LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door superwoman »

Ik zeg: doen ! (om maar een oneliner aan te halen)

stofzuigertje

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ loesje 010,

Je kunt de opzegging intrekken en doorgaan en dan in Juli of Augustus binnen 1 maand opnieuw opzeggen en weer aanteken kosten maken.

Dan ben je er goedkoper vanaf.
Ook de kaart met abonnement doorverkopen mag want een nieuwe kaart kost geld en die van U tegen abbo prijsje doorgeven mag!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

dagvaarding binnen van cd,8juli voorkomen ,zal ze een poeppie laten ruiken,hou jullie op de hoogte

billie27
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2009 11:48

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door billie27 »

Onvoorstelbaar wat ik hier allemaal lees. Ik heb afgelopen juni opgezegd bij Canal digitaal. Een brief gehad van hun waarin ze aangeven het abonnement te beeindigen.
Vervolgens wordt er in septmeber doodleuk 69.95 afgehouden. Ik bellen; had te laat opgezegd ??? Lang in de wacht en vaak doorverbonden , oftwel van het kastje naar de muur. Kwam niet verder dus heb ik het bedrag laten storneren. Een brief volgde dat de betaling niet was gelukt en ze het opnieuw gingen proberen. Wederom werd er 69.95 afgehouden, wederom bellen, wederom van het kastje naar de muur en dus ook wederom laten storneren.
Vele briefen en telefoontjes laten krijg ik nu dus lindorff op mijn dak. Die gebeld, moest ik een schriftelijk reactie sturen per mail. Dat gedaan, alles uitgelegd, krijg ik doodleuk een brief van ze waarin ze aangeven niets gehoord te hebben van mij !? Wat is dat voor een bedrijf en manier van handelen ? Kan dat allemaal zomaar ?
En nu ik ben gaan googlen ben ik helemaal verbaasd dat dit niet zo maar een fout is geweest maar haast wel een soort van beleid lijkt te zijn bij Canal digitaal / lindorff !

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Bij mij ging het bijna precies hetzelfde.Ik ben bezig vanaf sept 2007

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

De rechtzaak heb ik gewonnen.(Lindorff/T-Mobile en het topic Lindorff B.V)

alfatrion
Berichten: 21964
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door alfatrion »

Gefeliciteerd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

13 jan vonnis uitgesproken,cd moet mij een schadevergoeding betalen,is inmiddels gebeurt.
  • 5febr vind ik een brief van Lindorff op de mat,ha de verklaring dat het dossier gesloten is en de vordering is afgeboekt.
  • Dus niet een laatste sommatie en in gebreke stelling betaal ik niet wordt de vordering overgedragen aan de deurwaarder(alweer) Ben benieuwd welke deurwaarder nu komt.
  • Dat is lef hebben 10 dagen na een vonnis beginnen ze weer.
  • Kom maar op

alfatrion
Berichten: 21964
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zie je een mogelijkheid om het vonnis geanonimiseerd hier te plaatsen of heeft de rechter zijn besluit misschien slecht gemotiveerd?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Het staat op Lindorff B.V en ook de akte van royement,heel de toestand staat er op.Vanaf ongeveer pag 25.en het is nog niet afgelopen ,ze blijven aan de gang.

JReinhoud
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2010 16:53

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door JReinhoud »

Ook ik heb problemen met het opzeggen van Canal Digitaal

Ik zal even uitleggen wat er hiervoor allemaal gebeurd is:

Ergenst voor juli 2008 heb ik mijn abbonement van Canal Digitaal opgezegt.
Dit abbonement liep tot 30 april 2009, dus ruim van te voren opgezegt zou ik denken.
In juli 2008 kreeg ik een ontvangst bevestiging van CD dat ze mijn opzegging hadden
ontvangen.

Net voordat ik eindelijk van CD af zou zijn ergenst in april 2009 krijg ik een telefoontje
van CD wat de reden was waarom ik mijn abbo heb opgezegt.
Ik heb toen duidelijk gemaakt wat de reden was, en hij snapte het.

Maar ergenst na april 2009, schrijven ze dood leuk weer het abbonements geld van mijn rekening.
Heb gelijk gebeld naar CD en die zeggen dat ik telefonisch weer had verlengt.
Ik uitgelegt dat dit niet het geval is en ook vroeg ik of ze het telefoongesprek, wat volgens
mij moet worden opgenomen als je telefonisch een abbonement verlengt of afsluit, wilden opzoeken
en afluisteren.
Ze zouden het wel even uitzoeken hoe het allemaal zat.

