LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door sprookje »

Bodrum is een stad met een unieke ligging op een schiereiland, een nog ongerepte charme, een traditionele architectuur en een sprankelende sfeer. Een streek uitverkoren door de goden.

Vakantieplaatsen

Torba Typische Turkse badplaats, verscholen in een charmante baai. Er zijn enkele kleine privé-stranden alsook winkeltjes en een haventje. Het Byzantijnse klooster is zeker de moeite waard. Luchthaven - Torba: ± 30 km
--------------------------------------------------------------------------------

Bodrum Sfeervolle internationale badplaats met kronkelende straatjes en een imposante middeleeuwse burcht. Aan de baai van Bodrum ligt een grote jachthaven met romantische houten zeilboten en typische vissersbootjes. In het centrum zijn er Turkse winkeltjes, leuke boetiekjes, lekkere restaurantjes, chique juweliers, bioscopen en de meest trendy bars en discotheken,...
--------------------------------------------------------------------------------

Içmeler Vakantieoord net buiten Bodrum. Al sinds 300 v. Chr. is dit een belangrijk centrum voor de botenbouw. Het is de thuishaven van Europa's grootste bedrijf dat houten boten bouwt. Luchthaven - Içmeler: ± 35 km
--------------------------------------------------------------------------------

Gümbet Toeristische badplaats, gelegen aan een mooie baai, vlakbij het centrum van Bodrum. U vindt er een levendig centrum, winkeltjes, bars en enkele discotheken. Het fijngrindstrand van Gümbet wordt vooral in het hoogseizoen druk bezocht en is populair bij de watersportliefhebbers. Luchthaven - Gümbet: ± 41 km
--------------------------------------------------------------------------------

Türgütreis Deze pittoreske kuststad herbergt tal van winkeltjes, restaurants, uitgestrekte stranden en zeer goede hotels. Het uitgaansleven concentreert zich rond de gezellige haven en langs het water. Voor wie houdt van winkelen: in de smalle kronkelstraatjes achter de haven kunt u naar hartelust shoppen. Luchthaven-Türgütreis: 50 km
--------------------------------------------------------------------------------

Yalikavak Deze pittoreske, ongerepte badplaats ligt op 18 km van Bodrum. Hier vindt u mooie stranden en de typische windmolens, symbool van Bodrum. Het voormalige vissersdorpje ligt tussen de olijf- en citrusboomgaarden. Verschillende restaurantjes en bars liggen langs de baai. Luchthaven - Yalikavak: ± 60 km
--------------------------------------------------------------------------------

Gündogan Klein vredig badplaatsje op 18 km van Bodrum dat, ondanks de vele bouwprojecten buiten het dorp, ongerept is gebleven. Ideaal voor windsurfers. Luchthaven - Gündogan: ± 50 km

Hopelijk heb je hier iets aan,maar mischien valt het allemaal wel mee hans.ik help het jullie hopen.

zonneschijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:23

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door zonneschijn »

hallo,

ik ben 17 juli tot 7 augustus voor 3 weken in het hotel grand iskandil verbleven.
sinds 2005 kom ik al in dit hotel en ik heb het nog nooit zo slecht gezien. dit was dus mijn 5de keer dat ik hier verbleef.
het hotel is inderdaad in 2006 overgenomen. in het begin ging het nog wel goed met het hotel maar later ging het berg afwaards.
toen ik daar op vakantie was hoorde ik meerdere mensen spreken dat ze hier al meerdere malen waren geweest maar vonden het hotel zo slecht geworden dat ze hun vakantie onderbraken en gewoon terug naar huis gingen, weg gegooid geld dus.
ik ben zelf ook niet voor 3 weken in het hotel verbleven. ik ben 2 weken weg geweest en 1 volle week ben ik daar geweest.
met een aantal mensen van het personeel ben ik mee bevriend geraakt, en die vertelden mij vandaag dat het personeel is gestaakt. ik vind dit niet alleen erg voor de mensen die daar op vakantie gaan maar ook heel erg voor het personeel zelf. die doen hun uitertste best om het hotel nog in een goed jasje te steken maar ook hun kunnen het niet meer volhouden. hun wordt ook van alles beloofd, maar ze krijgen niets en hebben nergens geen recht op.
ook toen ik op vakantie was is er een incident plaats gevonden tussen het personeel en het hotel. om hier tussen te zitten is ook niet echt fijn.
dit is wel allemaal recht gezet maar toch vergeet je het niet en zit je heel je vakantie op hete kolen.

ik hoop dat het nog allemaal goed komt, want het hotel zelf is harstikke mooi en ik ging er altijd met heel veel plezier naartoe. maar ook ik zal hier nooit meer naartoe gaan.

ik wens iedereen heel veel sterkte..

callie
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 aug 2007 21:19

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door callie »

Hallo,

Het is vervelend om te lezen dat er nog zoveel mensen het vooruitzicht hebben om naar dit hotel op vakantie te gaan.

