LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Drank gebruik
-
Re: Drank gebruik
@ Toolboy ......
Kun je wat met mijn laatste ON TOPIC post ???
Tja het was ook een hele lap tekst ...
heb je vast overheen gelezen ???
>cybertje<
Kun je wat met mijn laatste ON TOPIC post ???
Tja het was ook een hele lap tekst ...
heb je vast overheen gelezen ???
>cybertje<
Cyber ,als "men"jou er op aanspreekt wordt het gelijk een oeverloze discussie die eindeloze quotes met zich mee brengt en (sorry)die bijna altijd eindigen met "jouw "gelijk.Wat je spijtbetuiging betreft , achter de rug met vingers crost.?
Nou vooruit op dezelfde manier van den deze dan...het spijt me dat ik even boos op je ben geweest.
Nog even iets rechtzetten ,jij was niet de reden waarom ik even weg was.
Dit is nu opgelost.
...............PAFFIE DAN????
Nou vooruit op dezelfde manier van den deze dan...het spijt me dat ik even boos op je ben geweest.
Nog even iets rechtzetten ,jij was niet de reden waarom ik even weg was.
Dit is nu opgelost.
...............PAFFIE DAN????
Nu even voor Toolboy on;
Hier vlakbij is er een discotheek(Belgie) waar vooral in het weekeinde door de jonge generatie heeeeel veel gedronken wordt,met als resultaat ,na sluitingstijd veel vernielingen,vechtpartijen en een takke herrie tot in de ochtend.Het zou verstandig zijn als er ook eens door de uitbaters van disco-cafe enz. geen drank meer zou worden verstrekt als de norm bij deze jongere wordt overschreden.Ook zij moeten hun verantwoordelijkheid nemen.
Hier vlakbij is er een discotheek(Belgie) waar vooral in het weekeinde door de jonge generatie heeeeel veel gedronken wordt,met als resultaat ,na sluitingstijd veel vernielingen,vechtpartijen en een takke herrie tot in de ochtend.Het zou verstandig zijn als er ook eens door de uitbaters van disco-cafe enz. geen drank meer zou worden verstrekt als de norm bij deze jongere wordt overschreden.Ook zij moeten hun verantwoordelijkheid nemen.
-
Deels met je eens Nita, maar waar haalt de eogenaar zijn omzet en inkomen vandaan? Hij zou zichzelf dus in de voet schieten!
Hoi Nita.
Zeker moet de uitbater z`n verantwoordelijkheid nemen.
Geen alcohol onder de 21. En als er aangetoond kan worden dat de uitbater mede verantwoordlijk is voor de vernielingen omdat deze te lang is doorgegaan met schenken ,deze mede laten opdraaien voor de kosten.
En ja waar haalt ie dan z`n omzet vandaan.
Door pils te schenken met een lager alcohol percentage.
Het gaat om volume procenten hoor dus de hoeveelheid blijft hetzelfde,maar het percentage gaat omlaag .
En meer dan zoveel liter past niet in den buik,maar ondertussen wel de helft alcohol binnen
Het is maar een idee hoor ?
Groet T
cyber ik weet nog steeds niet welke on reactie je bedoeld
Zeker moet de uitbater z`n verantwoordelijkheid nemen.
Geen alcohol onder de 21. En als er aangetoond kan worden dat de uitbater mede verantwoordlijk is voor de vernielingen omdat deze te lang is doorgegaan met schenken ,deze mede laten opdraaien voor de kosten.
En ja waar haalt ie dan z`n omzet vandaan.
Door pils te schenken met een lager alcohol percentage.
Het gaat om volume procenten hoor dus de hoeveelheid blijft hetzelfde,maar het percentage gaat omlaag .
En meer dan zoveel liter past niet in den buik,maar ondertussen wel de helft alcohol binnen
Het is maar een idee hoor ?
Groet T
cyber ik weet nog steeds niet welke on reactie je bedoeld
Gravedigger ,
Enig idee wat in deze disco een drankje kost?
