Een consumenten produkt bedrijsmatig gebruiken kan alleen indien u of een derde partij zorg draagt voor eventuele redundantie (een reserve pc/systeem oid). U had ook zoals LeoZ aangeeft voor een oplossing kunnen kiezen waarbij u meer zekerheid hebt. Bv een HP workstation met Carepack (4 uur response tijd):
HP 4 jaar, respons binnen 4 uur, 13 x 5, on-site hardwaresupport voor workstation U7938E
Adviesprijs€ 400 Excl. BTW
Zo'n extra "garantie" kost je een 400 euro, maar voor een bedrijf kan dat wel uit.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pas op met PC voor controle naar Medion te sturen
Re: Pas op met PC voor controle naar Medion te sturen
pc is met extra garantie gekocht, en waar is het onderscheid aan de buitenkant dat een pc voor prive doeleinden is of voor bedrijfsmatig gebruik.
Daarnaast vind ik het ook gewoon als het geen bedrijfspc was gewoon dat de support van desbetreffende partij niet door de beugel kan, of moet je het als consument maar gewoon pikken dat zij hun werk niet naar behoren doen. is de omgekeerde wereld volgens mij
Daarnaast vind ik het ook gewoon als het geen bedrijfspc was gewoon dat de support van desbetreffende partij niet door de beugel kan, of moet je het als consument maar gewoon pikken dat zij hun werk niet naar behoren doen. is de omgekeerde wereld volgens mij
Re: Pas op met PC voor controle naar Medion te sturen
Dat onderscheid zit 'm in het servicecontract dat je erbij afsluit. Fysiek is er aan de pc niet ( veel ) anders. Wel is de snelheid van reageren en vervangen bij een bedrijfs-pc heel anders geregeld. Dan was dit probleem er helemaal niet geweest en was de pc binnen een paar uur vervangen door een nieuwe !en waar is het onderscheid aan de buitenkant dat een pc voor prive doeleinden is of voor bedrijfsmatig gebruik.
Om die reden geeft Medion dus ( terecht ) aan dat dit geen pc's zijn om bedrijfsmatig te gebruiken.
Wat is er mis met hun support dan ?Daarnaast vind ik het ook gewoon als het geen bedrijfspc was gewoon dat de support van desbetreffende partij niet door de beugel kan, of moet je het als consument maar gewoon pikken dat zij hun werk niet naar behoren doen. is de omgekeerde wereld volgens mij
Als er iets kapot gaat, dan moet je dit opsturen en zal dit ( indien het een garantiegeval betreft ) vervangen worden.. Dat duurt even, maar dat mag ook bij een prive-pc.
Op zich dus niets mis mee !
Re: Pas op met PC voor controle naar Medion te sturen
Het wil er bij mij niet in dat er mensen zijn die geen back-ups van hun belangrijkste bestanden onderhouden.
Zeker als iemand een bedrijf heeft is het onverantwoord om geen enkele kopie te bewaren. Een harde schijf kan tenslotte ook vanzelf zomaar defect geraken, al komt dat gelukkig niet zo vaak voor.
Veel vaker is de oorzaak van problemen gelegen in de software. De oorzaak kan een virus zijn, maar niet zelden is het de gebruiker zelf die een verkeerde handeling heeft verricht. Op diverse forums is te lezen wat gebruikers allemaal uithalen met de PC, zonder ooit de gebruiksaanwijzing eerst te hebben gelezen.
Bij het op een efficiënte manier repareren van grote aantallen PC's (de hardware dus) is het absoluut nodig om standaard procedures te hebben. Het is daarom logisch dat de originele software eerst teruggezet wordt, waarna eventuele hardware gebreken alsnog worden aangepakt. Dat is zeer zeker niet alleen bij Medion het geval, maar bij elk groot bedrijf. Een back-up maken en de gegevens terugzetten en de software opnieuw installeren zou veel te veel tijd en geld kosten. Bovendien heeft men in een reparatiewerkplaats daarvoor niet het geschikte personeel.
Wie geen back-up heeft en niet wil dat er gegevens verloren gaan, moet de PC niet laten opsturen naar de grote werkplaats, maar een gespecialiseerd bedrijf inschakelen met de opdracht om een back-up te maken en de gegevens en software na reparatie weer terug te zetten. Het zal duidelijk zijn dat een dergelijke procedure de nodige kosten met zich mee zal brengen.
GSM-IT
Zeker als iemand een bedrijf heeft is het onverantwoord om geen enkele kopie te bewaren. Een harde schijf kan tenslotte ook vanzelf zomaar defect geraken, al komt dat gelukkig niet zo vaak voor.
Veel vaker is de oorzaak van problemen gelegen in de software. De oorzaak kan een virus zijn, maar niet zelden is het de gebruiker zelf die een verkeerde handeling heeft verricht. Op diverse forums is te lezen wat gebruikers allemaal uithalen met de PC, zonder ooit de gebruiksaanwijzing eerst te hebben gelezen.
Bij het op een efficiënte manier repareren van grote aantallen PC's (de hardware dus) is het absoluut nodig om standaard procedures te hebben. Het is daarom logisch dat de originele software eerst teruggezet wordt, waarna eventuele hardware gebreken alsnog worden aangepakt. Dat is zeer zeker niet alleen bij Medion het geval, maar bij elk groot bedrijf. Een back-up maken en de gegevens terugzetten en de software opnieuw installeren zou veel te veel tijd en geld kosten. Bovendien heeft men in een reparatiewerkplaats daarvoor niet het geschikte personeel.
Wie geen back-up heeft en niet wil dat er gegevens verloren gaan, moet de PC niet laten opsturen naar de grote werkplaats, maar een gespecialiseerd bedrijf inschakelen met de opdracht om een back-up te maken en de gegevens en software na reparatie weer terug te zetten. Het zal duidelijk zijn dat een dergelijke procedure de nodige kosten met zich mee zal brengen.
GSM-IT