Pagina 5 van 6
Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"
Geplaatst: 10 aug 2011 17:51
door kits
Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"
Geplaatst: 10 aug 2011 18:12
door henk51
Zoals ik al eerder reageerde het ging bij mij bij de laatste 2 zendingen ook mis
wordt gewoon maar lukraak ergens afgegeven terwijl ik thuis was, of gedumpt groene container bij collega onder tuinbankje bij familie achter de bosjes bij de voordeur bij dochter als ze het maar kwijt zijn geld in de pocket.
De "bezorgers"zijn veelal de nederlandse taal nog geen eens machtig (tenminste in mijn omgeving) in woord en geschrift.Als je vraagt of er op mijn adres geen pakje was kijken ze geleerd op hun handcomputer nee wel op 155 terwijl het bestemd was voor 147 en afgeleverd op 153 . Klacht wordt door hoofdkantoor doorgezonden naar vestigingen maar dat helpt geen ene moer. Ik vind 2 klachten schop onder hun kont en weg wezen. Zijn gewoon niet geschikt dan voor dit werk. Post NL vh. TNT is gewoon een flut bedrijf geworden met nu service 0% kwaliteit 0% winst 100% goed he die privatisering 1 van de vele privatiserings missers van onze regeringen.
gr Henk
Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"
Geplaatst: 11 aug 2011 13:46
door BertJansen
kits schreef:
Bij mij is het nog mooier!! Ik had een nieuwe telefoon besteld bij Telfort
Ze hadden het op een dusdanige menier moeten verzenden dat je er voor moet tekenen. Ik begrijp uit je verhaal dat ze dat gelukkig ook gedaan hebben.
kits schreef:
[...] en die is door Telfort netjes verstuurd. Ik was op de dag van bezorging niet thuis en de bezorger heeft een briefje door de bus gedaan met daarin de de tekst; de zending is bezorgd, ACHTER. ik maak daaruit op dat mijn pakket in mijn achtertuin ligt, toch???
Niets te vinden en toen dus bellen naar TNT. daar blijkt dat de bezorger ZELF!!!!! heeft getekend
Dit is inderdaad banaal valsheid in geschrifte. Schriftelijke klacht van indienen bij PostNL. Zorg dat in die brief duidelijk staat dat het een 'klacht' betreft. Eis een ontvangstbevestiging van die klacht en eis dat ze de klachten porcedure (reactie tijd etc.) duidelijk beschijven in die ontvangstbevestiging.
kits schreef:
[...] en het idd in de achtertuin heeft gedeponeerd. Maar niet te vinden
Dien een klacht in bij de verzender (Telfort). Mijn bezorger vertelde dat die verantwoordelijk blijft. Totdat jij iets in handen hebt is het
NIET van jou maar van de afzender. Zoek het Wetboek of de algemene voorwaarden of weet ik veel er maar op na. Bezorgers zijn zich daar van bewust en daarom kunnen ze zich zo schandalig gedragen. En dat doen ze dan ook.
kits schreef:
[..] en het pakket is niet verzekerd verzonden,
Ik weet niet precies waarom: maar dat hoeft ook niet. Die verzekering is voor Telfort zelf. Als ze dat risico wilen lopen: moeten ze zelf maar weten. Je hebt (lees ik) klaarblijkelijk niet eens de mogelijkheid gehad om ondanks dat TOCH voor die verzekering te kiezen, voor de "zekerheid".
kits schreef:
omdat dat NIET kan bij Telfort!!! Nu heb ik dus GEEN telefoon,WEL een 2 jaar abonnement en TNT wil mij dan voor alle ellende wel een bloemetje sturen!!!!!!
