Nee. De 'kostenneutraliteit' is iets waar het op geen enkel punt om de reizigers draait, maar om de vervoersbedrijven.
De opdrachtgevers daarvan, een partij die het geld van de chipkaart direct binnenkrijgt, en daarmee dus groot belanghebber bij verplichtstelling van die kaart is, moeten aantonen dat ze met de chipkaart niet meer inkomsten krijgen dan met de strippenkaart: kort gezegd geloof ik daar geen bal van, want de meeste mensen zijn duurder uit, terwijl slechts een klein deel iets goedkoper uit is: tel daarbij de enorme verhoging van prijs van kaartjes op bus en tram op, en je begrijpt misschien waarom ik het niet geloof.
Anderzijds: het GVB doet buitengewoon veel moeite haar eigen winst te laten verdampen: ik wacht nu al meer dan 3 maanden op het geld van een claim, maar daar wordt maar over en weer voor gebeld... Alleen het openmaken van de envelop koste in mijn specifieke geval waarschijnlijk al meer geld.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |