LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keiten Schmitz in Bocholt

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Anma
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 feb 2009 11:37

Re: Keiten Schmitz in Bocholt

Ongelezen bericht door Anma »

Overzicht forums/Keukens/Keiten Schmitz in Bocholt

Beste oostd 188,

Nog even terugkomend op je laatste reactie:

“Volgens mij kun je het zo beredeneren: Hoe verder in Duitsland hoe minder nl er gesproken word en GEEN 5 jaar garantie!! “

Ik had het zo nog niet bekeken. Is wel wat voor te zeggen ja.
Maar ik zou ook graag horen of er een groot prijsverschil is tussen ned. en Duitsland wat betreft aangeschafte Siemens apparaten ?
Of zijn de prijzen in Duitsland van Siemens producten lager als de internet prijzen in ned? Als iemand hier een antwoord op weet. Graag!

Anma

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: Keiten Schmitz in Bocholt

Ongelezen bericht door oostd188 »

@ Amna,

Tja bij osn was het verschil zeker groot, met de nederlandse lerverancier (MANDEMAKERS!!!) scheelde het maar liefs 5,500,-.
Ik vind het prima/logisch dat zaken aan je verdienen, maar z'n groot verschil.

Verder kun je eens vergelijken op http://www.inbouw.nl
Hier was het verschil met KS 300,- dus dat viel ook erg mee!!

@Zelfstandige tuurlijk wil ik mijn keuken wel tonen, ik wilde graag even de reactie's lezen :D

Anma
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 feb 2009 11:37

Re: Keiten Schmitz in Bocholt

Ongelezen bericht door Anma »

Ik gun een keukenbedrijf uietraard ook zijn winst wel, maar soms lijkt het me idd. wel erg overdreven.

Ik heb geprobeerd met Google te zoeken wat de prijzen zijn in Duitsland zelf maar dat is me helaas niet gelukt.Ik kon niet zo snel een Duitse site vinden.

Ik heb wel vergelijking gedaan met de ned. prijzen. Ik heb de adviesprijzen van Siemens maar weg gelaten. Het zijn natuurlijk wel apparaten die onze voorkeur hebben. Maar goed, wie weet heeft iemand er wat aan.

Prijzen Goedkoop Keuken bedrijf :

Siemens inductie EH975MK21E 1499
Siemens bakoven HB78AA570 1399
Siemens combimagn. HB86P572 999
Siemens wandafz LC958BA90 1149
Siemens Koelvries KI38SA50 799
Siemens vaatwasser SX65M080EU 949
Quooker Quooker Combi+ 2.2 Modern 1069

Totaal 7863
Prijzen Kieskeurig.nl:

Siemens inductie EH975MK21E 1499.00
Siemens bakoven HB78AA570 1254.00
Siemens combimagn. HB86P572 1173.00
Siemens wandafz LC958BA90 1118.00
Siemens Koelvries KI38SA50 749.00
Siemens vaatwasser SX65M080EU 789.00
Quooker Combi+ 2.2 Modern 1023.00

Totaal 7605


Prijzen inbouw.nl

Siemens inductie EH975MK21E 1500
Siemens bakoven HB78AA570 1289
Siemens combimagn. HB86P572 1178
Siemens wandafz LC958BA90 1119
Siemens Koelvries KI38SA50 868
Siemens vaatwasser SX65M080EU 857
Quooker Combi+ 2.2 Modern 1066

Totaal 7877

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: Keiten Schmitz in Bocholt

Ongelezen bericht door oostd188 »

@ Anma...

Even een vraagje die misschine wel een domme vraag, maar is jou bakoven niet overbodig?
Verder zou ik het wel weten waar ik heen zou gaan....

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keiten Schmitz in Bocholt

Ongelezen bericht door maxx »

Verder zou ik het wel weten waar ik heen zou gaan....

Laat me raden...... je gaat voor de optie Kieskeurig, gaat erg veel moeite steken in het bestellen bij 6 verschillende internetleveranciers en bent straks zeer verbaasd/verbolgen dat ze de oude apparatuur niet afvoeren en de verpakkingsmaterialen laten staan.

Het keukenbedrijf daarentegen wordt wel gevraagd om de oude apparaten af te voeren en een klant wordt er ook niet blij van als het verpakkingsmateriaal niet wordt meegenomen. Het verschil van €258,= is dan ook minimaal te noemen want afvalverwerking voor bedrijven is tegenwoordig onbetaalbaar geworden.


MVG

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: Keiten Schmitz in Bocholt

Ongelezen bericht door oostd188 »

Beste Maxx...

wat ik bedoelde is dat ik met deze prijs en evt. verschil naar een keuken zaak zou gaan...

Ik vind het nooit verkeerd om even oiets verder te kijken.
Want hoe weet je vandaag de dag of je als consument nu de juiste prijs betaald en je nu afgezet word??