Wij zijn net een dag terug en hebben het wel leuk gehad maar het hotel is inderdaad erg verouderd, er wordt niet goed schoongemaakt en het zwembad is erg vies. Er is een tekort aan bekers bij het zwembad en het eten is maar matig; vooral het vlees is elke dag kip, kip en kip.

Toen we vrijdag vertrokken was er al "paniek" onder de mensen omdat speedtravel, iris travel en quicktravel failliet zijn waardoor mensen niet wisten wanneer ze nu kunnen vertrekken. De touroparator zei dat het een dag later kon worden maar misschien ook twee dagen.
Tja, ze waren er zo trots op dat ze een goedkopere vakantie hadden dan wij terwijl we wel in hetzelfde hotel zaten maar wij konden wel gewoon naar huis.
Vrijdag hoorden we ook al dat het personeel de volgende dag zou gaan staken maar dat was ook al vaker verteld. Een ober vertelde me dat hij er die dag voor het laatst werkte.
Nu lees ik op vakantiereiswijzer dat het inderdaad zo is dat het personeel is gaan staken en het hotel failliet is.

Wat ben ik blij dat ik weer thuis ben en niet meer daar in het hotel zit.

Voor de mensen die nog gaan denk ik dat de reisorganisaties wel een ander hotel zoeken. Vergelijkbaar?????
Nou, het is geen 4 sterren hotel hoor maar 3 sterren en de OAD was de enige die dat ook in hun reisgids vermeld had.
Het klopt ook wel qua prijs want wij hadden ook 1 van de goedkooptste uitgezocht. Waarschijnlijk moet je dan ook wel bijbetalen voor een 4 sterren hotel en dat klopt ook.

Ik hoop dat er een goede oplossing komt voor de mensen die nog gaan!

callie
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 aug 2007 21:19

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door callie »

Oh, nog even een note.

Ik heb het email-adres van iemand van het annimatieteam, ik zal haar even mailen en vragen wat er nu precies aan de hand is daar.
Zodra ik van haar bericht heb zal ik het hier vermelden zodat jullie ook weten hoe het zit.

Overigens had ik ook heel erg veel negatieve verhalen gelezen op vakantiereiswijzer waardoor ik het ergste vreesde. Maar wat dat betreft viel het erg mee hoor.

Wel ben ik er deze vakantie achter gekomen dat nederlanders erg kunnen zeuren en klagen over de kleinste dingen en juist die mensen verpesten de vakantie van anderen.
Sommige mensen kwamen nog maar net aan bij de receptie en werden overspoeld met het geklaag van deze mensen.
Laat een ieder toch zelf beoordelen wat je ervan vindt.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door sprookje »

van vakantiereiswijzer

Germaine

Laatste nieuws is dat het hotel nu echt dicht is, mensen zijn overgeboekt, hotel was onbemand vandaag, de keuken werd geplunderd door vreemde lui, en het was een gekkenhuis,dus nu is het echt over en uit met dit hotel, jammer hoor!Wij zij gisteren thuisgekomen, net optijd weg dus, maar vrienden zitten er nog, dus net sms gehad!Echt heel erg zonde van het hotel en de medewerkers dat het management er een mega puinhoop van heeft gemaakt!!!

jammer

zonneschijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:23

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door zonneschijn »

reactie

ik heb net ook van iemand van het animatiteam gehoord dat het hotel inderdaad dicht is.

alsnog wens ik iedereen sterkte die nog in het hotel verblijft en ik hoop echt dat de mensen die nog op vakantie moesten gaan een goed alternatief vinden.

toch vind ik het echt heel erg jammer van het hotel.