Bovendien is het een disco, grensgebied Nederland/Belgë dwz.dat er ontzettend veel jongeren "heeele grote disc"daar van twee kanten hun heil zoeken.Dat moet toch genoeg opbrengen zou ik zo denken.
Toolboy,
De uitbater aansprakelijk stellen voor de schade is onmogelijk.Op auto"s die op parkeerplaatsen bekrast worden zit geen naamkaartje en vernielingen elders over de grens? nee hoor die wassen hun handen in onschuld.De ouders wordt de zwarte piet toegespeeld.Ja,de opvoeding he.Moet je knullen van 18 en ouder vastbinden dan.In bijna alle gevallen is er met de opvoeding niets mis ,zet mensen in grote groepen in een kleine ruimte zeker(met te veel drank) en een tot doof wordende herrie(lees muziek?) en ..de rapen zijn gaar.Dit verander je ook niet door het percentage alcohol te verminderen.Zakflesjes sterke drank doen dan wonderen.
Enig idee wat in deze disco een drankje kost?
Bovendien is het een disco, grensgebied Nederland/Belgë dwz.dat er ontzettend veel jongeren "heeele grote disc"daar van twee kanten hun heil zoeken.Dat moet toch genoeg opbrengen zou ik zo denken.
Toolboy,
De uitbater aansprakelijk stellen voor de schade is onmogelijk.Op auto"s die op parkeerplaatsen bekrast worden zit geen naamkaartje en vernielingen elders over de grens? nee hoor die wassen hun handen in onschuld.De ouders wordt de zwarte piet toegespeeld.Ja,de opvoeding he.Moet je knullen van 18 en ouder vastbinden dan.In bijna alle gevallen is er met de opvoeding niets mis ,zet mensen in grote groepen in een kleine ruimte zeker(met te veel drank) en een tot doof wordende herrie(lees muziek?) en ..de rapen zijn gaar.Dit verander je ook niet door het percentage alcohol te verminderen.Zakflesjes sterke drank doen dan wonderen.
-
@ Toolboy ...... deze on reactie :
Geplaatst op 02 Okt 2007 13:28 door Toolboy
--------------------------------------------------------------------------------
Okay regiseur
Per direct het alcohol percentage van pils verlagen naar 2.5%
Per direct geen sterke alcohol verkopen aan personen onder de 21 jaar.
Geen alcoholhoudende dranken boven de 2.5% meer in de super markt verkopen.
Nou dit is het eerste aanzetje
Groet T
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst op 02 Okt 2007 13:45 door cybertomaat
Drankgebruik bij jongeren , take 33 .... en actie !!!
Alcohol in pils : lekker laten zoals het is ...
en dan de prijs verdubbelen (drinkt men ook de helft minder),
per direct helemaal geen alcohol verkopen onder 21...
en per direct helemaal geen alcohol meer in de supermarkt.
(en ook geen sigaretten trouwens)
Maar volgens mij lopen we erg achter hoor ...
tegenwoordig zitten ze rond hun twaalfde al aan de coke
( gisteren bij netwerk...)
---------------------------------------------------------------------------------
@ Nita ......
vrijwel altijd (of topic) discusie's / meningsverschillen over levensstijl e.d.
waren . Ik heb daar wel WAT van geleerd en probeer nu zoveel mogelijk on-topic te blijven.
Maar als ik een uitspraak (en de dingen die mij tot een uitspraak brengen) nader moet verklaren omdat mensen het niet begrijpen,
waar ik altijd maar van uit ga als mensen "onredelijk" FEL op me reageren, ga ik idd SOMS off topic en probeer uit te leggen waarom
ik het "zus en zo" zie. Mensen hoeven heus niet mijn mening over te
nemen (ik doe dat overigens wel als iemand mijn "visie" met ECHTE
argumenten onderuit haalt) ...en als ik ECHT geen gelijk heb zeg ik het.
