LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BTI - Europa raadsel

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
mc.banning
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2010 22:58

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door mc.banning »

Vandaag is er bij mij een zelfde brief in de bus gevallen.
in deze brief staat inderdaad ook `dus vervalt 2500,- euro voor overdracht en de vage uitnodiging om een reisje naar Helgoland te maken.
Het lijkt mij goed dat dit uitgezocht gaat worden om te voorkomen dat er mensen gedupeerd worden door deze oplichters.

loesje239
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2006 19:20

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door loesje239 »

Ik heb eveneens dezelfde brief ontvangen. In het telefoonboek is niets te vinden van Euro-winstberichtencentrale. Aan een contantgeld-winstspel heb ik ook niet mee gedaan via een postorderbedrijf. Grote onzin allemaal!
Ik hoop dat hier gauw een eind aan komt, want ik begrijp nu uit de reacties dat dit al 5 jaar speelt...

dipalama
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2010 15:57

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door dipalama »

Vandaag ook een brief gekregen met de mededeling dat wij de 3e prijs hebben gewonnen en op 11nov 5000,00 euro contant in handen krijgen.

Ik heb de brief nu onderhands door 10 verschillende personen laten lezen en het staat er letterlijk zo in.

Dus ik ga met een aantal vrienden van de sportschool mijn centjes ophalen.

Ben wel benieuwd wat ze te zeggen hebben en als ik mij opgelicht voel hebben ze echt een groot probleem. :evil:

Desire21
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2010 16:16

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Desire21 »

Mijn moeder ontvangt vaker post van 'de vrienden van helgoland'. Hoe we er aan komen? Mijn oma is overleden en mijn moeder kreeg opeens deze brieven. We hebben er nog nooit op gereageerd maar nu vonden we het toch een beetje vervelend en vooral vreemd worden. Vandaar dat ik heb gegoogled op Linda de Waal Postbus 201 Winschoten. Toen kwam ik op dit forum terecht. Als ik het zo lees krijgen meerdere mensen zulk soort brieven en worden er verschillende data en prijzen genoemd. Ik wou die van ons in de bijlage opnemen, maar hij is te groot helaas.
Bij ons staat ook in dat we 2500 hebben gewonnen, dat deze komt te vervallen, op halen op 11 nov, dat we nog een geschenkmand krijgen, gereedschapset, ontbijt en drinken etc en vervoer.. Alles is gratis. Het vage vind ik nog dat ze vermelden dat ze geprobeerd hebben te bellen maar geen telefoon/faxnummer hebben, maar wel een opstapplek in de buurt kunnen vinden!
We zijn uiteraard nieuwsgierig maar weten niet wat voor praktijken we kunnen verwachten en gaan dan ook niet heen. Zou graag weten als iemand er is geweest..
En als laatste hoe kom je er vanaf!?

ynnor76
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2010 17:33

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door ynnor76 »

Ook een brief in de bus gehad met de mededeling €2500.00 gewonnen te hebben.
Vertrouwde het direct al niet omdat zij aangaven mij telefonisch niet te kunnen bereiken, terwijl mijn nummer met een beetje moeite voor iedereen te vinden is.
Dan het excuses dat er bericht is verstuurt naar mijn adres,maar teruggekomen is met een sticker "retour, adresfout".
Wel raar dat nu deze brief wel is overgekomen.
Ben in staat deze "Busreis" mee te gaan maken en mijn geld op te eisen.
Zien wat hun reactie hierop is.
Dit lijkt me toch strafbaar.

Winnende lot
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2010 19:26

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Winnende lot »

Hallo,

Ook ik heb vandaag de brief ontvangen. Ik mag op 11 november de prijs van 5000 euro contant ophalen in winschoten, Tevens krijg ik een laptop, koffie espresso machine, en navigatie. Leuk dagje wordt dat haha...Dus voor ieder ander helaas ..Hoe gaan ze dat doen als we met zijn allen gaan en dan ook inderdaad de prijs gaan opeisen????

jsmbijl
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2010 12:43

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door jsmbijl »

