LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADSL via EWEKA...een groot probleem??

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Richard

Re: ADSL via EWEKA...een groot probleem??

Ongelezen bericht door Richard »

Eweka heeft het afgelopen jaar op heel veel vlakken als ISP gefaald, niet zo nu en dan of hier en daar, maar in z’n geheel. Technisch, communicatief en administratief was eweka een voorbeeld van hoe het niet moet.

De laatste tijd worden er weer veel mooie beloftes gemaakt, zoals die al vele malen eerder gemaakt zijn. Of de beloftes van de laatste tijd ook werkelijk stand houden is nog afwachten.

Het hier anoniem rondstrooien met van alles en nog wat, hoe terecht dit inhoudelijk soms ook is, vind ik flauw en soms zelfs beschamend.

Het geen vertrouwen hebben in de GebruikersGroep is een keuze die sommige eweka- klanten voor zich maken. Ik vind dat jammer, want ik denk dat dit uiteindelijk de enigste manier is om belangrijke veranderingen binnen eweka tot stand te brengen en op hun continuïteit te beoordelen.

Wellicht dat juist door de juridische dreigementen van week (EIS BV) ook klanten op hun beurt naar dit middel zullen grijpen en we binnenkort als gehele groep in nog meer rotzooi zitten dan nu.

Dat eweke zich op deze manier opstelt vind ik betreurenswaardig, we zouden juist nu met z’n allen, klant&eweka, beter kunnen overleggen over hoe nu verder ipv van elkaar afkatten en dwarszitten. Het is echter wel eweka, als bedrijf die dat gebaar moet maken en moet begrijpen dat voor sommige individuen de frustratie dermate hoog zijn opgelopen dat het beter is dat de wegen scheiden.

Een coulante houding van eweka is echt niet teveel gevraagd na alles wat is gepasseerd. Als mensen niet langer de behoefte hebben van de diensten van eweka gebruik te maken vind ik dat die kans ook geboden moet worden.

DSLfreak

Ongelezen bericht door DSLfreak »

Dus sommige denken dat ik Wijnand ben?

Wauw, wat een eer! :-)

Wijnand is toevallig wel een persoon die volwassen en opkomt wanneer mensen (incluus himself) ONTERECHT negatief afgezeken worden. Daar kunnen jullie kinders nog iets van leren.

Dus nogmaals.. Bedankt voor het mij als Wijnand zien. :-)

Ps. Ja.. ik ben een GG lid.. en heet ook Rogier. Niets meer en ook niets minder.

zwijnie

Ongelezen bericht door zwijnie »

Kikke he'

Het niveau gaat omhoog..
Wijnand heeft blijkbaar een dubbele persoonlijkheid.

Blijf zo nu en dan toch maar reageren want het gaat nog leuk worden hier.

richard snapt het

Ongelezen bericht door richard snapt het »

Ik ben blij dat er eindelijk mensen zijn die begrijpen dat er iets goed mis is tussen eweka en een aantal klanten.

Jammer dat er altijd nog mensen zijn, zoals een niet nader te noemen varken, die met het IQ van een aardworm, proberen de boel nog ff lekker op te stoken.

wijnand schouten

Ongelezen bericht door wijnand schouten »

Richard ,

Ik ben het met je eens dat het hier voor een aantal mensen gaat over frustraties. Maar als ik zo kijk in dit en andere forums / topics op tros radar zie ik alleen maar een ondernemertje wat bezig is om een klachtenforum te maken van Lycos en van andere providers en daarnaast ook nog even terloops zijn hosting diensten aanbied. De intentie hiervan is niet helemaal juist. Het zal me straks niet verbazen als hier ook nog bemiddelingsgeld ofzo gevraagd gaat worden.

ik heb hierover ook het e.e.a. geschreven op het Eweka gebruikersgroep forum. Zie http://www.ewekagg.nl/forum/index.php?a ... 1341fd1d1e met mijn motivatie waarom ik deze initiatieven niet steun.

[quote]
Dat eweke zich op deze manier opstelt vind ik betreurenswaardig, we zouden juist nu met z’n allen, klant&eweka, beter kunnen overleggen over hoe nu verder ipv van elkaar afkatten en dwarszitten. Het is echter wel eweka, als bedrijf die dat gebaar moet maken en moet begrijpen dat voor sommige individuen de frustratie dermate hoog zijn opgelopen dat het beter is dat de wegen scheiden.
[/quote]

Mischien moeten we die discussie aan dan , alhoewel ik zeker weet dat je hier te laat mee bent. De mensen die namelijk hebben opgezegd en gegrond n.a.v. de prestaties op sommige delen van ons netwerk in 2002 hebben inmiddels al hun brief thuis met het voorstel om kostenloos naar een andere BBNED provider te migreren.