SPIJTBETUIGING - was gemeend ... rokertje is goed
>cybertje<
Geplaatst op 02 Okt 2007 13:28 door Toolboy
Okay regiseur
Per direct het alcohol percentage van pils verlagen naar 2.5%
Per direct geen sterke alcohol verkopen aan personen onder de 21 jaar.
Geen alcoholhoudende dranken boven de 2.5% meer in de super markt verkopen.
Nou dit is het eerste aanzetje
Groet T
Geplaatst op 02 Okt 2007 13:45 door cybertomaat
Drankgebruik bij jongeren , take 33 .... en actie !!!
Alcohol in pils : lekker laten zoals het is ...
en dan de prijs verdubbelen (drinkt men ook de helft minder),
per direct helemaal geen alcohol verkopen onder 21...
en per direct helemaal geen alcohol meer in de supermarkt.
(en ook geen sigaretten trouwens)
Maar volgens mij lopen we erg achter hoor ...
tegenwoordig zitten ze rond hun twaalfde al aan de coke
( gisteren bij netwerk...)
---------------------------------------------------------------------------------
@ Nita ......
Dat is met jouw/Tinne idd wel eens gebeurt (en ook nog een paar anderen ja ... ) Moet er wel bij zeggen dat dat volgens mijCyber ,als "men"jou er op aanspreekt wordt het gelijk een oeverloze discussie die eindeloze quotes met zich mee brengt en (sorry)die bijna altijd eindigen met "jouw "gelijk....
vrijwel altijd (of topic) discusie's / meningsverschillen over levensstijl e.d.
waren . Ik heb daar wel WAT van geleerd en probeer nu zoveel mogelijk on-topic te blijven.
Maar als ik een uitspraak (en de dingen die mij tot een uitspraak brengen) nader moet verklaren omdat mensen het niet begrijpen,
waar ik altijd maar van uit ga als mensen "onredelijk" FEL op me reageren, ga ik idd SOMS off topic en probeer uit te leggen waarom
ik het "zus en zo" zie. Mensen hoeven heus niet mijn mening over te
nemen (ik doe dat overigens wel als iemand mijn "visie" met ECHTE
argumenten onderuit haalt) ...en als ik ECHT geen gelijk heb zeg ik het.
SPIJTBETUIGING - was gemeend ... rokertje is goed
>cybertje<
Meestal Cyb .ben jij degeen die off topics uitlokt.Ik heb niets tegen off top.tussendoor ,dat moet kunnen,anders is elk topic binnen de kortste keren gedoemd een zachte dood te sterven.
Wat bedoel je nu weer met "jouw/Tinne"kijk dat bedoel IK nu.
En wat voor jou onredelijk fel is blijkt voor een ander weer soft.Nou zo kunnen we dus uren door soebatten "wel weer of"natuurlijk.
En ik ging net zo lekker ON.
Wat bedoel je nu weer met "jouw/Tinne"kijk dat bedoel IK nu.
En wat voor jou onredelijk fel is blijkt voor een ander weer soft.Nou zo kunnen we dus uren door soebatten "wel weer of"natuurlijk.
En ik ging net zo lekker ON.
Nita.
Bij de deur fouilleren doen ze toch ook in disco`s naar wapens.
En als in de nabijheid van een horeca uitbater trammelant is veroorzaakt,Dan had deze beter moeten opletten en minder moeten schenken.Wellicht een idee om ook een mannetje om zijn uitbaterij te laten rondwandelen,Heeft ie in iedergeval z`n goede wil getoond.
En ik heb nog niemand met een in mijn ogen serieus een antwoord zien geven waarom niet verlagen naar 2.5%
Cyber de prijs van pils verdubbelen wil ik niet.
Punt 2 en 3 ben ik helemaal met je eens.
groet T
Bij de deur fouilleren doen ze toch ook in disco`s naar wapens.
En als in de nabijheid van een horeca uitbater trammelant is veroorzaakt,Dan had deze beter moeten opletten en minder moeten schenken.Wellicht een idee om ook een mannetje om zijn uitbaterij te laten rondwandelen,Heeft ie in iedergeval z`n goede wil getoond.