Wat toevallig zeg, ook ik heb een 3e prijs gewonnen en ook bij mij heet de tweede prijswinnaar dhr. Ruit. De overdracht van deze prijs is 11-11-2010 en die € 5.000,-- die we gewonnen hebben wordt dan contant aan ons uitbetaald. Het rare is dat de prijs alleen wordt uitgereikt als je komt, als je niet komt wordt de prijs opnieuw verloot. Verder krijgen we gratis ontbijt, middageten en een drankje. Voor echtparen is er gratis een laptop, voor dames een espresso-koffiemachine en voor heren een navigatiesysteem. Waar doen ze het van zou je zeggen. Er staat niets over een verkoopdemonstratie in en alles is GRATIS! Ook staat er dat we onze prijs eerder niet hebben opgehaald en dat dit dus een spoedzending-herinnering is. Het is dan volgens de brief wel onze allerlaatste kans. Heeft iemand die in oktober de prijs kon ophalen deze prijs ook inderdaad ontvangen? Ik ben wel erg nieuwsgierig hoe het e.e.a. gaat op zo'n dag!

paulien22
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2010 10:40

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door paulien22 »

Ook uitnodiging gekregen, en 2500,00 gewonnen!!
Mijn eerste reactie was ook, dat alles die dag gratis is. Maar kijk je goed, dan zie je al dat alleen 1 drankje gratis is. Bij het ontbijt en middageten staat dat al niet.
Even goed kijken dus. Verder misschien rekening gehouden met fijt dat bedrag contant wordt overgedragen bij aanschaf van errrgggg duur artikel. Over de voorwaarden van overdragen van de prijs zal je waarschijnlijk bij aanvang van productpresentatie wel iets moeten tekenen. Dus mij niet gezien!!
Tros radar, aub doe hier iets mee, want hier worden volgens mij heel wat mensen de dupe van. :(

ronnyboy
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2010 19:25

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door ronnyboy »

wij kregen een brief met de vermelding dat wij met een prijsvraag de derde prijs hadden gewonnen, namelijk € 5000,00. deze zal op 18 oktober aan ons worden uitgereikt, met een ontbijt en een lunch. ik heb daar mijn ernstige twijfels over. daar ik aan geen prijsvraag heb meegedaan, adres van deze instantie onbekend. voor de lol opgegeven. als ik niet mee ga kost me dat € 19,90 per persoon. belachelijk. ik ga dus zeker niet mee. ik waarschuw iedereen niet in te gaan op dit soort brieven. ik wacht keurig op mijn rekening die moet betalen om dat ik nu niet meer meega. het wordt tijd dat justitie er wat aan doet. fam weidema.

hendriktjakko
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2010 20:41

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door hendriktjakko »

Nadat we ingestemd hadden om mee te gaan met de reis kregen we de bevestging in huis met daarop de opstapplaats en de mededeling dat als we niet meegingen, we 19,90 Euro p.p. moesten betalen!!
Ik besloot samen met mijn schoonvader toch maar eens te gaan om te kijken hoe deze organisaties werken.
We zullen worden ontvangen door de restaurantbeheerder en ontbijt, lunch en drinken zal gratis zijn incl. stemmingsmuziek.
Eindelijk was het zo ver, maandag 18 oktober 2010
We werden per bus opgehaald bij de opgegeven opstapplaats en naar Gasthof zur Post in Wesuwe gebracht. (in de buurt van het duitse Haren).
Hier werden dus geen prijzen uitgereikt maar alleen produkten aangeboden,
b.v. magneetveldmatrassen, losse magneten, gezonde zalfjes en reizen.
Van de beloofde prijzen waren ze niet op de hoogte!!!! Ze waren alleen maar uitgenodigt om hun produkten aan te bieden, de prijzen wisten ze niks van!!
De nederlande presentatie had zich s morgens ziek gemeld en zij waren pas op het laatste moment uitgenodigd op het over te nemen.
Men suggereerde nog dat we misschien in de verkeerde bus hadden gezeten!
Busreis, ontbijt met 1x koffie, warme maaltijd en s middags koffie met kuchen waren inderdaad gratis, dat moet ik toegeven.
Maar labtop, expressomachine, navigatie, boodschappenmand etc. niets van dit alles. Dat zijn de beloftes van het nederlandse organisatieburo en hiermee worden klanten gelokt en naar verkoopdemonstraties gebracht waar ze zgn. van niks weten.
Pas op mensen, ze richten zich op de 65 plus generatie die gevoelig is voor produkten die de gezondheid en vitaliteit zgn. bevorderen.
We krijgen ws nu een excuusbrief thuis met daarin vermeld dat er iets is fout gegaan en dat we opnieuw worden uitgenodigd voor de prijsuitreiking om alles recht te zette. ja ja daar gaan we weer.
Ga gerust mee, het kost niks maarrrrr, let goed op en koop niks!!!!!

