Pagina 5 van 6

Re: Zeer slechte service HP

Geplaatst: 19 dec 2008 01:35
door alfatrion
TheLD schreef:
Daarnaast verwijst de Aldi bij problemen de klant altijd door naar Medion (fabrikant), dus hoezo geeft de Aldi 3 jaar garantie????
Eensch.
Daar zit wel een onderhandeling traject aan vooraf waarbij een grote afnemer als de Aldi wat in te brengen heeft.
BBCS schreef:Als de overheid dus de consument bepaalde rechten toekend, MOET de overheid kijken naar de gehele keten, dus vanaf de fabrikant tot aan de consument en niet alleen kijken naar de consument.
En jou kennende moet dat vooral geen monetaire regeling zijn, maar eentje in natura. Waarom is me nooit duidelijk geworden.

Het opmerkelijke is overgens wel dat je de winkelier als een doorgeefluik ziet en vind dat het niet de schuld is van de winkelier dat hij een ondeugdelijk product en aan de andere kant boos wordt als consumenten rechtstreeks naar de fabrikant stappen of computer bij de Aldi koopt.

Re: Zeer slechte service HP

Geplaatst: 19 dec 2008 01:53
door BBCS
Alfatrion schreef:Het opmerkelijke is overgens wel dat je de winkelier als een doorgeefluik ziet en vind dat het niet de schuld is van de winkelier dat hij een ondeugdelijk product en aan de andere kant boos wordt als consumenten rechtstreeks naar de fabrikant stappen of computer bij de Aldi koopt.
Een winkelier die zelf zijn producten niet maakt, is gewoon een doorgeefluik.
Zo denk ik er niet over, dat is gewoon een feit.

Als een winkelier een product verkoopt waarvan hij zelf de fabrikant is, dan is hij zelf verantwoordelijk voor dat een product ondeugelijk is.

De fabrikant van een product is gewoon de eindverantwoordelijke als een product ondeugelijk is.

De wetgever heeft van de winkelier het aanspreekpunt gemaakt voor de consument bij problemen.

Een winkelier kan wel degelijk ondeugelijke producten verkopen.
Voor elektra bijvoorbeeld als die producten niet kemakeur gekeurd zijn en het betreffende keurmerk ook niet dragen.

De uitleg van de consument die zelf naar de fabrikant gaat, zie mijn eerdere reactie.

En over de Aldi:
De Aldi geeft zelf geen service en verwijst de consument gelijk door naar de fabrikant (Medion).

Waar het mij om gaat:
De Aldi mag wel de consument gelijk doorverwijzen naar de fabrikant, en de computerwinkelier niet.
Ik hoor vaak mensen zeggen dat de winkelier de consument niet mag doorverwijzen naar de fabrikant, waarom is de Aldi dan een uitzondering daarop?

Re: Zeer slechte service HP

Geplaatst: 19 dec 2008 07:39
door alfatrion
Het gaat me niet zo zeer op elke stelling afzonderlijk, maar de tegenstrijdig van de stellingen. Als je stelt dat de winkelier een doorgeefluik is dan stel je dus dat deze geen verantwoordelijkheid heeft voor het afgeleverde product en dat deze het product door stuurt naar de fabrikant, maar dan is erg vreemd om boos te worden als je consument het product dit in jou plaats doet. En visa verse. Boos worden is een erkenning van verantwoordelijk, dus ben je geen doorgeefluik.

Voor de wet is het helder. De winkelier heeft de verantwoordelijkheid om een deugdelijk product te leveren. En als hij zich niet aan die verantwoordelijkheid heeft gehouden dan is hij de partij die de verantwoordelijkheid draagt voor de reparatie of herstel. Niks geen doorgeefluik. Vervolgens kan hij die kosten verhalen op de voorgaande verkoper, mits hij niet de eindverantwoordelijke is.