Dat is een voorstel geweest van besproken met de Eweka gebruikersgroep en dit voorstel is door Eweka gehonoreerd.

Als je wilt overlegeen over hoe verder dan ben ik daar ook vanaf de start van de GG toe bereid, maar dit is niet een kwestie van katten zoals ik op het EwekaGG forum schrijf. Als je input hebt welke je wilt delen met andere gebruikers en wat wilt bewerkstelligen doe dit dan op het eigen forum van de gebruikersgroep. Dan word over deze input overlegd en gestemd en dan kunnen we tenminste ook met elkaar praten op een normale manier zonder al die anoniemiteit.

Groet ,

Wijnand

jeroen

Ongelezen bericht door jeroen »

Hehheheehehe!

Heb je eindelijk een stok om mee terug te slaan!

Ten 1e ik heb geen zakelijke belangen bij dat hostingprovidertje. Maar ja je moet je vrienden die altijd voor je klaar staan af en toe is helpen...

En misschien hoor je binnenkort wel meer van me misschien niet wie zal het zeggen als jullie op deze manier met jullie klanten blijven omgaan zullen we elkaar zeker weer tegenkomen en als je meent wat je in de posting hierboven neerzet waarschijnlijk niet, maar ja dat zullen we vanzelf wel zien niet!?!

P.S. een e-mail is niet hetzelfde als zwart op wit en die aangetekende versie van jullie zal ik ook niet accepteren dus waar heb je het eigenlijk over!

Groet,

Jeroen

acied

Ongelezen bericht door acied »

naar aanleiding van wat je hier schrijft wijnand wil ik wel even reageren.

als er mensen gegrond hebben opgezegt n.a.v. van problemen met het netwerk, geef je dus aan dat er behoorlijke problemen zijn geweest, vooral in januari.

Het lijkt mij dan ook niet meer dan normaal dat, zonder dat gebruikers of een gebruikers groep daar om hoeft te vragen, een respectabele restitutie daartegenover staat.
Met respectabel bedoel ik dus een percentage dat bijna evenredig is met de offline tijd, of mensen dat gemeld hebben of niet doet niet ter zake (dat had je nmlk al eens eerder gemeld)
Het is namelijk nog steeds zo dat ik (en velen met mij) officieel nooit op de hoogte zijn gesteld van enige veranderingen in het meldingssyteem.
Zelf heb ik ervaren dat het "inschieten van tickets" niet werkt (dat zal je dan wel weer ontkennen), en dat het naar veel medewerkers velen malen mailen wel werkt.
Wijz ik nogmaals naar de voorwaarden die ik getekent heb, waarin julle ook zelf zetten dat er voornamelijk per email gecorrespondeert wordt.

om daar nog even verder op in te gaan, jullie hebben jullie gebruikers ook nooit op de hoogte gesteld dat er geen nieuwsserver beschikbaar is, of hoe men op de nieuwsserver zou moeten kunnen komen.
Jullie hebben jullie klanten ook nooit ingelicht over veranderingen in kosten die in rekening gebracht worden, voor diensten die bij het aangaan van mijn contract nog gratis waren (mac-adres veranderen/xtra IP's aanvragen)
jullie lichten de klanten niet in over het feit dat vaste ip adressen op bepaalde routers niet uitgedeelt worden, hoewel klanten daar wel voor betalen.
jullie lichten klanten niet in over het feit of zij dit geld wel of niet terug ontvangen, en of zij mischien zelf aan moeten kaarten of ze wel of niet een vast ip hebben gehad gedurende een bepaalde periode.

Jullie scheppen verwarring en dwaling met het publiceren van nieuwe voorwaarden op jullie website, vragen hierover worden niet beantwoord.

kortom dat beetje informatie en duidelijkheid, waar een aantal klanten om vragen, blijven jullie negeren.

Ik heb deze zaken ook al reeds met jouzelf besproken, wijnand, onder het motto 'een constructief gesprek' maar kennelijk heb jij of je bedrijf daar maling aan.

Ik benadruk nogmaals hetvolgende:

1. Het forum dat door eweka gehost wordt (ewekagg.nl) is gèèn manier om met je klanten te communiceren. en wel om de volgende reden
2. het ewekagg forum telt al met al 160 á 170 leden, jij vertelde mij dat jullie pak m beet 1900 klanten hebben sinds de overname van maxdsl.
Waarom meld je dan nog steeds dingen via het forum ?
Waarom krijgen de klanten over belangrijke zaken geen brief of email thuisgestuurd ?
O ? Je kunt je aanmelden voor een mailing list, maar hoe moeten je klanten van het bestaan van een mailing list weten ? Als je wilt dat klanten zich daarvoor aanmelden, dan stuur je je klanten een brief.