weerd
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2010 07:29

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door weerd »

hallo mensen ik sta vrolijk vanmorgen 25 okt 2010 op de bus wachten samen met mijn zoon wilde in de bus stappen werd gewijgerd door een duitse dame die achter de groote stuur van de toeringbus zat. wij waren geen 65ste plussers,maar dat staat niet in die brief.wij naar huis een reisje door de neus geboord :lol: ik heb direkt mijn pc aangezet en aan googlen gaan ik kreeg een telefoonnr tevoorschijn gebelt om 6.30 een boze man aan de telefoon.oke mijn excusse aangeboden.bij geen deelnamen moesten wij per persoon 19.90 betalen,die betaal ik niet ze kunnen me wat.radar hoe lossen wij dit op dat ze de mensen niet meer belazeren en oplichten.ik wist dat er iets niet goed was .mensen de reclame van postorderbedrijven in de prullebak :lol: :lol: gr albertje

emelwee
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2007 19:18

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door emelwee »

"Lieve mensen"

Wie heeft niet de 3de prijs van € 2500.00 gewonnen. Wij waren vandaag, 26 oktober 2010) met een bus vol (zo'n 50 personen) en hadden allemaal een soortgelijke brief. Ik deed mijn moeder een plezier door mee te gaan, want ze had nog nooit zo'n reis gemaakt (én ze wilde die 2500 euro in ontvangst nemen). Maar let wel mensen; U bent genomineerd voor de prijs, wat betekent dat u hem niet zal ontvangen!!! Ook de mooie geschenken worden u door de neus geboord; u krijgt deze niet! Een mooie toertocht wordt er ook niet gemaakt, want let op mijn woorden; "de organisatie van de o zo mooie tocht (bijv. de kapitein) is onverwachts ziek geworden. Dat is overmacht "lieve mensen", "daarom krijgt u een mooie demonstratie."
Rond 7.30uur werden we met onze lotgenoten opgepikt in Veendam door een duitse busmaatschappij en om een uur of 9 gedropt in een zaaltje in een kleine Stube in een dorpje ergens bij Leer. Hier stond één belegde duitse bol en één kop koffie/thee voor ons klaar (2de koffie/thee kostte € 1.00)
Om een uur of 10 kwam onze host (een 44jarige Hendrik uit Groningen) zich verontschuldigen dat de dag niet zo zou verlopen zoals in de brief stond vermeld, maar hij had mooie verrassingen voor ons en het zou een dag worden om nóóit te vergeten. En dat is het ook, want er is door onze host Hendrik, denk ik, wel 600x (!!!) "lieve mensen" gezegd, ja, ik ben ze op een zeker moment gaan tellen en het is niet overdreven! We lagen soms in een deuk en de tranen biggelden over de wangen van het lachen (dankzij mijn lotgenoten).
Onze "lieve mensen host Hendrik" dulde ook geen tegenspraak. Toen één van de "klanten" hem tegensprak werd haar de mond gesnoerd met een opmerking als; "ach mens ik weet het zeker, je bent niet goed bij je kop". Het betrof hier een 65+ vrouw. Schandalig, zoals deze vrouw werd behandeld!
In de ochtend werd ons (als grootste verrassing) een ionen-dekmatras aangeboden t.w.v. € 2398,--. Door gebruik te maken van alle kortingen zou deze matras uiteindelijk maar € 898,-- gaan kosten. Mensen moesten ter plekke betalen! En dan maar afwachten óf de matras zou worden toegestuurd (heb mijn bedenkingen).
Om een uur of 1 half 2 kregen we een gratis bordje eten (aardappeltjes, doperwtjes en vlees) voorgezet. Een lekkere sorbet van € 4.00 konden we bestellen voor € 3.00 en als je een koffieboontje er in had kreeg je de sorbert gratis. 28 Sorbets werden er besteld en uiteraard had niemand een koffieboontje in de sorbet, dus géén gratis sorbets. Na het "diner" kwamen de reizen (trips van 4 tot 10dagen) voorbij en werd er vakantie/zakgeld verloot a € 400.00. Das mooi, 400 euro zakgeld voor als je op vakantie bent. Ik was één van de gelukkigen; mocht op stap met € 400.00 op zak. Ik koos 4 dagen naar Wenen voor € 299.00 voor 2 personen natuurlijk, want mijn Ruud wilde ik meenemen. Het werd dus 2x € 299.00 én toen mocht ik ook nog een gratis reis voor 2pers. uitzoeken t.w.v. € 299.00p.p.! Ik koos nog eens 2x Wenen (konden we ook nog vrienden meenemen; gezellig! Uiteindelijk moest ik ter plekke een verzekering afsluiten (en betalen) van € 49.90 per persoon = 4x 49.90 = bijna € 200.00. Hiervoor mocht ik wel 5x de datum, 5x de bestemming en 5x de boeking overdragen en dat binnen 3 jaar. Te mooi om waar te zijn en ik heb er dus maar van af gezien; mij te link! 200 Euro vooraf betalen terwijl je niet weet wat er van terechtkomt.
God zij dank zei mijn moeder aan het einde van de ochtend al; "dit 1x maar nooit weer!
Wil je het een keer meemaken, ga gerust, neem goede vrienden mee, maak er een leuke dag van, maar kijk uit wat je doet !!!

