LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Phönix reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door seconds-out »

[quote="ageeth12"]Wat ik al eerder heb gezegd er gaat altijd iemand met de prijs naar huis.

Ja, dat is zo> iedereen krijgt een " espress koffie apparaat."
Goed...dat dingetje kost qua inkoop een paar duppies maar iedereen krijgt wat... :mrgreen:

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Al lange tijd ben ik al deze discussies aan het volgen via de forumsites.
Ook volg ik met verbazing o.a. alle berichten van Honderdnamen, Ageet en bv secondout.
Er moet mij van het hart dat ik het volledig eens ben met wat Honderdnamen schrijft, deze oudere mensen voor deze agressieve verkopen
te waarschuwen en dat de artikelen nauwelijks iets waard is, overigens zeer terecht. Het kan echt niet dat Ageet reageert met allerlei soorten bedreigingen naar mensen toe en zelfs nog deze ondernemingen de hemel in zit te prijzen Ook secondout geeft heel heldere adviezen. Dit is wel een forumsite waar ieder zijn ervaringen mag beschrijven, mensen waarschuwen, je goede of slechte ervaringen te vermelden etc. Ook ik ben eens terug gaan zoeken in al deze forumsites. Het is inderdaad wel heel opvallend dat Ageet al zoveel jaren iedereen op alle sites in de gaten houdt en overal op reageert alsof het haar eigen bedrijf is. Er zijn zoveel sites te vinden over al deze oplichtingen.
Om al deze vooral oudere mensen brieven te versturen dat zij genomineerd zijn als winnaar voor een prijs, is alles behalve correct, want hier trappen de meeste mensen in. Het is het lokkertje om mensen binnen te krijgen en bv. goedkope reisjes aan te bieden.
Alleen de doorgewinterde mensen die deze praktijken kennen weten dat dit niet waar is dat je iets gewonnen hebt.
Ook ik ben op de hoogte van al deze oplichtpraktijken en ben bewust met een aantal reisjes meegegaan om te zien hoe deze mensen te werk gaan.
Het is beschamend hoe zij de vooral oudere mensen dure producten aansmeren, inspelend op hun gezondheid.
Verder zal ik deze sites ook goed in de gaten blijven houden en hierover anders
bij Tros-Radar een melding maken dat bedreigingen echt niet getolereerd kan en mag worden. Waarschuwingen geven is zeer terecht, ook voor Mercator want ook deze reisjes, dagtochten en infoshows heb ik eveneens ook met hen meegemaakt.
De mensen worden bedrogen waar ze bij zitten en al deze organisaties spelen vooral op de gezondheid in. Er hebben zoveel mensen spijt achteraf van hun koop. Heel triest is dit allemaal.
Vriendelijke groet, Lucy

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door ageeth12 »

degenen die ik spreek zijn meestal tevreden over mercator na dagje te zijn weggeweest.

trouwens in alle verhalen mis ik de derde die in nederland bestaat. namelijk well fair uit nunspeet. daar hoor ik niemand over. nog nooit zeker van gehoord of meegweest. nou ik wel en de rest van de dagtochtgangers ook.

geef daar maar eens je ervaring over.

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Well-fair behoort bij de oorganisaties die toch alles op een correcte en nette manier verkopen!! Ze hebben een prachtig 101 jaar oud gerenoveerd gebouw in Nunspeet aan de Elspeterweg. Hebben duielijke info, zijn telefonisch bereikbaar, spullen kunnen inderdaad binnen acht dagen terug.
Maar helaas ook zij verkopen op een vrij agressieve manier en zeggen dat de mensen snel moeten kopen want dan krijgen ze 200 euro korting op het matras met de woorden:
Denk maar niet dat u de korting nog krijgt als u meegaat om ons riante gebouw te bezichtigen en mee gaat met deze busreis blablabla.
De mensen die niets kopen worden verder volledig genegeerd, zelfs als je hen nog een vraag stelt. Dat is dus ook (ons) eigen ervaring.
Ook hier werken ze met kortingspasjes.
Ik heb nu een uitnodiging van hen gisteren in de brievenbus ontvangen.
2 dagen voor slechts € 69,90 incl. warme maaltijd. Bij bv weekendjeweg 2 personen voor de prijs van € 79,- incl. een uitgebreid ontbijt.
Maaltijd kun je zelf nuttigen waar men wilt en zo goedkoop maken als men wilt en men heeft er geen urenlange verkoopdemonstratie bij. Men kan zijn dag volledig zelf invullen. Het is natuurlijk maar waar men voor kiest.

