LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Help! Onterechte incasso van Laser Services BV
Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV
ben trouwens benieuwd of ik reactie krijg.. tot zo ver nog 0 keer reactie gehad op meerdere mails.
En ook vandaag nog gestalkt door de computer telefoon...
En ook vandaag nog gestalkt door de computer telefoon...
-
- Contacteer:
@ spuky,
meld eens bij je telefoonprovider dat je telefonisch lastig gevallen word.
Daarnaast, als jij kan aantonen dat je betaald hebt, en dat niets meer open staat - vervalt dus het contract dat bestond, inclusief de machtiging die daar bij hoort.
Dit bedrijf incasseerde dus met een niet (meer) bestaande machtiging - en pleegt dus incassofraude.
Ik zou een keer alles op papier zetten, even zo kort en helder mogelijk (in de trant van 1-1-1999 lening afgesloten, 3-2-2000 totaalbedrag van X euro betaald om openstaande saldo te voldoen, 4-3-2000 gesproken met (naam - als je dit nog weet, en anders "Telefonisch contact") toezegging van stoppen incasso gekregen ... enz. enz)
Daarna verzoek je hen met klem om :
1) alle onrechtmatige incasso`s sinds (datum, maand na laatste betaling) terug te storten, daar deze op onrechtmatige wijze verkregen zijn (vervallen machtiging).
2) staken van telefonische belaging - geef aan dat je je hierdoor bedreigd voelt.
3) staken van onrechtmatige incassopogingen
4) staken van dreigementen met onrechtmatige BKR notering
Daar kan je aan toevoegen dat indien men volhard, je aangifte zult doen van fraude/diefstal (onrechtmatige incasso), en van belaging/bedreiging, en eventueel afpersing (door te dreigen met BKR proberen ze je tot betalen te dwingen).
Doe niets meer telefonisch - men kan, zoals je nu ook weet, je van alles beloven - maar nakomen doen ze niet, daar je niets kan aantonen.
Succes.
meld eens bij je telefoonprovider dat je telefonisch lastig gevallen word.
Daarnaast, als jij kan aantonen dat je betaald hebt, en dat niets meer open staat - vervalt dus het contract dat bestond, inclusief de machtiging die daar bij hoort.
Dit bedrijf incasseerde dus met een niet (meer) bestaande machtiging - en pleegt dus incassofraude.
Ik zou een keer alles op papier zetten, even zo kort en helder mogelijk (in de trant van 1-1-1999 lening afgesloten, 3-2-2000 totaalbedrag van X euro betaald om openstaande saldo te voldoen, 4-3-2000 gesproken met (naam - als je dit nog weet, en anders "Telefonisch contact") toezegging van stoppen incasso gekregen ... enz. enz)
Daarna verzoek je hen met klem om :
1) alle onrechtmatige incasso`s sinds (datum, maand na laatste betaling) terug te storten, daar deze op onrechtmatige wijze verkregen zijn (vervallen machtiging).
2) staken van telefonische belaging - geef aan dat je je hierdoor bedreigd voelt.
3) staken van onrechtmatige incassopogingen
4) staken van dreigementen met onrechtmatige BKR notering
Daar kan je aan toevoegen dat indien men volhard, je aangifte zult doen van fraude/diefstal (onrechtmatige incasso), en van belaging/bedreiging, en eventueel afpersing (door te dreigen met BKR proberen ze je tot betalen te dwingen).
Doe niets meer telefonisch - men kan, zoals je nu ook weet, je van alles beloven - maar nakomen doen ze niet, daar je niets kan aantonen.
Succes.
ja, das wel een goede.. alleen op brieven krijg ik geen antwoord, toen heb ik gevraagd of het over de mail kon, dat kon niet volgens die mevrouw. en het enige wat mogelijk is is via de telefoon ofzo. Ze zei op een gegeven moment: je hebt het afbetaald maar de rekening was niet gestopt en een doorlopend krediet geworden????? Ik snap er helemaal niets meer van. Ik heb helaas ook de papieren niet meer van de regeling want ik ben ondertussen verhuist en toen is eea kwijt geraakt. ze hebben echter wel gezien dat ik alles ergens in 2008 afbetaald had, alleen zeiden ze dat ik de afbetalingsregeling bniet geskloten had waardoor het een doorlopend krediet is geworden. Nou dat klopt niet , want toen ik het afbetaald had had het gesloten mnoeten worden, daar heb ik om gevraagd toen. Nou ik zal wel wat rechtshulp in gaan schakelen ofzo. maar eerst moet ik ook allees op papier hebben en das lastig. momenteel krijg ik alleen een broef met dat ik 12 europ moet betalen en anders krijg ik een BKR registratie. Dat doorlopend krediet was volgens de telefoniste nu EINDELIJK gestopt
-
- Contacteer:
Dus men kan niet via mail of post reageren?
Kan aan mij liggen - maar dan is het bijna te verwachten dat ze je belazert.
Dan - een doorlopend krediet zou volgens mij alleen geld kosten als er een bedrag openstaat.
Wel vervelend dat je alles kwijt bent.
Maar, de laatste betaling - die heb je toch via de bank gedaan?
Vraag eens aan de bank of zij deze afschriften nog kunnen herprinten (kost alleen wat!).
Hiermee heb je in elk geval je bewijs weer.
Neem dit soort dingen ook mee naar je rechtshulp/juridisch loket.
En nogmaals - weiger via telefoon dingen te doen, tenzij je de optie hebt om zaken op te nemen.
Want, op deze manier kunnen ze van alles roepen - maar dan zeggen dat je het verkeerd begrepen hebt, of zij het nooit zo gezegd hebben.
Stuur ze een mail, nogmaals, met het verzoek om schriftelijk zaken te onderbouwen - en voeg daaronder dan in kleinere letters toe dat vanaf datum X (zeg, 1 dag na verzending) alle gesprekken per telefoon opgenomen worden, en als men daar bezwaar tegen heeft, staat de schriftelijke weg open.
Er zijn echt wel een aantal opties om gesprekken op te nemen.
http://www.tapecall.nl/nl/home/ is een optie (vaste en mobiel) - kost echter wel weer geld.
Als je een smartphone hebt - kan een en ander ook via een app.. (zoek in de appstores).
Mag je opnemen?
http://www.iusmentis.com/beveiliging/ha ... ngegevens/
Hier staat:
Kan aan mij liggen - maar dan is het bijna te verwachten dat ze je belazert.
Dan - een doorlopend krediet zou volgens mij alleen geld kosten als er een bedrag openstaat.
Wel vervelend dat je alles kwijt bent.
Maar, de laatste betaling - die heb je toch via de bank gedaan?
Vraag eens aan de bank of zij deze afschriften nog kunnen herprinten (kost alleen wat!).
Hiermee heb je in elk geval je bewijs weer.
Neem dit soort dingen ook mee naar je rechtshulp/juridisch loket.
En nogmaals - weiger via telefoon dingen te doen, tenzij je de optie hebt om zaken op te nemen.
Want, op deze manier kunnen ze van alles roepen - maar dan zeggen dat je het verkeerd begrepen hebt, of zij het nooit zo gezegd hebben.
Stuur ze een mail, nogmaals, met het verzoek om schriftelijk zaken te onderbouwen - en voeg daaronder dan in kleinere letters toe dat vanaf datum X (zeg, 1 dag na verzending) alle gesprekken per telefoon opgenomen worden, en als men daar bezwaar tegen heeft, staat de schriftelijke weg open.
Er zijn echt wel een aantal opties om gesprekken op te nemen.
http://www.tapecall.nl/nl/home/ is een optie (vaste en mobiel) - kost echter wel weer geld.
Als je een smartphone hebt - kan een en ander ook via een app.. (zoek in de appstores).
Mag je opnemen?
http://www.iusmentis.com/beveiliging/ha ... ngegevens/
Hier staat:
Opnemen van eigen gesprekken
De deelnemers aan een gesprek mogen dus wel zelf hun gesprekken opnemen (ook wanneer ze dat niet met de andere partij besproken hebben). Ze mogen ook een ander dit laten opnemen. Dan is die ander uiteraard niet strafbaar.
Een telefoongesprek opnemen dat je zelf voert, mag je dus opnemen - ook wanneer je dat niet meldt aan de tegenpartij. Alleen het heimelijk opnemen van zo'n gesprek zonder deelnemer te zijn is dus strafbaar (tenzij je toestemming hebt van één van de deelnemers).
En het gaat maar door en door. Ook ik loop er tegen aan ; brieven die niet aankomen - fraude eenmalige incasso - blerende mevrouwen - BKR - klantgegevens zoek - beperkte informatie - ongewenst aandringen per telefoon / mail / brief - intimidatie.... Ik ga mijn ''kaarten'' hier op dit forum niet op tafel leggen , simpel omdat men van laser - ''service'' meeleest . En daarop in-''speelt''. Het is een ''triest'' clubje mensen aldaar , die gebruik maken van de ''mazen''. Met verschillende incasso namen (lees bv's) , met verschillende postbussen / postcodes , met verschillende telefoonnummers , etc etc ..... Zoveel mensen en al zolang ( zie inderdaad verdere google hits / of op dit forum ) worden hoe je het ook went of keert , zeer veel onrecht of pijn aangedaan door dit clubje . Ben niet een type om te schreeuwen , maar een tv uitzending van radar zou goed doen .
Ik ben er nu van af maar MOEST en restbedrag betalen van iets dat ik niet had... zucht... ik heb het uiteindelijk maar gedaan omdat ik er helemaal klaar mee was en aan de telefoon al helemaal boos en emotioneel werd omdat het zo oneerlijk was. . Zucht.. maar nu word er niets met afgeschreven. ..
Ik heb uiteindelijk geen rechtshulp ingeschakeld Ik omdat het regelen bij dit hele gedoal teveel werd. Ik heb adhd en dat wil ik niet gebruiken als excuus maar dat maakt het voot mij extra moeilijk om dingen te regelen ook qua administratie... en als er dan NOG meer gedoe bij kwam geeft het mij teveel stres.. dus ik heb er helaas uiteindelijk aan toegegeven en ze geld betaald om er maar vanaf te zijn.
Tja dat is precies 1 van de dingen , waar men bij dat ''clubje'' op hoopt . Toch wel erg dat het lukt. Sterkte!