Hier zakt mijn broek van af. Zo komen ze er niet mee weg hoor! Zo'n groot bedrijf weet donders goeds dat die telefoon nog niet van jou is (je hebt 'm immers niet gehad) en dat zij verantwoordelijk zijn voor hun spullen tot dat er bewijs is dat jij daadwerkelijk die telefoon hebt ontvangen van de post. Dat die bezorger valsheid in geschrifte heeft gepleegd (en dat is in deze GEEN 'overdreven' term) zou eigenlijk jouw probleem niet hoeven zijn zijn. Telfort moet aangifte doen. Waarvan zoeken ze zelf maar uit. Maar het is (wettelijk) hun probleem. Door die valse handtekening zullen ze gaan beweren dat jij die telefoon wel gehad hebt en dat zij wettelijk niet verantwoordelijk zijn. Vergeet nooit dat jij die telefoon NIET gehad hebt en dat daardoor juridisch de bal bij hun ligt.
PostNL zou eigenlijk de naam van die bezorger moeten geven zodat de politie een "bekentenis" ofzo op papier kan zetten. Maar dat wordt wel erg detective TV serie achtig. Maar zodra wettelijk bewezen is dat die handtekening vals is (en het NFI
kan dat!) dan is juridisch voor jou de kous af. Maar nogmaals: dat is wel erg CSI allemaal.
Ga naar
Het Juridisch Loket bij jou in de buurt! Valsheid in geschrifte is een juridische zaak Trek onmiddellijk je automatische betaling aan Telfort in. Dat laatste zal wel tot dreiging met incasso bureau leiden. Laat het niet zo ver komen. Krijg je ook weer die koppijn erbij.
Aangifte
moet je doen: anders heb je geen poot om op te staan bij Telfort. Je hebt stukken (lees: papieren) nodig. Vergeet niet dat zij (helaas) DE aangewezen persoon zijn in deze om bij te klagen. Laat je niet van het kastje naar de muur verwijzen. Telfort zal je absoluut naar PostNL verwijzen. Trap daar niet in en hou je poot stijf! Zij zijn verantwoordelijk voor wat ze verzenden. In deze ben jij
NIET de klant van PostNL dat is Telfort. Dus in principe
mag jij niet eens klagen bij PostNL. Dat weten ze beide donders goed.
Nogmaals: ga naar Het Juridisch Loket in je woonplaats want dat is in deze hard nodig. Succes.
Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"
Geplaatst: 11 aug 2011 13:56
door kits
Hoi Bert,
Goeie reactie van je! heel helder. Ik heb net de politie gesproken en die kunnen er niets mee. Geven ook de tip om naar de rechtswinkel te gaan. Ik denk dat ik dit echt niet ga winnen, maar ik doe nog steeds mijn best!!
!!
Het is gewoon k.... dat je die bedrijven alleen maar kunt bellen en dat je dan een of andere geit aan de lijn krijgt , die er alleen maar op worden getrained dat; "het bedrijf heeft altijd gelijk en de klant zeurt". Ik voel me in elk geval gesterkt door je reactie en wordt vervolgd.........
Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"
Geplaatst: 11 aug 2011 14:21
door Telfort webcare
@kits,
Graag help ik u hiermee verder. In een
privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.
Laïla
Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"
Geplaatst: 11 aug 2011 22:36
door BertJansen
kits schreef:Hoi Bert,
Goeie reactie van je! heel helder. Ik heb net de politie gesproken en die kunnen er niets mee. Geven ook de tip om naar de rechtswinkel te gaan. Ik denk dat ik dit echt niet ga winnen, maar ik doe nog steeds mijn best!!
!!
Het is gewoon k.... dat je die bedrijven alleen maar kunt bellen en dat je dan een of andere geit aan de lijn krijgt , die er alleen maar op worden getrained dat; "het bedrijf heeft altijd gelijk en de klant zeurt". Ik voel me in elk geval gesterkt door je reactie en wordt vervolgd.........
De politie MOET je aangifte opnemen. Dat zijn ze verplicht. Daar doen ze dan verder niets mee maar dat stuk papier kun jij wel gebruiken. Het is nl. een officieel stuk.
Laat je niet op de kop zitten: als Telfort niet meewerkt dan moet je echt aangifte doen hoor.
Laat horen hoe het af is gelopen, okee? Succes.
Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"
Geplaatst: 12 aug 2011 09:39
door jlthkoch
kits schreef:Ik heb net de politie gesproken en die kunnen er niets mee. Geven ook de tip om naar de rechtswinkel te gaan.