Laat nu ook eens uw uitgebreide ervaring over Well-Fair via dit forum horen Ageeth!

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door seconds-out »

ageeth12 schreef:degenen die ik spreek zijn meestal tevreden over mercator na dagje te zijn weggeweest.
Degenen die jij spreekt zijn geintimideerde klantjes.
Compleet gehersenspoeld door urenlange prietpraat.

Jij spreekt sowieso alleen maar met de zwakkeren in de samenleving.
Dat is jouw doelgroep ook, iedereen die ook maar enigzins voor zichzelf zou opkomen wordt op zijn minst genegeerd of geschoffeerd>>>wijsneuzen zijn ongewenst.

Al die busreisjes zijn maar met 1 doel ooit begonnen>>>veel te dure rotzooi verkopen aan de sociaal zwakkeren van onze samenleving. :twisted:

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

organisaties i.p.v. oorganisaties (typefout)

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Ik moet nog even beamen wat seconds-out net schrijft.
Je wordt inderdaad volledig gehersenspoeld. Met 500 reisjes meegaan door Ageeth lijkt mij ook niet onder 'normale' belangstelling staan.
Reken eens uit 500 x een gemiddelde 4 tot 5 uur durende verkoopdemonstratie bijwonen, dat zijn heel wat dagdelen in een mensenleven.
Het wijst er al op dat hier een 'bepaald groepje' mensen aan meedoen,
en hierdoor de organisaties in stand houden. Zij moeten zich schamen allemaal want dan zie je ook hoe heel veel oude mensen erin trappen om deze dure artikelen te kopen en speciaal komen voor de gewonnen prijzen. Ik zou als ik dit zie gebeuren de mensen waarschuwen om deze veel te dure artikelen niet te kopen!! Maar u kijkt er alleen maar naar, praat het nog goed ook en bent zelfs al 500 keer mee geweest!!
Ik ben hier niet voor Ageeth die alle forumsites overheerst maar om te waarschuwen voor deze organisaties.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Lucy2011 schreef:organisaties i.p.v. oorganisaties (typefout)
Als je bent ingelogd kun je je eigen berichten aanpassen/wijzigen.
Zie de button 'wijzig' rechts boven in je berichten.

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door honderdnamen »

van Ageeth 12: degenen die ik spreek zijn meestal tevreden over mercator na dagje te zijn weggeweest.
trouwens in alle verhalen mis ik de derde die in nederland bestaat. namelijk well fair uit nunspeet. daar hoor ik niemand over. nog nooit zeker van gehoord of meegweest. nou ik wel en de rest van de dagtochtgangers ook.
geef daar maar eens je ervaring over.
Ook wij zijn wel eens benieuwd naar uw eigen mening over Well-fair, want u weet immers alles over de soorten verkoopdemonstraties.
Ook hier hebben wij van gehoord en zijn hier naar toe geweest. Ook wij hebben een mooi opgezette folder ontvangen voor een 2-daagse reis naar Nunspeet. Het hotel is ons ook bekend.
Maar wij accepteren niet meer al die opmerkingen van u. Dit kan echt niet op een forum waar meningen en ervaringen juist belangrijk zijn.

Wij vinden persoonlijk dat het bij Well-fair in ieder geval een stuk beschaafder aan toe gaat.
Ik las dat Lucy hier ook al ervaringen mee heeft gehad, wij heben zo ongeveer dezelfde ervaringen met Well-fair. Het grote pluspunt is dat zij zowel telefonisch, als schriftelijk goed bereikbaar zijn en dat zij de 8 dagen-retour correct behandelen. Je weet van te voren dat je een verkoopdemonstratie krijgt en ze beloven geen mooie prijzen. Maar de verkoop vinden wij ook vrij agressief en hebben ook de ervaring dat men gauw moet beslissen want anders gaat de korting je neus voorbij. Maar je kunt er wel de inhoud van de matrassen bekijken, dit is bij al die andere organisaties niet mogelijk.

