Pagina 5 van 12

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 12 sep 2011 12:49
door Guardian72
Ja, en?

Sorry, maar voor 1 maand is betaald en geleverd (neem ik aan).
Heb je ergens je handtekening gezet voor (automatisch) verlengen?
Stond er iets bij daarover?

Dat is dan van belang.

Eventueel zou je bij het juridisch loket kunnen navragen hoe dat zit met dit soort zaken - en ze kunnen je ook vast helpen met een mooie voorbeeldbrief.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 12 sep 2011 14:38
door remix
ja stond erachteraf wel bij in het engels in kleine lettertjes , en dat had ik niet gelezen.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 12 sep 2011 14:51
door Guardian72
Lastig - maar dan nog..

Dan toch even langs bij juridisch loket.
Of dergelijke bepalingen wel geldig zijn.

Voor zover ik weet namenlijk niet, omdat niemand ooit kan aantonen dat er formeel een accoord is.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 12 sep 2011 15:00
door remix
hun zeggen dat je er aan vast zit, dus mooi ***!

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 12 sep 2011 15:12
door droppy1
Heb inmiddels de ING maar een keer gebeld want ik wil eigenlijk wel wat weten.
Hoor dat zo'n onderzoek wel 2 tot 3 weken kan duren. Volgende week maar weer bellen (kost gelukkig ook niets allemaal,pff). Als ik dan niets wijzer ben geworden ga ik inderdaad maar eens langs bij een filliaal en daarna maar aangifte doen en zo maar steeds een stapje verder. Weet je wat het is, je voelt je inderdaad ontzettend belazerd en het kost allemaal onnodige energie.

Hieronder de gegevens van de afboeking. Zie geen tegenrekening.

Tot horens.


Tegenrekening

Datum 15-08-2011

Mutatiesoort Incasso

Naam / Omschrijving
Mededelingen SEPA incasso, doorlopend
IBAN:DE41200400000621158522
BIC:COBADEHHXXX
Naam:Webbilling.com B.V.
Crediteur:NL32ZZZ120492230000 SE
PA
Mandaat:SEPADDNL1005201100162
Kenmerk:BIN000266985X044488607
Omschrijving:BIN000266985X044488
607

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 12 sep 2011 17:56
door SajuukKhar99
@remix

Hey heb een positief nieuws voor je. Ik zei dat mijn account al gedeactiveerd was, maar dat het nog niet zeker was of je er van af bent. Ik had vrijdag een mail gestuurd met het volgende:

Dear sirs,

Can you confirm for me that the membership of the following account for brazzers.com has been cancelled:

account username: (jouw username op de site)
e-mail: (jouw email)

If the membership hasn't been cancelled, please take proper actions to immediately cancel the membership.
I expect that no direct debits will be made from now on. If you do not comply, I will put criminal charges against you.

Jouw naam



Vandaag hebben ze geantwoord met:


Dear customer,

herewith we can confirm your cancellation.

Thank you for using our service.

Kind regards / Mit freundlichen Grüßen

Usersupport
Webbilling.com B.V.

Ticket History
===================
Mijn naam (Client) Posted On: 09 Sep 2011 11:24 PM



Ik ben er hopelijk er van af. Als ze me de komende maand toch gaan chargen, dan heb ik bewijs dat ze niet aan de afspraak houden.

Ik hoop dat je dit ook kan doen. Probeer ongeveer hetzelfde te mailen naar: [email protected]

Succes!

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 13 sep 2011 20:45
door Bob Schurkjens
@Droppy:

De tegenrekening is: DE41200400000621158522

Duits Rekeningnummer: 0621158522
Bankleitzahl (bankcode): 20040000

Bank: Commerzbank Duitsland te 20454 Hamburg

Wat een stel ongelofelijke krukken bij ING dat ze deze incasso niet ongedaan kunnen maken. Of zou het onwil zijn? Ik kan het haast niet geloven.

http://www.iban-rechner.de/ (iban prüfen). Deze site gebruik ik al jaren en is 100% betrouwbaar voor het doen van checks.

Commerbank is kennelijk de huisbank van Webbilling:
http://www.google.nl/search?q=20454+com ... 73&bih=870

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 14 sep 2011 16:13
door droppy1
Zo makkelijk dus. Wacht 't deze week nog maar even af dan zijn de 3 weken voor onderzoek zeker wel om. En dan maar weer bellen naar de ING.
Als dat niets oplevert maar aangifte doen.

In ieder geval bedankt. Heb ik weer iets om mee te schermen.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 21 sep 2011 11:24
door remix
Ik ben blijven mailen en bellen naar het incassobureau en de site, kreeg net een email dat de zaak gesloten is en niets meer hoeft te betalen.
Heb ongeveer 2 maanden geduurt en hun maar dreigen met een incassobureau.
Zo zie je maar weer de aanhouder wint.

Als ik iemand kan helpen ergens mee hoor ik het wel, ik ben blij geweest met jullie hulp.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 01 okt 2011 16:30
door droppy1
Nou mijn zoon heeft inmiddels de 4 bedragen gestoneerd gekregen. De ING was er dus wel degelijk mee bezig.
Ben benieuwd of wij nog wat van een incassoburo horen. We wachten het maar even af.
In ieder geval is zo'n forum wel erg prettig om ervaringen te delen en advies te krijgen. Hoop eigenlijk dat we het verder niet nodig hebben.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 07 okt 2011 02:12
door Dennis08
Heeey,

Ik ben zooo stom geweest! ik moet echt hulp hebben.

Ik heb denk iets stoms gedaan, Ik heb op eerlijk gezegt porno site heb ik 4 keer een account aangemaakt, waarom ik 4 account heb aangemaakt snap ik ook niet maar de eerste account krijg ik iets extra's en dat wou ik weer daarom maakte ik 4 accounts aan. dus wat ik nou wou zeggen is de 2e 3e en 4e account die ik aanmaakte zei die van you cant have muttiplay accounts on your computer. maar even later krijg ik wel 4 keer een betaling formulier van webbilling.bv, maar tewijl ik maar op 1 account kon en die andere niet!,

nu komt het ergste, ik drufde niet me eigen adres op te geven! bij elk account omdat ik gewoon bang was om me adres op te geven dalijk krijg ik allemal brieven thuis gestuurd maar goed. en ik heb een aantal tik foutjes gemaakt met me bankrekening nummer omdat ik dacht dat ik hem uit me hoofd wis en dus 4 keer verkeerde bankrekining nummer opgegeven, maar ik ben niet bewust dat ik gewoon zat te frauderen! en niet wis of het kon. Maar ik heb wel mijn goeie mail opgegeven. Dus ik krijg 6 mails van webbilling van 2 account die ik heb opgezegt en die heb ik overgestoord dat geld omdat ik natuurlijk zo stom was om een verkeerd rekenings nummer op te geven. Maar 2 account staan nog open en ik weet niet de wachtworden meer omdat hij het toch niet deed, Dus ik heb de site gemailt om de accounts stop te zetten met in hoop. dat ze stop worden gezet.

Dus nu is mijn vraag moet ik die 2 account die nog openstaan betalen dus overstorten van mijn goeie bankrekening ?

Maar als ik ze allemaal heb stop gezet, krijg ik dan geen emails meer dat ik moet betalen als al mijn accounts zijn stop gezet?? pls help me

Krijg ik nu problemen met de politie of moet ik wat ik heb gestort terug vragen aan de bank?

Want ik snap er even niks van. Ik ga dit nooit meer doen echt vervelend ! ik snap ook niet dat het zo makkelijk kan verkeerde gegeven invullen en dan gewoon op de site kunnen. PLS HELP iemand me !! Ik ben geen fraudeer ik heb gewoon niet nagedacht bij mij stomme actie.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 07 okt 2011 02:58
door Dennis08
Nog even iets aan mijn andere reactie, als ik mijn account heb gestopt krijg ik dan geen betalinging meer ?

En ik had perongeluk een foute bankrekening nummers opgegeven maar die rekeningen zijn dus niet betaalt of de bankrekening nummer bestaat misschien niet. die rekeningen heb ik dus betaalt met mijn eigen bankrekening, ik betaal maar gewoon omdat ik eraf wilt zijn kan gewoon nachten niet slapen van mijn domme actieS !