HannyM
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2007 21:38

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door HannyM »

Laatste bericht:

Zojuist heeft familie uit Turkije contact gehad met het hotel.
Hier bevestigden ze het bericht dat de huidige huurder er uit is gezet. Ook is de helft van het personeel ontslagen. Sinds vandaag is de oude eigenaar (die het voor 5 jaar had verhuurd) weer terug. Hij wilde niet dat de goede naam van het hotel er aan ging. (is helaas al gebeurd)
Er zijn touroperators die hun gasten hebben geannuleerd. Namen niet bekend. Bij sommige kan je ook niet meer boeken om bovengenoemde reden.
De verwachting is dat tussen 2 a 3 dagen alles weer een beetje normaal zal verlopen. Er wordt nieuw personeel gezocht.
Tot zover........Nieuws uit Grand Iskandil.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

Nog even toevoegen aan Sprookje.

Bitez en Ortakent

De vraag is nu, waar worden mensen naar overgeboekt.
Als dat naar Eken resort is, kom je van de ene puinhoop in de andere puinhoop.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door G7 »

De vraag is nu, waar worden mensen naar overgeboekt.
Misschien wel naar Sunhill of Serhan. Wie weet? :lol: :wink:

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote G7
----------
Misschien wel naar Sunhill of Serhan. Wie weet?
------------------------------------------------------

Serhan is half pension dus die valt zeker af.
Mogelijk is Guler resort (matig hotel).
Sunway (matig hotel)
Sunshine (matig hotel)
Bitez Han in Bitez (ken ik niet maar schijnt ook matig te zijn)
Malama beach Turgutreis (ook matig).
Er zijn er nog wel meer, maar de meeste in deze prijscategorie zijn zeer matig.

Of ze grand iskandil nog opstarten dit jaar is de vraag.
het eind van het seizoen is al in zicht.

zonneschijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:23

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door zonneschijn »

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik heb mijn goede vriend van het animatiteam gesproken.

de oorspronkelijke eigenaar van het hotel is terug gekomen. er is nieuwe personeel aangenomen en het hotel probeert weer op orde te komen.
het schijnd dus allemaal toch weer goed te gaan lopen.
dus waarschijnlijk komt er toch een goede vakantie voor de mensen aan.

komt alles toch nog goed ?? !! vast wel!!

callie
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 aug 2007 21:19

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door callie »

H hartman

Guler Resort ligt op nog geen 100 meter van Iskandil af.
Ik heb over dit hotel ook erg veel negatieve verhalen gehoord.

Vorig jaar was er bijvoorbeeld sprake van voedselvergiftiging.

Zoek iets goeds en geniet ervan.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote Callie
--------------
Zoek iets goeds en geniet ervan.
-------------------------------------

Voor sommige van onze groep is de vakantie op budget.
Ik heb wel alternatieven gevonden maar die liggen niet bij Bodrum.
Helaas komen de vliegdata niet overeen, en sommige mensen moeten op tijd terug om de de studie weer op tepakken.
Ik neem nog even een afwachtende houding aan, in de hoop dat de boel nog opgestart gaat worden.
Als dat het geval is, zie ik nog geen reden om niet te gaan echter, hoe langer ik wacht, hoe dunner de spoeling.

hans67
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:56

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hans67 »

Het wordt ons als reiziger er allemaal niet makkelijker op gemaakt zeg.
Als ik nu weer lees dat de oude manager terug is en de boel weer een beetje op poten probeerd te zetten gaat een touroperator niet zo snel het hotel van zn lijst halen.

Maar zoals een reactie eerder al aangaf, in hoeverre gaan ze dat doen, het einde seizoen is nabij.
Nieuw water in het zwembad, onderhoudt, veiligheid, gaan ze dat werkelijk allemaal nog aanpakken?

Eten en drinken verbeteren is het probleem niet, maar wel de rest.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

Dat eten en drinken is naar mijn menig het belangrijkste.
Die kamer ben ik toch alleen maar met mijn ogen dicht.
Sanitair in de kamers is in heel Gumbet een puinhoop.
Ook de riolering is te dun uitgevoerd, zodat je wc-papier in een vuilnismandje moet deponeren, anders raakt de boel verstopt
Ik weet niet wat loodgieters en tegelzetters voor opleiding hebben daar, maar volgens mij hebben die gestudeerd voor banketbakker.
Belangrijkste gereedschap is de kitspuit.
Schimmelvrije kit moet hier nog uitgevonden worden en dat zie je gelijk in de badkamer aan de zwarte randjes.