Dan kom ik dus nog even terug op het forum, ik ga daar geen discussie meer voeren over deze onderwerpen, zij zijn reeds aan bod geweest en een aantal klanten (die dus het forum lezen) hebben hetzelfde gemeld als ik, nmlk "hoe kun je verwachten dat mensen kennis nemen van iets dat zij niet persoonlijk toegespeelt krijgen".
Die discussie is passé en de mensen die niet op het forum komen en dus niet weten van een mailinglist en niet weten waarom de nieuwsserver niet werkt en niet weten wat wat eigenlijk kost, bereik je dus niet.
Dat het bestuur van jullie GG jullie steunt in deze, toont aan hoe ver zij denken, nmlk net zo ver als jullie, en die gedachte gaat tot het versturen van fakturen, want meer brieven ontvangen klanten van jullie niet.

Amen

Richard

Ongelezen bericht door Richard »

[quote]
Mischien moeten we die discussie aan dan , alhoewel ik zeker weet dat je hier te laat mee bent. De mensen die namelijk hebben opgezegd en gegrond n.a.v. de prestaties op sommige delen van ons netwerk in 2002 hebben inmiddels al hun brief thuis met het voorstel om kostenloos naar een andere BBNED provider te migreren.
[/quote]

Bij mij is er op dit moment helemaal geen intentie om mijn contract met eweka te verbreken, cq een discussie aan te gaan. Wat ik noemde was bedoeld in de context van klant<>eweka in z’n algemeen. Waar jij leest dat ik hier voor mezelf aan het praten ben ontgaat me even ?

Ik heb in december een overweging gemaakt of ik mijn jaarcontract zou opzeggen of niet en op dat moment met de informatie die ik toen had was de overweging simpel.
Naar een andere provider gaan kost je op z’n minst aansluitkosten, je bent weer tijden zonder verbinding en als jij me kunt vertellen welke ADSL ISP in Nederland expliciet op z’n site heeft staan dat er geen data-limiet is, krijg ik graag een mailtje van je.

Nee, ik had mijn vertrouwen in de GG en de toegezegde samenwerking van eweka in dit proces. Dat jij nu met een mededeling komt dat mensen die “hebben opgezegd en gegrond n.a.v. de prestaties” wel kunnen overstappen zonder de gebruikelijke gevolgen is een slag in het gezicht van de groep klanten die vertrouwen behielden ondanks alle problemen van het afgelopen jaar en eweka niet hebben bestookt met eindeloze reeks tickets, mailtjes, telefoontjes, brieven etc. Bovenal is het erg flauw en kinderachtig, Wijand - om je zo op te stellen.

Wat ik in mijn (door jou ge-quote) berichtje bedoelde draaide om het begrip ‘coulance’. Tuurlijk kunnen we allemaal de regeltjes hanteren, precies zoals ze zijn. Da’s makkelijk, maar waar het mij om gaat is dat er een goede verstandhouding is tussen klant en leverancier, omdat wij daar allemaal beter van worden.

Uit jouw woorden concludeer ik vooral dat we het hard moeten spelen, ook als klant zijnde. En jij nodigt mensen ook impliciet uit om dat te doen. Dat vind ik prima, Wijnand. Als dat de spelregels van eweka zijn doen we dat toch zo. Ik vind het alleen vreemd dat je met zo’n opstelling verbaasd bent dat sommige mensen op de kast springen en daar vervolgens alles uit te trekken om hun eigen belangen, als klant zijnde, vorm te geven. Dat is toch wel een beetje de boel omdraaien.

Ik vind het jammer dat het allemaal weer zo scherp moet, en dat eweka op deze manier de kaarten verdeeld. Maar goed, het zal wel zo zijn…..

Auke Zaaiman

Ongelezen bericht door Auke Zaaiman »

Iedereen die commentaar heeft op de GG (negatief of positief), zou ik willen vragen om dat nou eens bij de GG aan te kaarten. Dan kan er wat aan gedaan worden of uitgelegd worden waarom wij dat beleid voeren.
Er zijn twee threads waar je al kan reageren en anders maak je nog even een nieuwe thread aan. Maar laat nou eens zien dat je niet enkel alles wil afkraken maar ook echt iets wilt doen, door gewoon structureel goede input geven.

Twee threads:
http://www.ewekagg.nl/forum/index.php?a ... 2&t=290&s=
http://www.ewekagg.nl/forum/index.php?a ... 2&t=289&s=

En ik ga hier verder niet meer in discussie. Daarvoor is het GG forum. Kan tenminste de rest van de gebruikers ook weer mee praten, die sluiten jullie namelijk momenteel buiten, aangezien velen niet van het bestaan van dit forum af weten. Of ik krijg die indruk iig aangezien hier telkens dezelfde mensen reageren.

