LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Daniel84
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2008 18:48

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Daniel84 »

Zo mensen ik heb vrijdag mail gehad van het rma center dat mijn nieuwe ps3 verstuurd is. Ik verwacht hem maandag of dinsdag. in dit geval heeft sony het ruim binnen 15 werkdagen opgelost. Ik had mijn ps3 op 20 maart verstuurd. De lange wachttijden doen zich volgens mij alleen voor bij de 60gb versie.

stoneman321
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2008 18:08

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door stoneman321 »

@ Daniel84

Heb jij de 40gig dan?

Daniel84
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2008 18:48

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Daniel84 »

@stoneman321

Ja klopt ik heb de 40 gig versie. Hier zijn geen leveringsproblemen mee.De 60 gig wordt niet meer gemaakt vandaar dat sommige mensen al zo lang zitten te wachten heb ik gelezen op andere fora`s.

Groeten,

Daniel.

karel111
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2008 17:34

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door karel111 »

Ook ik heb in november 2007 een ps3 gekocht, deze was na 1 week kapot, hij las geen disc meer .
Via sony naar de winkel, via winkel naar sony enz enz enz
Uiteindelijk was de winkel bereid om een nieuwe ps3 te geven.
na 2 weken begaf deze ps3 het ook met hetzelfde probleem.
Ik heb mijn geld terug gevraagd en dat voorstel is geweigerd.
Toen moest ik deze 2de ps3 terugsturen ( 11/01/08 )
Sony beloofde binnen 15 werkdagen een nieuwe op te sturen,
na een maand heb ik zelf weer opgebeld naar sony en toen gooiden ze het op leveringsproblemen, weer geld terug gevraagd en na een hoop gelul boden ze een lullige james bond film aan ter compensatie :(
Toen heb ik een geschreven klachtbrief naar Sony opgestuurd wat nu alweer een maand geleden is.
Ondertussen heb ik elke week met sony gebeld en ik kreeg steeds te horen dat ze elk moment binnen konden komen.
Dit hele gehannes is dus al een half jaar bezig.

Alstublieft RADAR wij zijn radeloos! Wat kunnen we doen Wat kunt U doen?

Groeten Rinne

Fok83
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2008 13:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Fok83 »

Zelfde probleem bij mijn 60GB versie, begin nu aan m'n 6de (!!!) week met wachten op een vervangend exemplaar.

micdonk
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2008 16:16

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door micdonk »

Ik heb dus nog steeds geen ps3 60GB terug.
De winkel gaat proberen alsnog een nieuwe ps360GB te regelen
Ik gun ze dus nog een week.


De praatjes van Sony komen ondertussen wel m'n oren uit.
Ik vraag me ook af of de wet het goed keurd dat ze zonder toestemming je ps3 inpikken of moet ik zeggen STELEN.

Ik geeft m'n PS3 af ter reparatie, dat wil dus niet zeggen dat ik er afstand van doe.

Je Betaald een hoog bedrag voor een spelcomputer dan mag je op z'n minst verwachten dat er ook service is. Dan bedoel ik niet maanden wachten. Ik heb geleerd dat een fabrikant wettelijk verpicht is onderdenel op voorraad te houden. Daar hebben ze bij sony blijkbaar maling aan. Als het niet snel is opgelost neem ik wel een WII ipv de ps3 shitzoooo.
Blijkbaar kan niemand het wat schelen dat er honderden gedupeerde zijn, door een machine die niet deugd. Anders zouden sommige niet aan hun 2e 3e 4e ps3 toe zijn

Veel sterkte allemaal

Dion26
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2008 22:04

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Dion26 »

Voeg mij ook maar toe aan de lijst...

Heb 09-12-2007 mijn PS 3 40 gb in ontvangst genomen en sinds 04-04-2008 leest het apparaat geen enkel schijfje meer.
In de eerste instantie dacht ik dat er niet veel aan de hand zou zijn...

Tijdens telefonisch contact met Sony contact service ( 0495574817 )
Kreeg ik te horen dat ik de ps3 moet formateren en als het probleem daar nog niet mee verholpen is, ik dan nog maar eens moet terug bellen.

Oke geen probleem, ze zullen me toch niet zomaar proberen af te wimpelen?
Het is Sony... super multi-national !
Na het formateren geen resultaat, dus weer contact opgenomen met het contact service.

