LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort maakt fout op fout

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Ponyo
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 okt 2008 10:10

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door Ponyo »

Nog steeds heb ik geen internetverbinding.
Inmiddels ben ik met behulp van wat tips of een internetforum wat verder gekomen; ik ben er nu achter dat er signaal van een oude provider nog op de lijn zat, daarom zit telfort op de tweede lijn. Dat laatste is in ieder geval een aanname, want niemand schijnt te kunnen zien of er daadwerkelijk signaal word geleverd.

Afgelopen vrijdag ben ik door Telfort gebeld... er zou een monteur komen uiterlijk maandag, maar na wat doorvragen werd dit uiterlijk dinsdag. Men kon ook geen tijd aangeven wanneer er een monteur zou komen. Dat is vervelend, aangezien ik full time werk, en ik zeker niet van plan ben om er voor thuis te blijven, ik heb totaal geen verlofuren meer, en al zou ik ze hebben: dat ga ik er niet voor inleveren. Ze komen maar wanneer het MIJ nu eens uit komt.
Ik ben nog steeds niet gebeld overigens, voor de afspraak, de man die mij belde zei op mijn reactie: "maar ik werk van 8 tot half 5 dus verwacht niet dat ik thuis ben overdag" het volgende: ""dan zal de monteur een briefje door de brievenbus doen". Nou daar schieten we iets mee op.

Ik heb inmiddels een brief binnengehad van mijn rechtsbijstandverzekeraar, ze hebben het dossier binnen en gaan over enkele dagen het dossier bekijken.

Als ik uiterlijk dinsdag nog geen reactie heb gehad wanneer er een monteur komt, of een ander redelijk voorstel, dan stuur ik alle spullen van ze terug, modem, kabels, instructieboekjes etc met de hartelijke groeten.
Ik heb nog nooit tegen zo'n dichte deur als Telfort aangelopen!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

U bent gebeld door Telfort. Dat is al wonderbaarlijk te noemen. Een monteur op de bonnefooi sturen lijkt mij geen zinnige oplossing.

brammetjefree
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2008 08:46

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door brammetjefree »

Heb telfort internet vast bellen bestelt, 14 sept aangesloten,met draadloos modem,170 eur betaald.
na 3 weken afgesloten,na veel bellen werd mij verteld ik was overgenomen door een andere profider.met veel moeite er achter te komen wie dat was,heb ik met de bewuste profider gebeld,men zei het was een misverstand, en telfort kon er weer op. telfort weigerde dat en
zei ik kreeg geen signaal maar moet wel betalen! tot sept 2009!!
ik moest maar opnieuw aanvragen.men zei er bij want ik begreep het niet goed dan had ik 2 contracten!!!2 keer 29,95!!en het eerste contract
moest de profider maar betalen die er nu opzit. dit is toch te gek voor woorden!!!!ik heb toch met telfort een contract! .[/b]

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het lijkt mij geen goed plan om de overeenkomst weer aan te vragen. Ik ben ook bang dat u straks dubbel betaalt. Dus niet doen!

Stelt u Telfort schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging in gebreke. Geeft termijn van uiterlijk 10 werkdagen om de verbinding te herstellen.
Gebeurt dit niet, dan schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging per direct opzeggen, uw toestemming tot automatische incasso per direct opzeggen.
De incasso's terugvorderen omdat hier geen dienst tegenover stond.
Vragen om toezending schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per direct binnen 10 werkdagen na zenden brief toe te sturen.

Kopie van brieven + verzend- en ontvangstbewijzen goed bewaren.

Wordt er niet gereageerd of gaat Telfort niet akkoord met opzegging, dan naar Geschillencommissie Telecommunicatie. Dan daar ook de geïnde bedragen terug vorderen en hopelijk gaat geschillencommissie akkoord met ontbinding overeenkomst.

Buiten uw schuld bent u door een provider "gekidnapt" en Telfort weigert de verbinding te herstellen.
:shock:

Bietus1
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2009 10:16

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door Bietus1 »

Vanaf 28-11-2008 probeer ik mijn Tiscali abonnement inclusief vast bellen om te zetten in een Telfort zónder vast bellen:

Op 5-12 kreeg ik een antwoord dat het vast bellen nog niet was opgezegd, dit zou in behandeling worden genomen.

6-01 kreeg ik een bericht dat het vast bellen al per 05-11 was opgezegd maar dat ik hier nog wel facturen voor kreeg, de teveel betaalde kosten zou ik gecrediteerd krijgen.

13-01 kreeg ik, nadat ik weer een mail had gestuurd, wederom een mail met excuses en dat het z.s.m. opgelost zou worden.

15-01 kan ik nog steeds gewoon bellen en gebeld worden op mijn vaste telefoonaansluiting en kreeg ik op de vraag of mijn teveel betaalde kosten gecrediteerd een mail waarin staat dat mijn vraag is doorgespeeld naar een afdeling die een onderzoek in zal stellen.

10-02 Weer een mail gestuurd n.a.v. een brief die ik thuis gestuurd kreeg waarin staat dat Vast Bellen wordt beëindigd wordt. Er stond niet bij per wanneer. Ook stond er niks in over creditatie van mijn teveel betaalde kosten. Dezelfde dag werd er wederom een bedrag van mijn rekening geschreven inclusief Vast Bellen!

11-02 Reactie: Vast Bellen is per 03-02 beëindigd. Ik kan een brief schrijven om te proberen mijn teveel betaalde kosten terug te krijgen!

11-02 Ik vraag of ze gek zijn geworden! Ik ga nu toch geen brief schrijven omdat zij maar fouten blijven maken?? Ik eis dat het binnen 2 weken is opgelost.

17-02 Reactie: uw Vast Bellen is beëindigd, de desbetreffende afdeling is bezig met de creditatie van eventuele kosten. Klachten mogen ze niet per email in behandeling nemen, ook hiervoor moet ik een brief schrijven, lekker klantvriendelijk weer!

25-03, nog steeds wordt het Vast Bellen van mijn rekening geschreven, er is ook nog steeds niks gecrediteerd. Weer een mail gestuurd met de vraag of Telfort het inmiddels zelf ook niet een tikje lachwekkend begint te vinden. Ook vraag ik hierin om een mailadres zodat ik niet steeds dat $%^&#%webformulier hoef in te vullen!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

U zou kunnen overwegen om er nog 1 aangetekende brief met ontvangstbevestiging aan te wagen waarin u hen 4 weken de tijd geeft om het teveel geïnde bedrag te restitueren.

U kunt bij Consuwijzer.nl een klacht indienen over Telfort's laksheid de teveel geïnde bedragen te restitueren en door te gaan met innen van onjuiste bedragen.
Hier klacht indienen

Hopelijk heeft u een schriftelijke bevestiging einde "Bellen" ontvangen. Anders hierom in de brief verzoeken. Verzoek om vermelding van einddatum v.d. overeenkomst.

Ik kon kwartetten met emails dat de overeenkomst met 12move beëindigd was per migratiedatum naar Telfort. Maar Telfort "kon daar niets mee" en blunderde maanden door.

Dus geen genoegen nemen met een mail waarin staat dat "vast bellen" beëindigd is.

Sterkte

Gesloten