Nog nooit zoveel onzin gelezenoo4load schreef:Och ja, helemaal vergeten bart. Bij "injectie" denk jij natuurlijk meteen aan dat problematische 2takt injectie. (wat alleen problematisch was omdat het zo nodig direct ingespoten in de kop moest zijn). De rest van de wereld rijdt echter met injectie 4takt. Met zo'n injector bij het gasklephuis. Dat loopt inderdaad altijd. Net als je auto. Die heeft ook zo'n handige 4takt motor. Die hebben sinds halverwege jaren 80 al injectie.
In Azie heeft het meerendeel van de nieuwe scooters dus ook een injectie blok. Zelfs de 50ccs (Honda en Kymco). Alleen in Europa wil het nog niet echt vlotten, omdat wij hier zo gierig zijn dat we een normale carb scooter eigenlijk al te duur vinden. Dus exporteren ze bij kymco bijvoorbeeld speciale low budget scooters naar europa, die ze op de thuismarkt niet durven te verkopen. En honda, die heeft de handdoek al tijden geleden in de ring gegooid, maar nu wagen ze weer een poging met de nieuwe injectie Vision.
En die Aerox, als we allemaal met zo'n "if it aint broken dont fix it" mentaliteit zaken deden dan reden we nu echt nog met die Golf 3 1.6 75pk rond. Yamaha lacht zich een ongeluk, met zulke kopers hoef je nooit meer te investeren in nieuwe modellen of techniek. Gelukkig zijn alleen 50cc rijders zo, en moeten ze bij de 125cc en zwaarder wel normaal aan de bak om mee te kunnen met de rest. Het zou 50cc kopers sieren als ze wat meer eisen gingen stellen.
Hoe is het toch mogelijk dat alleen 50cc rommelaars nog vasthouden aan 2takt en carburateurs,... echt laat het los. De toekomst is er al dik 40 jaar, (ken je die oude schakel honda's nog? De halve wereld rijdt ermee rond, de productie is in azie nooit gestopt) en die heet 4takt. Ook als het 's winters koud is. En tegenwoordig hoef je ze nooit meer af te stellen, en zijn ze nog zuiniger en nog schoner.
Hij verbruikt alleen bijna 2x zoveel, om over de uitstoot maar niet te beginnen. Klein detail! Een 4takt 1 cylinder loopt altijd onrustiger dan een 2takt 1cylinder omdat deze minder goed in balans is. Met "minarelli" heeft dat verder niets te maken.Een origineel 2-takt Minarelli blok loopt mooier en stiller dan een origineel 4-takt blok.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Peugeot V clic problemen!
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36
Re: Peugeot V clic problemen!
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36
Re: Peugeot V clic problemen!
Heb genoeg v-clic's in de werkplaats gehad weer afgelopen tijd, het is een chinese scooter, vandaar lijkt me logisch enkele klachten...
Met wat werk zijn de problemen gewoon op te lossen. Stekkerverbindingen zitten slecht vast, en soms zitten de kabeltjes zelfs los van de stekker.
Enige nadeel aan het gy6 blokje, is de carb, had Peugeot kunnen weten.
De kappen? Licht aan hoe je ermee om gaat.
Met wat werk zijn de problemen gewoon op te lossen. Stekkerverbindingen zitten slecht vast, en soms zitten de kabeltjes zelfs los van de stekker.
Enige nadeel aan het gy6 blokje, is de carb, had Peugeot kunnen weten.
De kappen? Licht aan hoe je ermee om gaat.