Er word me verteld dat ik het ter reparatie naar ze moet op sturen, maar eerst zal ik daar via email nog verdere info over ontvangen.
En indd ik krijg een mailtje dat het via het hier welbekende RMA systeem opgelost wordt.

Na het lezen van het mailtje ben ik op i-net gaan zoeken en kwam op deze pagina terecht.
Mijn mond viel open van verbazing....
Jeetje Sony gaat echt hard achteruit op deze manier, echt een schande dat ze zo met klanten en producten omgaan !!!!

Ik ga denk ik helemaal niets opsturen, ik ga naar de desbetreffende winkel en eis gewoon een nieuwe, laat me niet weg sturen.
kijken wie het het langst volhoudt, de verkoper of ik :evil:

salademan
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2008 17:59

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door salademan »

Nou, ik hoor ook bij de club (en dus de lijst).

Zojuist heeft mijn 60Gb de geest gegeven...en als ik dit zo lees heb ik hem niet terug voor 29 april. En dat terijl ik GTA IV 2 maanden terug al pre-orderred heb! Foutmelding 80010514 en vervolgens niks meer lezen.

Nouwjah...opsturen maar vrees ik...afwachten en duimen

Yuudai85
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2008 16:05

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Yuudai85 »

Ja, mij mag je ook aan de lijst toevoegen.

Heb op 17/11/07 een nieuwe 60Gb Playstation 3 gekocht. Na 4 maanden las ie geen disk meer. Direct contact opgenomen met de playstation helpdesk. Dit ging allemaal heel vlot en krijg enkele minuten later de nodige mails om het pakket te verzenden.
Op 13/03/08 heb ik hem op de post gedaan en zag op 21/03/08 hetvolgende op de RMA status: RMA status: Completed - Spring verzend status: voltooid.
Ook al verschillende keren naar Sony teruggebeld en wat dacht je...
... Het Stockage probleem als uitleg. Hoop zoals jullie dat ik em voor GTA IV launch terug heb.

Wat betreft de garantie kan ik jullie geruststellen dat het wettelijk bepaald is dat wanneer men het toestel moet opsturen voor herstelling, de garantie periode niet doorloopt. Deze begint pas terug te lopen wanneer het toestel hersteld terug in jou handen is.

Vind het eveneens schandalig dat een bedrijf als Sony zo'n uberslechte dienst na verkoop heeft.

Voor mensen die niet kunnen wachten op hun 60Gb model, kan je vragen een 40Gb model in ruil te vragen bij de helpdesk (Gezien het 60Gb model niet meer geproduceerd wordt). Hier zou je ongeveer 2 weken op moeten wachten.

Verder hoop ik ook ten zeerste dat trosRadar met al deze klachten van Playstation eigenaars het juiste wapen in handen heeft om Sony wat rake klappen te geven.

Mikeee
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2008 16:22

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Mikeee »

We kunnen beter bij kassa topic maken hier bij radar doen ze er toch niks aan

meneerx
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2008 01:36

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door meneerx »

Ik vind het raar dat er nu zoveel meldingen binnenkomen van dit probleem en dat sony geen officiele reactie geeft.
Ze sluiten zelfs wereldweid hun hele playstation 3 forum omdat het werd overspoelt met foutmeldingen! Dat geeft wel aan dat ze weten dat er meer aan de hand is.
Het is inmiddels toch wel duidelijk dat er een probleem is met de playstation 3. Het zou sony sieren als ze daar op ingaan in plaats van het te verzwijgen.
Ik vind het helemaal raar omdat het een hardstikke duur apparaat is! Betaalde er meer als 400 euro voor!

Ik hoop dat dit snel opgelost wordt!

J-que
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2008 00:13

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door J-que »

Tja zelfde verhaal bij mij hij werkde perfect maar toen ik die stomme nieuwe firmware 2.30 had geinstalleerd. Wou me ps3 geen disc meer lezen en tja ik heb me garantie bewijs nog van bartsmit. 1 jaar
dus ja ik ga me ps3 60 gig trug sturen en een nieuwe 40 gig vragen . Sinds de 60 gig niet meer gemaakt wordt en ik heb me geld trug gevraagd bij bol.nl omdat ik daar gta iv preordered heb en al betaald heb dus ja effe afwachten .

