veel minder af.
Zijn erook positieve verhalen? (negative verhalen zijn altijd makkelijker te vinden)
Naar mijn inzicht kan er weinig mis gaan met een rentevast periode van 10 jaar...