LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tussenpersoon

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: Tussenpersoon

Ongelezen bericht door Jack747 »

@Nespresso,
Leuk zo'n hoogleraar, nu financieel adviseur, betaalt zeker beter.
Als je je even verdiept had in de achtergond van deze Oosenbrug, dan had je een dergelijke opmerking niet gemaakt. Tenzij, zoals heel gebruikelijk, je de autoriteit van deze man onderuit wilt halen met non-argumenten, want dat is deze opmerking in optima forma.

groet,

Jack

gerard even
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2008 11:28

Re: Tussenpersoon

Ongelezen bericht door gerard even »

Mevrouw Hertzenberg snapt het precies.

Ze ging gisteren naar de bakker en zeI: Bakker graag een gesneden bruin brood! De Bakker zegt: Dat is dan 1 euro en 95 cent. Mevrouw Hertzenberg legt 1 euro op de toonbank. De Bakker zegt ter verduidelijking: Mevrouw Hertzenberg het is 1 euro en vijfennegtig eurocent! Mevrouw Hertzenberg antwoord: Dat weet ik wel, maar die 95 eurocent breng ik de in de komende 10 jaar, maar ik denk er even over na of ik er wellicht 30 jaar over doe!

Vervolgens probeert de Bakker het nog een keer: Mevrouw Herzenberg ik moet aan het eind van de maand mijn medewerker ook betalen en de huur dan?

Hierop wordt mevrouw Hertzenberg pas echt boos: Ik zie helemaal niet waar u de transparante verdientabel hebt hangen?

Ga eerst maar eens de PE punten halen, anders blijf ik niet langer klant en krijgt u die 95 cent ook lekker niet. Ik zoek dan wel een andere transparante en gecertificeerde bakker.

Ik ben benieuwd wat de bakker intussen doet

Wat een verschrikkelijk slecht programma!!!!!!!

PatrickT
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:44

Re: Tussenpersoon

Ongelezen bericht door PatrickT »

Beste Erkend Hypotheekadviseur en overigen,

Je komt aardig in de buurt. En ja behalve onze adviesnota gaan echt alle andere verdiensten terug naar de klant.
Neem even contact met mij op op [email protected]. Indien er naast u ook genoeg andere aanmeldingen komen regel ik een zaal om een bijeenkomst te organiseren. Daar ga ik dan graag de uitdaging aan dat u gezamelijk kunt schieten op mijn businessmodel. Ik verzeker u dat u de volgende dag met het businessmodel aan de slag wenst te gaan. Welkom in de nieuwe markt!

Groet PatrickT

Gijsbertje
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2007 23:26

Re: Tussenpersoon

Ongelezen bericht door Gijsbertje »

Alle tussenpersonen kunnen hier wel gaan zitten jammeren, maar de nieuwe wetgeving is toch zoals het is. Provisies dienen vernoemt te worden!

Welke oplossing vinden jullie dan een geschikte om de prikkel bij adviseurs weg te halen om i.p.v. het beste product het product met een hogere provisie te adviseren?

Het is volgens mij geen gezonde situatie dat de verzekeraar of de geldverstrekker voor mijn advies betaalt. Op lange termijn is het toch beter dat ik zelf voor het advies betaal en ook zeker weet dat de adviseur naast wat ik hem betaal geen extra inkomsten ontvangt.

Dat zal de kwaliteit van het advies wel degelijk naar en hoger niveau brengen en daar ben ik als consument zeer zeker bij gebaat. Voor de tussen personen zal het ook wel echt een omslag zijn waar ze aan moeten wennen. Maar ik denk ook echt dat op lange termijn de adviseur er zichzelf er ook beter bij zal voelen.

Neem als voorbeeld:

http://www.vastelastenbond.nl/nieuw/scr ... r_besparen

Hier verdiend de adviseur 12 keer €12,95 en dan kan de klant zichzelf provisieloos verzekeren, moet je eens kijken wat het scheelt t.o.v. de verschillende verzekeraars. De adviseur verdiend gewoon een net bedrag en de consument bespaart in sommige gevallen meer dan 600 euro per jaar.

Is toch prima en transparant, de klant weet exact wat er naar de adviseur gaat. Niemand die het die het de adviseur misgunt, want zijn verdienste komt met gemak uit de gerealiseerde besparing. En toch verdient de adviseur 155 euro voor een adviesgesprek.