Na een paar dagen niks gehoord te hebben belde ik zelf maar weer even.
Het vrouwtje aan de lijn zei dat ze het nog aan het uitzoeken waren maar
dat ik beter nog een keer een opzeg brief kon sturen, wat ik achteraf beter niet had kunnen doen.
Toen ik nog een keer gebeld had, en ze bij CD nog niet wisten hoe dit kon, was ik het zat en heb ik
het bedrag gestorneerd (tot 2 keer toe).

Niet lang daarna kwam de eerste brief van Lindorff.
Gelijk gebeld naar Lindorff en die zeiden dat ik een brief naar hun moest sturen.
Ik heb toen een brief geschreven waarin ik alles heb uitgelegd.
Een poosje daarna kreeg ik een brief dat ik te laat had opgezegd dus dat ik gewoon moest betalen.

Ik heb toen in een 2e brief uitgelegd dat dat mijn 2e opzegging was op (aanraden van de telefoniste
van CD), en dat mijn eerste opzegging ruim op tijd was.
Hierna heb ik een aantal maanden niks meer gehoord tot vandaag.

In deze brief staat dat CD mijn opzegging in mei 2009 heeft ontvangen, en dat deze dus te laat was,
zodat CD alsnog recht heeft op het abbonements geld.
Ook zouden ze geen eerdere opzeggingen hebben gehad.

Ik heb gebeld naar de helpdesk van CD en gevraagt in welke maand in 2008 ik heb opgezegt.
En die zeggen dat ze een ontvangstbevestiging hebben gestuurd in juli 2008, dus mijn eerste opzegging
is gewoon bekent bij CD.

Nou heb ik zelf helemaal niks aan bewijs dat ik heb opgezegt, maar bij CD is dus bekent dat ik in 2008 al
heb opgezegt.
En aangezien ik zelf weet dat ik daarna niet heb verlengt / nieuw abbo heb afgesloten, moet ik dat toch
kunnen winnen in een rechtzaak aangezien CD geen bewijs kan hebben dat ik heb verlengt/ opnieuw heb afgesloten?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

JReinhoud schreef:
Ergenst voor juli 2008 heb ik mijn abbonement van Canal Digitaal opgezegt.
Dit abbonement liep tot 30 april 2009, dus ruim van te voren opgezegt zou ik denken.
In juli 2008 kreeg ik een ontvangst bevestiging van CD dat ze mijn opzegging hadden
ontvangen.



Ik heb gebeld naar de helpdesk van CD en gevraagt in welke maand in 2008 ik heb opgezegt.
En die zeggen dat ze een ontvangstbevestiging hebben gestuurd in juli 2008, dus mijn eerste opzegging
is gewoon bekent bij CD.
  • Heb jij die ontvangst bevestiging van cd nog?Zoja laat ze er maar een rechtzaak van maken dan sta je sterk.Ik heb zo'n zelfde situatie gehad,heb je misschien al gelezen,had ook Lindorff achter me aan.

JReinhoud
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2010 16:53

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door JReinhoud »

snepke schreef:
JReinhoud schreef:
Ergenst voor juli 2008 heb ik mijn abbonement van Canal Digitaal opgezegt.
Dit abbonement liep tot 30 april 2009, dus ruim van te voren opgezegt zou ik denken.
In juli 2008 kreeg ik een ontvangst bevestiging van CD dat ze mijn opzegging hadden
ontvangen.



Ik heb gebeld naar de helpdesk van CD en gevraagt in welke maand in 2008 ik heb opgezegt.
En die zeggen dat ze een ontvangstbevestiging hebben gestuurd in juli 2008, dus mijn eerste opzegging
is gewoon bekent bij CD.
  • Heb jij die ontvangst bevestiging van cd nog?Zoja laat ze er maar een rechtzaak van maken dan sta je sterk.Ik heb zo'n zelfde situatie gehad,heb je misschien al gelezen,had ook Lindorff achter me aan.
Ik heb het idd gelezen.
Heb alleen echt niks meer bewaard aangezien ik dacht dat et met die ontvangstbestiging toch echt
voldoende was afgehandeld, nog nooit zoiets meegemaakt dat een bedrijf zo achterlijk doet
om maar wat centen te verdienen.
Toch moet ik het volgens mij in een rechtzaak kunnen winnen aangezien
hun de overeenkomst moeten hebben, waarin ze mij ook alle info van het abbo
hebben moeten geven, waarop ik vervolgens mondeling of schriftelijk akkoord heb
moeten gaan.
Dat zijn toch de regels voor kopen op afstand als ik het goed heb begrepen