Jardo90
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2008 12:02

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Jardo90 »

Toen ik de PS3 kocht bij de Mediamarkt, zei de verkoper tegen me dat ik altijd de PS3 af moet sluiten met de controller. Dus niet domweg die knop indrukken of via de achterkant uitdrukken. Je kunt het namelijk vergelijken met een computer en die raakt ook corrupt als je er zo mee omgaat. Ik heb zijn advies steeds opgevolgd en hij is nog nooit vastgelopen.

joke66
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jan 2008 18:04

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door joke66 »

http://www.telegraaf.nl/digitaal/games/ ... n_3__.html
Zo serieus worden wij als klant bij Sony dus genomen, let vooral op de reactie van de klantenservice :evil:

sjusleef
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:25

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door sjusleef »

Hiero even een klein verslagje van een zielige PS3-bezitter...

Mijn zoon kocht van zijn zuurverdiende geld een PS3-60GB in augustus.
Deze begaf het eind november, wilde geen disc's meer lezen. Gebeld met Sony, RMA-nummer aangevraagd, console met alles erop-en-eraan omgeruild binnen 3 weken. Toppie, goede service van Sony....
Half februari: PS3 wederom overleden. Weer gebeld met Sony en daar werd mij verzekerd dat dit echt een uitzondering was en dat ze dit nog niet eerder hadden meegemaakt. Weer een RMA-nummer aangevraagd, omruilen zou maximaal 3 weken duren.
Console opgestuurd op 19 februari......en toen begon het lange wachten. Na 3 weken eens gebeld: "Sorry meneer, er zijn leveringsproblemen." na 4 weken gebeld, na 5 weken, na 6.....Eindelijk na 8 weken kwam de nieuwe console binnen op vrijdag 11 april.
Mijn zoon was het weekend niet thuis en de PS3 werd pas zondagmiddag aangesloten. Meteen was een rood scherm zichtbaar in het midden van het beeld en na 3 minuten kwam er een melding binnen dat er een onherstelbare fout was opgetreden en er contact moest worden opgenomen met de technische helpdesk.......

Vanmorgen gebeld met de PS3-helpdesk en daar weer alles uitgelegd.
Een zeer beleefde jongeman bood meteen aan om de console weer om te ruilen, waarop ik antwoordde dat ik daar mee accoord zou gaan, als dit binnen 3 werkdagen geregeld zou worden en anders eisen we ons geld terug. Hij zou dit even kortsluiten met zijn baas....Na een paar minuten kwam hij weer aan de lijn, hij kon nergens op ingaan en zich alleen maar aan de procedures houden. Op de vraag van mij om zijn superieur aan de lijn te krijgen werd afwijzend geantwoord. Ik kon wel een klachtenbrief opsturen, maar even later bleek in het gesprek dat hij waarschijnlijk zelf deze brief zou afhandelen!!

Op zoek geweest naar telefoonnummers van Sony om een klacht in te dienen, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Heb inmiddels al 7 of 8 nummers gehad, niemand kan of wil mij helpen.
Ik vind dit een zeer slechte service van Sony en ze doen alsof ze zeer begaan zijn met ons, maar ondertussen wordt je er niets wijzer van.

In totaal is er 600 + 4*70 + 55 + 40 = 975 treuro's (PS3, spellen en toebehoren) uitgegeven aan dit geintje, dan vergeet ik de LCD-teevee met HDMI-aansluiting maar die ook speciaal voor de PS3 is aangeschaft....
De PS3 wordt bij ons met zekere eerbied behandeld: er wordt niet mee gegooid, gevoetbald of tijdens bungyjumpen opgestart, staat op een open, trillingsvrije en stof-vrije plaats. Wordt altijd met de controller opgestart en afgesloten en hooguit 2 uur per dag gebruikt. Hij werd zelfs iedere avond liefdevol een goede nacht toegewenst en voor de volgende dag een weer-gezond-op.

Ik ben zeer, zeer, zeer teleurgesteld in Sony, die blijk geven van hoogmoedswaanzin en die denken dat ze alles kunnen doen en laten wat hun goeddunkt.