En dus is het grote onzin om hier te beweren dat er niet is gekeken naar de hele keten. Jij hebt niet gekregen wat je graag had gezien, maar dat is niet het zelfde!

Re: Zeer slechte service HP

Geplaatst: 19 dec 2008 11:00
door gravedigger
De Aldi mag wel de consument gelijk doorverwijzen naar de fabrikant, en de computerwinkelier niet.
Ik hoor vaak mensen zeggen dat de winkelier de consument niet mag doorverwijzen naar de fabrikant, waarom is de Aldi dan een uitzondering daarop?
Het is toch ookl wel erg mer je hè? Als je geen argumenten wil lezen van anderen, onthoudt je dan van commentaar en je eigen mening!! De reden hiervan staat in de post van alfatrion boven je.

Re: Zeer slechte service HP

Geplaatst: 19 dec 2008 15:27
door BenMaasman
mijn ervaringen met de service van HP zijn ook dramatisch slecht. (printers en notebooks). geen antwoorden op emails of ontwijkingen. zeer lange vraag procedures, mijns inziens veelal onnodig. call center achtig personeel, te weinig interesse in jouw probleem of totaal niet terzakekundig. en ze proberen je zsm af te wimpelen. het is een droevige konstatering voor een zo groot bedrijf, dat service zogenaamd hoog in het vaandel heeft staan.
HP WIL GRAAG ZO VEEL MOGELIJK VERKOPEN TEGEN DE LAAGST MOGELIJKE KOSTEN EN HET LIEFST GEEN SERVICE-ELLENDE. ZE ZIJN ALLEEN GOED IN HET JE BESTOKEN MET ALLERLEI MARKETING EN SALES BERICHTEN!!!
DE PROBLEMEN DIE IK GEHAD HEB ZIJN UITEINDELIJK NIET VIA HP MAAR VIA EEN HOPELOOS GEWORDEN VERKOOP-WINKEL OPGELOST.
ik ben daar nog steeds zeer boos over!!! [/i]

Re: Zeer slechte service HP

Geplaatst: 21 dec 2008 11:16
door Sacajawea
Ik heb in het verleden ook problemen met HP gehad, zij willen alleen verkopen en verder niets, moeilijk, moeilijk, moeilijk. :cry:
Alsof ze het eventueel zelf moeten betalen. Maanden mee bezig geweest om iets voor elkaar te krijgen.
Maar ik kreeg in die tijd een tip om contact op te nemen met HP USA, of te wel even mailen met Amerika want daar staat service in een hoog vaandel en wat denk je wat, binnen een week had ik een reserve printer en het was net of ze bogen, ik hoefde bij wijze van spreken alleen nog maar te knippen met mijn vingers en daar gingen ze voor me. Dus ff een mailtje naar HP in de USA, je hebt niets te verliezen toch. :wink:

Re: Zeer slechte service HP

Geplaatst: 13 apr 2009 17:16
door gijsyo
Bij dezen mijn bijdrage aan deze thread. Zelf ben ik werkzaam in IT.

Notebook HP TX200ed, nieuwprijs +/- E1100,- 1 jaar en 2 maanden oud

Euvel: keyboard hapert, gedraagt zich spontaan alsof CTRL-toets is ingedrukt.

De emailsupport van HP is goed en vriendelijk, de technische reparatiedienst lijkt echter het tegenovergestelde te zijn. Mijn laptop gaat nu voor de 3e keer naar de reparatiedienst en mijn humeur is dalende.

1e reparatie

Van te voren al legio zaken geprobeerd om het probleem te verhelpen, o.a. met een Linux-CD opgestart, ook onder Linux gedraagt de notebook zich hetzelfde. Conclusie van emailsupport en mijzelf: hardwareprobleem. Laptop op verzoek van emailsupport opsturen dan maar. Duidelijke instructies gekregen, o.a. dat de koerier die het apparaat komt ophalen verpakkingsmateriaal meeneemt. Op zich te gek dat het notebookje opgehaald wordt, niets dan lof voor deze service. Wel een beetje zuur dat de koerier zegt van de genoemde verpakking niets te weten, en verzoekt dan ook of de laptop even ingepakt kan worden. In allerijl het apparaat ingepakt, komt het toch nog goed. Ruim een week later laptop terug ontvangen, en wat denk je? Herinstallatie uitgevoerd. Nutteloze tijdsbesteding, aangezien van te voren al software als oorzaak uitgesloten was.