Dus als alles stop is gezet en ik heb de rekeningen betaalt die ik verschuldigt ben al hoe wel ik dus niet op het account kon maargoed. dan ben ik er van af toch ?

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 07 okt 2011 04:23
door Dennis08
sorry nog een berichtje. ik heb net de website gemailt waar ik abbonee van was en ik krijg dit berichtje, der onder staat mij berichtje.

Dear Mr. dennis08,

I show you've already had your card company issue chargebacks for all 4 charges from your membership.

The membership is now closed and can no longer be used. There is nothing further for you to do.

If there's anything else that we can help you with, please remember that you can reach us by live help chat, phone or email, 24 hours a day, 7 days a week



Regards,

Rebecca
Gamma Support
1-877-711-7334



* Please keep this line when replying: Ticket [BUD-498381]



>hii,
>
>im was soo stupid to register 4 account on your site, and pls i want them to cancel but i dont no any password or username from that account. i have only a Transaktie id for you so pls can you stop the account here are the 4 Transaktie ID i want to stop pls help me im in serieos trouble
>
>transactie ID 46001880
>transactie ID 46001886
>Transaktie ID 44935892
>Transaktie ID 45917350
>
>I have also made a stupid misstake to enter the wrong bank account number for these accounts but i have paid transactie ID 46001880
>and transactie ID 46001886
>with my officeel bank acount number.'
>
>So please help me !
>This is a accident and i dont want to make any trouble so pls shot down my account pls.
>
>For ticket's evolution look at :
>http://www.buddy-support.com/tts.php?7f ... 534e53544f


Dus ik heb net 2 uur geleden 180 euro over gemaakt van mijn bankrekening voor deze accounts te betalen via webbilling. moet ik deze terug vorderen ??

want ik heb dus gewoon ongeldige bankrekening nummers op gegeven voorbeeldje welke ik had gedaan is (000000000).

BEn ik nou uit de problemen en ken ik weer rustig slapen. ( ik weet 1 ding zeker dat ik gewoon me never en nooit meer aanmeld voor een site waar ik voor moet betalen). Maar Moet ik me zelf aangeven :S omdat ik zo domme fout heb gedaan ?

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 07 okt 2011 12:50
door Bob Schurkjens
"Life's hard. It's even harder when you're stupid.” ― John Wayne

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 07 okt 2011 19:42
door Dennis08
Ik heb echt advies nodig ken ik die dreigende mails van webbilling gewoon negeren en niet betalen ?? Krijg ik dan geen problemen, want de site waar ik me voor in heb geschreven zegt dat de accounts het toch niet deed dus dat alle kosten werden terug gestuurd en alles werd stop gezet maarja die webbilling dreig mails krijg ik nog wel. Ken ik die negeren ????

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 10 okt 2011 00:47
door shanetjuh
Goedeavond,

Ik heb op 14-09 ook een account aangemaakt op brazzers.com. Ik had wel gelezen dat hier 1 proefdag aanzat die automatisch om zou worden gezet naar een maandelijks abbonement. Maar ik vond het achteraf niet waard en heb mijn account nog dezelfde avond opgezegd. Maar nu halen ze achteraf toch nog 29,97 van mijn rekenening. Maar ik snap het allemaal niet. Na wat heen en weer gemail zeggen zij dat ik me automatisch ook opgegeven heb voor brazzersreel.com maar dit heb ik niet gedaan en zie ik ook nergens staan en vandaar moet ik dus 24,95 betalen.
Maar het klopt allemaal niet:
Ze halen 29,97 van mijn rekening en zeggen dat ik 24,95 schuldig ben en kreeg ik dit mailtje:

Opdrachtgever : Froytal
Voor Rg.-Nr. : BIN000275662X045492039 van 09.09.2011 - Internetdienstverlening
Te vorderen bedrag : 37,45 EUR

Zeer geachte dames en heren,

zoals overeengekomen wilden we uw bankrekening belasten met het verschuldigde bedrag voor de door ons geleverde internetdiensten. Uw bank heeft ons helaas meegedeeld, dat het verschuldigde bedrag niet van uw rekening kan worden afgeboekt. De door uw bank opgegeven reden voor het niet tot stand komen van de afboeking wird omschreven als "NIET GENOEMD GEGENEREERDE REDEN DE KLANT". Het verschuldigde bedrag, alsmede de ontstane bank- en clearingkosten, werden onze rekening belast.

