LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Go Energy

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
tejo1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2009 13:48

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door tejo1 »

In juli 2007 kregen wij opeens een factuur van dit bedrijf, wij wisten van niks en hebben deze teruggestuurd met de opmerking erop dat wij nooit iets getekend hadden van hun. Een maand later wederom een factuur, nu gebeld met hun en gevraagd of zij dan een contract hadden waar onze handtekeningen opstonden, werd zeer onbeschoft geholpen ( nou ja, geholpen ) die hadden ze niet. Deze wilde ze wel opsturen, maar dan moesten we onze eigendomsbewijs van ons huis opsturen, niet dus. Het contract was volgens hun getekend op een dag in juli, maar die bewuste dag waren wij op vakantie!!! We kregen nog een factuur of twee en hebben deze uiteraard geretourneerd naar de afzender. Geen reacties meer gekregen later. In 2008 kregen we wederom een herinnering, weer terug gestuurd en geen reactie. Vandaag ( 12 aug 2009 ) krijgen we een betalingsherinnering voor de maanden van 2007 met een dreigement dat we binnen 5 dagen moeten betalen, anders komt de gerechtsdeurwaarder aan de deur. Het moet toch niet gekker worden met dit bedrijf.
De envelop gaat uiteraard wederom retour en ik hoop dat er nu eens wat aan gedaan wordt tegen deze maffia-praktijken van dit K** bedrijf.

dankie2
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2009 09:16

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door dankie2 »

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
Ook ik ben er ingeluisd door go energie nadat ik in sept 2007 thuis kwam na een ziekenhuisopname van 10 dagen. Vond ik van hun een brief bij de post waarin zij mij bedankte dat ik me bij hun had aangemeld als nieuwe klant.

Ik heb gelijk gebeld om dit ongedaan te maken maar volgens hun kon dat niet meer omdat de opzegtermijn van 7 dagen was verstreken. Ik heb hun toen gezegd dat ik niks op hoefde te zeggen als ik niks heb aangevraagd en hoe kon dat ook ik lag nota bene in het ziekenhuis.

Direct nadat ik go energie had gebeld heb ik ook mijn eigen energie maatschappij opgebeld om hun de situatie uit te leggen en mee te delen dat ik gewoon bij hun blijf omdat ik niks anders heb aangevraagd.

Na nog eens ongeveer anderhalf uur gebeld en in de wacht te hebben gestaan bij go energie was het dan eindelijk geregeld de deal ging niet door. ( :evil: nee duuuh ik had ook nergens om gevraagd en ook nooit niks getekend zelfs nog nooit iemand van go energie gezien :evil: ).

April 2008 ik ontvang een jaarafrekening van go energie van maar liefst 1400,00 euro :shock: :shock: :shock: Ik gelijk weer gebeld met de mededeling dat ik niks met hun te maken heb en dat ik mijn maandelijkse energierekening altijd netjes betaal en betaald heb bij de energiemaatschappij waar ik een contract heb en dat dat dus niet bij hun is :evil: :twisted: :evil: en dat ik dus niet ging betalen. Vervolgens heb ik de envelop weer dichtgeplakt en retour gestuurd.

Zaterdag 24 oktober ontvang ik een rekening van interum justitia van maar liefst 1795 euro. of ik even direct wil betalen voor 28-10 anders gaan ze over tot afsluiting van mijn energie. :shock: :shock: :shock:

Vandaag 26-10 maar weer gaan bellen eerst met interum justitia, die het hele verhaal verteld. Nou willen ze dus dat ik een bewijs toestuur waaruit blijkt dat ik al die tijd gas en elektra bij een ander betaal. :x

Daarna nog even gebeld met buro rechtshulp ook het hele verhaal verteld en de meneer die ik daar sprak vond het ook niet pluis. Ook stelde hij mij gerust over het afsluiten van mijn gas en elektra want volgens hem kunnen ze niks afsluiten wat ze niet leveren. :D
Hij vond mijn verhaal zeer de moeite waard om langs te komen. Gelijk een afspraak gemaakt overmorgen kan ik langs komen.

Zijn er nog mensen met een soortgelijk verhaal en hoe is dat afgelopen of zijn er nog mensen mee bezig :?:

Groetjes

sebelina
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2009 14:54

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door sebelina »

Goedemiddag

Mijn verhaal is soort gelijk alleen gelukkig niet met zulke hoge kosten, begin deze maand kreeg ik een nota van het incassobureau. Geen idee waar het van was, ik hun gebeld Go energy ik zou in dec 2007 daar energie hebben gehad voor een maand. Ik heb hun gevraagd naar het contract maar dit hadden ze niet. Hoe dan ook moest ik de nota betalen omdat ze energie hadden geleverd en dit heeft Enexis me aangegeven (misschien een goede voor u, enexis kan u een overzicht sturen met wie energie heeft geleverd). Ik heb nooit een factuur van hun gekregen en als je ze belt is het enigste wat ze me willen doorgeven contact opnemen met intrum justitia, gelukkig hebben hun de incasso kosten verwijdert omdat ze geen contract konden leveren en heb ik de nota betaald hoewel ik het er niet mee eens blijf zijn. En ik ga zeker nog verdere stappen proberen te ondernemen om m'n geld terug te krijgen!!!
Hopelijk heeft u geluk bij de rechtsbijstandswinkel, want op meewerking van Go energie hoeft u niet te rekenen.

MVG

Ton56
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2009 22:19

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door Ton56 »

Na de vakantie in 2007 waren we omgezet van onze leveranciers naar Go- energie.
Via een advocaat geprobeerd om terug gezet te worden naar onze "oude" leveranciers, te vergeefs.
Go-energie gaat in maart 2007 failliet en wordt overgenomen door Centrica energie netherlands bv. die het klanten bestand onderbrengt bij Oxxio.
Nu hebben we nog steeds last van Go- energie in de vorm van aanmaningen van Intrum justitia voor de energie die geleverd is door Go-energie.
Nu ( 12-11-2009 ) zijn we weer verplicht een advocaat in te schakelen om afsluiting van energie te voorkomen.
Is dit nog normaal????
Zo kan eigenlijk iedereen zeggen dat we een contract getekend hebben en geld eisen.
We proberen dit onder te brengen, als alles mislukt, bij "Das je goed recht", want dan wordt je misschien wel gehoord als de media er bij betrokken wordt.
Zijn er misschien nog meer gevallen zoals die van ons, dan horen we dit graag.

M. vr. Gr
Ton 56

nlehv
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2009 19:52

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door nlehv »

hallo

ook ik heb een rekening liggen , van intrum justitia

ik heb ook een onrechtmatige overname gehad , ik heb geweigerd te betalen en wou een corectie , dit hebben ze nooit gedaan uiteraard , ik heb een hele tijd niks van ze gehoord , en nu op eens een brief me me matje.!

ik weet niet hoe het nu zit , aan gezien dat het bedrijf wat hun zeggen dat we contract hebben en of hadden ,faliet is kunnen hun dan nog een bedrag opeisen ?

Gesloten