2e reparatie

Emailsupport nog maar eens uitgelegd dat het probleem (uiteraard) niet verholpen was, gaarne poging 2 uitvoeren. Excuses van emailsupport gehad - de beste man/vrouw aldaar viel niets te verwijten, maar goed - en de laptop opnieuw opgestuurd op verzoek dan emailsupport. Wat wijzer van de vorige keer is de notebook dit keer van te voren al ingepakt. Koerier komt aan de deur met verpakkingsmateriaal en meldt dat enkel zijn verpakkingsmateriaal goed is. Vooruit dan maar, notebook weer uitgepakt en met koerier meegegeven in de speciale verpakking.
Telefoontje van klachtenafdeling gehad met de mededeling dat ze hopen dat de laptop na deze reparatiepoging wel zal functioneren. Kon niet anders zeggen dan dat ik het er mee eens was. Kennelijk heeft de klachtenafdeling niet hard genoeg gehoopt, zo blijkt later. Weer ruim een week later het apparaat retour gekregen. Reparatiedienst meldt dat ze dit keer geen storing hebben kunnen constateren. Laptop functioneert (uiteraard) nog steeds niet naar behoren. Als extraatje werken nu ook de toetsen <T> en <tab> niet meer. Ik begin me nu af te vragen hoe de technische dienst van HP het functioneren van het apparaat test.

3e reparatie

De derde reparatiepoging komt er nu aan, de notebook wordt komende week weer opgehaald. Ik ben nu erg benieuwd wat voor verpakking er dit keer gebruikt moet worden, en wat de uitkomst bij de technische dienst zal zijn :lol: Het maakt allemaal nogal een rommelige en ongeïnteresseerde indruk bij HP, op emailsupport na, dat snel en adequaat reageert.

Wees op uw hoede voor de reparatiedienst. Het hele traject er omheen is erg goed geregeld maar de technische kennis of het vermogen logisch te denken is blijkbaar niet aanwezig bij degenen die het uiteindelijk moeten doen.

Mijn volgende notebook wordt in ieder geval geen HP meer. Als de 3e poging ook niets oplevert beloof ik u en HP nooit meer iets van HP te kopen, en dit anderen ook bij iedere mogelijkheid die zich aanbiedt af te raden.

Drie keer is scheepsrecht!

Re: Zeer slechte service HP

Geplaatst: 15 mei 2009 16:36
door JJG
Ook ik ben inmiddels slachtoffer van HP Compaq.
7 weken geleden nieuwe PC gekocht, loopt al vanaf begin regelmatig vast vanuit slaapstand. Alleen door stekker eruit te trekken kan ik hem weer starten. Helpdesk van HP heeft via allerlei updates en instellingen en wijzigigen mij aan het lijntje gehouden gedurende 4 weken. Uiteindelijk door hen opgehaald voor reparatie (waar ik zelf voor de verpakking kon zorgen en 1 dag thuis mocht wachten).
PC is net terug van "reparatie" . En het euvel is NIET verholpen binnen een paar uur liep die weer vast. Ze hebben alleen geherinstaleerd............

ZEER SLECHTE KWALITEIT DUS

Re: Zeer slechte service HP

Geplaatst: 16 mei 2009 00:09
door gijsyo
Update: de dames en heren van HP hebben de 3e keer netjes gedaan wat ik ze de 1e keer al had verteld - het keyboard vervangen. Laptopje werkt weer netjes zoals het hoort. Houd dus vooral vol, uiteindelijk komt het goed.