En ik heb nog niemand met een in mijn ogen serieus een antwoord zien geven waarom niet verlagen naar 2.5%
Cyber de prijs van pils verdubbelen wil ik niet.
Punt 2 en 3 ben ik helemaal met je eens.
groet T
Omdat het percentage verlagen NIET zal aanzetten tot minder drankgebruik.Het gaat hier nl. niet ALLEEN om bier .Jongeren eo ouderen drinken steeds meer cocktails en wijntjes glijden tegenwoordig ook als water door het keeltje.
.......DAAROM!!!
.......DAAROM!!!
Okay Nita.
Dan gebruik ik nu cyber z`n voorstel erbij.
Het alcohol percentage in pils verlagen.,naar 2.5%
Alles daar boven in prijs verdubbelen
Groet T
Dan gebruik ik nu cyber z`n voorstel erbij.
Het alcohol percentage in pils verlagen.,naar 2.5%
Alles daar boven in prijs verdubbelen
Groet T
Tool,
Prijsverhoging voor de andere alcoholische dranken zal ook niet werken want jongeren hebben een bepaald budget te besteden.Als ze niet dronken kunnen worden van bier....vol is vol , zijn we nu weer terug bij af.
Is dit een quizz of zo??en tellen de punten die ik krijg mee voor de reis die de winnaar krijgt??
Prijsverhoging voor de andere alcoholische dranken zal ook niet werken want jongeren hebben een bepaald budget te besteden.Als ze niet dronken kunnen worden van bier....vol is vol , zijn we nu weer terug bij af.
Is dit een quizz of zo??en tellen de punten die ik krijg mee voor de reis die de winnaar krijgt??
-
Zo,
Ik heb even (lees een half uur) dit topic gelezen. Alcoholpercentage verlagen? Ja ben ik wel voor, maar vraag mij meteen af of het wel zinvol is.
Ik denk niet dat het zin heeft, want de jongeren waar we het over hebben zullen toch wel dronken en irritant uit de disco komen.
Maar toen ik zelf jong was (niet dat ik nu niet meer jong ben) heb ik ook heeeeeeeeeeeel veel alcohol genuttigt. En toen was ik ook nog geen 18 jaar, waar ik naar toe wil met deze stelling is het volgende:
We kunnen wel het alcoholpercentage naar beneden halen, maar we kunnen ook gewoon zorgen dat onze jongeren tot en met 18 jaar niet de mogelijkheid krijgen om alcohol te nuttigen in grote maten.
En waar drinken deze jongeren veel alcohol?
In de uitgaansgelegenheden!
Laatst ben ik wezen stappen met een paar vriendinnen van mij (allemaal 20 jaar en ouder). Toen ik de eerste disco binnen kwam voelde ik mij een bejaarde, ik denk dat de jongste 14 was.
Als we nou eens dit zouden aanpakken. Zorgen dat iedereen die in de disco of cafe komen 18 jaar of ouder is. Consequent vragen om id of paspoort. Jonger dan 18 jaar? Helaas............
Ondanks dat dit al de regel is bij vele horecagelegenheden, word deze niet nageleeft.
Maar goed om even terug te komen op mijn stapavond.......
Na mij heel oud te voelen in de eerste disco waar we binnen zijn gegaan, gingen we na 1 (alcoholisch) drankje al snel verder naar een andere disco.
Daar was de gemiddelde leeftijf ongeveer 20 jaar en ouder. Maar na een aantal uurtjes werd het na mijn mening wat minder gezellig. En hoe kwam dat?........ ALCOHOL.
En deze mensen waren geen jongeren tot en met 18 jaar, nee het waren volwassen mensen. Die meestal toch wel weten wat ze doen. Nou niet dus.
Alcohol? Ja ik hou het bij 1 of 2, meer niet!!!!!