Dus mevrouw Ageeth12, ook wij zouden graag uw mening over Well-fair lezen, u heeft uw mening altijd zo klaar staan. Wij zijn ook erg benieuwd.
Laatst gewijzigd door honderdnamen op 27 aug 2011 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door ageeth12 »

mag ik hier een ding opzeggen. de stoelen die mercator nu verkoopt. hebben wij al een verkoper gehad die bij well fair vandaan kwam.

well far bestaat bijna ook 20 jaar. en het mooiste komt nog iemand die bij mercator was weggegaan had het adressebestand meegenomen anders kon de virendin mijn mijn vader nooit een uitnodiging van hun krijgen en van hun hebben we ook een klantenkaart op zak.

deze verkopers zijn ook beleefd. en ik hoorde van kennisen die al deze 2 dagen hebben meegemaakt dat het goed was. en deze kennisen zijn ook niet op een mondje gevallen als het slecht zou zijn.

het is wel zonde dat ik ze nog niet heb kunnen doen. meestal valt het samen met wat anders zoals nu 3 dagen met wti weg en dan een dagtocht met wti. en dan zou ik net thuis zijn en dan met hun 2 dagen weggaan. dat gaat gewoon niet ook als ik nog moet werken.

volgens mij honderdnamen werk jij zelf voor well fair. je bent pas in juni 2011 geregistreerd bij trosradar. voor die tijd heb ik je nog nooit eerder gezien anders had je al op de uitzending van november 2010 gereageerd en na aanleiding van de oproep van de consumentenautoriteit ook in 2010.

en oproep voor gedupeerden hoort in rubriek lotgenoten thuis onder het kopje diversen. daar is die rubriek speciaal voor opgezet en niet meer in de forumberichten.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Jolijn »

@Ageeth
Vlgs mij is het geen normale belangstelling meer wat jij hebt, maar een obsessie. Als die bedrijven geen geld aan je zouden verdienen, zouden zij het misschien wel stalken noemen.

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Het is niet normaal meer wat er hier gebeurd, hoe Ageeth naar heel veel mensen dingen schrijft die echt veel te ver gaan, ze klinkt zelfs nog bedreigend ook. Meerdere mensen op de forumsites hebben hier ook meer dan genoeg van. Het lijkt bijna een bezetenheid, Jolijn noemt het terecht als een obsessie.
Nu weer insinuaties van haar of degene werkt bij Mercator, kan echt niet. Juist zijn deze mensen er om te waarschuwen, laat staan dat zij bij deze organisaties werken.

Met meerdere mensen zullen wij nu inderdaad de daad bij het woord voegen en hierover een klacht bij Tros-Radar neer leggen. Wij zijn hier alleen om de oude mensen te beschermen, wij weten heel goed waarvoor zij beschermd moeten worden, dat is ook voor Ageeth12
Namens één van de mensen, onder honderdnamen, die met elkaar aan deze instanties werken zullen er door hen ook waarschuwingen verstuurd gaan worden. Mogelijk zien meerdere mensen hier ook de noodzaak van in!!

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

SGR/ANVR via reisbureau's:
De volgende reisorganisaties zijn niet aangesloten bij de ANVR/SGR, deze reizen worden meest via verkoopdemonstraties verkocht. Phonix-reizen, Holiday1, Noord-west-touristik, Saturn-reizen, Mercator-reizen, Fortuna-reizen.
Deze reisbureau' s verkopen ook via Duitse reisbureau' s hun reizen
Mensen die bij hen een reis boeken lopen altijd een risico dat zij niet het betaalde geld terug krijgen bij calamiteiten. Via de Consumentenautoriteit het volgende:

Reisgarantie:
De reisgarantie is een wettelijke verplichting voor reisorganisatoren die reizen aanbieden. Deze garantie voorkomt dat consumenten de reissom, die zij vooruit hebben betaald, in geval van financieel onvermogen van de reisaanbieder kwijt zijn.
Als deze bedrijven geen maatregelen treffen, zal de Consumentenautoriteit hen via de rechter dwingen dit alsnog te doen.

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Zie mijn reactie onder dubieuze dagtochten.

Nog wat anders er zijn oudere mensen bij, die verdomd nog goed weten wat ze aan het doen zijn. Ik had er iemand met de vakantie bij zitten die 93 jaar was en niet op haar mondje gevallen was met de demo vandaag.