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Ik weet niet hoe jij dat abo hebt afgesloten.Als je het via internet hebt gedaan,zegt cd ,dat je daar de algm voorwaarden moet lezen.CD houdt zich niet aan hun voorwaarden.Ik kreeg telkens aanmaningen,en ik moest maar bewijzen,dat ik het had opgezegt.Ik heb de bevestiging,diverse keren weer naar cd gestuurd,maar ze bleven aan de gang,ze hebben me zelfs voor de rechter gedaagd.Ik zag dat je op Lindorff B.V ook een bericht hebt geschreven,daar heb je van diverse forumleden advies gehad.Ik zou dat zeker proberen

JReinhoud
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2010 16:53

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door JReinhoud »

Ik had in eerste instantie mijn abbo online afgesloten, maar in 2008 heb ik dat
opgezegt.
Volgens CD heb ik het toen telefonisch weer aangevraagd toen ik werd opgebeld
door 1 van hun medewerkers met van die standaard vragen waarom ik het had
opgezegt enzo.

Maar vandaag toch eindelijk de doorbraak !!!
Werd vanmiddag opgebeld dat ze er achter waren gekomen dat die zogenaamde
telefonische overeenkomst niet bestond, en dat het openstaande bedrag vervalt.
Daarna heb ik voor de zekerheid nog maar even naar de helpdesk gebelt, en ook
ook door hun werd dit bevestigt.

Hopelijk zetten ze dit door, want heb voor de rest met ontvangst enzo nooit
problemen gehad, dus dit viel me behoorlijk tegen.
En hopelijk handelen ze het met jullie ook op een correcte manier af!!!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Probeer dat schriftelijk te krijgen,CD begint gerust over een jaar weer.

bamos
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 apr 2008 10:43

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door bamos »

Bij tros RADAR kun je een voorbeeld brief downloaden , het is n.l zo , dat per 1 Juli 2009 je per maand je abbo op kunt zeggen .
Kijk eens naar die voorbeeld brieven , misschien heb je hier wat aan.
Ze zij door de advocaat die wel eens bij Radar aanzit gechreven.
Je kunt ook via zo'n brief ten onrechte betaalde incasso kosten terug vorderen.

Ik heb ook al een probleem met een recreatie pakket van Set Top Box in Maart 2009 opgezegd.Loopt volgens CD t/m 31 Mei.
Mij al 3 x gebeld waarom ik het heb opgezegd . in April werd er ddoleuk weer 7,50 afgeschreven en in Mei ook.Heb ik gerestoneerd en toen kwamen de dreigementen , nieuwe Nota met 16 Euro afsluit kosten plus 2 maanden a 7,50 en 1 Euro kosten.
Ben erin getrapt de 15 Euro te betalen voor de eind datum abbo, maar ze doen net of ze die niet ontvangen hebben.
Ik wacht af.







JReinhoud schreef:Ik had in eerste instantie mijn abbo online afgesloten, maar in 2008 heb ik dat
opgezegt.
Volgens CD heb ik het toen telefonisch weer aangevraagd toen ik werd opgebeld
door 1 van hun medewerkers met van die standaard vragen waarom ik het had
opgezegt enzo.

Maar vandaag toch eindelijk de doorbraak !!!
Werd vanmiddag opgebeld dat ze er achter waren gekomen dat die zogenaamde
telefonische overeenkomst niet bestond, en dat het openstaande bedrag vervalt.
Daarna heb ik voor de zekerheid nog maar even naar de helpdesk gebelt, en ook
ook door hun werd dit bevestigt.

Hopelijk zetten ze dit door, want heb voor de rest met ontvangst enzo nooit
problemen gehad, dus dit viel me behoorlijk tegen.
En hopelijk handelen ze het met jullie ook op een correcte manier af!!!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

bamos schreef:.