De politie
wil er niets mee. Men is te lui om het werk te doen dat ze is opgedragen en ze komen er in dit fijne land mee weg.
Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"
Geplaatst: 12 aug 2011 10:05
door electomonteur
vraag naar de naam en kleding nummer van deze meneer die een aangifte weigert op te nemen
hij is het wettelijk verplicht
indien je die gegevens heb schrijf je een brief maar het hoofd van de politie de hoofd commissaris
of naar de burgemeester van je stad/ dorp waar deze politie onder valt
de burgemeester is hoofdelijk verantwoordelijk voor wat de politie uitvreet dus ook het weigeren van en aangifte is de verantwoording van meneer burgemeester
en deze zal als er veel klachten komen over zijn ondergeschikte agentjes wel maatregelen moeten treffen
ook een klacht bij de opta deponeren
al iedereen dat doet zal deze instantie ook postnl eens op de jatten moeten meppen
Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"
Geplaatst: 12 aug 2011 11:35
door kits
Ja, de politie, das idd echt een instantie waar je geen drol aan hebt.
Maar er is wel nieuws op het Telfort front.
Ze hebben mij net naar aanleiding van dit forum!!! gebeld en ze gaan het uitzoeken bij TNT!!!! JOEPIE!!!
Ben erg blij met al jullie reacties en ik hou jullie op de hoogte.
( trouwens, dat bloemetje van de TNT zal ook wel kwijtgeraakt zijn in de post, hihi)
Groetjes van een iets blijere Kitty
Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"
Geplaatst: 01 sep 2011 12:54
door kits
Joeppie!!!!!
Telfort belde mij net en de TNT heeft officieel toegegeven dat de telefoon vermist is en Telfort stuurt mij een nieuwe telefoon, HULDE!!!! Maar.........dat pakketje moet met dezelfde bezorger geleverd worden, hihi, spannend!!!!
Van TNT nog geen bericht en geen bloemen, behalve dat de bezorger mij probeerde te belazeren door mij tussentijds, onder valse voorwendselen, een verklaring te laten tekenen.
Het is een hoop gedoe en kost een hoop geduld, maar.......Vooralsnog ben ik erg blij!!!
Maar ik moet het eerst in handen hebben, en getekend met mijn eigen handtekening!!!!
Verdere berichtgeving volgt ongetwijfeld, hihi.
Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"
Geplaatst: 01 sep 2011 13:04
door electomonteur
dat de bezorgers in eigen busjes rijden is helaas bekend
sommig kunnen ook niet rijden dit bleek verleden week maar in den haag
gewoon dood leuk keren waar dat niet mag en dit is het resultaat
hele artikel
http://www.regio15.nl/actueel/lijst-wee ... rentzplein inclusief video
in dit busje zitten dus pakketjes die via tnt/postnl worden bezorgd zie foto
Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"
Geplaatst: 02 sep 2011 15:38
door BertJansen
kits schreef:Telfort belde mij net en de TNT heeft officieel toegegeven dat de telefoon vermist [knip]
Dus even voor de duidelijkheid: jou hebben ze niet serieus genomen toen je meldde dat je handtekening vervalst was, maar een machtig bedrijf als Telfort wel? En Telfort wilde in eerste instantie niets voor je doen tot dat openbaar werdt gemaakt in dit forum dat ze niet helpen wilden? Hmmmmmmm....
kits schreef:[knip] Van TNT nog geen bericht en geen bloemen, behalve dat de bezorger mij probeerde te belazeren door mij tussentijds, onder valse voorwendselen, een verklaring te laten tekenen.
Zou je daar iets meer over willen vertellen? Dit lijkt op powerplay en (in feite) een vorm van chantage. Dit moet niet licht opgevat worden. Die bezorger heeft nergens het recht toe. Had de bezorger de genoemde te ondertekeken verklaring zelf opgesteld of betrof het hier een offficeel document van PostNL (voorheen TNT Post)?
kits schreef:
Het is een hoop gedoe en kost een hoop geduld, maar.......Vooralsnog ben ik erg blij!!!
