Je hebt wel meer gedaan dan de bron melden. Je hebt het hele bericht integraal overgenomen en dat is openbaring. FC zou toestemming kunnen hebben om het te openbaren.
Nogmaals, ik heb je al gelijk gegeven, niet doorzeuren, als Microsoft er problemen mee heeft moeten ze zich maar melden, de tros zal het dan ongetwijfeld verwijderen.
Eerst was je verhaal dat door op ja te drukken een nieuwe overeenkomst tot stand kwam en nu is het deze bevestigd wordt. Bevestigen duid er op dat de overeenkomst met MS op een ander moment tot stand zou zijn gekomen. Wanneer heeft MS dan een aanbod gedaan en wanneer heeft de koper die dan uit eigen vrije wil geaccepteerd?
Zoals ik eerder daarop reageerde is de koper deze niet uit vrije wil aangegaan waardoor deze niet vernietigd kan worden. Zie 3:33-35 BW
Sorry voor de woord keuze, nog een keer dan maar...
De
retail licentie is een nieuwe overeenkomst met Microsoft, die je dan ook nadat je deze gelezen hebt dient te bevestigen om de software geinstalleerd te krijgen. Geheel uit vrije wil, immers je kun de installatie afbreken.
De OEM software daarintegen is onderdeel dan de nieuw geleverde PC.
Daar bevestig je de licentie voor installatie, echter zoals je al aangeeft kan het zijn dat die niet vooraf is getoont bij verkoop.
Deze overeenkomst is tussen jou en de fabrikant, waarbij in de licentie al staat vermeldt dat de eventueel getoonde papieren versie gaat boven de elektronische. M.a.w. is het aan de leverancier om deze vooraf te tonen. Microsoft is hierin dus geen partij.
Dat is de gebruiker van de software niet bekent.
Ok, dan voor de leek, klik op help en ondersteuning, er opent zich een scherm. Type in het vak zoeken
eula, en
Vervolgens geeft het help menu diverse mogelijkheden,
klik op de link "wat staat er in de Gebruiksovereenkomst" en voila de EULA wordt getoond.
Ook kun je simpel naar "overeenkomst" zoeken waarna zich er een weelde van mogelijke vragen en antwoorden tonen.
waaronder ook weer de link naar "wat staat er in de gebruiksovereenkomst", de eula zelf.
En nu sluit ik me BBCS een overeenkomst waarin jou noem en bepaalde verplichtigen geef. Ben je er dan aan gebonden denk je?
Ik zei :
Echter blijft onduidelijk of de leverancier ook op enige wijze een overeenkomst is aangegaan ( met de klant ) zodanig dat hij de software retour moet nemen, en het bedrag terug geven. Maar dit lijkt toch in de praktijk geen probleem.
Deze EULA's gelden over de hele wereld. Ze worden simpel weg vertaald.
Met natuurlijk hier en daar aanpassingen, zoals in de geciteerde eula voor de benelux en deze voor canada!
http://www.google.nl/url?sa=t&ct=res&cd ... 4t0onlkGpw