Als hij 4 gesprekken op een dag doet waarvan hij bij twee zaken doet is dat 310 euro per dag. Per maand met 20 werkdagen is dat 6200 euro per maand en 74400 euro per jaar. Hier gaat nog wat belasting en kosten vanaf, maar goed. Dit is toch een net salaris, en een gezonde situatie.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Tussenpersoon

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Ja lekker transparant die vastenlastenbond, voorlopig weet de AFM niet wie zij zijn, ik heb het vergunningnummer nog niet kunnen vinden en ook het Kifid wist niet wie zij waren.

Even bellen voor je zo'n link zet is misschien wel handig! deze organisatie sluit de Hypotheken via het bedrijf lifetime.nu.

Toen ik vroeg hoe het dan zit met de verdienstructuur en of ze aangesloten waren bij het kifid. Kreeg ik als antwoord "de Kifid wat is dat?"

Echt een top advies!

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Tussenpersoon

Ongelezen bericht door loesje 2 »

74400-30.000 sectretaresse-20.000 huur gas en licht enz.
= 24400 en daar gaat dan nog van af AFM kosten Bavam aanvullende opleidingen nieuwe computers software onderhoud enz enz enz.

en dan werk je ook nog 12 maanden per jaar! :shock:

Erkend Adviseur
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:31

Re: Tussenpersoon

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Patrick,

Van mij ga je geen verzoek krijgen. Wij hebben al een verdienmodel volgens de 'nieuwe markt'.

Ik kom overigens de oproep op diverse plekken tegen, vanwaar deze enorme behoefte aan geldingsdrang? Als er goed werk wordt geleverd komen de klanten vanzelf wel.

Gijsbertje
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2007 23:26

Re: Tussenpersoon

Ongelezen bericht door Gijsbertje »

Ja lekker transparant die vastenlastenbond, voorlopig weet de AFM niet wie zij zijn, ik heb het vergunningnummer nog niet kunnen vinden en ook het Kifid wist niet wie zij waren.

Even bellen voor je zo'n link zet is misschien wel handig! deze organisatie sluit de Hypotheken via het bedrijf lifetime.nu.

Toen ik vroeg hoe het dan zit met de verdienstructuur en of ze aangesloten waren bij het kifid. Kreeg ik als antwoord "de Kifid wat is dat?"

Echt een top advies!
Op de website van de Vastelastenbond staat bij de veelgestelde vragen onder welk nummer ze geregistreerd staan bij zowel de AFM als de Kifid.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Tussenpersoon

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Feit blijft dat toen ik belde de persoon aan de telefoon mij niet kon vertellen wat het afm vergunningsnummer was en al helemaal niet wist wat het Kifid was!! :shock: In ieder geval slecht personeel dus. Maar ja, goed personeel is duur en gezien jou rekensommetje kunnen ze dat dus ook niet betalen. :lol: en dan moet lifetime hypotheken er ook nog aan verdienen of is het andersom betaald lifetime de vastelastenbond :?

Het feit dat niet de vastelastenbond maar Lifetime voor de hypotheken zorgt wekt bij mij zo wie zo geen vertrouwen.

Clemensvdzwan
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2008 18:00

Re: Tussenpersoon

Ongelezen bericht door Clemensvdzwan »

Tussenpersonen kunnen per januari 2009 de klant laten kiezen
of op provisie basis of vaste fie of op uur loon.
Openbaarheid van provisie geld alleen voor inpact volle produkten, dus niet voor een opstalverzekering, inboedelverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, autoverzekering enz.

Voor een hypotheekofferte moet eerst een inventarisatie en daarna een klantenprofiel worden opgemaakt.(Wft)
Dus een offerte zomaar aanvragen gaat niet, dus uw sprekers
weten niet waarover ze het hebben.

En staat een klant te wachten op een nota voor alle handelingen die een tussenpersoon doet.

Gijsbertje
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2007 23:26

Re: Tussenpersoon

Ongelezen bericht door Gijsbertje »

Het feit dat niet de vastelastenbond maar Lifetime voor de hypotheken zorgt wekt bij mij zo wie zo geen vertrouwen.
Of ze te vertrouwen zijn is een tweede, dat weet ik natuurlijk ook niet. Maar de opzet van het verzekeringsverhaal vind ik heel goed.

client68
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 nov 2008 20:59

Re: Tussenpersoon

Ongelezen bericht door client68 »

de vastelastenbond werkt met zgn "aangesloten instellingen". Dat zijn bedrijfjes die NIET een eigen vergunning hebben (vermoedelijk omdat ze te belazerd zijn om hun papieren te halen). De kwaliteit van de dienstverlening en advisering is dan wat mij betreft ook minstens twijfelachtig

R.dentoom
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2008 15:21

Re: Tussenpersoon

Ongelezen bericht door R.dentoom »

Openheid van zaken, daar is niets op tegen. Maar waarom alleen voor deze ene groep.
IK wil ook wel eens weten wat een restauranthouder aan mij verdient op een glaasje cola (0,2L) waarvoor hij € 2,00 rekent, maar schenkt uit een 2 liter fles die nog geen € 2,00 in de winkel kost en wat verdient de bakker op een brood?
Ik vraag me af of dit voortaan ook op het kassabonnetje komt te staan!