Ik heb ook al een probleem met een recreatie pakket van Set Top Box in Maart 2009 opgezegd.Loopt volgens CD t/m 31 Mei.
Mij al 3 x gebeld waarom ik het heb opgezegd . in April werd er ddoleuk weer 7,50 afgeschreven en in Mei ook.Heb ik gerestoneerd en toen kwamen de dreigementen , nieuwe Nota met 16 Euro afsluit kosten plus 2 maanden a 7,50 en 1 Euro kosten.
Ben erin getrapt de 15 Euro te betalen voor de eind datum abbo, maar ze doen net of ze die niet ontvangen hebben.
Ik wacht af.
Niet toegeven het heeft bij mij ruim 2 jaar geduurd
Ik had het ook laten storneren.
Ze hebben mij voor de rechter gedaagd,ze hebben mij kunnen betalen.
(Lindorff B.V en Transfair pag 13 incasso)
Dat is het incassobureau van cd
Het zijn een stel crimi*****
En ze ontvangen nooit iets en ze zien alls over het hoofd(maar niet heus)
En je geld weer storneren en een blokkade voor cd aanvragen dan kunnen ze geen geld meer afschrijven
En alles (brieven ,mailtjes e.d ) bewaren,niets telefonisch doen alles schriftelijk en een leesbevestiging vragen(mail)ivm bewijslast.

bamos
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 apr 2008 10:43

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door bamos »

Heb autom. incasso met rode kaart al verstuurd , antwoord daarop was , word niet meer automatisch afgeschreven , gelieve zelf zorg te dragen voor betaling doormiddel van accept giro kaarten.
Ik snap het nog steeds niet , ben aan de set top BOX begonnen in 2003 geaboneerd via een soort De Expert zaak zoals BCC nu , in Oosterwolde alwaar ik op de camping stond met de Tour caravan had zo'n setje 3 poot schotel en Philips ontvanger , abbo koste toen +/- 15 Euro per jaar .
Ieder jaar werd in Juni trouw 15 Euro afgeboekt door CD , in 2006 dacht ik begonnen ze daar 29 Euro voor af te schrijven in 2007 39 Euro , in 2008 kwamen ze toen met her recreatie pakket voor 45 Euro , daar heb ik het antwoord strookje van opgestuurd , wilde toch wel tijdens de vakantie kijken.er werd daarna vanaf April t/m Sept iedere maand 7,50 afgeschreven . In Maart 2009 heb ik toen schriftelijk opgezegd.
Ik heb netjes een bevestiging ontvangen dat het abonnement per 31 Mei 2010 beeindigd is.Ik kon nog kijken van April 2009 t/m 14 Sept 2009 stond in de brief.Na Sept 2009 is er ook niets meer afgeschreven , tot ze in April 2010 weer 7,50 gingen afschrijven heb ik meteen gestoneerd en in Mei 2010 herhaaalde dit zich.
Heb hierover nog gebeld , men vertelde mij dat het abbo tot eind Mei is en dat je dan gewoon April en Mei nog moet betalen , dan ben je er vanaf. Waar slaat dat op he.
Heb toch op 14 Mei maar die laatste 2 maanden 15 Euro online overgemaakt , en wat dacht je 20 Mei een nieuw Nota in de bus 15 Euro , 16,95 afsluit kosten en 1 Euro adm kosten totaal 31,95.
Ik kap nu met die ongein , precies zoals je al aangeeft.
Hou je op de hoogte.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

bamos schreef:. In Maart 2009 heb ik toen schriftelijk opgezegd.
Ik heb netjes een bevestiging ontvangen dat het abonnement per 31 Mei 2010 beeindigd is.Ik kon nog kijken van April 2009 t/m 14 Sept 2009 stond in de brief.Na Sept 2009 is er ook niets meer afgeschreven , tot ze in April 2010 weer 7,50 gingen afschrijven heb ik meteen gestoneerd en in Mei 2010 herhaaalde dit zich.
Heb hierover nog gebeld , men vertelde mij dat het abbo tot eind Mei is en dat je dan gewoon April en Mei nog moet betalen , dan ben je er vanaf. Waar slaat dat op he.
Heb toch op 14 Mei maar die laatste 2 maanden 15 Euro online overgemaakt , en wat dacht je 20 Mei een nieuw Nota in de bus 15 Euro , 16,95 afsluit kosten en 1 Euro adm kosten totaal 31,95.
.
Heb jij die bevestiging nog?Goed bewaren.
Je hebt nu toch tot eind mei betaald.
Heb jij de brief nog dat jou abo tot eind mei liep.Nooit wegdoen.
Ik vind het vreemd als jou abo tot eind mei 2010 liep,je maar tot sept 2009 kan kijken.
CD heeft altijd van die rare streken,ze sluiten je af ,halen te veel geld van je rekening,je moet betalen voor een abo dat je niet hebt,ze slepen je onterecht voor de rechter.

Gesloten