Kun jij dat uitleggen?
(en niet als verkoper gezien maar als consument!!)

Anma
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 feb 2009 11:37

Re: Keiten Schmitz in Bocholt

Ongelezen bericht door Anma »

Overzicht forums/Keukens/Keiten Schmitz in Bocholt

Over het verpakkingsmateriaal dat achter blijft zal ik me niet zo gauw verbolgen voelen. Ik kan dit hier gratis op laten halen dan wel zelf weg brengen. Mij ging en gaat het er om wat de prijsverschillen zijn t.o.v. een keukenzaak in ned.-via internet- en evt.gehanteerde prijzen van een keukenzaak in Duitsland. En nogmaals ik gun een zaak echt zijn winst wel en als dit om een paar honderd euro gaat vindt ik dit ook niet zo bezwaar. Maar wel als het om duizenden euro`s gaat. Ik kijk hier natuurlijk als consument naar. Dat een winkel andere belangen heeft is uiteraard zijn goed recht. Per slot van rekening wil je alle twee, winkelier en consument een goed gevoel hebben over de aanschaf van een keuken.

Anma

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: Keiten Schmitz in Bocholt

Ongelezen bericht door oostd188 »

Nou daar horen jullie het eens van een ander....

en voor 300/1000 euro wil ik de plaatselijke voetbalvereniging het oud papier wel op laten halen!


Maar Anma ben je er al uit waar je gaat informeren?

Anma
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 feb 2009 11:37

Re: Keiten Schmitz in Bocholt

Ongelezen bericht door Anma »

Overzicht forums/Keukens/Keiten Schmitz in Bocholt

Sorry oostd 188 vergat nog even te reageren op je vraag of de bakoven niet overbodig was.
De bak oven lijkt misschien overbodig omdat er al een combimagnetron is maar we willen graag als er een ovenschotel in de bakoven staat toch nog de beschikking hebben over een extra bak mogelijkheid.
Bijv. een stokbrood afbakken o.i.d.

Anma
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 feb 2009 11:37

Re: Keiten Schmitz in Bocholt

Ongelezen bericht door Anma »

Hallo, oostd 188,

Nee, ik weet nog niet zo precies bij wie ik voor een keuken gaat kijken. Ik weet wel dat onze voorkeur uitgaat naar een Haecker keuken en wel de Systemat AV 3060 met kernbeuken front.
Ik lees goede berichten over Gerwens in Gronau Dtsl. Maar ik sluit ook een Nederlandse zaak niet uit. In geen geval een DMG zaak. Dan gaat onze voorkeur toch liever naar een kleinere keukenzaak uit.
We zijn nog in het stadium van voor bereiden, winkels bekijken, maar hebben nog geen offertes laten maken. Dit willen we pas doen als we een serieuze winkel hebben gevonden. We willen geen offerten laten maken als we zeker weten hier geen zaken mee te gaan doen. We vinden het niet fair kostbare tijd van een winkelier te laten steken in een offerte als je al weet geen zaken hiermee te doen.

Maar om die reden vinden we een forum als dit dan ook belangrijk om wat van andere te lezen. Hoe hebben die dit gedaan, wat zijn hun ervaringen. Wat zijn betrouwbare winkels in zowel ned. als dtsl. Waar moet je op letten, wat zijn evt. valkuilen, wat is een slechte en wat een goede keuekn.

Aan de andere kant willen we toch graag offertes kunnen vergelijken met elkaar. We vinden dit best wel een dilemma want als je dit zegt is de vraag in hoeverre een winkelier zijn best zal doen als die enigszins gaat twijfelen of je bij hem wel of niet een keuken aan gaat schaffen.

(G)e(W)e(TE)n
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 mei 2008 13:19

Re: Keiten Schmitz in Bocholt

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

We willen geen offerten laten maken als we zeker weten hier geen zaken mee te gaan doen.
Prima, zo hoort het ook. Jammer dat niet iedereen zo is....

GWTE

appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: Keiten Schmitz in Bocholt

Ongelezen bericht door appeltaart »

Verpakkingsmateriaal wordt gewoon meegenomen door KS.

Tot op heden zijn wij erg tevreden met de keuken.

Aan dezelfde straat waar KS zit, zit ook een tegelboer, daar hebben wij de tegels vandaan voor de keuken en de vloer. Het grappige is, dat die tegelboer in bijna alle huizen de tegels voor de tegelvloer geleverd heeft.
Op een gegeven moment waren er 6 huizen opgeleverd, waarbij zij in 5 van de 6 woningen de tegels geleverd hebben...

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: Keiten Schmitz in Bocholt

Ongelezen bericht door oostd188 »

Nou het is aftellen, nog 4 daagjes wachten tot de keuken word geinstalleerd!!