Re: Zeer slechte service HP

Geplaatst: 26 mei 2009 19:34
door JJG
Die van mij gaat maar weer voor de tweede keer retour HP, benieuwd wat ze er dit keer van bakken......

Re: Zeer slechte service HP

Geplaatst: 01 jun 2009 20:03
door peus306
Tijdens een herstelinstallatie van Vista kreeg ik een mededeling van HP op het scherm. Het bleek dat bij bepaalde modellen de WiFi het na verloop van tijd begaf. Dit was ook met mijn HP Pavilion DV6335eu laptop het geval. Email naar HP gestuurd en na de nodige mail-wisselingen werd de laptop keurig op mijn werk opgehaald. ( je hoeft dus geen dag thuis te blijven!!) Dit was op een woensdag, zondags kreeg ik al een mailtje dat mijn laptop vanuit Duitsland was verstuurd.En jawel, ś maandags werd deze weer op mijn werk afgeleverd voorzien van een nieuw moederbord en een werkende WiFi. De laptop was op dat moment meer dan anderhalf jaar oud!

Kijk het kan dus wel bij HP, van mij geen slecht woord over de service....

PS. ik ben servicemonteur bij Toyota Material Handling en heb geen enkele binding met HP......een heftruck is nu eenmaal geen laptop!

Re: Zeer slechte service HP

Geplaatst: 07 jun 2009 13:58
door Spijk
2 jaar en twee maanden geleden hebben zowel mijn zus als ik bij RAF een (voor ons) dure-hp-laptop (1600 euro) gekocht.
Begin dit jaar ging het slot bij de scharnier van het scherm bij mijn zus kapot. Het scherm ging hierdoor aan de zijkant open. Bij RAF werd aangegeven dat de garantie 1 jaar was en dus verlopen en helaas minimale reparatiekosten van 400 euro.
Deze week kreeg ik hetzelfde probleem (toevallig ?). Niet echt toevallig... want de klantenservice van HP wist me te vertellen dat dit een bekend en veel voorkomend probleem is bij deze serie laptops en daarom de garantie opgeschroeft was naar 2 jaar ?! De termijn waarbinnen mijn zus heeft gereclameerd bij RAF, maar nul op request kreeg.
Echter ik ben net 2 maanden over de termijn en helaas.... geen coulance, helemaal niets alleen een dure reparatie van toevallig ook minimaal 400 euro ! Ondanks dat dit dus een bekend 'foutje' is van deze laptop.
Ook een mailtje naar HP USA mocht niet helpen en beroep doen op consumentenrecht ook niet.
Voor mij nooit meer HP...!

Re: Zeer slechte service HP

Geplaatst: 07 jun 2009 14:15
door BBCS
Hoe openen en sluiten jullie dan het scherm?

Aan de hoeken of aan het midden?

Als je namelijk het scherm aan de hoeken opend en sluit, dan komen er torsiekrachten op het scherm, waarbij het scherm gaat buigen, waardoor de behuizing kapot kan gaan of dat de scharnieren het begeven.

Vooral bij dunnere schermen en grotere formaten breedbeeldschermen hebben daar last van.

Dus het scherm vanuit het midden openen en sluiten, dan gaat het scherm het langste mee.

Re: Zeer slechte service HP

Geplaatst: 07 jun 2009 14:35
door Spijk
we sluiten de laptop nu dus niet meer, voor het geval die niet meer open gaat.
Maar we hebben we 'm via het knopje altijd via het midden geopend !

Re: Zeer slechte service HP

Geplaatst: 12 jun 2009 15:00
door Icter
@ Spijk

Ging het geval om een 6 serie?
Ik heb dit meedere malen mee gemaakt bij klanten van ons.
Toen ik het voor het eerst al zag, wist ik gewoon dat het ging om een productie fout.
ik heb toen 5 laptops gehad die dit hadden.
Het ging om bedragen van €400 t/m €700 voor reparaties, ook waren de meeste buiten garantie en ik heb dit toch allemaal gratis voor elkaar kunnen krijgen.
Misschien ook dat we een bedrijf zijn.
Mocht ik iets voor je kunnen betekenen, hoor ik het graag.