Zet mij ook maar op die steeds grotere lijst van benadeelden, het zal wel niets helpen, maar toch.....
Als radar er eens een serieus item van zou kunnen maken: GRAAG!!!

J-que
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2008 00:13

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door J-que »

Is ook een kloteservice morgen ga ik mijn 60 gig opsturen die het opgegeven heeft wilt geen cds meer lezen en die meneer had mij verteld dat het langer dan een maandje kan opsturen wel stom dat het zo lang duurt maar ja morgen stuur ik m op en zien we wel hoe het gaat
en ik laat julie weten hoe het gaat en sjuus wel vervelend voor je dat ze zo met je omgaan ik heb van een engelse vriend van me gehoord dat de service in londen veel beter jammer dat nederland niet als londen is tja helaas .

holypala
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2008 17:01

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door holypala »

Hallo,

Ik moest vandaag ook de ps3 afgeven bij Intertoys omdat hij stuks is.
Dezelfde foutmelding als ik al vaker in dit forum heb gezien.
Eerst geen geluid meer en dan die bewuste vastloper >> waarna hij geen games meer ''zie''. Geformateerd >> Heey hij doet het weer >> 1/2 uurtje >>zelfde probleem.
Ik hoop dat het niet al te lang gaat duren voordat wij hem weer terug hebben >> maar ik heb er een hard hoofd in als ik alles zo lees hier. :cry:

Mikeee
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2008 16:22

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Mikeee »

40gb Ps3 van mij kameraad stuk heeft hem opgestuurt 3week geleden.
Net gebelt waar de ps3 was en ja hoor de 40gb's hebben ook een leverings probleem. hopelijk binnen 4week komt er een nieuwe lading binnen

Gaat goed bij sonyNL :?

vincent0907
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2008 20:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door vincent0907 »

hallo ik sta al een tijdje op de gedupeerden lijst van de tros site en de die van de playstation community .
Ik wacht ondertussen al 1maand en 3 dagen op mijn refurbed ps3.
Het was toevallig ook mijn bluray drive die niets meer leest.
Ik heb zeer veel posts gezet op het forum van playstation omdat ik ervan overtuigd ben dat sony dit probleem net als microsoft in de doofpot wilt steken.
Nu is het forum forbidden en is de site niet meer bereikbaar. surprise ,surprise :x

Heb al meerdere keren geld verspilt door naar de sony helpdesk te bellen.
In het begin ging het 3 weken duren,na 3 weken te bellen ging het nog langer duren met als argument dat het paasvakantie was .
Een week na de paasvakantie bel ik terug en dan wordt er me verteld dat er een wachtlijst is van 400 man in het reparatiecentrum.
**** you sony,wat een kloteservice.
Ik wordt gewoon aan het lijntje gehouden en de sony medewerkers blijven rond de pot draaien.

Een reporter ofzo zou tog een artikel kunnen plaatsen ,of er moet toch een manier zijn om die kapitalistische geldwolven onder druk te zetten.

Ik wil echt niet hetzelfde meemaken als bij mijn 360 ,om de 3 maand kapot
en na een jaar sta je daar zonder garantie.
Kvoel me echt in de zak gezet.
Alle gedupeerden moeten een verenigd front opstellen tegen sony zodat we iets gedaan krijgen want dit is onaanvaardbaar!!!
Groeten , kwade Belgische ps3 consument(al mijn nederlandstalige broeders,we moeten samenwerken en sony onder druk zetten)

Polski
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2008 08:46

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Polski »

Hallo,

Ik ben ook al lang (7 weken) aan wachten op mijn ps3, die geen discs meer kon lezen.
Op 27 februari heb ik het opgestuurd, daarna tig keer gebeld met de helpdesk, maar nog steeds nix.

Ze hebben blijkbaar een leveringsprobleem (niet dat dat me intereseert), maar ik heb geen playstation gekocht om die daarna 2 maanden te missen.
Ik heb hem in November 2007 gekocht, maar in het begin niet veel op gespeeld. Juist toen ik meer tijd had en meer wilde spelen, deed ie het opeens niet meer.

Ik ga eens het nummer dat jullie hier eerder geplaatst hebben bellen (020-6581888)

Laat mij aub weten, als jullie nog mijn RMA nummer nodig hebben.

Groeten

Polski

Gesloten