Niet dat ik dat van andere verwacht!
mevrouw tomaat
Ik heb even (lees een half uur) dit topic gelezen. Alcoholpercentage verlagen? Ja ben ik wel voor, maar vraag mij meteen af of het wel zinvol is.
Ik denk niet dat het zin heeft, want de jongeren waar we het over hebben zullen toch wel dronken en irritant uit de disco komen.
Maar toen ik zelf jong was (niet dat ik nu niet meer jong ben) heb ik ook heeeeeeeeeeeel veel alcohol genuttigt. En toen was ik ook nog geen 18 jaar, waar ik naar toe wil met deze stelling is het volgende:
We kunnen wel het alcoholpercentage naar beneden halen, maar we kunnen ook gewoon zorgen dat onze jongeren tot en met 18 jaar niet de mogelijkheid krijgen om alcohol te nuttigen in grote maten.
En waar drinken deze jongeren veel alcohol?
In de uitgaansgelegenheden!
Laatst ben ik wezen stappen met een paar vriendinnen van mij (allemaal 20 jaar en ouder). Toen ik de eerste disco binnen kwam voelde ik mij een bejaarde, ik denk dat de jongste 14 was.
Als we nou eens dit zouden aanpakken. Zorgen dat iedereen die in de disco of cafe komen 18 jaar of ouder is. Consequent vragen om id of paspoort. Jonger dan 18 jaar? Helaas............
Ondanks dat dit al de regel is bij vele horecagelegenheden, word deze niet nageleeft.
Maar goed om even terug te komen op mijn stapavond.......
Na mij heel oud te voelen in de eerste disco waar we binnen zijn gegaan, gingen we na 1 (alcoholisch) drankje al snel verder naar een andere disco.
Daar was de gemiddelde leeftijf ongeveer 20 jaar en ouder. Maar na een aantal uurtjes werd het na mijn mening wat minder gezellig. En hoe kwam dat?........ ALCOHOL.
En deze mensen waren geen jongeren tot en met 18 jaar, nee het waren volwassen mensen. Die meestal toch wel weten wat ze doen. Nou niet dus.
Alcohol? Ja ik hou het bij 1 of 2, meer niet!!!!!
Niet dat ik dat van andere verwacht!
mevrouw tomaat
Nou mvr Tomaat.
U laatste deel van uw verhaal sluit dus ook op mijn opening aan.
Er is niets mis mee dat 20plussers ook pils met een lager alcohol percentage gaan nuttigen,En als ze sterkere drank willen moet die prijs dus verdubbeld worden
T is wellicht een beginnetje
Groet T
U laatste deel van uw verhaal sluit dus ook op mijn opening aan.
Er is niets mis mee dat 20plussers ook pils met een lager alcohol percentage gaan nuttigen,En als ze sterkere drank willen moet die prijs dus verdubbeld worden
T is wellicht een beginnetje
Groet T
Het feit dat enkele personen zonder verantwoordelijkheidsgevoel zich niet kunnen gedragen met alcohol op, hoeft niet tot gevolg te hebben dat het alcoholpercentage voor iedereen maar meteen moet worden verlaagd.
Ik ga overigens erg vaak uit en heb vrijwel nooit vervelende ervaringen met mensen die te veel alcohol op hebben. Of je moet je natuurlijk al storen aan enkel het feit dat een bepaalde persoon onder invloed van alcohol is.
Ik ga overigens erg vaak uit en heb vrijwel nooit vervelende ervaringen met mensen die te veel alcohol op hebben. Of je moet je natuurlijk al storen aan enkel het feit dat een bepaalde persoon onder invloed van alcohol is.
Toolboy ,als je nu zelf eens jouw stelling goed zou ondebouwen waren we ook al een eind verder.Het enige dat jij ten berde brengt is percentage verlagen van bier en andere dranken in prijs verhogen.Leg nu eens uit Wat je nu precies(ANDERS) van ons wilt horen dan wat hier al over geschreven is.Of moet het zo zijn dat wat jij zegt alleen zaligmakend is.Als dat zo is....OKE je hebt gelijk.Percetage omlaag en de rest omhoog.