Overigens heb ik geen slechte ervaringen met hp, alleen moet je wat harder zijn aan de telefoon.
Want alles wat ze kunnen afweren aan gratis reparaties is natuurlijk mooi meegenomen!

Met vriendelijke groet,

Thomas een icter :wink:

Re: Zeer slechte service HP

Geplaatst: 12 jun 2009 15:04
door Spijk
Deze week bericht van HP gekregen n.a.v. een mail naar Amerika (CEO) dat de laptop toch nog 3 dagen (??!) binnen de garantie viel toen ik het mailde (datum aangehouden van mail naar CEO) en dat de reparatie binnen garantie wordt uitgevoerd.
Nog even doorgezeurd en nu ook de laptop van mijn zus wordt gerepareerd.
Bedankt voor je aanbod !
Inderdaad, behoorlijk doorzeuren loont bij HP.

Re: Zeer slechte service HP

Geplaatst: 18 jun 2009 20:34
door boekie
Deze week heeft mijn Hp Pavilion DV6000 het begeven. Zit 7 maanden over de 24 maanden garantie van HP heen. Blijkt een veelvoorkomend probleem te zijn. Moederbord is kapot, repareren kost €500.

Helaas delen ze mij mee dat ik 7 maanden over de garantie heen ben en ze het niet kosteloos kunnen repareren.

Ook voor mij geldt nooit meer een HP

Re: Zeer slechte service HP

Geplaatst: 30 jun 2009 16:59
door streetdance
Ik heb het zelfde probleem met een DV9000 serie, moederbord kapot en 7 maanden over de 2 jaar garantie heen.
Mijn scharnieren hebben ze twee maanden geleden wel gerepareerd maar mijn moederbord dat moet ik zelf betalen terwijl het allebei een kwaal van deze serie labtops zijn.
Ik zal mijn rechtsbijstand verzekering inschakelen.

Re: Zeer slechte service HP

Geplaatst: 31 jul 2009 10:27
door marcioso
Ook ik ben in het bezit van een DV6134 van HP die nu in de kast is beland na er nog maar net 2 jaar plezier van te hebben gehad. Voor reparatie naar de winkel gegaan, maar omdat de garantie verlopen was ging het repareren al snel 400euro kosten. Daar werd geadviseerd contact op te nemen met HP aangezien men toch wel vond dat de levensduur erg kort was.
Contact opgenomen met HP en wat bleek van veel Pavillion notebooks was het bekend dat er een fabrieksfout inzat, dus ik had al bij aanschaf een product wat niet goed was. Op mijn vraag dat dit uiteraard kosteloos zou worden hersteld werd lacherig gereageerd met de opmerking dat de garantie nu toch wel was afgelopen en men toch echt een grens moest stellen. Ik kan hier zo kwaad om worden maar sta helemaal machteloos. In ieder geval zal ik nooit meer iets van HP kopen

Re: Zeer slechte service HP

Geplaatst: 01 aug 2009 16:24
door streetdance
Buiten dat HP een zeer slechte service geeft weten ze ook belachelijke prijzen te vragen voor hun gesprekkosten.
Kreeg vandaag mijn telefoonrekening binnen en de helpdesk van HP. Ze rekende 80 cent per minuut terwijl ik een nummer had gedraait voor 0,5 cent per minuut, een extra kostenpost van ruim 25euro voor een een half uur aan de lijn met HP van dat gesprek heb ik minimaal de helft in de wacht gestaan.Ik weet nog niet hoe ik deze belachelijke kosten kan terughalen want dit kan echt niet meer.
HP WEG ERMEE.