Als het regent lekt ieder hotel daar en heb je stromend water langs de muren.
Zwembad zou ook wat prioriteit verdienen.
Ik denk dat met niet al te veel moeite de boel wel weer kan draaien.
De vraag is echter of ze dat gaan doen.
Het meeste personeel wat de zak gehad heeft zal naar huis gaan.
Die komen meestal van verre (istanbul, Izmir, of nog verder.)
Of ze dus nog voldoende mensen zullen vinden is de vraag want het seizoen is op het eind.
We zullen zien deze week aan de reacties hoe het verloopt.

margrietwilmsen
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2007 18:50

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door margrietwilmsen »

Hallo

Zojuist gesproken met onze vrienden die in gumbet zitten en even naar het hotel zijn gelopen.Ze schokken zicht kapot het lijkt wel een spookhotel,iedereen is weg alleen de mensen die geboekt hadden bij de reisorg.die falliet is zitten daar nog en weten niet wanneer ze weg kunnen.Op het moment dat hij ons belde waren ze met een ladder de letters van het hotel eraf aan het halen,waarom?tv's werden weggehaald en kluisje leegehaald,er zaten nog wel wat mensen van het animatieteam
Hij raade ons sterk af om er heen te gaan,zij zitten in het hotel royal aserlik beach misschien dat wij daar naar toe kunnen gaan in indergeval gaan wij morgen naar het reisburo

Groetjes

Arjan van Brummelen
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 aug 2007 10:53

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Arjan van Brummelen »

Mede vakantiegangers,

Ik heb vanochtend om 9:00 uur contact gehad met mijn reisbureau en die geven idd aan dat het hotel op zijn gat ligt. Zij wachten momenteel op een bevestiging van de reisagent hoe e.e.a. nu echt in elkaar zit.

wordt vandaag over het "hoe nu verder te gaan" terug gebeld. mensen die nog moeten gaan! heel veel succes toegewenst met waarschijnlijk het omboeken cq het boeken van een andere reis.

Met vriendelijkle groet,

Arjan van Brummelen

HannyM
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2007 21:38

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door HannyM »

Vanmorgen hebben we zelf gebeld met Iskandil. Ze ontkenden in ieder geval niet dat er problemen zijn. De oude eigenaar is gisteren gekomen en gaat er alles aan doen om zo veel mogelijk van de problemen op te lossen. Ze verwachten aankomende week 300 gasten en ze gaan er alles aan doen om hun naar de zin te maken.
Diverse touroperators hebben inderdaad het hotel geschrapt en geannuleerd maar volgens het hotel heeft Tourplan het nog wel.
Wij gaan in ieder geval morgenochtend en zullen het dan wel zien. Overboeken lukt bijna niet meer en de hotels in Gumbet die Tourplan daar nog heeft zijn voor ons ook niet veel bijzonders. Dan kom je al gauw in een ander plaatsje terecht en dat willen we niet.
Voor diegenen die nog moeten gaan: Veel plezier en we komen elkaar daar vast tegen.
Miep ik zie je morgen en zit er maar niet verder over in. We maken er iets leuks van. :lol:

margrietwilmsen
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2007 18:50

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door margrietwilmsen »

Hallo
Ook wij hebben gebeld met oad,zij wisten nog van niets en gaan het uitzoeken,ook wij worden daar over terug gebeld.
Nou ben heel benieuwd hoe dat afloopt,als het goed is gaan wij morgen weg.ben maar gewoon bezig met koffers inpakken,maar niet wetend wat er gaat gebeuren :(

Voor iedereen hoop ik dat het goed afloopt en toch een fijne vakantie krijgt.
:lol: groetjes

hans67
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:56

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hans67 »

We hebben een mailtje van iemand gekregen die daar zit en vandaag naar huis gaat. Het hotel ligt idd op zn gat.

De laatste nederlanders worden vandaag daar weggehaald begreep ik. Iedereen is opgestapt behalve de mensen van het animatie team, die proberen er daar nog wat van te maken.

Nee mensen, ik denk einde verhaal GI voor ons allemaal. Het enige wat we nu nog kunnen doen is hopen dat we naar een goed ander hotel worden overgeboekt.

ps! ik begreep wel dat OAD er al heel vroeg was om de mensen daar weg te halen, dus ze weten wel degelijk wat er aan de hand is.

Gesloten