De eerder genoemde opdrachtgever heeft ons met de invordering van het verschuldigde bedrag belast, aangezien tot op heden nog geen betalingen konden worden vastgesteld. Om verdere problemen en extra kosten te vermijden, vorderen we u hierbij op, het totaalbedrag van 37,45 EUR tot en met uiterlijk 11.10.2011 - op onze rekening over te boeken:


Hoofdvordering 24,95 EUR
Kosten 8,50 EUR
Administratieve onkosten 4,00 EUR

--------------------------------------------------------------------------------

Totaal 37,45 EUR


Ik snap het allemaal niet meer, hun zeggen dat ik dat gewoon moet betalen, maar dit ben ik niet van plan aangezien ik me niet voor die site heb aangemeld..

Wat moet ik nu doen?

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 10 okt 2011 07:16
door Guardian72
shanetjuh schreef:
Ik heb op 14-09 ook een account aangemaakt op brazzers.com.
shanetjuh schreef:
Ik snap het allemaal niet meer, hun zeggen dat ik dat gewoon moet betalen, maar dit ben ik niet van plan aangezien ik me niet voor die site heb aangemeld..

Wat moet ik nu doen?
Je hebt je wel aangemeld - zie je eerste regel.
Je hebt alleen je account weer afgezegd.

Vraag is dus - heb je hier bewijs van (screenshot, bevestigingsmail)?
Zo nee, word het lastig.
Zo ja - kun je natuurlijk altijd het eisende bedrijf vragen of men een rechtsgeldige overeenkomst tussen jou en de eiser kunnen overleggen.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 10 okt 2011 12:44
door shanetjuh
Ja klopt, ik heb me aangemeld voor brazzers.com en niet voor brazzersreel.com hun zeggen nu dat ik daar automatisch voor aangemeld ben, maar het lijkt me als ik me opzeg voor brazzers.com dat je automatisch dan ook opzegt voor brazzersreel.com anders is het wel een beetje krom. Schrijf je je in wordt je automatisch aangemeld, schrijf je je uit wordt dit niet automatisch gedaan..
Buiten dat heb ik de aanmeld procedure nog een keer doorgenomen en nergens wordt aangegeven dat ik mezelf dan ook automatisch voor die site aanmeld, zijn ze dit dan niet verplicht te melden?

En ze hebben mij ook bevestigd dat mijn brazzers account opgezegd is maar dat die andere nog loopt, deze heb ik proberen op te zeggen via die site maar dan krijg ik de melding invalid username and/or password.

Ik ga denk ik vandaag maar ing bellen dat ze webbilling maar moeten blokeren?

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 11 okt 2011 00:18
door Dennis08
Ik heb die mails van webbilling maar betaald omdat ik geen zin heb ik gezeik, heb gelukkig alles opgezegt en hoop verder geen rekeningen meer te krijgen van webbilling, vind het maar heel apart dat webbilling iets heb te maken met de site waar voor je je aanmeld. Ik zou gewoon zeggen tegen iedereen,

Never nooit aanmelden voor een betaalt site je krijg gewoon een hoop gedonder met opzeggen en het kost gewoon een hoop geld en dat is zoeen site echt niet waart staat genoeg gratis op het internet !:)

en webbilling heb ik gemailt dat me accounts niet werkte toen ik me al aangemeld had en dat ze me geld willen terug storten en dat is nu maar de vraag of ze zo eerlijk zijn :P maargoed dit is een goeie les in je leven!

Alleen een vraag is het bedrijf webbilling echt een oplichter of niet ? heb nog nooit precies kunnen lezen of ze oplichters zijn of niet ?? weet iemand dat 100 procent zeker ? alvast bedankt !!!

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 11 okt 2011 13:33
door remix
Niet betalen en blijven mailen, kom maar op met het incassobureau.
Die sturen ze toch niet!

Wel alles bewaren wat je gemaild heb en duidelijk een mail sturen naar het incassobureau (webbilling meestal) dat je van alles af ziet en dat je netjes eenmalig heb betaald en dat je aan verdere verlichtingen niet voldoet.