Maar ik moet het eerst in handen hebben, en getekend met mijn eigen handtekening!!!!
Verdere berichtgeving volgt ongetwijfeld, hihi.
Ik hoop dat je de telefoon krijgt waar je recht op hebt. En ik hoop dat je ons op de hoogte houdt van deze voor PostNL typerende zaak. In ieder geval bedankt voor je reply's tot nu toe in dit forum.
Succes ermee!
Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"
Geplaatst: 07 sep 2011 13:06
door kits
Hoi allemaal daar ben ik weer.
% dagen geleden belde Telfort mij om te vertellen dat ik idd een nieuwe telefoon zou krijgen, maar tot op heden heb ik niets meer gehoord, zo snel als ze waren met de mailtjes over de TNT zo traag zijn ze nu. Ben benieuwd hoelang het duurt voor ik iets hoor.
Van TNT heb ik ook niets meer gehoord, ook geen bloemen gehad, het begint zo onderhand op een soap te lijken.
De nieuwe telefoon zou wel bezorgt moeten gaan worden via TNT en zelf door dezelfde bezorger als de eerste, hij heeft nog steeds mijn wijk op zijn route dus ik ben erg benieuwd of mijn toekomstige pakketten wel bezorgd gaan worden.
Nu even reageren op het voorgaande bericht.
Telfort heeft mij idd benaderd via dit forum, de eikel die ik van het Telfort call-center aan de lijn had, vertelde dat hij niets kon doen en dat ik niemand anders te spreken kon krijgen en dat ik anders maar naar de politie moest gaan.
En de verklaring die ik van de bezorger moest ondertekenen was er 1 van TNT zelf maar die was niet te begrijpen als zijnde een verklaring van ontvangst en de bezorger hamerde er ook op tegen mij dat het alleen maar een brief je was dat ik moest tekenen zodat ze konden zien dat hij bij mij was wezen zoeken!!!
Toen het hoofdkantoor mij een paar dagen later belde en toen die man vroeg of ik blij was dat het pakket terecht was, heb ik even zijn oor volgetoeterd dat de bezorger een rat was en dat hij mij er in probeerde te luizen. Die man schrok wel en zou de bezorger even "hartig toespreken", hihi, wat een lachertje daar bij die post zeg.
Maar goed, ik heb nog steeds GEEN telefoon en GEEN bloemen.
Wordt, ongetwijfeld, weer vervolgd!!!!!!
Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"
Geplaatst: 07 sep 2011 13:22
door Guardian72
Fijn - zo`n Telfort
Je vraagt je toch af waarom men geen actie onderneemt - en kennelijk alleen maar mooie woorden spreekt.
Want, heb je de bevestiging ontvangen op papier? Of alleen een mondelinge, niet te bewijzen, toezegging?
Want, laten we wel zijn, tot het moment van daadwerkelijke levering is Telfort in gebreke, daar zij niet geleverd hebben wat besteld is.
Dat TNT/PostNL etc. er een zooitje van maken, is allemaal leuk, maar niet jouw probleem.
Heel zwart wit - zolang je geen telefoon hebt, heeft Telfort niet geleverd, en dus een wanprestatie geleverd.. op zich grond om per direct een contract te laten ontbinden...
Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"
Geplaatst: 07 sep 2011 13:33
door BertJansen
kits schreef:
En de verklaring die ik van de bezorger moest ondertekenen was er 1 van TNT zelf maar die was niet te begrijpen als zijnde een verklaring van ontvangst en de bezorger hamerde er ook op tegen mij dat het alleen maar een brief je was dat ik moest tekenen zodat ze konden zien dat hij bij mij was wezen zoeken!!!
Toen het hoofdkantoor mij een paar dagen later belde en toen die man vroeg of ik blij was dat het pakket terecht was, heb ik even zijn oor volgetoeterd dat de bezorger een rat was en dat hij mij er in probeerde te luizen. Die man schrok wel en zou de bezorger even "hartig toespreken", hihi, wat een lachertje daar bij die post zeg.
