LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door gsm-it »

Ik heb niet de indruk willen wekken dat ik ontevreden ben over Windows 7 Beta, integendeel! Ik begrijp ook niet dat mijn opmerking als klacht gezien wordt.
Het is gewoon een vermoeden, dat iets wat onder Vista en XP werkt, niet vanzelfsprekend onder Windows 7 ook zal werken.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door D1RK »

Daarom vraagt Micro$oft deze ook te melden zodat ze het kunnen aanpassen!

Ze willen het eerst testen en dus gelukkig heb jij tenminste wel iets gevonden waar zij iets aan hebben.

Zij zijn juist op zoek naar dit soort problemen.
Liever nu dan straks de winkel versie, gezien hun Vista ervaringen...
Daarom nu meer Beta gebruikers en afhankelijk van resultaat is verlenging na 1 augustus 2009 niet uitgesloten.

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door gsm-it »

Ik heb, althans in de Beta 1 van Windows 7, geen Windows Defender meer aangetroffen. Dat scheelt dan meteen ook weer wat snelheid en geheugengebruik in vergelijking met Vista.
Defender zit bij nader inzien toch wel in Windows 7, maar je merkt nog minder van die aanwezigheid, dan bij Vista.

plextor10000
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2009 07:29

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door plextor10000 »

Ik werk niet bij Microsoft, maar test wel dagelijks met windows versies, waronder ook windows 7

Microsoft zal inderdaad hebben gemerkt dat Vista niet zo populair was als ze gehoopt hadden , maar al zou het wel, het is altijd tijd voor iets nieuws

De huidige Beta versies ( test versie met fouten die opgelost moeten worden en niet aan te raden om even thuis te installeren omdat deze verloopt over een maand ) zijn al zeer stabiel

* Sneller als Vista - vergelijkbaar met XP
* Installatie is sneller
* Voor gamers zit er Directx 11 in , hierdoor geven video kaarten die hier op gebaseerd zijn beter beeld , realistische graphics in spelletjes

iets wat verdwenen is en veel gewenning vergt is de Klassieke Start menu

In Xp + Vista was nog de mogelijkheid om menu Start om te zetten naar Klassiek menu Start - iets wat door vele ITérs wordt gebruikt , maar dat is weg en komt niet meer terug

Een ander voordeel, is dat de driver Cd's steeds meer kunnen wegblijven bij het installeren van windows, na de installatie doet bijna alles het al in de computer, en zo niet, na windows 7 even laten zoeken op internet , dan is de oplossing snel gevonden

Ik zal hier de updates bijhouden tot Windows 7 klaar is , om vooroordelen weg te houden en een realistisch beeld te geven

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door gsm-it »

De huidige Beta versies ( test versie met fouten die opgelost moeten worden en niet aan te raden om even thuis te installeren omdat deze verloopt over een maand ) zijn al zeer stabiel
Volgens mij is de huidige testversie geldig tot september 2009

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door gsm-it »

Ter info:
Ik heb de harde schijf (met Windows 7) in een andere PC met totaal ander moederbord, met langzamere AMD processor, en slechts 256 MB geheugen geplaatst.
Windows 7 detecteert zonder problemen de nieuwe hardware, maar 256 MB geheugen is toch wel wat te weinig. Het wisselbestand wordt voortdurend gebruikt. Verder werkt alles prima.
Vanwege de totaal andere hardware moest Windows 7 nog wel opnieuw geactiveerd worden. Ook dat verliep probleemloos.
De GeForce 4 MX werd wel goed geinstalleerd als standaard VGA adapter, maar is onvoldoende voor Aero.
Toch een knap staaltje PNP :!:

Volvo745Driver
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2009 14:41

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door Volvo745Driver »

even wat toevoegen wat betreft windows 7...

Mijn systeem:
AMD Athlon 64bit Dual Core 6000+ AM2
6144MB werkgeheugen DDR2 PC 800
MSI K9N Neo V3 moederbord.
Nvidia Geforce 8600GT 640M 256MB PCI X16X 2.0 vga kaart
en 2X SATA300 300Gb harde schijven.

op 1 schijf gebruik ik Vista X64 op de andere Data en geinstalleerde programma's

ook een 3e HDD van dezelfde merk/type en grote windows 7 Ultimate X64 geinstalleerd incl alle programma's die op vista X64 zit naderhand....

Windows 7 werkt voor mijn gevoel sneller.
bestanden van de ene HDD naar de ander verloopt ook sneller als met vista.

alleen heel veel programma's worden helaas nog niet voldoende ondersteund met 7...

dus is windows 7 slecht? nee het is een BETA.

het spel Silent Hill - Homecoming werkt wederom beter op windows 7 als op vista.
met de benchmark die in dat spel verwerkt zit....3x gestart per windows.
had ik op windows 7 15% snelheidswinst.

maar waarop ik wil doelen is... ik gebruik windows 7 net zo graag als windows vista als windows xp.

en wat betreft drivers.....
tjah. XP had exact hetzelfde. en werkte pas echt lekker met SP2/SP3....
in het begin was driver support ook een ramp.
heb hier verschillende computerbladen van 2000 t/m 2004.
dus van de beta tot de op de markt gebrachte windows XP :wink:

problemen besproken in de bladen:

* Windows XP te zwaar voor de meeste machine's
* Windows XP werkt pas soepel met 512MB en meer
* Windows XP onvoldoende Driver Support met oud en nieuw hardware
* Windows XP presteerd slecht met games

en nog veel meer van dit soort artikelen.

zelfde verhaal maar nu met Vista.

nu komt dit verhaal weer boven water met windows 7

Gesloten