Zo Henk1957; hoe heb jij het ervaren vandaag??

Jenske-ep
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2010 18:54

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Jenske-ep »

Bij ons werd vandaag ook zo'n brief bezorgd, maar op naam van iemand anders.
Deze mevrouw "van Kempen" zou met haar deelname aan een kruiswoordraadsel €5000 hebben gewonnen. Ze konden haar telefonisch niet bereiken, ze had op de eerste melding niet gereageerd en dit was haar laatste kans! Op 25 november zou de "feestelijke" overdracht plaatsvinden.

De andere prijswinnaars zijn (er staat letterlijk):
Mevr. Koers uit Emmen > 1e prijs, 14 dag luxe cruise, Waarde 10.000,- Euro
Dhr. Ruit uit Groningen > 2e prijs, 1 merken uitgerust keuken, Waarden 9000,- Euro

De brief bevat veel spelfouten!

Tevens staat er bij alle winnaars "kraskaart winnaar". Tja, wat is het nou, een kruiswoordraadsel of een kraskaart??

Wat ik ook een beetje vreemd vind is dat je een postzegel moet plakken op de antwoordkaart. Je hebt net €5000 gewonnen, maar betaal wel even de postzegel als je de prijs in ontvangst wilt nemen...!

Ik kreeg al medelijden met mevr. van Kempen dat ze haar prijs misliep, maar ik denk bij nader inzien dat ze het niet zal betreuren :lol:

manami
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2010 19:05

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door manami »

Beste, ik heb gister een brief ontvangen dat de overdracht op 18 november plaats vind. maar blijkbaar is dit oplichting. of heeft iemand het geldbedrag opgeeist bij de organisatie? maar er staat toch daardwerkelijk dat het geldbedrag wordt overhandigd op die dag. zijn er nog meer die deze dag in de brief hebben staan?

Alice-222
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2010 15:31

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Alice-222 »

Ook mijn moeder heeft een bericht ontvangen dat de laatste overdrachttermijn op donderdag 25-11-2010 is.
Wat mij ook verwonderd zijn de daarboven staande regels. meneer/mevrouw. heeft de prijs niet opgehaald (ze heeft hiervan niet eerder melding gehad) Geen reactie op de 1e prijs melding (hoe hebben ze die gemeld, ze komt nu in aanmerking voor de 3e prijs) Telefonisch konden we u niet bereiken (ze is vrijwel altijd te thuis telefonisch te bereiken) etc...
Ze mag nu met max. 4 personen naar Helgoland. Helaas kan ik niet mee maar ik zou graag het geld, de laptop, de espresso-koffiemachine en het navigatiesysteem voor haar in ontvangst nemen. En dan ook nog kosteloos ontijten, middageten en een drankje !!!! Wie wil dit nu niet.
Heb net jullie reacties gelezen en ik wacht in spanning de reacties van jullie af die zich hebben ingeschreven en eerder aan de beurt zijn.

ronnyboy
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2010 19:25

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door ronnyboy »

ik vindt dat er nu een proces moet komen tegen deze organisatie om een ieder zijn gewonnen prijs alsnog in ontvangst te kunnen nemen. wie is daar voor??? met z,n allen staan we sterk. ik hoop dat er nu wat gebeurd.

wildfox
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2010 09:25

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door wildfox »

Ik heb een officiële winbevestiging ontvangen. Ik heb de derde prijs, 5000euro in Bar gewonnen die ik tijdens een kostenloze rondvaart, stadsbezichtiging en vismarkt contant kan ophalen op 24-11-2010. Er staat bij mij geen VERvallen. Er staat ook dat ik gratis ontbijt en middageten krijg. Boekingskosten/reiskosten 0,00 euro, alles gratis. Natuurlijk krijg ik ook de laptop en een navigatiesysteem, beide gratis.
Ondanks de brief met veel spelfouten staat er toch echt dat ik mijn prijs kan ophalen en dat alles gratis is.
Na alle bovenstaande berichten gelezen te hebben vond ik het opmerkelijk dat het naar ons adres is gestuurd waar mijn ouders en ik wonen. Geen van allen 65+.
Er wordt ons van alles beloofd maar zo te zien komt daar niks van terecht. Een proces aanspannen moet toch mogelijk zijn?