We hebben vanmorgen alles wandtegles erafge boord ging super goed, heb je ook nog eens eer van je werk als je het zelf doet!! :lol:

JBnl
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 apr 2006 12:27

Re: Keiten Schmitz in Bocholt

Ongelezen bericht door JBnl »

Idd alle verpakking materiaal wordt meegenomen door KS.
En over de installatie/aansluiten te beginnen, ik heb hier nl bedrijven gehad voor de keuken en die wilden er zelf niet aanbeginnen wat natuurlijk ook wel logisch is, en zeiden zelf neem zelf maar contact op met de plaatselijke loodgieter enz.
Nou bij KS was de prijs ook zonder aansluiten van gas/water, elektra allemaal zelf gedaan en stekker erin steken kunnen ze wel bij KS.
En dan vervolgens nog 5000 euro verschil met de nl leverancier.

Ook ik kijk als consument, en zeker als je een nieuw huis koopt heb je meer dingen die je aan moet schaffen, en ik gun zeker de nederlandse dealer ook zijn verdiensten maar als ik 5000 euro verschil heb, en bij de nederlandse dealers wordt er doodleuk gezegd dit is de uiterste prijs, nou dan is voor mij de keuze makkelijk.

En voor die 5000 euro heb ik mooi andere dingen kopen.

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: Keiten Schmitz in Bocholt

Ongelezen bericht door oostd188 »

@ Jbnl

Pas maar op hier zijn de nederlandse topverkopers niet van gedient!!

maar ik ben het zeker met je eens! :o

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keiten Schmitz in Bocholt

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

En over de installatie/aansluiten te beginnen, ik heb hier nl bedrijven gehad voor de keuken en die wilden er zelf niet aanbeginnen wat natuurlijk ook wel logisch is,
Ik zie hier de logica niet van in......

En, oostd188, als ik voor een verschil van 5000 euro iets met meer moeite aan kan schaffen dan doe ik die moeite wel hoor (haal zelf ook apparatuur uit buitenland), daar zijn we het gerust WEL mee eens.

Echter zijn wij in ons winkeltje nog nooit geconfronteerd met zo'n verschil omdat die er gewoonweg niet is. Bovendien kan ik nog een tiental winkels noemen die ook geen klanten aan duitsland verliezen.
Met de stelling (duitsland is goedkoper) gebaseerd op enkele ervaringen ben ik het dus niet eens.

In diverse bladen is hier al eens onderzoek naar gedaan (Welke keukens, 2006 en Keuken Interieur Magazine 2007) zal de artikelen pogen te vinden en te plaatsen...Het zal u niet verbazen maar de verschillen waren nihil.

appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: Keiten Schmitz in Bocholt

Ongelezen bericht door appeltaart »

@zelfstandigtste...

ALS ... die verschillen inderdaad niet zo groot zijn en ALS je inderdaad geen klanten aan Duitsland verliest... waar maak je je dan zo druk om?

Of zou het een en ander toch iets anders liggen???

@oostd188 veel plezier alvast met je nieuwe keuken en laat maar weten hoe die je bevalt!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Keiten Schmitz in Bocholt

Ongelezen bericht door kweenie »

Appeltaart, het is eenvoudig zo dat oostd188 constant en in bijna elk topic, zijn ervaring met enkele dmg-winkels met opgeblazen prijzen, en normale duitse winkels met normale prijzen, generaliseert naar álle nederlandse winkels en alle duitse winkels. Daar worden veel mensen nogal moe van...

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keiten Schmitz in Bocholt

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Of zou het een en ander toch iets anders liggen???
Ik maak me druk om het éénzijdige gewauwel van mensen die een éénmalige ervaring hebben en dan reageren alsof ze het licht hebben gezien.

Als ik klaag over een ford auto zal ik aardig wat medestanders hebben, maar dat wil niet zeggen dat het een slechte auto is...toch?

M'n winkeltje draait goed, dus vanuit dat oogpunt zal ik me niet druk (hoeven te) maken.

En vooralsnog, als oostd188 tevreden is en hij geeft dat aan heb ik er niets op tegen. Maar om te overtuigen dat het ALTIJD zo is door te pas en te onpas de topics te vullen gaant mij te ver.

Een geloof kan ook voor iemand verlichtend werken, maar het "zieltjes winnen" kunnen ze wat mij betreft beter achterwegen laten.......

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: Keiten Schmitz in Bocholt

Ongelezen bericht door oostd188 »

@ Zelfstandige,

Ik kan je toegeven dat ik inderdaad misschien een beetje doordraaf, maar dat wilt niet zeggen dat ik niet op iemands vraag zal beantwoorden!

Mijn ervaring tot nu toe is goed, en natuurlijk moet de rest nog blijken in de toekomst ben ik het mee eens.
En waar je zieltjes winnen vandaan haalt? ....

@ Appeltaart tuurlijk vertel ik je hoe het gaat... nog 3 dagen te gaan :D

Gesloten