Groet

Auke Zaaiman (aka OrPhEuS op GG forum)

a

Ongelezen bericht door a »

nou ik doe het maar lekker hier want daar kun je je toch niet aanmelden of je hebt een ban of je word geweigerd op je ip. ik ga lekker op http://www.adslgebruikers.nl verder en niet op dat niet onafhankelijke k*t forum van de gg

supergrover

Ongelezen bericht door supergrover »

ik kan ook niet reageren op jullie forum auke, aangezien ik nog steeds een ban heb ivm met het publiekelijk bekent maken van jullie dictoriale bewind.
http://www.ewekagg.nl/forum/index.php?s ... =218&st=45

ewekagg-suck

Ongelezen bericht door ewekagg-suck »

Ja wat een vervelend forum waar eweka zich wel in kan vinden.

zo'n rot bedrijf als eweka heb ik nog nooit meegemaakt !!

Auke Zaaiman

Ongelezen bericht door Auke Zaaiman »

Bij deze distanieer ik mij volledig van dit forum. Speciaal van bovenstaande post aangezien die _niet_ door mij is gepost. Het geeft in ieder geval wel goed het niveau aan waarop een aantal van ons zich hier bevinden.

En om dan nog even te reageren op het adslgebruikers forum. Men schijnt hier niet echt inhoudelijk te willen reageren. Ik heb gevraagd om de regels aangezien ik een waarschuwing kreeg met betrokking tot doelbewust off-topic gaan en aangezien er posts werden verwijderd, verplaatst, gesloten en gewijzigd. Echter daar draaien ze vrolijk om heen.
Voor de rest zijn de moderators zo aardig om je op het persoonlijke vlak aan te gaan vallen wat ik buiten proporties vind.
Je mag mij aanvallen waar je wil, interesseert mij geen barst, maar laat mijn familie of iets anders persoonlijks er buiten, want dan ga je te ver.

Voor de rest gaat tegelijk met het posten van dit bericht een mail naar RADAR om op jullie gedrag te wijzen en met het verzoek om bovenstaande post (welke zogenaamd door mij is gepost) te verwijderen.

Zwijnie

Ongelezen bericht door Zwijnie »

TopSniff
Moderator

Posted: Mon Mar 03, 2003 16:52 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik wil dit nog even kwijt:

Wij zijn inderdaad niet objectief

-----------------------------------

Mvg adslgebruikers.nl

Steve

Ongelezen bericht door Steve »

Auke een ding moet je weten we zullen je nooit vergeten!!!

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Zwijnie creatief quoten kan iedereen......

TopSniff
Moderator

Posted: Mon Mar 03, 2003 16:52 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik wil dit nog even kwijt:

Wij zijn inderdaad niet objectief en zullen ons hard maken voor genegeerde gebruikers met problemen of deze nu bij Eweka, Planet of god weet waar zitten.

Voor gebruikers, door gebruikers zullen we maar zeggen!

Zwijnie

Ongelezen bericht door Zwijnie »

Klopt, creatief lezen van dit forum kun je blijkbaar ook.
Mijn reaktie slaat op het feit dat adslgebruikers ook creatief knippen en plakken.

Vandaar dat ik ze even een koekje van eigen deeg geef.

Hieronder staat het voorbeeld.
------------------------------------

dus.
Er erdwinen deen an tpic.

Virusje?

1 goede raad, probeer het je aan te wennen als er wat ge edit wordt dat je dit erbij zet.

Jullie hebben de gewoonte om berichten te veranderen zonder dit er bij te zetten.
Is een minder nette eigenschap, zeker voor het moment dat er een nieuwe user op dit forum komt.

Staat zo slordig.

------------------------------------------

Hierop weigerd adslgebruikers inhoudelijk te reageren.
Enkel de mededeling dat ik de orginele post moet kunnen tonen.

Dus wil men op onafhankelijk adslgebruikers reageren is het uitermate belangrijk dat je elke post en elke topic kopieert. want anders heb je geen poot om op te staan.

Reaktie evan adsl gebruikers....

Die regels zullen er wel komen omdat het blijkbaar nodig is voor jouw.
heb een paar weken geduld en je krijgt je regels (om in eweka tempo te blijven).

Tot die tijd geld dat alle moderators altijd het recht hebben om post te deleten of te verwijderen zonder verdere uitleg.

Lekker fris daar.

Zoals ik op het forum al schreef.
ze draaien om de hete brei heen alsof ze met een HELE hete keutel in de bokse rondlopen.

just info

Ongelezen bericht door just info »

Voor uw eigen interesse en achtergrond informatie;

zoek eens op http://groups.google.com naar de trefwoorden: Wijnand Schouten Powerstar.nl

Gesloten