Maar goed, ik heb nog steeds GEEN telefoon en GEEN bloemen.
Wordt, ongetwijfeld, weer vervolgd!!!!!!
Over de kromme houding van Telfort ben ik het met je eens dat zij zich beter moeten gedragen, maar hun houding in deze is een apart topic waard. Het overstijgt de discussie over pakketbezorging door PostNL (vh. TNT).
Wat betreft die bezorger en zijn briefje. Ikzelf zeg altijd dat ik niets onderteken waar ik niet een nachtje over geslapen heb en dat ik niet in mijn eigen huis ongestoord in mijn eigen tempo nauwkeurig door heb kunnen lezen. Dat betekent dus dat ik nimmer voor de deur mijn handtekening onder een verklaring zet! Jammer dat je dat briefje niet meer hebt, ik zou wel eens willen weten wat die bezorger (of PostNL) jou zou willen laten tekenen. Ik vraag me af of PostNL er überhaupt van af weet. Schandalig!
Behalve de aangifte bij de Politie lijkt mij dat jij geen enkel document meer hoeft te tekenen. Ze hebben nu met z'n allen wel meer dan genoeg documenten lijkt me. Voor jou lijkt mij de kous af totdat Telfort er voor heeft gezorgd dat die telefoon bij jou in huis ligt. Ik begrijp niet waarom ze steeds bij jou uitkomen: de zaak is zo klaar als een klontje.
Sterkte, hou vol en laat hier horen hoe het loopt, okee?
P.S. Ik zou ook gaan vragen of ze vanaf nu schriftelijk contact met je op willen nemen omdat je straks geen poot hebt om op te staan met al die tegenstrijdige mondelinge verklaringen van die bezorger en de rest. Helaas vertraagt dit in het algemeen de zaak dan weer wel.
Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"
Geplaatst: 07 sep 2011 15:52
door piet jagers
mooi zeg ik met mijn 4 pakketjes op 1dag
toch weer even mooi tussen de 400a 800 euro lichter op een dag
en heb al een klacht ingedient
maar iets horen ervan doe je ook al niet
heb al aangifte gedaan wegens verduistering
maar het werkt niet word niets meegedaan
Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"
Geplaatst: 08 sep 2011 09:49
door Telfort webcare
@kits,
Ik heb de status van uw bestelling opgevraagd. Mijn excuses voor het ongemak, u hoort spoedig meer van ons.
Laïla
Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"
Geplaatst: 08 sep 2011 14:32
door BertJansen
Telfort webcare schreef:@kits,
Ik heb de status van uw bestelling opgevraagd. Mijn excuses voor het ongemak, u hoort spoedig meer van ons.
Laïla
Jullie maken niet echt vrienden he?
Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"
Geplaatst: 08 sep 2011 14:43
door Guardian72
@ laila,
succes met het oplossen van deze puinhoop.
Maar, een tip:
Telfort heeft niet geleverd.
Simpelste, snelste en betrouwbaarste lijkt me een echte koerier in te schakelen (DHL, UPS) en dan vandaag of morgen alsnog te leveren.
Niet leveren terwijl wel betaald is heet wanprestatie... grond om een contract per direct te ontbinden.. maar dat terzijde.
Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"
Geplaatst: 08 sep 2011 16:02
door kits
Ik hoop idd dat Telfort via een andere bezorgdienst gaat leveren maar dat zal wel niet.
Ik blijf hopen dat de bezorger 'normaal' zijn werk blijft doen en niet "per ongeluk"mijn nieuwe telefoon laat vallen of erger. Want dat het dezelfde bezorger is is me ondertussen wel duidelijk, hij moet wel eens iets brengen bij mijn buren en dan verander ik bijna in een hoopje zand, zo
nijdig kijkt hij dan.
Telfort heeft mij weer gebeld en ze denken vrijdag aan mij te kunnen vertellen wanneer ik mijn ( bijna verouderde model) nieuwe telefoon kan verwachten, hihi.
Wordt, wederom alweer, vervolgd.
Groetjes Kits