Gijsbertje
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2007 23:26

Re: Tussenpersoon

Ongelezen bericht door Gijsbertje »

de vastelastenbond werkt met zgn "aangesloten instellingen". Dat zijn bedrijfjes die NIET een eigen vergunning hebben (vermoedelijk omdat ze te belazerd zijn om hun papieren te halen). De kwaliteit van de dienstverlening en advisering is dan wat mij betreft ook minstens twijfelachtig
Wel slim om de kosten zo laag te houden, dat is wel in het belang van de leden dacht ik zo :wink: De meeste mensen die hier reageren weten wel wat het allemaal kost dat AFM verhaal.

Bovendien moeten ze zo wel goed advies geven, want als één adviseur een fout maakt dan is het afgelopen bij de AFM.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Tussenpersoon

Ongelezen bericht door loesje 2 »

of ze hebben geen eigen vergunning omdat ze niet aan de eisen voldoen! :lol:

Dave469
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2008 09:21

Re: Tussenpersoon

Ongelezen bericht door Dave469 »

is dus gewoon een constructie om mensen die niet de vereiste papieren hebben gehaald toch te laten werken als adviseur.....
zegt genoeg

petergielissen
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2008 18:31

Re: Tussenpersoon

Ongelezen bericht door petergielissen »

Ik ben al 15 jaar hypotheekadviseur. De hele discussie over de provisie is ontstaan door een kleine groep adviseurs die door allerlei vage constructies de hoogst mogelijke provisie proberen te halen. Door deze excessen komt een hele grote groep adviseurs die wel een eerlijk en open advies aan hun klanten hebben gegeven in een kwaad daglicht te staan. De overheid is al jaren bezig om de provisieinkomsten in te dammen. De AFM eist van alle adviseurs om adviesrapporten op te stellen, wat ook heel goed is, maar dit kost heel veel manuren, terwijl de provisie inkomsten minder worden. Hierboven komt dan ook nog Radar om dat er blijkbaar nog te veel verdiend wordt. Radar moet eens naar de k.v.k. gaan en eens bekijken hoeveel tussenpersonen door deze nieuwe provisieregelingen failliet gaat. Radar moet ook eens aan Minister Bos vragen waarom hij de afname van provisie van 70 % ineens en 30 % over de looptijd voorlopig een jaar in de ijskast heeft gezet. Dit was noodzaak anders was minstens de helft failliet gegaan. Maar wat doet een goede adviseur; alleen maar verzekeringen en hypotheken regelen? Nee, hij legt ook de ingewikkelde regelingen uit aan gezinnen over overheidszaken zoals bijvoorbeeld belastingzaken en toeslagen, staat met raad en daad de klant terzijde; is vaak het horende oor, de psycholoog; de luisteraar. Moeten wij daarvoor een factuur versturen? Want daar gaat het in de hele discussie om wat mag een adviseur verdienen? Wie gaat dat bepalen? Of mag een adviseur wel iets verdienen?

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Tussenpersoon

Ongelezen bericht door loesje 2 »

en weet je wat ik nog het ergste vind? Dat als een kamerlid op tv over alle tussenpersonen zegt "als ze de boel weer belazeren" dat er dan geen een beroepsorganisatie in de pers reageert met een artikel om te protesteren.

Gijsbertje
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2007 23:26

Re: Tussenpersoon

Ongelezen bericht door Gijsbertje »

Mooie discussie hier hoor, eerst allemaal boos worden en zitten jammeren dat Radar de tussenpersonen in diskrediet brengt en vervolgens zelf een prima initiatief als de vastelastenbond in diskrediet proberen te brengen.

Ik stop met de discussie en wens alle tussenpersonen echt heel veel succes in deze mooie, nieuwe, uitdagende maar vooral eerlijke en transparante financiele markt. :D

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Tussenpersoon

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Transparant dan wat betreft de verdiensten van de tussenpersoon, want voorlopig blijven de financieele bijsluiters voor mij onbegrijpelijk. :lol:

Gesloten