Een helm en autogordel is natuurlijk ook geen vergelijk .
Je kan natuurlijk ook zeveren om te zeveren.
Een helm en autogordel is natuurlijk ook geen vergelijk .
Je kan natuurlijk ook zeveren om te zeveren.
Grootste kul die er is percentage omlaag?
Juist door het verbieden springt de jeugd uit de band.
Begint al als ze kunnen kruipen.Dit mag niet dat mag
niet en dan doen ze het juist.
Heb mijn kinderen nooit wat verboden heb ze alleen
uitgelegd waarom ze van sommige dingen moesten
afblijven.Zo ook met drinken of blowen nooit verboden
en weet je wat .Ook nooit geen last met mijn kinderen gehad.
Zaten lekker gezellig op de zolderkamer met vrienden vriendinnen
buurmeisje papa en mama op zijn tijd erbij ging prima.
Alles ging met mate hoefde we niet voor te zorgen.
Buurmeisjes mochten niks thuis en de buren maar zeggen
mijn kinderen drinken niet roken niet en blowen niet.
Nou ze deden het stiekem en vlug achter elkaar dus liet ik
ze ook maar bij mijn kinderen.
Wat ik hiermee wil zeggen is gewoon,zoek de oorzaak eens bij jezelf
ook wat de opvoeding aangaat inplaats van de procenten alcohol
want daar zit het echt niet in.Vebieden wat je vroeger zelf niet
mocht en daar de pest over in hebben en dat nu je eigen kinderen
verbieden daar zit hem de oorzaak.
Oef laatst opmerking van mij over de eigen tekortkomingen
van sommige hier.
Steek met mijn leeftijd en lekker blowtje op, ff mailen
naar de kinderen die Nederland ontvlucht zijn en dan naar bed.
TRUSTEN en geniet van het leven met een neut erbij.
Juist door het verbieden springt de jeugd uit de band.
Begint al als ze kunnen kruipen.Dit mag niet dat mag
niet en dan doen ze het juist.
Heb mijn kinderen nooit wat verboden heb ze alleen
uitgelegd waarom ze van sommige dingen moesten
afblijven.Zo ook met drinken of blowen nooit verboden
en weet je wat .Ook nooit geen last met mijn kinderen gehad.
Zaten lekker gezellig op de zolderkamer met vrienden vriendinnen
buurmeisje papa en mama op zijn tijd erbij ging prima.
Alles ging met mate hoefde we niet voor te zorgen.
Buurmeisjes mochten niks thuis en de buren maar zeggen
mijn kinderen drinken niet roken niet en blowen niet.
Nou ze deden het stiekem en vlug achter elkaar dus liet ik
ze ook maar bij mijn kinderen.
Wat ik hiermee wil zeggen is gewoon,zoek de oorzaak eens bij jezelf
ook wat de opvoeding aangaat inplaats van de procenten alcohol
want daar zit het echt niet in.Vebieden wat je vroeger zelf niet
mocht en daar de pest over in hebben en dat nu je eigen kinderen
verbieden daar zit hem de oorzaak.
Oef laatst opmerking van mij over de eigen tekortkomingen
van sommige hier.
Steek met mijn leeftijd en lekker blowtje op, ff mailen
naar de kinderen die Nederland ontvlucht zijn en dan naar bed.
TRUSTEN en geniet van het leven met een neut erbij.
-
Tja, als je gaat verbieden komen er wel alternatieven. Zowel stiekem eigen jajem zuipen als gebruik van bijvoorbeeld qat, doornappel, ether, tri, tetra, het stikspelletje, nicotine, papaver, etc...
Veel kritiek op mijn voorstel wat in mijn ogen een beginnetje is.
Maar niemand komt met eigen voorstellen behalve cyber.
Maar niemand komt met eigen voorstellen behalve cyber.