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Tot ons aller verbazing lezen we dat mevrouw Ageeth12 nog steeds bezig is om alles recht te praten wat krom is. Zij zit ook al bijna tegen de twintig jaar op alle forums die er zijn te vinden over deze dubieuze dagtochten/meerdaagse reizen/agressieve verkoopdemonstraties.
Over Mercator mag helemaal niets gezegd worden door deze mevrouw. Zij waarschuwt zelfs Mercator als een ander bedrijf hun shows misbruiken zoals u in onderstaand mail uit 2004 zelf kunt lezen!
Ook wij hebben met meerdere mensen dergelijke zelfde praktijken mee gemaakt met Mercator, net als de andere organisaties die onder vaak wisselende namen werken. Zij zijn inderdaad meest afkomstig uit Duitsland o.l.v. Hubert Wiechmann uit Duitsland. (op de forumsites te lezen). Deze vrij agressieve man zijn wij zelf vaker tegen gekomen bij verkoopdemonstraties door het hele land. Hij noemt zich dan vaker Philip uit Zwitserland. Hij was ook te zien/horen bij de uitzending Groeten van Max op 11 juli 2011.
Mercator/Fortuna zijn wel telefonisch en schriftelijk bereikbaar en Fortuna is als enige wel aangesloten bij de SGR maar ook zij hebben precies dezelfde goedkopen artikelen die voor heel veel geld verkocht worden. Het voordeel met een reis bij hen heb je pas wanneer men daar een clubkaart koopt voor € 5,- per maand = € 60,- per jaar maar er zitten altijd ‘infoshows’ aan verbonden. (Op eigen site te lezen). Maar er zijn altijd mensen die zelfs hier van genieten maar niet (willen) zien wat er echt gebeurt, deze mensen laten wij gewoon in hun waarde.
Door het gehele land worden wij nu gewaarschuwd dat Mercator momenteel uitnodigingen verstuurt waarop staat dat de mensen genomineerd zijn als winnaar voor een Audio-set!!
Let op: genomineerd betekent bij hen: er wordt er 1 weggegeven (hetgeen ook zeer twijfelachtig gaat).
Nogmaals: alle reisorganisaties waar verkoopshows aan vastzitten en zelfs nog gratis zijn, zijn alleen bedoelt voor de vooral oudere mensen om hen zoveel mogelijk veel te dure producten aan te smeren die nauwelijks iets waard zijn. Reageren op mevrouw Ageeth12 die al meer dan zeventien jaar meer dan 500 reisjes heeft gemaakt met deze bedrijven die oude mensen oplichten, heeft dus ook totaal geen zin. Onderstaand één van de vele mailtjes van deze mevrouw.

Citaat:
ageeth
wti/losser - 07 aug 2004 15:21
Ik ga alleen met de gratis reisjes mee. Want ik weet hoe ze het doen na 5 jaar met ze zijn meegeweest. Ze presteren het zelfs om van de concurrent de shows te misbruiken. Ik heb mercator-reizen hiervan op de hoogte gesteld. Als je zo iets wil doen neem dan mercator/fortuna reizen. De bussen zijn hollands en je kan ze beter bereiken via de telefoon of internet. Ik weet precies waar we zitten en hoe duur de reizen en de excursies zijn. De meeste kennissen zijn ook weer naar ze terug gegaan.
Groetjes,
Ageeth Balm

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Vandaag via andere sites onderstaande waarschuwing van iemand te lezen, dit gaat over één van de verkoopdemonstraties:
nico schreef:
16 augustus 2011 10.08 uur
Heeft die Harold Makske ze nog wel allemaal op een rijtje om ouderen zo op te lichten?
13 augustus was er ook een reisje in het kader van boer Ewald wordt 60.
Alles wat op de folder stond werd niet waar gemaakt en in plaats van in een hotel restaurant terecht te komen werden ze gedropt in de kantine van een aftandse camping,en toen de mensen verhaal gingen halen werden ze uitgemaakt voor asociale, hoe durft hij.
Als ik die ezel van een Makaske tegenkom zal ik hem eens manieren bij brengen.
En als ik zo'n site had met zovele negatieve reacties dan zou ik me kapot schamen, maar dat bio varken kent geen scrupels en leeft van oplichterij hopelijk komt hij gauw de verkeerde tegen dan is het afgelopen met deze praktijken, veel beloven en niets geven is zijn motto.

16 augustus 2011 09.27 uur
nico schreef:
Mercatorreizen heeft een reis aangeboden met als uiteindelijk doel Paleis het Loo, maar eerst krijgt men een rondleiding op hun nieuwe locatie en kan men alle producten bewonderen die ze verkopen en uiteraard gekocht kunnen worden tegen een veel te hoge prijs en ook kan men dan de beloofde prijs ophalen.