Met zijn allen staan we inderdaad sterk.
Ik zeg doen.

MvG,
Maris

ria_stel
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2010 17:16

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door ria_stel »

ik heb ook een brief van hun ontvangen, had me eerst erop verheugd maar toen zij mijn zoon van ''mam hier is iets niet pluis'' en daar had ie gelijk in, ik zou aan komende donderdag mee gaan, maar heb met mijn man gepraat en ik ga niet meer mee, ik vetrouw het zelf niet en vooral mijn zoon niet

rianne67
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2010 21:42

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door rianne67 »

Ben benieuwd hoeveel 3e prijs winnaars ze hebben uitgenodigd. Ik ga dan ook zeker mee om te kijken, kost me (behalve mijn vrije dag) helemaal niets. Voor lichamelijk welzijn is gezorgd; ontbijt, lunch en gratis drinken. Wel word ik ontvangen in een contractlokaal?!? Ben echter niet van plan een contract te tekenen! In de brief staat dat ik me lekker moet laten verwennen en dat ik dit verdien, mag zelfs gasten meenemen die net als ik geen cent betalen. Alles is vrij!
Vraag me af of er inderdaad een Mevr Koers uit Emmen een 14 -daagse cruise heeft gewonnen en of een Dhr Ruit uit Groningen inderdaad de keuken ?! Wie weet?!! Donderdag 11 November weten we meer.

wimthuiswerker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2010 07:42

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door wimthuiswerker »

Nou ik heb dus ook een brief in de bus gehad van BTI - Europa. Ik had me aangemeld met als doel een leuk tochtje te maken omdat het vandaag toch rotweer zou worden, tsja en dan zit je toch liever in een lekker warme bus. En omdat alles toch gratis was, leek me het eens leuk om te proberen. Maar helaas. de uitnodiging was dus vandaag, 6.11.2010 om 7:50 in de morgen. Ik ben uit huis naar het winkelcentrum gewandeld waar de bus zou stoppen en ik was niet verbaasd, er stonden meer mensen te wachten op een bus. Toen vroeg ik "hebben jullie soms ook geld gewonnen net als ik? " daarop werd bevestigend geantwoord. En er werden over en weer grappen gemaakt en hoe ongelovelijk het allemaal was en hoeveel fouten er wel niet in de ontvangen brieven stonden. Maar het was bijna 7:50 en nog steeds geen bus. De bus kwam niet. Volgens iemand anders was er om 7 uur een bus geweest, maar zou er een 2e bus komen. Die bus is nooit geweest, dus we hebben daar met zn allen voor niks zitten te wachten. Uiteindelijk ben ik maar zoals ik gewend ben op een zaterdag, maar naar de markt gegaan om 9 uur, zodat ik daar met keyboard spelen geld kan verdienen zoals ik dit gewend ben op zaterdag. Het weer was niet zo handig, maar er is daar een afdak. Dit even terzijde. Ik heb als klantnummer bij hun 1375211-1062. Door dit alles zijn kosten ontstaan van 130 euro. De bus is niet geweest, er gaat geen 19,90 euro betaald worden, en zodra ik van hun een accept giro krijg voor dat bedrag gaat er een factuur van muziek EZ. 130 euro hun kant op. Ik heb 8 getuigen dat ik op de juiste plek geweest ben waar de bus ons zou komen ophalen. Mijn vriend theo was ziek die kon niet mee ik wou de boeking omzetten naar een boeking voor maar 1 persoon ipv. twee en toen ik dit wou vond ik het al verbazend dat het contact adres van deze firma op al hun vervolgpost ontbrak. had ik het adres op de verzend enveloppe maar overgeschreven op een ander blaadje. Maar wie denkt daar nu aan... Ik vind het bijzonder flauw dat de beloofde verrassingsreis helemaal niet eens door is gegaan . Ik denk dat de rest van de mensen die er allemaal stonden te wachten dat ook erg flauw hebben gevonden.

Gesloten