Weer zo'n oplichting dus mensen
GA ER NIET HEEN HET IS JE EIGEN SCHULD ALS JE OPGELICHT WORDT

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door ageeth12 »

volgens mij is dat arriveer reizen van paleis het loo of te wel well fair. die zijn hiermee bezig met de folder dat ze zitten op een nieuwe locatie. deze folder krijg ik al sinds vorig jaar al binnen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door seconds-out »

ageeth12 schreef:volgens mij is dat arriveer reizen van paleis het loo of te wel well fair. die zijn hiermee bezig met de folder dat ze zitten op een nieuwe locatie. deze folder krijg ik al sinds vorig jaar al binnen.
Vraag me af of jij geen last van je geweten hebt?
Iedereen is het er nu wel over eens dat de busreisjes bedoeld zijn voor de wat zwakkere sociale mensen, die voor veel te veel geld gedwongen worden allerlei rotzooi te kopen...behalve jij dus.

Hoe zou je dat zelf nou vinden als je als bv als een 93 jarige in een bus zou zitten en je wordt helemaal murw gebeukt met urenlange agressieve verkooppraatjes?
Er is gewoon niks leuks aan een busreisje, ondanks dat je met je floodberichten ons probeert te overtuigen van WEL!.

En nee...Het loo is maar bijzaak...als er uberhaupt al tijd is om het te bezichtigen dan ben je te moe.
Laatst gewijzigd door seconds-out op 16 aug 2011 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Seconds-out, ook wij hadden het er toevallig vandaag ook over en stelden elkaar precies dezelfde vraag die jij stelt aan mevrouw Ageeth of zij wel een geweten heeft.
Het antwoord is niet nodig want hoe kan een mens deze verkoopdemonstraties en reizen zo leuk vinden en een geweten hebben als je ziet gebeuren dat er zoveel oude mensen onder je ogen opgelicht worden? Je kunt alle artikelen zo via google terug vinden en de werkelijke waarde zien. Maar ja ze heeft zelf ook deze veel te duren artikelen voor 1700 euro gekocht!
Wij hebben huilende mensen aan de telefoon gehad die er niet meer van kunnen slapen en zich schamen om het tegen eigen kinderen te zeggen dat zij erin getrapt zijn en verstoppen vaak dan nog de artikelen voor hen. Er zijn op alle forumsites al zoveel vragen aan Ageeth gesteld n.a.v. haar reacties.
bv. onderstaande.
ageeth12 - 08 mei 2009 00:20
Vlg mij ben je undercover of is er iets niet pluis met je.

Het gevaar van deze mevrouw is vooral dat zij alles goed praat, alles beter weet, terwijl al deze bedrijven zo corrupt zijn als maar zijn kan. Zij beheerst al jaren alle forumsites. Maar het gaat er om dat de mensen die op deze sites komen hierdoor wel hun ogen openen en hopelijk de goedpraterij over deze oplichtpraktijken en beledigingen van mevrouw Ageeth voor lief nemen en liefst al deze argumenten overslaan.
Wij vinden deze mevrouw via deze forumsites bijna een gevaar voor de ouderen met een kleine beurs.
Het is gewoon een ziekelijke belangstelling die deze mevrouw heeft, 500 reisjes, meegemaakt + van de week weer 1, dus 501 reisjes.
Mogelijk kan de beheerder van deze site eens een berisping geven aan deze mevrouw? Iedere keer een belediging van haar en zeker al vanaf begin 2000 alle mensen totaal op het verkeerde been zetten, dit kan en mag toch hopelijk niet langer doorgaan?
Er zijn zoveel gedupeerden maar zij is de enige die alles goed praat en zelfs nog aanpraat ook!!
Laatst gewijzigd door honderdnamen op 27 aug 2011 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Hoelang jij meegaat weet ik niet, maar dit soort dagtochten bestaan al bijna dertig jaar.

Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat er zoveel mensen aan de telefoon hangen. Maar het merendeel van de mensen bij mij vandaan zijn tevreden over de spullen. Ik was er zelf bij toen mijn ouders de eerste set bij munosan kochten. Mijn vader heeft zijn tweede set bij mercator gekocht daar was ik zelf ook bij. Hun hebben er nooit spijt van gehad. En nou heeft zijn vriendin ook gekocht.

Weer je wie meeste dwars ligt de kinderen. Het gaat van hun erfenis af. Daarvoor zijn de oudjes bang. Bij ons hadden de kinderen zoiets laat ze maar lekker doen wat ze willen.

Gesloten